9
1
σχόλια
2306
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Ένα Ήσυχο Μέρος. Οι Δικοί μου Άνθρωποι. Barbara. Ιστορίες Μιας Νύχτας. Game Night. Πτυχή στο Χρόνο. Η Προσβολή. Η Υπόσχεση της Αυγής. 7 Ημέρες στο Έντεμπε
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
 
3 Απριλίου 2018
Η στήλη δεν ευθύνεται για τυχόν αλλαγές στον προγραμματισμό των εταιρειών διανομής κινηματογραφικών ταινιών.
 
ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ: Σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο τέρατα, υπερευαίσθητα στον παραμικρό θόρυβο, μια οικογένεια αναγκάζεται να ζει στην απόλυτη σιωπή προκειμένου να επιβιώσει. Οι μέρες περνούν και η απειλή πλησιάζει όλο και περισσότερο. Ακόμα και η ανάσα σου μπορεί να σημάνει το τέλος σου.
 
Μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, είναι αυτό το τρομακτικό θρίλερ επιβίωσης, σκηνοθετημένο από τον σκηνοθέτη και ηθοποιό (γνωστό από την αμερικάνικη εκδοχή του The Office), Τζον Κραζίνσκι. Κι αν το μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό μοιάζει ήδη γνώριμο, από την Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών του Ρομέρο στα 60's, μέχρι τα Walking Dead του σήμερα κι η εξέλιξη της ιστορίας του προβλέψιμη με το αναμενόμενο ηρωικό φινάλε, η απουσία διαλόγων, πριμοδοτεί την καθαρά κινηματογραφική ουσία της αφήγησης παίζοντας με τον ήχο και δίνοντας στην πραγματικά κωφή μικρή ηθοποιό, Μίλισεντ Σίμοντς που εντυπωσίασε στο Δωμάτιο των Θαυμάτων του Τοντ Χέινς, άλλον έναν σημαντικό ρόλο. Στον ρόλο του αγοριού της οικογένειας, ο επίσης καταπληκτικός μικρός, Νόα Τζουπ που είδαμε στο Θαύμα και το Suburbicon. Νευρώδης, αγωνιώδης και πραγματικά τρομακτική, είναι άλλη μια παραβολή για την επικίνδυνη αστάθεια της εποχής, όπου τα τέρατα αντιπροσωπεύουν τους όποιους φόβους του σύγχρονου κόσμου μας.
 
Info: Ένα Ήσυχο Μέρος (A Quiet Place). Δραματικό Θρίλερ Φαντασίας. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζον Κραζίνσκι. Παίζουν: Τζον Κραζίνσκι, Έμιλι Μπλαντ, Μίλισεντ Σίμοντς, Νόα Τζουπ. Διανομή: UIP


 
 
ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ: 1998, Νάλτσικ, πρόποδες Καυκάσου, Ρωσία. Η 24χρονη Ιλάνα εργάζεται στο γκαράζ του πατέρα της. Ένα απόγευμα, έχουν μαζευτεί οικογένεια και φίλοι για να γιορτάσουν τον αρραβώνα του μικρού της αδερφού, Ντέιβιντ. Το ίδιο βράδυ το νεαρό ζευγάρι χάνεται και φτάνει στην πόρτα της οικογένειας ένα σημείωμα για λύτρα. Σ’ αυτή την κλειστή κοινότητα Εβραίων, η ανάμειξη της αστυνομίας είναι εκτός συζήτησης. Πως θα συγκεντρώσει η οικογένεια τα χρήματα για να σωθεί ο Ντέιβιντ;
 
Σε παραγωγή του Αλεξάντερ Σοκούροφ (Η Κιβωτός των Ανθρώπων, Η Ρώσικη Κιβωτός), το ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους του 26χρονου, Καντεμίρ Μπαλακόφ, είναι ένα δυνατό, κλειστοφοβικό δράμα, για την οικογένεια, την φυλή, την αίσθηση του αποκλεισμού, όταν είσαι ή έχεις λόγους να αισθάνεσαι ξένος, σε ξένη χώρα. Η εβραϊκή οικογένεια βρίσκεται στην μέση μιας μουσουλμανικής κοινότητας, σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη εποχή, στην περιοχή, όταν πλέον η Σοβιετική Ένωση έχει καταρρεύσει και οι εθνικές συγκρούσεις κυριαρχούν. Μετά την απαγωγή, η εξωτερική πίεση και η εσωτερική ένταση των ηρώων, εικονογραφείται εξαιρετικά με κοντινά πλάνα σε κλασικό τετράγωνο σχήμα. Εξου και ο αυθεντικός διφορούμενος τίτλος, Closeness. Η αφήγηση ακολουθεί το πρόσωπο της κόρης της οικογένειας, Ιλάνα (εξαιρετική η πρωτοεμφανιζόμενη, Ντάρια Ζοβνέρ), καθώς είναι αυτή που βρίσκεται διχασμένη σε ό,τι της επιβάλουν, κοινότητα και  οικογένεια επιβάλλει και σε αυτό που προστάζει η καρδιά της. Βραβείο FIPRESCI, στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Καννών. Βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
 
Info: Οι Δικοί Μου Άνθρωποι (Tesnota/Closeness). Δραματική. Ρωσία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Καντεμίρ Μπαλακόφ. Παίζουν: Ντάρια Ζοβνέρ, Αρτέμ Σιπίν, Όλγκα Ντραγκούνοβα. Διανομή: Seven Films.
 

 
 
ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ: Μια ηθοποιός, η Μπριζίτ, παίζει την Μπαρμπαρά σε μια ταινία της οποίας τα γυρίσματα ξεκινούν σύντομα. Η Μπριζίτ δουλεύει τον χαρακτήρα της, τα τραγούδια και τις μελωδίες της, τη μίμηση των κινήσεων και τα λόγια της. Ο χαρακτήρας μεγαλώνει μέσα της και την καταλαμβάνει, ώσπου κανείς δεν μπορεί να ξεχωρίσει την ηθοποιό από τον χαρακτήρα.
 
Μια ονειρική βιογραφία της μυστηριώδους, δημοφιλής Γαλλίδας τραγουδίστριας, 20 χρόνια μετά τον θάνατο της, με τη Ζαν Μπαλιμπάρ σε διπλό ρόλο. Αντί για μια συμβατική βιογραφία, ο σκηνοθέτης (Τουρνέ στο Παρίσι, Το Μπλε Δωμάτιο) και ηθοποιός Ματιέ Αμαλρίκ (Ξενοδοχείο Grand Budapest, Το Σκάφανδρο κι η Πεταλούδα, Μόναχο), επιστρατεύει το τρικ της ταινίας μέσα στην ταινία, για να συνθέσει μια ωδή στην Μπαρμπαρά κι ένα σχόλιο πάνω στην κινηματογραφική απόδοση της πραγματικότητας, με πρωταγωνίστρια την σύζυγό του. Η αφήγηση είναι τεμαχισμένη, όλοι οι ηθοποιοί - εκτός σκηνοθέτη - παίζουν διπλούς ρόλους που κάποιες φορές πιάνουν τον θεατή απροετοίμαστο. Το σενάριο (δια χειρός Αμαλρίκ), δίνει έμφαση στο βιωματικό της σύνθεσης των τραγουδιών από την ίδια την καλλιτέχνη που ήταν μια θηλυκή εκδοχή του Ζακ Μπρελ. Εύθραυστη, μοναχική και διψασμένη για ανθρώπινη επαφή, ενσαρκώνεται ιδανικά από την Μπαλιμάρ που κέρδισε το φετινό Σεζάρ Γυναικείας Ερμηνείας. Ο Αμαλρίκ πάλι, κατάφερε να αποσπάσει το Βραβείο Ποιητικής Αφήγησης, στο Τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του 70ου Φεστιβάλ Καννών. Όσοι γνωρίζουν κι αγαπούν την Μπαρμπαρά και το γαλλικό chanson, θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα.
 
Info: Barbara. Δραματική Μουσική Βιογραφία. Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Κυριακή του Πάσχα 8 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ματιέ Αμαλρίκ. Παίζουν: Ζαν Μπαλιμπάρ, Πιέρ Μισόν, Ματιέ Αμαλρίκ. Διανομή: Weird Wave.
 


 
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΙΑΣ ΝΥΧΤΑΣ: Σε μια συνάντηση με τον τραπεζίτη του, ένας ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, που οδηγάει και ταξί για να τα βγάζει πέρα, ανακαλύπτει ότι το τίμημα που έχει να πληρώσει για να πάρει ένα δάνειο διπλασιάστηκε. Η επιτροπή που ακούει την καταγγελία του για εκβιασμό, τώρα θέλει από τον ίδιο να ενεργήσει. Κι αυτός, στην απελπισία του, πυροβολεί τον τραπεζίτη και έπειτα τον εαυτό του. Το γεγονός δημιουργεί δημόσιο αντίκτυπο, πάνω στο πόσο απελπισμένη έχει καταντήσει η κοινωνία. Την ίδια ώρα, έξι ταξιτζήδες και οι επιβάτες τους κινούνται μέσα στη νύχτα, ο καθένας τους ανακαλύπτοντας έναν φωτεινότερο δρόμο για το μέλλον του.
 
Η νέα ταινία του Βούλγαρου σκηνοθέτη Στέφαν Κομαντάρεφ (Ο κόσμος είναι μεγάλος και η σωτηρία της ψυχής βρίσκεται στη γωνία, Το Πέρασμα), ξεκινάει με το παραπάνω πραγματικό επεισόδιο για να διευρυνθεί σε άλλες 6 μικρές ιστορίες σε ταξί, που συνδυάζουν πραγματικά με φανταστικά γεγονότα, στηριγμένα στη σύγχρονη βουλγαρική πραγματικότητα, όπου πολλοί άνθρωποι, ασχέτως ύψους μορφώσεως, αναζητούν απασχόληση σαν οδηγοί ταξί. Το, Μια Νύχτα στον Κόσμο (1991), του Τζιμ Τζάρμους έρχεται στο νου, αλλά εδώ πρόκειται για άλλη ταινία, άλλου ύφους και άλλης εποχής. Η ματιά του Κομαντάρεφ είναι άμεσα κοινωνικοπολιτική και εστιάζει στην ταξική ανισότητα, την κοινωνική υποκρισία, την διάψευση των προσδοκιών που έφερε η κατάρρευση του παλαιού καθεστώτος, στο χάσμα των γενεών και το ακατάσχετο κύμα της εξόδου των πιο προικισμένων μυαλών της χώρας του, στις χώρες της βόρειας Ευρώπης. Όπως συμβαίνει στις σπονδυλωτές ταινίες, κάποια επεισόδια είναι πιο ενδιαφέροντα από άλλα. Δεδομένων τις δύσκολες συνθήκες γυρίσματος, με τους ηθοποιούς να οδηγούν πραγματικά στους δρόμους της Σόφια, το αποτέλεσμα είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικό, στο γνωστό, απαισιόδοξα αισιόδοξο ύφος του σκηνοθέτη.
 
Info: Ιστορίες Μιας Νύχτας (Posoki/Directions). Κοινωνική Δραματική. Βουλγαρία, Γερμανία, FYROM 2017. Πρεμιέρα: Κυριακή του Πάσχα 8 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Στεφάν Κομαντάρεφ. Παίζουν: Βασίλ Βασίλεφ-Ζουέκα, Ιβάν Μπάρνεφ, Ασέν Μπλατέτσκι, Ιρίνι Ζαμπόνας. Διανομή: Ama Films.
 



GAME NIGHT: Κάθε εβδομάδα, ο Μαξ και η Άννι είναι πιστοί στο εβδομαδιαίο ραντεβού τους για επιτραπέζια και άλλα παιχνίδια, μαζί με φίλους τους. Αυτή τη φορά όμως, ο Μπρουκς, ο χαρισματικός αδερφός του Μαξ, βάζει πολύ ψηλά τον πήχη: τους προσκαλεί να πάρουν μέρος σ’ ένα παιχνίδι μυστηρίου γεμάτο δολοφονίες, κακοποιούς, ομοσπονδιακούς πράκτορες, όπου τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και παιχνιδιού, δεν είναι τόσο ευδιάκριτα.
 
Άκρως διασκεδαστικό, κωμικό, αστυνομικό θρίλερ που συνδυάζει την σύγχρονη αμερικάνικη κωμωδία με την παράδοση του Μπλέικ Έντουαρτς (σειρά του Ροζ Πάνθηρα) και των αδερφών Ζάκερ &Τζ. Έιμπραχαμς (Μια Απίθανη Απίθανη Πτήση). Στην αρχή, οι ήρωες δεν γνωρίζουν ότι βρίσκονται σε πραγματικό κίνδυνο, όταν το μαθαίνουν, ακόμη περισσότερες και πιο κωμικές ανατροπές τους περιμένουν σε κάθε γωνία. Αστείες ατάκες και άνισο αλλά στιγμές ξεκαρδιστικό χιούμορ, σε μια κωμική περιπέτεια παιγμένη με μπρίο, ειδικά από την Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, τον Μπίλι Μάγκνουσεν και τον Τζέσι Πλέμονς, στον ρόλο του γείτονα αστυνομικού. Όχι και τόσο ένοχη - απόλαυση.

Info: Game Night. Κωμωδία Αστυνομική Θρίλερ. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Κυριακή του Πάσχα 8 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζον Φράνσις Ντάλεϊ & Τζόναθαν Γκόλντσταϊν. Παίζουν: Τζέισον Μπέιτμαν, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μπίλι Μάγκνουσεν, Σάρον Χόργκαν. Διανομή: Tanweer.
 


 
ΠΤΥΧΗ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ: Η Μεγκ Μάρι είναι μια συνηθισμένη μαθήτρια του δημοτικού, η οποία παλεύει με θέματα αυτοεκτίμησης και θέλει απλώς να ταιριάζει με τους υπόλοιπους. Κόρη δύο καταξιωμένων φυσικών, είναι πανέξυπνη και προικισμένη, όπως είναι άλλωστε και ο αδερφός της, ο μικρός Τσαρλς Γουάλας – η Μεγκ όμως δεν έχει ακόμα συνειδητοποιήσει τα ταλέντα της. Τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά πολύπλοκα όταν ο μπαμπάς της εξαφανίζεται, αφήνοντας την Μεγκ και τη μαμά της με ραγισμένη καρδιά. Ο Τσαρλς Γουάλας συστήνει τη Μεγκ και το συμμαθητή της, Κάλβιν, 3 Νεράιδες που ήρθαν στη Γη για να βοηθήσουν στην αναζήτηση του κύριου Μάρι. Ταξιδεύοντας μέσω μιας πτύχωσης του χρόνου που λέγεται tessering, μεταφέρονται σε κόσμους πέρα από τη φαντασία τους όπου πρέπει να αντιμετωπίσουν μια καταχθόνια δύναμη. Για να καταφέρουν να επιστρέψουν στη Γη, η Μεγκ πρέπει να αντιμετωπίσει το σκοτάδι μέσα της για να τιθασεύσει τη δύναμη που χρειάζεται και να νικήσει το έρεβος που ετοιμάζεται να καταπιεί το Σύμπαν.
 
Η Ντίσνεϊ είχε την φαεινή ιδέα, να μεταφέρει στην οθόνη μια δημοφιλή σειρά εφηβικών βιβλίων, που είχαν σαν σκοπό να ενισχύσουν την εφηβική αυτοπεποίθηση σε μια δύσκολη ηλικιακή φάση και η οποία αν και σημάδεψε γενιές και γενιές νεαρών Αμερικανών από το 1962, που ξεκίνησε, έχει μεταφερθεί μονάχα μια φορά για την τηλεόραση το 2003. Το όλο project που πάει πίσω μέχρι το 2010, έμοιαζε σαν μια ιδανική ιδέα, μέχρι την στιγμή που πραγματοποιήθηκε. Σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε σε μια ταινία της εταιρείας και γι αυτό δεν φταίνε οι όποιες εκσυγχρονιστικές αλλαγές (η λευκή οικογένεια, γίνεται εδώ διαφυλετική) ή η ανάθεση της σκηνοθεσίας στην άπειρη στις περιπέτειες φαντασίας Άβα ΝτιΒερνέ της Selma, αλλά στο κακογραμμένο σενάριο και στον χωρίς καμία πρωτοτυπία σχεδιασμό της παραγωγής. Τα πιο μικρά παιδιά θα την απολαύσουν προφανώς, για τους μεγαλύτερους υπάρχει η καταπληκτική ερμηνεία του, με λαμπρό μέλλον μπροστά του, μικρού Ντέρικ ΜακΚέι, στον ρόλο του Τσαρλς Γουάλας και το σάουντρακ του Ραμίν Τζαγουάντι (Game of Thrones), με ένα καινούργιο τραγούδι της Sade και όχι μόνο.
 
info: Πτυχή Στο Χρόνο (A Wrinkle in Time). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Κυριακή του Πάσχα 8 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Άβα ΝτιΒερνέ. Παίζουν: Κρις Πάιν, Ρις Γουίδερσπουν, Όπρα Γουίνρεϊ, Στορμ Ράιντ, Ντέρικ ΜακΚέι, Λέβι Μίλερ, Γκούγκου Μπάθα-Ρο, Ζακ Γαλιφιανάκης. Διανομή: Feelgood Entertainment.
 


 
Η ΠΡΟΣΒΟΛΗ: Στη σημερινή Βηρυτό, μια λεκτική διαμάχη που εξελίσσεται σε χειροδικία, παίρνει τεράστιες διαστάσεις και βρίσκει τον Τόνι, έναν Λιβανέζο χριστιανό, και τον Γιάσερ, έναν Παλαιστίνιο πρόσφυγα, στο δικαστήριο. Το τσίρκο που στήνουν τα μέσα ενημέρωσης γύρω τους δημιουργεί κοινωνική έκρηξη στο Λίβανο, αναγκάζοντας τον Τόνι και το Γιάσερ να επαναπροσδιορίσουν τις ζωές και τις προκαταλήψεις τους.

Η υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας από τον Λίβανο, είναι ένα υποδειγματικό κοινωνικό δράμα, που αποφεύγει τον διδακτισμό για να αναδείξει το διαρκές και επίπονο πρόβλημα που ταλανίζει την μικρή αυτή χώρα της εγγύς ανατολής. Τις προκαταλήψεις της κάθε εθνικής ή θρησκευτικής ομάδας για την άλλη και τον τρόπο με τον οποίο αυτές χρησιμοποιούνται από τις πολιτικές παρατάξεις και τα ΜΜΕ προς όφελός τους. Η οικογενειακή σχέση των δύο δικηγόρων (πατέρας και κόρη, αντίστοιχα), έρχεται για να υπογραμμίσει με την σειρά της, την διαφορά της νοοτροπίας της παλαιότερης με την νέα γενιά. Το μεγαλύτερο από τα πολλά ατού της ταινίας, είναι το σενάριό της και ο άκρως ρεαλιστικός τρόπος με τον οποίο εξομαλύνεται η διαμάχη, φέρνοντας τον έναν στη θέση του άλλου, με τρόπο χαμηλότονο και άκρως αποτελεσματικό.
Εξαιρετική δουλειά στο σύνολό της, όπως και οι περισσότερες ταινίες από τον Λίβανο, την Παλαιστίνη και το Ισραήλ, που γυρίζονται με ευρωπαϊκή βοήθεια. Εδώ συμμετέχει και η Κύπρος. Εξαιρετικό και ολόκληρο το καστ, στο οποίο συμμετέχει και η Ντιαμάντ Μπου Αμπντού που είδαμε πρόσφατα και στο επίσης εξαιρετικό, Εντός Ορίων.
 
info: Η Προσβολή (L' Insulte). Κοινωνική Δραματική. Γαλλία, Κύπρος, Λίβανος, Βέλγιο, ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουεϊρί. Παίζουν: Αντέλ Καράμ, Καμέλ Ελ Μπασά, Καμίλ Σαλαμέ, Ντιαμάντ Μπου Αμπντού. Διανομή: Seven Films.
 


 
Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ: Από την παιδική του ηλικία στην Πολωνία μέχρι στην εφηβική του ζωή στη Νίκαια, κι από εκεί στα φοιτητικά του χρόνια στο Παρίσι και στην σκληρή του εκπαίδευση ως πιλότος κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η ταινία αφηγείται την ρομαντική ιστορία του Ρομέν Γκαρί, ενός εκ των διασημότερων Γάλλων συγγραφέων.
 
Remake του Υπόσχεση την Αυγή (1970), του Ζιλ Ντασέν, όπου πρωταγωνιστούσε η Μελίνα Μερκούρη με τον Ασί Νταγιάν, βασισμένης σε αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Ρομέν Γκαρί. Τους αντίστοιχους ρόλους κρατούν εδώ η Σαρλότ Γκενσμπούργκ με τον Πιέρ Νινέ (Franz). Επική, θεαματική, περιπετειώδης και ρομαντική, είναι άκρως φιλική προς το μεγάλο κοινό, όχι μόνο άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου,αλλά και κέρδισε το Βραβείο Κοινού του.
 
Info: Η Υπόσχεση της Αυγής (La Promesse de l' Aube/Promise At Down). Αισθηματική, Δραματική, Βιογραφία. Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ερίκ Μπαρμπιέ. Παίζουν: Σαρλότ Γκεσμπούργκ, Πιέρ Νινέ, Ντιντιέ Μπουρντόν. Διανομή: Feelgood Entertainment.


 

7 ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΕΝΤΕΜΠΕ: Το καλοκαίρι του 1976, ένα αεροπλάνο της Air France που πραγματοποιούσε δρομολόγιο από το Tel Aviv στο Παρίσι, μέσω Αθήνας, καταλαμβάνεται εν μέσω πτήσης από τέσσερις αεροπειρατές: δύο Παλαιστίνιους και δυο ακραίους Γερμανούς σοσιαλιστές. Όταν το αεροπλάνο εκτρέπεται σε ένα εγκαταλειμμένο τερματικό σταθμό του αεροδρομίου του Έντεμπε στην Ουγκάντα, οι τρομοκρατημένοι επιβάτες μετατρέπονται σε αντικείμενα διαπραγμάτευσης σε ένα θανάσιμο πολιτικό αδιέξοδο. Καθώς η πιθανότητα να βρεθεί μια διπλωματική λύση καταρρέει, η ισραηλινή κυβέρνηση θέτει σε ενέργεια ένα εξωφρενικό σχέδιο απελευθέρωσης των ομήρων πριν να είναι πολύ αργά.
 
Ένα πραγματικό περιστατικό που έχει δεινοπαθήσει στο σινεμά από B' Movies που πριμοδοτούσαν την ισραηλινή πλευρά, μεταφέρεται για πρώτη φορά με έναν πιο αντικειμενικό και περισσότερο ενδιαφέροντα τρόπο στο σινεμά, από τον Ζοζέ Παντίγια του βραβευμένου με Χρυσή Άρκτο, Οι Επίλεκτοι (Tropa de Elite,2007). Η αναπαράσταση της εποχής είναι ιδιαίτερα πετυχημένη, όμως η ενασχόληση με τα θέματα που θέλει να θίξει η ταινία, του επαναστατικού ιδεαλισμού ή της ιδεολογικής σύγχυσης και αδιαλλαξίας, είναι επιφανειακή. Εν τούτοις, σαν προσπάθεια να ειπωθεί η ιστορία από την πλευρά των Γερμανών τρομοκρατών, είναι από μόνη της ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, παρά το τελικό άνισο αποτέλεσμα. Τα ισραηλινά ΜΜΕ κατέκριναν την ταινία, ήδη από την προβολή της στο φεστιβάλ Βερολίνου. Την ταινία και τον σκηνοθέτη υπερασπίστηκε, ο ηλικιωμένος εβραϊκής καταγωγής μάρτυρας των γεγονότων που ήταν και ο σύμβουλος του σκηνοθέτη, στα γυρίσματα της ταινίας.
 
Info: 7 Μέρες στο Έντεμπε (Entebbe/7 Days In Entebbe). Δραματική, Ιστορική. Αγγλία, ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ζοζέ Παντίγια. Παίζουν: Ντάνιελ Μπρούλ, Ρόζαμουντ Πάικ, Έντι Μάρζαν. Διανομή: Spentzos Film.
 


 
εμφάνιση σχολίων