Το ό,τι αυτά τα χαρακτηριστικά παραμένουν από ταινία σε ταινία (μέχρι σήμερα τουλάχιστον), όχι μόνο απογειώνει τον Λάνθιμο στον αστερισμό των Auteurs, των δημιουργών που το έργο τους διακρίνεται από το μοναδικό ύφος τους, αλλά και αποδεικνύει, ότι υπάρχει μια στερεή βάση από κάτω και ότι τίποτα δεν οφείλεται στην τύχη. Η εισπρακτική επιτυχία του στο ανεξάρτητο κύκλωμα της Αμερικής (με τις υποψηφιότητες να παρακινούν περισσότερο κόσμο να την δει από εδώ και εμπρός), αποτελεί άλλη μία απόδειξη πως ο Έλληνας σκηνοθέτης χαίρει και της εκτίμησης ενός κοινού, το καλλιτεχνικό έργο του οποίου πιθανόν μέχρι χτες να αγνοούσε.
Οδηγήθηκε βήμα βήμα στην καλλιτεχνική καταξίωσή του, στα Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Φεστιβάλ και στην καθολική αποδοχή της αξίας του, από τους επαγγελματίες του χώρου του, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και παντού στον κόσμο
Αυτό δεν ισχύει για τους ηθοποιούς οι οποίοι εκτιμούν εδώ και χρόνια τη δουλειά του και περιμένουν όσο χρειαστεί για να συνεργαστούν μαζί του. Έτσι, μετά την Έμα Στόουν που δήλωσε στη Βενετία ότι περίμενε 3 χρόνια για να δουλέψει μαζί του, η Κέιτ Μπλάνσετ, πιο σπουδαία ηθοποιός της γενιάς της και της εποχής μας, αλλά και ο ελληνικής καταγωγής, σπουδαίος Γάλλος συνθέτης Αλεξάντρ Ντεσπλά, εξέφρασαν την επιθυμία για συνεργασία μαζί του.
Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα τιμητικά για τον Αθηναίο έφηβο της δεκαετίας του 80, ο οποίος αγαπούσε την Επιστροφή στο Μέλλον, το Dirty Dancing, το Top Gun, τους Ghostbusters και τις ταινίες του Μπρους Λι, πριν να ανακαλύψει τον Νίκο Παπατάκη, τον Μπρεσόν και τον Κασσαβέτη. Τον απόφοιτο της Σχολής Σταυράκου που έμαθε να κάνει σινεμά γυρίζοντας διαφημίσεις και βίντεο κλιπ, για να επιβιώσει και για να χρηματοδοτήσει τις δικές του δουλειές στο σινεμά και το θέατρο, δουλειές που τον έφεραν δίπλα σε ονόματα όπως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004 και τον οδήγησαν βήμα βήμα στην καλλιτεχνική καταξίωση του, στα Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Φεστιβάλ και στην καθολική αποδοχή της αξίας του, από τους επαγγελματίες του χώρου του, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και παντού στον κόσμο.
Η Ευνοούμενη θα βγει στις αίθουσες στις 7 Φεβρουαρίου, δέκα μόλις μέρες πριν την απονομή των Όσκαρ στις 17 του ίδιου μήνα.