7
1
σχόλια
2490
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Αν η Οδός μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει. Η Σύζυγος. Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;. Σοφία. Εξόριστος Συγγραφέας. Ο Φαροφύλακας. Ο Σεισμός
 

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ
[email protected]

20 Φεβρουαρίου 2019
ΑΝ Η ΟΔΟΣ ΜΠΙΛ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ: Χάρλεμ, αρχές δεκαετίας του ’70. Η Τις Ρίβερς και ο Φόννυ είναι πολύ ερωτευμένοι. Η ζωή τους ανατρέπεται όταν ο Φόννυ φυλακίζεται για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει. Η Τις ανακαλύπτει ότι είναι έγκυος και αγωνίζεται με τη βοήθεια του δικηγόρου και της οικογένειας της για να αποδείξει την αθωότητα του, όταν εκείνος συλλαμβάνεται για βιασμό, παγιδευμένος από ένα λευκό αστυνομικό που τον έχει βάλει στο μάτι. Την ίδια στιγμή, έχει να αντιμετωπίσει και την αντιπάθεια της θρησκόληπτης μητέρας και των δύο ξινών αδερφών του Φόννυ, που δεν την θέλουν για νύφη τους.

Μετά το υπεραγαπημένο Moonlight (2016), ο Μπάρι Τζέκινς επιστρέφει με αυτή τη τρυφερή διασκευή, ενός μυθιστορήματος του Τζέιμς Μπόλντγουϊν (Μια Άλλη Χώρα, Το Δωμάτιο του Τζιοβάνι, Δεν Είμαι ο Νέγρος Σου), που πίσω από την απλή ιστορία του, κρύβει ένα πολιτικό σχόλιο, για τη χαρτογραφημένη από τους λευκούς, θέση των μαύρων Αμερικανών των '70s, στο περιθώριο της αμερικάνικης κοινωνίας. Πέρα από τις φωτογραφίες από βασανισμούς και συλλήψεις μαύρων της εποχής, που ο Τζένκινς ενσωματώνει στην off αφήγηση της Τις, όλο αυτό γίνεται πιο ξεκάθαρο από τις κουβέντες των δύο συμπέθερων μεταξύ τους, για τον τρόπο που πρέπει να δράσουν για να μαζέψουν χρήματα για την αποφυλάκιση του Φόννυ, αλλά και από την συνάντηση του τελευταίου με έναν παλιό, εξαφανισμένο φίλο, που του εκμυστηρεύεται όλα όσα του συνέβησαν στη φυλακή.

Η αφήγηση που κινείται παράλληλα και ταυτόχρονα στο παρόν και το παρελθόν, αποκτά και πάλι, χάρη στη χρήση των χρωμάτων του Τζέιμς Λάξτον και της μουσικής του Νίκολας Μπρίτελ (αμφότεροι γνωστοί μας από την εκπληκτική δουλειά τους στο Moonlight), μια αιθέρια και ονειρική χροιά, που εκτός από την αύρα του μελαγχολικού, γλυκόπικρου ερωτισμού που χαρακτηρίζει τη δουλειά του σκηνοθέτη, αναδεικνύει με θαυμαστό τρόπο, την ατμόσφαιρα της εποχής και τις εξαιρετικές ερμηνευτικές δυνατότητες όλων των ηθοποιών, ακόμη και αν εμφανίζονται σε μία μονάχα σκηνή.

Αν και το αποτέλεσμα δεν έχει τη δυναμική του Moonlight, είναι και πάλι εξαιρετικό καθώς χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερη ματιά του σκηνοθέτη, από τον οποίο περιμένουμε πολλές ακόμη σπουδαίες ταινίες στο μέλλον. Τρεις υποψηφιότητες για όσκαρ: Διασκευασμένου Σεναρίου για τον Μπάρι Τζένκινς, Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου για την Ρετζίνα Κινγκ στο ρόλο της μητέρας της Τις και Μουσικής Επένδυσης για τον Νίκολας Μπρίτελ.

Info: Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει (If Beale Street Could Talk). Δραματική. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μπάρι Τζέκινς. Παίζουν: Κίκι Λέιν, Στεφάν Τζέιμς, Κόλμαν Ντομίνγκο, Τεγιόνα Πάρις, Ρετζίνα Κινγκ, Ντέιβ Φράνκο, Ντιέγκο Λούνα, Φιν Γουίτροκ, Εντ Σκρέιν. Διανομή: Feelgood Entertainment. http://www.feelgoodentertainment.gr/


Η ΣΥΖΥΓΟΣ: Η Τζόαν είναι η τέλεια σύζυγος- επί σαράντα χρόνια έχει θυσιάσει τα όνειρα της για να στηρίξει το σύζυγο της και τη λογοτεχνική του καριέρα. Ο γάμος τους έχει χτιστεί με άνισους όρους κι εκείνη φτάνει τα όρια της, όταν εκείνος ετοιμάζεται να παραλάβει Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας κι εκείνη αναγκάζεται να αποκαλύψει το μεγαλύτερο μυστικό της καριέρας του, τις λίγες ημέρες που βρίσκονται στη Στοκχόλμη για την απονομή του εν λόγω βραβείου.

Βασισμένη σε ένα μυθιστόρημα της Μεγκ Γουόλιτζερ, Η Σύζυγος, είναι μία ταινία όχημα για την Γκλεν Κλόουζ στο να φτάσει μέχρι τα μεγάλα βραβεία ερμηνείας της χρονιάς. Αυτός ήταν και ο λόγος που αν και παραγωγής 2017, προγραμματίστηκε να βγει το 2018. Εξιστορεί φανταστικά γεγονότα, που τοποθετούνται το 1992, τις ημέρες πριν και κατά την απονομή του Βραβείου Νόμπελ στη Σουηδία. Μαζί με το ζευγάρι βρίσκεται και ο υποψήφιος συγγραφέας γιος τους, ο οποίος έχει μια δύσκολη σχέση με τον πατέρα του και ο ενοχλητικός δημοσιογράφος Νάθανιελ Μπόουν, ο οποίος προσπαθεί να αποσπάσει πληροφορίες και από τους τρεις τους, καθώς σκοπεύει να γράψει μια μη εγκεκριμένη βιογραφία του λογοτέχνη, η οποία υποτίθεται ότι θα αποκαλύπτει μυστικά και ψέματα του ζευγαριού και της οικογένειας. Ταυτοχρόνως, κάποια γεγονότα από το παρελθόν του ζευγαριού (την νεαρή Τζόαν υποδύεται εκπληκτικά η Άνι Στάρκε, η πραγματική κόρη της Γκλεν Κλόουζ), έρχονται να θολώσουν στην αρχή και να ξεκαθαρίσουν στη συνέχεια, τα πραγματικά γεγονότα που οδηγούν στην τελική κορύφωση, την βραδιά της απονομής.

Ακαδημαϊκά σκηνοθετημένη, με πολύ σταθερό χέρι από τον Σουηδό Μπιόρν Ρούντγκε, πέρα από τον συναρπαστικό ρυθμό της κλιμακούμενης δραματικής δύναμής της (ακόμα και όταν το μυστικό που κρύβει το ζευγάρι μισο-αποκαλύπτεται), διαθέτει και πολλές εξαιρετικές ερμηνείες, όχι μόνο από την Γκλεν Κλόουζ που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείας Ερμηνείας και πάει ολοταχώς προς το αντίστοιχο Βραβείο Όσκαρ, αλλά και από τον Τζόναθαν Πράις (Ο Άνθρωπος που Σκότωσε τον Δον Κιχότη, Brazil), τον γιο του Τζέρεμι Άιρονς, Μαχ Άιρονς, την Άνι Στάρκε και τον Κρίστιαν Σλέιτερ (Mr. Robot, True Romance, Το Όνομα του Ρόδου). Υπέροχη και η μουσική επένδυση και το σάουντρακ της Τζόσελιν Πουκ (Μάτια Διάπλατα Κλειστά).

Info: Η Σύζυγος (The Wife). Δραματική. Σουηδία, Αγγλία, ΗΠΑ, 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μπιόρν Ρούντγκε. Παίζουν: Γκλεν Κλόουζ, Τζόναθαν Πράις, Κρίστιαν Σλέιτερ, Μαξ Άιρονς, Άνι Στάρκε. Δοανομή: Spentzos Film & Seven Films. http://www.sevenfilms.gr/


ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕΙΣ;: Στις αρχές της δεκαετίας του '90, η αληθινή ιστορία της κορυφαίας σε πωλήσεις βιογράφου διασημοτήτων (και γατόφιλης) Λι Ίσραελ, που έβγαζε τα προς το ζην κατά τη δεκαετία του ’70 και του ’80 καταγράφοντας τις ζωές διασήμων όπως Κάθριν Χέπμπορν, Ταλούλα Μπάνκχεντ, Εστέ Λόντερ και της δημοσιογράφου Ντόροθι Κιλγκάλεν. Όταν η Λι δεν μπορούσε να εκδώσει πια τα έργα της καθώς θεωρούνταν ξεπερασμένα, για να καταφέρει να επιβιώσει, μετέτρεψε την τέχνη της σε απάτη, πλαστογραφώντας γράμματα διασήμων τα οποία πουλούσε σε συλλέκτες μόνη της, ενώ αργότερα, όταν μπήκε στις λίστες του FBI, με τη βοήθεια του φίλου της, στο ποτό και στον μισανθρωπισμό, Τζακ.

Υποψήφια για 3 Όσκαρ (Διασκευασμένου Σεναρίου, Α' Γυναικείας και Β' Ανδρικής Ερμηνείας), η ταινία της Μάριελ Χέλερ, καταγράφει με χιούμορ, το χρονικό της ζωής της συγγραφέα, όπως εκείνη το αποτύπωσε, στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο της, το οποίο προκάλεσε σάλο όταν δημοσιεύτηκε. Ταλαντούχα, μοναχική, ψιλο-αλκοολική και μισάνθρωπη, αναγκάζεται να πουλήσει ένα γράμμα που της είχε στείλει η Κάθριν Χέπμπορν, για να μπορέσει να φάει, να πιει και να πάει την άρρωστη ψιψίνα της στον κτηνίατρο, που αρνείται να τη δεχτεί, λόγω παλαιότερων χρεών της. Η ανακάλυψη ενός ακόμη γράμματος, σε παλιό βιβλίο της δημόσιας βιβλιοθήκης, θα της δώσει την ιδέα, στην αρχή να πειράξει πραγματικά γράμματα και στη συνέχεια, αγοράζοντας γραφομηχανές και χαρτί από παλαιοπωλεία, να φτιάχνει τις δικές της επιστολές διασήμων, αντιγράφοντας με οξυδέρκεια, το ύφος και το πνεύμα τους. Ο μόνος που γνωρίζει τη παράνομη δραστηριότητά της, είναι ο Τζακ, ένας μεσήλικας, Βρετανός, ξεπεσμένος δάνδης των σαλονιών της Νέας Υόρκης που ζει στους δρόμους, χτυπημένος από το HIV. Η Φιλία τους θα δοκιμαστεί, αλλά οι δυο τους μοιράζονται την αγάπη τους για το αλκοόλ, το φλεγματικό χιούμορ και το μίσος τους για τους ανθρώπους. Η κωμικός Μελίσα ΜαΚάθρι (Spy, Φιλενάδες), είναι εκπληκτική στον πρώτο δραματικό ρόλο της, ως Λι Ίσραέλ, εξαιρετικός κι ο Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ (Ο Φίλος μου κι Εγώ, Logan, Jackie), στο ρόλο του Τζακ. Και οι δυο τους είναι δικαίως υποψήφιοι για τις ερμηνείες τους.

Info: Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις; (Could You Ever Forgive Me?). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μάριελ Χέλερ. Παίζουν: Μελίσα ΜακΚάρθι, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Ντόλι Γουελς, Τζέιν Κέρτιν. Διανομή: Odeon


ΣΟΦΙΑ: Μια νέα γυναίκα που βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη θα κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τη θέση της στη συντηρητική κοινωνία του Μαρόκου. Η 20χρονη Σοφία ζει με τους γονείς της στην οικονομική πρωτεύουσα της βορειοαφρικανικής χώρας, τη Καζαμπλάνκα. Όπως συμβαίνει στο Μαρόκο, οι οικονομικές αντιθέσεις ανάμεσα στις διάφορες κοινωνικές ομάδες, είναι πολύ μεγάλες. Γεννώντας ένα παιδί εκτός γάμου, το νοσοκομείο της δίνει 24 ώρες για να προσκομίσει τα χαρτιά αναγνώρισης από τον πατέρα του. Η Σοφία και η Λίνα η ξαδέρφη της που ζει στη πιο πλούσια μεριά της πόλης, πασχίζουν να αντισταθούν και να φέρουν στα μέτρα τους, της ανάλγητες δομές της πατριαρχικής κοινωνίας της χώρας.

Αυτός ο αγώνας των δύο γυναικών, που φαινομενικά ανήκουν σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, είναι και το βασικό θέμα της ταινίας της Μεριέμ Μπενμπαρέκ, που κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ των Καννών, αλλά και το Βραβείο της Ένωσης Κριτικών στο περασμένο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ταινία η οποία χρησιμοποιεί τις δύο γυναίκες (τρεις με το μωρό που είναι κοριτσάκι), για να μιλήσει για πολλά περισσότερα πέρα από τη θέση της γυναίκας στη μαροκινή κοινωνία, καθώς σε καμία περίπτωση δεν τις παρουσιάζει ως θύματα, αλλά σαν υποκείμενα που μπορούν να λάβουν αποφάσεις και να στρεβλώσουν προς όφελός τους τους αυστηρούς κοινωνικούς κανόνες. Καθώς στη πορεία μετατρέπεται σε ενός είδους ψυχολογικό θρίλερ, οι όποιες ευκολίες στην αφήγηση της, δεν αποδυναμώνουν το τελικό καλό αποτέλεσμα ενός εξαιρετικού κινηματογραφικού ντεμπούτου, που κέρδισε και το Βραβείο New Voices /New Visions στο Φεστιβάλ του Παλμ Σπρινγκς.

Info: Σοφία (Sofia). Κοινωνική Δραματική. Γαλλία, Κατάρ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μεριέμ Μπενμπαρέκ. Παίζουν: Μαχά Αλεμί, Λούμπνα Αζαμπάλ, Σάρα Πέρλες. Διανομή: One From The Heart


ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: 6 μέρες από τη ζωή του Ρώσου συγγραφέα Σεργκέι Ντοβλάντοφ, στις οποίες προσπαθεί να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και την καλλιτεχνική του ταυτότητα στη Σοβιετική Ένωση του 1970, την ίδια στιγμή που βλέπει τους συναδέλφους του να καταπιέζονται από ένα καθεστώς, που δεν αγαπάει τη τέχνη που ξεφεύγει από τις κομματικές γραμμές. Δουλεύοντας σαν δημοσιογράφος, καλείται να καλύψει ένα ντοκιμαντέρ για τους εορτασμούς της επετείου της Οκτωβριανής Επανάστασης, όπου ηθοποιοί υποδύονται μεγάλες μορφές της ρώσικης λογοτεχνίας, ενώ στη συνέχεια ψάχνει στη μαύρη αγορά να βρει ένα γαλλικό κονιάκ για να το πάει πεσκέσι σε κάποιον που θα μπορούσε να τον βοηθήσει να εκδώσει τα γραπτά του, αλλά και μια μεγάλη γερμανική κούκλα, για να την κάνει δώρο στη κόρη του που ζει με την γυναίκα του σε άλλο σπίτι.

Αυτές τις 6 μέρες, συναντά φίλους, γνωστούς και άλλους λογοτέχνες, ποιητές και ζωγράφους που δουλεύουν underground, πηγαίνει σε πάρτι, συζητά, πίνει και λογομαχεί μαζί τους, αλλά και με τους υπεύθυνους του περιοδικού, τη γυναίκα του και όσους μπορούν να τον βοηθήσουν μονάχα με ανταλλάγματα τα οποία δεν μπορεί να δεχθεί. Γίνεται μάρτυρας στη σύλληψη και το θάνατο ενός από τους συντρόφους καλλιτέχνες, ενώ όπως μαθαίνουμε από τους τίτλους του τέλους, αν και τελικά κατάφερε να φτάσει στη Νέα Υόρκη, πέθανε το 1990, χωρίς να βιώσει την επιτυχία που γνώρισε η δουλειά του στη χώρα του, μετά τον θάνατό του. Πολύ ενδιαφέρουσα ταινία, θεματικά και μορφολογικά συγγενική με το Στην Πύλη της Αιωνιότητας, αλλά διαφορετική υφολογικά, αποτελείται από μεγάλες σε διάρκεια σκηνές διαλόγων, χωρίς να της λείπει η εικαστική ομορφιά, το κινηματογραφικό και ιστορικό ενδιαφέρον. Ταυτόχρονα, δεν ξεπέφτει στιγμή σε ταινία καταγγελίας του σοβιετικού καθεστώτος, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που πιθανόν να περίμεναν πολλοί οπαδοί του νεοφιλελευθερισμού. Οι γνώστες του έργου του Ντοβλάτοφ και του Ιωσήφ Μπρόντσκι θα δουν το φιλμ με περισσότερο ενδιαφέρον. Η ταινία κέρδισε Βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Ντεκόρ και Κουστουμιών, στο περσινό φεστιβάλ Βερολίνου.

Info: Εξόριστος Συγγραφέας (Довлатов/Dovladov). Δραματική, Βιογραφία. Ρωσία, Πολωνία, Σερβία 2018. Πρεμιέρα: Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Αλεξέι Γκερμάν Τζούνιορ. Παίζουν: Μίλαν Μάριτς, Ντανίλα Κοζλόβσκι, Έλενα Σουτζέκα, Άρθουρ Μπεσάστνι. Διανομή: Ama Films


Ο ΦΑΡΟΦΥΛΑΚΑΣ:  Τρεις φαροφύλακες, διαφορετικής ηλικίας ο καθένας, πηγαίνουν για έξι εβδομάδες σε ένα ακατοίκητο νησί, 20 μίλια μακριά από τις δύσβατες ακτές της Σκωτίας. Καθώς ο Τόμας, o Τζέιμς και ο Ντόναλντ, τακτοποιούνται στη συνηθισμένη, μοναχική τους ρουτίνα, κάτι απρόσμενο και πιθανώς καταλυτικό συμβαίνει, καθώς πέφτουν πάνω σε κάτι που δεν είναι δικό τους για να το κρατήσουν. Από πού ήρθε; Σε ποιαν ανήκει; Ένα πλοίο εμφανίζεται από μακριά και μπορεί να έχει τις απαντήσεις… Μία σκληρή μάχη για επιβίωση ξεκινά, καθώς η απληστία αντικαθιστά την πίστη και η απομόνωση τροφοδοτεί την παράνοια. Τρεις τίμιοι άντρες οδηγούνται στην καταστροφή.

Αν και το τρέιλερ παρακάτω δείχνει πολλά περισσότερα από όσα ίσως θα έπρεπε, το πολύτιμο φορτίο, θα στρέψει κλασικά και αναμενόμενα τις δύο ομάδες, τη μία εναντίον της άλλης και τελικά τους τρεις άντρες, τον έναν ενάντια στον άλλο. Οι τρεις καλοί πρωταγωνιστές, ο Πίτερ Μάλαν που γνωρίσαμε κυρίως από Το Όνομά μου Είναι Τζο (1998), του Κεν Λόουτς, ο Λεωνίδας, Τζέραλντ Μπάτλερ των 300 (2006) και ο Κόνορ Σουίντελς του τηλεοπτικού, Sex Education, είναι εξαιρετικοί, ενώ και τα δύο πρώτα τρίτα της ταινίας είναι πολύ δυνατά, αγωνιώδη και ατμοσφαιρικά. Στον επίλογο, χάνεται λίγο το μέτρο καθώς το δράμα πυκνώνει και γίνεται περισσότερο βαρύ από όσο θα έπρεπε, κατά τη ταπεινή γνώμη της στήλης. Επίσης, απορεί κανείς με την παραδοχή του χαρακτήρα που παίζει ο Μάλαν, σχετικά με την εύρεσή του θησαυρού, σε αυτούς που τον αναζητούν με οποιοδήποτε τρόπο. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, τονίζεται ιδιαίτερα και με εξαιρετικό τρόπο από όλα τα επιμέρους στοιχεία, σε αυτό το δραματικό θρίλερ που σκηνοθέτησε ο Δανός Κρίστοφερ Νάιχολμ της τηλεοπτικής σειράς The Killing, μπορεί να μην πρωτοτυπεί, κρατάει όμως τον θεατή στην άκρη του καθίσματός του.

Info: Ο Φαροφύλακας (The Vanishing/Keepers). Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου. Βρετανία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νάιχολμ. Παίζουν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Πίτερ Μούλαν, Κόνορ Σουίντελς. Διανομή: Tanweer


Ο ΣΕΙΣΜΟΣ: Το 1904, ένας σεισμός μεγέθους 5,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ συγκλόνισε το Όσλο. Το επίκεντρο του σεισμού ήταν στο Ρήγμα του Όσλο, το οποίο εκτείνεται κάτω από την πρωτεύουσα της Νορβηγίας. Σεισμοί μικρότερου μεγέθους εξακολουθούν να συμβαίνουν στην περιοχή ακόμα και σήμερα. Οι γεωλόγοι δεν είναι απολύτως σίγουροι, αλλά υπάρχουν ενδείξεις που υποδεικνύουν ότι ένας εξαιρετικά ισχυρός σεισμός είναι πολύ πιθανό να συμβεί στο κοντινό μέλλον στο Όσλο. Το πότε θα συμβεί αυτό, κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει με σιγουριά. Ίσως σε 100 χρόνια, ίσως σε 10 χρόνια, ίσως αύριο...

Ο γεωλόγος, Κρίστιαν Έικζορντ, 3 χρόνια μετά Το Κύμα, καλείται και πάλι, να αντιμετωπίσει ένα σεισμό και να σώσει τον κόσμο και τα μέλη της οικογένειας του για άλλη μια φορά. Γεμάτος ενοχές από τον θάνατο όσων δεν κατάφερε να σώσει από το φονικό κύμα στο Γκιράνγκερ το 2015, ζει απομονωμένος στο σπίτι του εκεί, ενώ η γυναίκα, ο γιος και η κόρη του, έχουν μετακομίσει πλέον στο Όσλο. Όταν ένας πρώην συνάδελφός του σκοτωθεί από μια κατολίσθηση σε ένα αυτοκινητιστικό τούνελ κοντά στη πρωτεύουσα, ο Κρίστιαν θα ανακαλύψει στο σπίτι του θύματος μια μελέτη του, που μιλάει για έναν επερχόμενο σεισμό στη περιοχή της πρωτεύουσας. Τότε θα πρέπει να τρέξει ξανά ενάντια στο χρόνο και να πολεμήσει τη δυσπιστία του επιστημονικού κόσμου και να προλάβει να σώσει όσους περισσότερους μπορεί, ειδικά τη γυναίκα του, που πλέον δουλεύει σε ένα εστιατόριο, στον 32ο όροφο, ενός εμπορικού πύργου της πόλης.

Πιο σφιχτοδεμένη και με πιο εντυπωσιακά εφέ, η ταινία, σε σκηνοθεσία αυτή τη φορά, του διευθυντή φωτογραφίας, Γιόν Αντρέας Άντερσεν (Κυνηγοί Κεφαλών), ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με την πρώτη. Η καταστροφή έρχεται αρκετά σύντομα για να την μετατρέψει τελικά σε περιπέτεια αγωνίας κι επιβίωσης. Δεν λείπουν οι υπερβολές, όμως στο μεγαλύτερο μέρος της παραμένει αληθοφανής και κρατάει τον θεατή σε αγωνία, χωρίς το θέαμα να υπερκαλύπτει την συναισθηματική ταύτισή του με τους ήρωες και τα παθήματά τους στην οθόνη, σε ένα είδος θεάματος, τόσο παλιού, όσο και ο ίδιος ο κινηματογράφος. Η Νορβηγία, μια χώρα με ένα από τα πιο υψηλά επίπεδα οικονομικής ευμάρειας στην Ευρώπη και στον κόσμο, εξορκίζει τους φόβους της.

Info: Ο Σεισμός (Skjelvet/The Quake). Περιπέτεια Αγωνίας. Νορβηγία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Γιόν Αντρέας Άντερσεν. Παίζουν: Κρίστοφερ Γιόνερ, Άνε Νταλ Τορπ, Θόρμποργκ Γιόχανσεν. Διανομή: Neo Films
εμφάνιση σχολίων