Ζητούν να μπει στη λίστα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και επισημαίνουν πως απειλείται η επιβίωση του «ελεύθερου, άγριου, δημιουργικού Βερολίνου»
DJs που πρωτοστάτησαν στην techno σκηνή του Βερολίνου, ζητούν από τον ΟΗΕ να αναγνωρίσει τον ιστορικό αντίκτυπο της techno μουσικής και να την προστατέψει.ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
10 Δεκεμβρίου 2021
Το αίτημα ξεκίνησε από τον πρωτοπόρο του είδους, Dr Motte, ιδρυτή του Love Parade και επικεφαλής του Rave the Planet 202. Αυτό που ζητά από την Unesco να εντάξει την techno μουσική στη λίστα της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, ως μια κίνηση αναγνώρισης της ενοποιητικής επιρροής του είδους στην πόλη, μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου.
Το Βερολίνο υιοθέτησε το συγκεκριμένο είδος μουσικής, που γεννήθηκε στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, στα τέλη του ’80. Μεταπολεμικά εγκαταλελειμμένα καταφύγια και εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έγιναν σημεία συνάντησης γεμάτα κλάμπερ και από τις δύο πλευρές του τείχους που γιόρταζαν την ελευθερία τους.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 100 κλαμπ που έκλεισαν την τελευταία δεκαετία
Όμως σήμερα η tecnho κουλτούρα απειλείται. Ο κορωνοϊός αλλά και τα υπερβολικά αυξημένα ενοίκια που έδιωξαν τους κατοίκους από τις περιοχές των κλαμπ, απειλούν την επιβίωση του «ελεύθερου, άγριου, δημιουργικού Βερολίνου», σύμφωνα με τον Alan Oldham, τον DJ του Ντιτρόιτ μέλος της συλλογικότητας Underground Resistance.Τα υψηλά ενοίκια και ο αντίκτυπος της πανδημίας της COVID-19 απειλούν τη σταθερότητα της techno σκηνής του Βερολίνου. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 100 κλαμπ που έκλεισαν την τελευταία δεκαετία.
«Η προστασία της Unesco θα συνέβαλλε πολύ προς τη διατήρηση αυτού του παλιού πνεύματος», αναφέρει ο Oldham στον Observer. «Χώροι παλαιού τύπου όπως το Tresor και το Berghain για παράδειγμα θα προστατεύονται ως πολιτιστικά ορόσημα. Το Βερολίνο είναι ένα διαφορετικό μέρος, όπου τα κλαμπ και οι δημιουργικές σκηνές είναι η αξία της πόλης».
Η αναγνώριση από την Unesco θα άνοιγε την πρόσβαση σε κρατικές επιδοτήσεις και άλλες πηγές χρηματοδότησης και οι σύλλογοι θα αποκτούσαν επιπλέον προστασία βάσει της πολεοδομικής νομοθεσίας.
Η φιλοδοξία της εκστρατείας είναι να επεκταθεί πολύ πιο πέρα από τα όρια του Βερολίνου. «Για να μπει στη λίστα της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco η techno της Γερμανίας, πρέπει να δουλέψουμε γι΄αυτό», λέει ο Motte. «Και μετά έρχεται η σειρά της Ευρώπης. Αλλά πρώτα, ξεκινάμε από το Βερολίνο».
Με πληροφορίες από Guardian, Dazeddigital, Rave the Planet
Διαβάστε επίσης:
Γερμανία: Η techno είναι μουσική και οι djs είναι μουσικοί
ΓΚΑΛΕΡΙ: Το Βερολίνο πίσω από το τείχος
εμφάνιση σχολίων