Η ακροδεξιά επελαύνει στα social media έχοντας στήσει ένα τεράστιο δίκτυο παραπληροφόρησης και Fake News και μίσους από τη Γαλλία και την Αγγλία έως την Ισπανία και την Πολωνία
Το Facebook σε μια προσπάθεια να διασώσει την αξιοπιστία του έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να καθαρίσει την πλατφόρμα από τους ακροδεξιούς και προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί πριν οι Ευρωπαίοι προσέλθουν στις κάλπες για τις ευρωεκλογές της 26ης Μαΐου. Ήδη έχει κατεβάσει λογαριασμούς που είχαν συνολικά 6 εκατ. ακολούθους κι εξετάζει πολλούς ακόμα που αριθμούν περίπου 26 εκατ. υποστηρικτών.PRESS
24 Μαΐου 2019
Οι διαντιδράσεις που καταγράφηκαν μόνο στις σελίδες που έριξε το Facebook φτάνουν τις 533 εκατομ, αριθμός μεγαλύτερος από το σύνολο των ψηφοφόρων της Ε.Έ.
Όπως καταγγέλλει η πλατφόρμα ψηφισμάτων πολιτών Avaaz υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάνω από 500 τέτοιες ακροδεξιές ομάδες και σελίδες στο Facebook που λειτουργούν στη Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πολωνία και την Ισπανία.Στην Ιταλία, διέδωσαν ένα βιντεάκι στο οποίο υποτίθεται ότι μετανάστες καταστρέφουν με ρόπαλα ένα περιπολικό της αστυνομίας.
Στην Πολωνία, διαδίδουν μια fake ιστορία για μετανάστες οδηγούς ταξί που βιάζουν Ευρωπαΐες γυναίκες.
Στην Ισπανία, διαμοιράστηκαν ψέματα για τους Καταλανούς αυτονομιστές που κλείνουν ένα παιδικό κέντρο καρκίνου.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυκλοφορεί ευρέως μια δημοσίευση με μια φωτογραφία αποκεφαλισμού που συνοδεύεται με τη λεζάντα ότι «ένα δισ. μουσουλμάνοι θέλουν να επιβάλλουν τη σαρία».
Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα της ακροδεξιάς προπαγάνδας και των Fake News του μίσους που έχει πλημμυρίσει το Facebook πριν από τις κοινοβουλευτικές εκλογές στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή την εβδομάδα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι διαχειριστές των σελίδων και των λογαριασμών αυτών τοποθετούνται σαν να ήταν πολιτικοί. Σε άλλες, δημιουργούν σελίδες-δορυφόρους για πολιτικά κόμματα ή οργανισμούς της ακροδεξιάς. Κάποιοι έχουν βρει ένα κόλπο για να στρατολογούν περισσότερο κόσμο: αρχικά στήνουν μια σελίδα γενικού ενδιαφέροντος με θεματολογία γύρω από τη μόδα, την ομορφιά, τα αθλητικά κ.α. ώστε να πείσουν κόσμο να την ακολουθήσει και σταδιακά τροποποιούν το περιεχόμενό τους, για να εξυπηρετήσουν τους πολιτικούς τους σκοπούς. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι διαντιδράσεις που καταγράφηκαν μόνο στις σελίδες που έριξε το Facebook φτάνουν τις 533 εκατ., αριθμός που είναι μεγαλύτερος ακόμα κι από το σύνολο των ψηφοφόρων στην Ε.Έ..
Το ποιος βρίσκεται όμως πίσω από αυτές τις σελίδες εξακολουθεί να παραμένει ένα μυστήριο. Η έρευνα της Avaaz υπογραμμίζει πως το Facebook βρίσκεται σε ένα πολύ δύσκολο μονοπάτι. Μετά την κατακραυγή που δέχτηκε η πλατφόρμα για το γεγονός ότι ρώσικοι λογαριασμοί στόχευαν Αμερικανούς ψηφοφόρους πριν τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, ώστε να επηρεάσουν το αποτέλεσμα, η εταιρεία το φυσάει και δεν κρυώνει. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες για την προστασία των εκλογών στην Ε.Έ. από παρεμβολές, το Facebook εξακολουθεί να μην έχει βρει έναν 100% αποτελεσματικό τρόπο για να διαφυλάξει τους Ευρωπαίους ψηφοφόρους από το τοξικό περιεχόμενο που ρέει στην πλατφόρμα, η οποία έχει μετατραπεί σε σημαντικό πολιτικό εργαλείο.
Μία παρόμοια απόπειρα σαν αυτή που καταγράφηκε στις αμερικανικές εκλογές, αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος Γιάννης Μπαμπούλιας σε άρθρο του στο «The Atlantic». Όπως αναφέρει τον περασμένο Δεκέμβριο κι ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τη Συμφωνία των Πρεσπών που αναπτέρωσε το εθνικιστικό αίσθημα μερίδας των Ελλήνων, πέρασε από το χρονολόγιό του ένα βίντεο με τον τίτλο «Time to Shake Up Brussels!» (Ώρα να ταρακουνήσουμε τις Βρυξέλλες). Σε αυτό ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και επικεφαλής της Συμμαχίας Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη, της τρίτης μεγαλύτερης πολιτικής ομάδας του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου, Γκι Φερχόφστατ, κατηγορείται για τη δήλωση του ότι η Ευρώπη χρειάζεται τη μετανάστευση. Επίσης, σε αυτό αποτυπώνονταν εικόνες βίας και οι μετανάστες σκιαγραφούνται ως απειλή για την Ευρώπη.
Πηγή: Tvxs
εμφάνιση σχολίων