Onassis Dance Days 2024:
MOS, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, 24-25.02.2024 & 02-03.03.2024, Μικρή Σκηνή: Η Ιωάννα Παρασκευοπούλου, αφού επιλέχθηκε από τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα χορού Aerowaves ως μία από τους 20 πιο υποσχόμενους νέους δημιουργούς της χρονιάς, με την πρώτη αυτή χορογραφική δουλειά της, το MOS, σε ανάθεση της Στέγης, συνεχίζει την έντονη δραστηριότητά της στο εξωτερικό. Αμέσως μετά τα φεστιβάλ ONE Dance Week (Βουλγαρία), Carlow Arts (Ιρλανδία), Atelier de Paris / CDCN / June Events (Γαλλία) και το 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το MOS συνεχίζει το ταξίδι στις σκηνές του κόσμου: από την Ιταλία στη Νορβηγία, από την Αγγλία και το Dance Umbrella Festival στο λονδρέζικο Barbican έως την Ισπανία και το Otono Festival, μεταξύ πολλών άλλων, για να επιστρέψει, για λίγες μόνο «συλλεκτικές» βραδιές στη Στέγη, εκεί από όπου όλα ξεκίνησαν.
ALL OF MY LOVE, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, 23-25.02. 24 & 29.02-03.03.2024, Μικρή Σκηνή: Μια επιστολή́ αγάπης, αναπόλησης και φόρου τιμής σε όλα εκείνα που (δεν) είναι πια μαζί μας. Αναζητώντας κίνητρα και συγκίνηση, η καλλιτέχνιδα αρχίζει με ένα ερώτημα: «Πώς θα ηχούσε ένας τελευταίος χορός, αν το αύριο δεν υπήρχε»; Δανειζόμενο τον τίτλο του από το ομώνυμο τραγούδι των Led Zeppelin, το All of My Love είναι μια ηχοχορογραφική κατασκευή, που προκύπτει από την ανάκληση βιωμάτων, κειμένων, αντικειμένων, χειροτεχνικών πρακτικών και χειρωνακτικών εργασιών. Το All of My Love είναι μια κινητική́ και ηχητική́ κραυγή́ για όλα εκείνα που απουσιάζουν, για όλα όσα τελειώνουν, για όσα υπάρχουν και μετασχηματίζονται, για όσα είναι για πάντα εκεί.
RUNWAY, Χριστιάνα Κοσιάρη, 23-25.02.2024, 5ος όροφος: Ένα σόλο πάνω σε έναν κυλιόμενο διάδρομο γυμναστικής που δεν σταματάει ποτέ, ένας αγώνας ταχύτητας κόντρα στη φθορά του χρόνου. Μια γυναίκα, σε ένα 24ωρο πολύ σημαντικό για εκείνη, επιδίδεται μανιακά στο επιτόπιο τρέξιμο – σε αυτήν την πρακτική υγείας αλλά και αυτοβασανισμού. Κάποιος την παρακολουθεί σαν μετρονόμος των βημάτων της: είναι ο συνθέτης Jan Van Angelopoulos, ζωντανά, με τα πλήκτρα και τα ηλεκτροακουστικά ηχοτοπία του, ανάμεσα στους θεατές. Είναι η ημέρα των γενεθλίων της. Μια ημέρα ιδιαίτερα φορτισμένη και ξεχωριστή. Κι εκείνη τρέχει, τρέχει, τρέχει, προετοιμάζοντας πυρετωδώς την εορταστική έξοδό της. Εμπνευσμένο από βηματισμούς πασαρέλας (European, New York, Dramatic Catwalks κ.ά.), το RUNWAY διερευνά τις συμπεριφορές και τις μεταμορφώσεις μιας γυναίκας, βάσει των κυρίαρχων προτύπων ομορφιάς της εποχής.
WE ALL NEED THERAPY, Πάνος Μαλακτός, 23-25.02.2024, Εκθεσιακός Χώρος -1: Μια εξομολόγηση κρίσης πανικού παίρνει τη μορφή δημόσιας ψυχοθεραπείας, στα όρια μεταξύ χορού, παράστασης, θεάτρου, rave, εξομολόγησης και ομαδικής θεραπείας. «Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με την ψυχοθεραπεία. Ούτε πίστευα ότι υπάρχουν κρίσεις πανικού. Μέχρι που μου συνέβη» δηλώνει ο Κύπριος χορογράφος και περφόρμερ, προ(σ)καλώντας μας σε ένα άκρως εξομολογητικό “rave as therapy happening”, με τον ίδιο και τον μουσικό Die Arkitekt ζωντανά στη σκηνή. Χορευτής στο μόνιμο ανσάμπλ της διεθνώς φημισμένης ομάδας χοροθεάτρου Peeping Tom, ο Πάνος Μαλακτός, που έχει δώσει δείγμα δουλειάς του στη Στέγη προ διετίας, χορογραφώντας την παράσταση We are in the army now του Ηλία Αδάμ, παρουσιάζει τώρα για πρώτη φορά δικό του έργο, στο πλαίσιο του Onassis Dance Days. Για αυτό το νέο έργο, ο περφόρμερ βυθίζεται στο μουσικό σύμπαν του Die Arkitekt.
SLAMMING, Ξένια Κογχυλάκη, 23-25.02.2024, Εκθεσιακός Χώρος -1: Έχοντας ως βάση της τόσο την Αθήνα όσο και το Βερολίνο, η Ξένια Κογχυλάκη βρίσκεται ήδη σε τροχιά εξωστρέφειας ύστερα από το έργο της Bang Bang Bodies, που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Tanztage του Βερολίνου και παρουσιάστηκε επίσης στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2023. Στο νέο της έργο, Slamming, σε οργανική συνέχεια με την προηγούμενη δουλειά της που είχε στο επίκεντρό της το headbanging, καταπιάνεται και πάλι με τις χορογραφικές προεκτάσεις του συναυλιακού πλήθους, έχοντας επί σκηνής την ίδια και δύο ακόμη περφόρμερ. Οι τρεις τους δεσμεύονται σε μια κοινή συμφωνία: έναν τελετουργικό χορό με αφετηρία το slamming. Μεταμορφώνουν στη σκηνή πρακτικές του mosh pit (του χώρου μιας συναυλίας ακριβώς μπροστά από τη σκηνή, που μετατρέπεται σε «αρένα»), ταλαντευόμενοι μεταξύ οργής και απαλότητας, ωμότητας και εμπιστοσύνης, πόνου και ευχαρίστησης, βίας και τρυφερότητας, εξερευνώντας αυτές τις ποιότητες όχι ως δίπολα αλλά ως αλληλένδετα στοιχεία μιας ιδιότυπης μορφής χορού. Μια ιδρωμένη ιεροτελεστία. Μια παράσταση χορού πάνω στην άναρχη και βουτηγμένη στην αδρεναλίνη συμπεριφορά του πλήθους μιας ροκ/πανκ συναυλίας. Αναζητώντας τη ριζοσπαστική ζωντάνια και τους αόρατους κανόνες αλληλεγγύης που τη συνοδεύουν.
ONE SONG, Miet Warlop & Nt Gent, 23-25.02.2024, Κεντρική Σκηνή: «Εκστατικό. Απογειωτικό. Ξεκαρδιστικό. Ό,τι πιο συγκινητικό». Μια χορογραφημένη στην εντέλεια συναυλία εκτυλίσσεται ενώπιόν μας για χάρη ενός και μόνο τραγουδιού, το οποίο σταδιακά, με την επανάληψη, αποκτά την αίγλη ύμνου: γίνεται η πρωταρχική μας κραυγή. «Πώς θα ήταν αν ο Philip Glass διεύθυνε τους Ramones;» σημειώνει ρητορικά για το One Song ένα δημοσίευμα. Αυτά τα σχόλια συνοδεύουν το One Song, την παράσταση-αποκάλυψη του Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2022, που έκτοτε περιοδεύει διεθνώς. Όλα ξεκίνησαν όταν το φλαμανδικό θέατρο NTGent προσκάλεσε τη Βελγίδα εικαστικό και δημιουργό περφόρμανς Μίετ Βάρλοπ να απαντήσει στο ερώτημα: «Ποια είναι η ιστορία σου ως δημιουργού στο θέατρο;» Κι εκείνη χορογράφησε έναν αλλόκοτο ύμνο στη ζωή, Σύγχρονος χορός, αθλητικός μαραθώνιος ή συναυλία; Δεκαπέντε μουσικοί-αθλητές, σε μια χορογραφημένη συναυλία, παίζουν το ίδιο τραγούδι, κάθε φορά αλλιώς, μα πάντα με αμείωτη ένταση.
Onassis Dance Days 2024: 23 Φεβρουαρίου - 03 Μαρτίου 2024. Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφόρος Συγγρού 107. Εισιτήρια: 5 - 22€.
Διαβάστε επίσης:
Το Stegi.radio κάνει κατάληψη στη Στέγη για 72 ώρες
Τοκάρτσουκ: Η βραβευμένη με Νόμπελ συγγραφέας στην Ελλάδα
7 sos μουσικές στάσεις για τον χειμώνα