Μετά το φιάσκο του μετρό στη Θεσσαλονίκη (οι επιβάτες βγήκαν μέσω των εξόδων εξαερισμού των πεζοδρομίων) που βαφτίστηκε από τον κυβερνητικό επρόσωπο Μαρινάκη «δεν είναι φιάσκο, είναι λειτουργία των πρωτοκόλλων ασφαλείας», αλλά και τον εκτροχιασμό της Hellenic Train στο πρώτο δρομολόγιο επαναλειτουργίας του «μουτζούρη» στο Πήλιο, ήρθε και η ευρωπαϊκή κίτρινη κάρτα.
Η Κομισιόν αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή λόγω μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η σχετική οδηγία αφορά τις απαιτήσεις ασφάλειας για το σύνολο του σιδηροδρομικού συστήματος.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, στην Ελλάδα παρατηρούνται διαχρονικές ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την αρχή της ισχύος της λόγω της απουσίας κουλτούρας ασφάλειας στους εμπλεκόμενους οργανισμούς.
Η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει δύο μήνες για να απαντήσει επισήμως και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που έχουν τεθεί από την Επιτροπή. Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη.