Ναι, υπάρχει και υγιής ελληνική επιχειρηματικότητα
Πόσω μάλλον αν δει κανείς τα στατιστικά της φετινής διοργάνωσης: το 2012 συμμετείχαν περισσότερα από 8.000 προϊόντα, από τα οποία 2.670 βραβεύτηκαν με ένα και δύο αστέρια, ενώ μόλις 123 έλαβαν την ανώτατη διάκριση των τριών αστεριών. Τα ελληνικά προϊόντα πήραν χάλκινα, αργυρά αλλά και χρυσά μετάλλια. Ανάμεσά τους, ελιές, ελαιόλαδο, μέλι, τυριά, σάλτσες, γκουρμέ προϊόντα κ.ά.
Το παράδοξο είναι ότι πολλές από αυτές τις εταιρείες δεν τις έχουμε καν ακουστά εδώ, στην ίδια την πατρίδα τους. Άλλες εταιρείες εδρεύουν στην Ελλάδα, άλλες στο εξωτερικό (Odysea, The Greek Deli, Karpos Company -η καρδιά τους πάντως παραμένει ελληνική), αλλά όλες πρωτοστατούν στις εξαγωγές. Οι περισσότερες είναι μεσαίες επιχειρήσεις των 30-50 εργαζομένων (Τυροκομείο Αρβανίτη, Γαία, Blauel και Esti), αλλά υπάρχουν και 4 που -όσο κι αν ακούγεται απίστευτο- είναι οικογενειακές: των 2 ή 3 ατόμων (Ελαιώνες Σακελλαρόπουλου, Simply Delicious, Μελισσουργείον, Candias Oil).
Και κάπως έτσι καταρρίπτεται ο μύθος των μεγάλων παραγωγικών μονάδων και των τεράστιων γραμμών παραγωγής. Καλή ποιότητα και εξωστρέφεια, και αντίο «κρίση».