7
1
σχόλια
2484
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Μια Νέα Γυναίκα. Εντός Ορίων. Σκοτεινός Ποταμός. Το Κορίτσι στην Ομίχλη. Ready Player One. Μόνο Εσένα Βλέπω. Kananga. 

 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
29 Μαρτίου 2018
ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ: Απογοητευμένη ερωτικά, χωρίς χρήματα, με παρέα μόνο μια γάτα και τις φιλικές πόρτες να κλείνουν η μία μετά την άλλη, η νεαρή Πόλα επιστρέφει στο Παρίσι μετά από μεγάλη απουσία. Τυχαίες και μη συναντήσεις θα τη φέρουν σε επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους, κυρίως όμως με τις πραγματικές επιθυμίες και τα όνειρά της σε μια ατίθαση, επίμονη προσπάθεια να ξαναστήσει τη ζωή της με τους ολότελα δικούς της όρους.

Στην απελπισία της, θα προσπαθήσει χωρίς επιτυχία να επιστρέψει στο πατρικό της, καθώς η χήρα μητέρα της δεν θέλει ούτε να την ξέρει πια. Λέγοντας ψέματα πως είναι κάποια άλλη, θα μπορέσει να βρει όχι μια, αλλά δύο δουλειές, με την μία από αυτές, να της προσφέρει και κατάλυμα. Δεν θα γίνουν όλα ρόδινα ξαφνικά: θα χάσει την μία από τις δυο της δουλειές, το ψέμα της κάποια στιγμή θα αποκαλυφθεί και θα διαγνωστεί πως είναι έγκυος. Όταν με αφορμή την γάτα του, ο πρώην της ο οποίος την εγκατέλειψε για κάποια άλλη, την αναζητήσει ξανά, θα συναντήσει μια αλλαγμένη Πόλα.

Πρόκειται για μια γαλλική παραλλαγή της Frances Ha, λιγότερο χιπστερική και πιο κοντά στην πραγματική ζωή της σημερινής παρισινής πραγματικότητας. Σαν μια φέτα ζωής, είναι επεισοδιακή, αλλάζει καθημερινά διαθέσεις και καθώς συνεχίζει να ρέει ασταμάτητα, δεν έχει αρχή, μέση ή τέλος. Η επιστροφή της αυτοπεποίθησης, δεν τακτοποιεί αυτομάτως τα πάντα. Ούτε το γεγονός της εγκυμοσύνης. Αυτό σηματοδοτεί απλά μια ελπίδα, όπως και κάθε γέννηση, άλλωστε. Σκηνοθετικό ντεμπούτο της Λεονόρ Σεράιγ γεμάτο ενέργεια, στην οποία ανταποκρίνεται με εκπληκτικό, εύθραυστο αλλά δυναμικό τρόπο η πρωταγωνίστριά του Λετίσια Ντος, καθώς δεν είναι άλλη από τη Νέα Γυναίκα του τίτλου και παίζει σε κάθε πλάνο του. Χρυσή Κάμερα Καλύτερης Πρώτης Ταινίας Φεστιβάλ Καννών. Επίσημη συμμετοχή Φεστιβάλ Καννών Un Certain Regard. Υποψήφια για Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Πρώτης Ταινίας & Ηθοποιού-Αποκάλυψη για την Λετίσια Ντος.

Ιnfo: Μια Νέα Γυναίκα (Jeune Femme). Δραματική Κομεντί. Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Λεονόρ Σεράιγ. Παίζουν: Λετίσια Ντος, Ναταλί Ρισάρ, Σουλεϊμάν Σεγιέ Ντιάγε. Διανομή: One From the Heart.

 
ΕΝΤΟΣ ΟΡΙΩΝ: Ένα διαμέρισμα στην εμπόλεμη ζώνη της Συρίας γίνεται καταφύγιο για τη νοικοκυρά του σπιτιού και τα παιδιά της, τον φίλο μιας από τις κόρες της, τον πεθερό της, την οικογένεια μιας γειτόνισσας, και μια οικιακή βοηθό. Όταν στον έξω κόσμο πέφτουν βόμβες και οι δρόμοι γεμίζουν ελεύθερους σκοπευτές, η μικρή αυτή ομάδα προσπαθεί να κρατηθεί όρθια ακολουθώντας τη ρουτίνα της. Σήμερα κάτι θα αλλάξει. Όχι προς το καλύτερο.

Ο Βέλγος διευθυντής φωτογραφίας, Φιλίπ Βαν Λιούβ, επιστρέφει για δεύτερη φορά στην σκηνοθεσία, για να δώσει ζωή σε ένα δικό του σενάριο, το οποίο εμπνέεται από τα γεγονότα του εμφύλιου της Συρίας. Η πρώτη φορά ήταν το 2009, με το, Η Μέρα που ο Θεός Γύρισε την Πλάτη του, που είχε σαν θέμα του την γενοκτονία στη Ρουάντα. Εδώ εγκλωβίζει μια πολυμελή οικογένεια Σύρων στο διαμέρισμά της - το μοναδικό που κατοικείται στην πολυκατοικία - εν μέσω βομβαρδισμών, ελεύθερων σκοπευτών και κοινών εγκληματιών που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση. Όταν ο φίλος της μεγαλύτερης κόρης με την οποία έχει κι ένα μωρό, φεύγει το πρωί για να συναντήσει ένα σύνδεσμο που θα μεταφέρει και τους 3 τους στην ασφάλεια του Λιβάνου, πέφτει χτυπημένος από σφαίρα στο πάρκιν. Η οικιακή βοηθός και η μητέρα του σπιτιού που το γνωρίζουν, θα το κρύψουν από τους άλλους, περιμένοντας την ασφάλεια του σκοταδιού, για να μπορέσουν να τον βοηθήσουν. Να όμως που μια ομάδα αγνώστων ανδρών θα τους χτυπήσει την πόρτα, ενώ στη συνέχεια, δύο από αυτούς, θα βρουν τρόπο να εισέλθουν και μέσα, αιφνιδιάζοντας την μεγάλη κόρη που τρέχει να σώσει το μωρό της.

Με την κάμερα να μην εγκαταλείπει το διαμέρισμα, παρά μόνο σε μια σκηνή λίγο πριν το τέλος, ο Βαν Λιούβ γράφει και σκηνοθετεί ένα κλειστοφοβικό ψυχολογικό θρίλερ, που πέρα από τις εντάσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας, εστιάζει στην παράνοια του πολέμου, την αδυναμία του κοινού ανθρώπου να ξεφύγει από την εφιαλτική πραγματικότητα μιας θανάσιμης διαμάχης που κάποιοι άλλοι τροφοδοτούν συνεχώς στο όνομά του. Συγκλονιστική για άλλη μια φορά η Χιάμ Αμπάς (Η Λεμονιά, The Visitor, Ακόμη Κρύβομαι για να Καπνίσω), στον ρόλο της μάνας που πρέπει να σταθεί στο ύψος της, ακόμη κι αν στην πραγματικότητα θέλει να λυγίσει και να σπάσει. Υπέροχη κι η Ντιαμάντ Μπου Αμπού, στον ρόλο της μεγάλης κόρης, αλλά κι ο Μοχσέν Αμπάς, στον ρόλο του μελαγχολικού παππού που γνωρίζει, πως ίσως να μην προλάβει να ξαναζήσει ελεύθερoς ποτέ ξανά. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Europian inemas Label και Βραβείο Κοινού, στο τμήμα του Πανοράματος, του περσινού φεστιβάλ Βερολίνου, αλλά και στο τμήμα Ανοιχτοί Ορίζοντες του 58ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ιnfo: Εντός Ορίων (Insyriated/In Syria/Innen Leben). Δραματική. Βέλγιο, Γαλλία, Λίβανος 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Φιλίπ Βαν Λιούβ. Παίζουν: Χιάμ Αμπάς, Ντιαμάντ Μπου Αμπού, Μοχσέν Αμπάς, Ζουλιέτ Ναβίς. Διανομή: Danaos Films.

 
ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ: Η Άλις επιστρέφει στη γενέτειρά της, μετά τον θάνατο του πατέρα της, για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε χρόνια. Εκεί, θα έρθει αντιμέτωπη με έναν αδερφό της, τον οποίο μετά βίας αναγνωρίζει. Κουρασμένος από τις προσπάθειες χρόνων να διατηρήσει το οικογενειακό αγρόκτημα, είναι πλέον αποφασισμένος να το πουλήσει, προς μεγάλη έκπληξη και απογοήτευση της αδερφής του. Η διαφωνία τους θα φέρει στην επιφάνεια τραυματικές μνήμες για την Άλις, οι οποίες ήταν αδρανείς για χρόνια. Θα καταφέρουν τα αδέρφια να προχωρήσουν μπροστά ή τα γεγονότα του παρελθόντος θα στοιχειώνουν για πάντα το μέλλον τους;

Μαζί με το, Του Θεού Η Χώρα και το άπαιχτο στην χώρα μας, The Levelling, ο Σκοτεινός Ποταμός της ταλαντούχας Κλίο Μπάρναρντ του συνταρακτικού, Ο Εγωιστής Γίγαντας (2013), είναι η τρίτη βρετανική ταινία του 2017 που έχει σαν τερέν της δράσης της, την σύγχρονη αγροτική Βρετανία. Με βάση το μυθιστόρημα της Ρόουζ Τρεμέιν, Trespass, η σκηνοθέτης που συνεχίζει την ρεαλιστική, κοινωνική, ανθρωποκεντρική παράδοση σκηνοθετών όπως ο Κεν Λόουτς και ο Μάικλ Λι. Έτσι φροντίζει πέρα από την λεπτομερή σκιαγράφηση της προσωπικής ιστορίας των οικογενειακών σχέσεων, του δράματος και των εσωτερικών διεργασιών των ηρώων της ταινίας της, να αναδείξει την εγκατάλειψη και την μοναξιά της αγροτικής Βρετανίας των μικρών και των κοινωνικά αδικημένων.

Info: Σκοτεινό Ποτάμι (Dark River). Δραματική. Αγγλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Κλίο Μπάρναρντ. Παίζουν: Ρούθ Γουίλσον, Μαρκ Στάνλει, Σον Μπιν, Έσμε Κριντ-Μάιλς. Διανομή: StraDa Films.

 
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ: Ο ειδικός πράκτορας Βόγκελ έχει σταλεί σε μια απομονωμένη ορεινή περιοχή για να ερευνήσει την εξαφάνιση ενός 16χρονου κοριτσιού. Όλες οι μαρτυρίες και οι υποψίες, οδηγούν στον φιλόλογο του τοπικού λυκείου. Η φιλοδοξία του Βόγκελ, οι ανορθόδοξες πρακτικές του και η δίψα των ΜΜΕ για αίμα, θα περιπλέξουν την υπόθεση, στα ερωτήματα της οποίας, υπάρχουν περισσότερες από μία, απαντήσεις.

Σχεδόν όλα τα πρόσφατα αστυνομικά θρίλερ who done it μυστηρίου, όπου το κοινό μαζί με τον - συνήθως - ντετέκτιβ ( ή καμιά φορά, τον εσφαλμένα κατηγορούμενο), ψάχνουν να βρουν τον ένοχο ή τον δολοφόνο, όπως για παράδειγμα το Ημερολόγιο Φόνων ή οι ταινίες του Ισπανού Οριόλ Πάουλο (Το Σώμα, Αόρατος Επισκέπτης), υπήρξαν εντυπωσιακά σε μια πρώτη ματιά μεν, αλλά δεν θα σήκωναν μια περαιτέρω ανάλυση, σχετικά με τις απιθανότητες και τις συμπτώσεις που οδηγούν στην τελική, αποκαλυπτική λύση τους. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι σεναριογράφοι τους, μοιάζουν να εξαντλούν κάθε πιθανή και απίθανη ανατροπή, μέχρι να φτάσουν στον επιδιωκόμενο στόχο τους, με τα κίνητρα ή τις δεξιοτεχνίες των ενόχων, ασχέτως σοβαρότητας λόγων, να φαντάζουν εντελώς απίθανα, ενώ τα σατανικά τους σχέδια εκδίκησης είναι τόσο περίπλοκα, που κουράζουν κάποιον και μόνο να τα σκέφτεται, πόσο λοιπόν να τα κάνει πραγνατικότητα. 

Το βραβευμένο με Νταβίντ ντι Ντονατέλο (τα Ιταλικά Όσκαρ), Σκηνοθεσίας και Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Κορίτσι στην Ομίχλη, του Ντονάτο Καρίζι, βασισμένου σε δικό του μυθιστόρημα, δεν αποτελεί εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα, αλλά ευτυχώς, έχει πολλούς κρυμμένους άσσους στο μανίκι του. Κι αυτό, γιατί πέρα από το περίπλοκο, τις συνεχείς ανατροπές, ή το απίθανο της υπόθεσής του (που δεν έχει μία, αλλά δύο τελικές λύσεις. Η πρώτη λίγο υπερβολική, η δεύτερη, πολύ καλύτερη), δεν έχει σαν θέμα της την αντεκδίκηση, αλλά το παιχνίδι ανάμεσα στο είναι και στο φαίνεσθαι, την απληστία και την ματαιοδοξία. Ταυτόχρονα, καυτηριάζει τον αμοραλισμό των ΜΜΕ και τη δίψα του κοινού τους για αίμα, διαθέτει χιούμορ, μοιάζει να αποτίει φόρο τιμής στο Twin Peaks, διαθέτει έναν άπαιχτο Τόνι Σερβίλο (Η Τέλεια Ομορφιά), ατμοσφαιρική φωτογραφία (Φεντερίκο Μασιέρο) και ανάλογα ωραίο σάουντρακ από τον Vito La Re.

Ιnfo: Το Κορίτσι στην Ομίχλη (La Ragazza Nella Nebbia/The Girl in the Fog). Αστυνομικό Θρίλερ Μυστηρίου. Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ντονάτο Καρίζι. Παίζουν: Τόνι Σερβίλο, Αλέσιο Μπόνι, Ζαν Ρενό, Λορένζο Ριτσέρμι, Γκρέτα Σκάκι. Διανομή: Spentzos Film.

 
READY PLAYER ONE: Tο 2045, ο κόσμος βρίσκεται στα όρια του χάους και της κατάρρευσης. Η ανθρωπότητα έχει βρει σωτηρία στο OASIS, ένα επεκτατικό σύμπαν εικονικής πραγματικότητας που δημιουργήθηκε από τον ευφυή και εκκεντρικό Τζέιμς Χάλιντεϊ. Όταν ο Χάλιντεϊ πεθαίνει, αφήνει την αμύθητη περιουσία του στο πρώτο άτομο που θα βρει ένα ψηφιακό Πασχαλινό Αυγό, το οποίο έχει κρύψει κάπου στο OASIS, πυροδοτώντας έναν διαγωνισμό που καθηλώνει όλο τον κόσμο. Όταν ένας απίθανος νεαρός ήρωας με το όνομα Ουέιντ Ουότς αποφασίζει να πάρει μέρος στο διαγωνισμό, παρασύρεται σε ένα ιλιγγιώδες κυνήγι θησαυρού που αψηφά τους κανόνες της πραγματικότητας μέσα σε ένα φανταστικό σύμπαν μυστηρίου, ανακαλύψεων και κινδύνων.

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, πριν από το The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, είχε τελειώσει τα γυρίσματα τούτης της φουτουριστικής περιπέτειας φαντασίας, η οποία λόγω πληθώρας ψηφιακών εφέ, χρειάστηκε μια ιδιαίτερα χρονοβόρα post production. Στα 71 του πλέον, μοιάζει να μην έχει χάσει ποτέ τον νεανικό του ενθουσιασμό με την τεχνολογία και την ικανότητά του να συναρπάζει, όσο κανείς άλλος από τους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ. Εδώ μεταφέρει στον κινηματογράφο ένα νεανικό μπεστ σέλερ επιστημονικής φαντασίας του 2011, το οποίο προσαρμόζει στην δική του θεματική και αισθητική την οποία εμπλουτίζει με δεκάδες σινεφίλ αναφορές, από την Λάμψη του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μέχρι και σε δικές του ταινίες (Jurassic Park), ή παραγωγές (Επιστροφή στο Μέλλον). Αν και αγγίζει επιδερμικά το σοβαρό θέμα της ζωής σε μια απόλυτα τεχνοκρατική κοινωνία, είναι υπερθεαματική, συναρπαστική και απόλυτα στιλιζαρισμένη. Το τρίτο μέρος θα μπορούσε να είναι πιο σύντομο, όμως η μεγάλη διάρκεια δεν υποβαθμίζει την γενικά καλή εντύπωση. Ελλείψει IMAX, οι λάτρεις της τεχνολογίας, θα έπρεπε να το δουν σε 3D και σε αίθουσες με Dolby Atmos.

Ιnfo: Ready Player One. Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ. Παίζουν: Τάι Σέρινταν, Ολίβια Κουκ, Μπεν Μέντελσον, Σάιμον Πεγκ. Διανομή: Tanweer.

 
ΜΟΝΟ ΕΣΕΝΑ ΒΛΕΠΩ: H Τζίνα και ο Τζέιμς έχουν έναν υπέροχο γάμο. Μετά από ένα ατύχημα που της κόστισε τους γονείς αλλά και την όρασή της, η Τζίνα εξαρτάται ολοκληρωτικά από τον άντρα της, κι αυτή η εξάρτηση φαίνεται πως κρατάει σταθερή την παθιασμένη σχέση τους. Εκείνη βλέπει τον κόσμο μέσα από τα μάτια του Τζέιμς που της περιγράφει κάθε τι από την καθημερινή ζωή. Όλα κυλούν όμορφα, μέχρι τη στιγμή που η Τζίνα αποκτά ξανά την όρασή της κι αρχίζει να βλέπει τον κόσμο μέσα από τα δικά της μάτια. Σύντομα, θα καταλάβει πως η ζωή της είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι πίστευε.

Ξεκινάει σαν ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ μυστηρίου, για να μετατραπεί στη συνέχεια σε ένα soft core πορνογραφικό ερωτικό δράμα, τύπου Άρλεκιν, για να ξαναγίνει στο φινάλε του, δραματικό θρίλερ. Φυσικά, όταν ο σύζυγος καταλαβαίνει πως μαζί με το φως της συντρόφου του, ξυπνάει και η λαγνεία της, η επιθυμία της για ζωή και κινδυνεύει να την χάσει από ένα γραμμωμένο θεότεκνο, θα κάνει τα πάντα για να γυρίσουν στην πρώτερή τους κατάσταση.

Αν και σαν θέμα παρουσιάζει ενδιαφέρον, η προσέγγισή του είναι εντελώς επιφανειακή, αν και ιδιαίτερα φωτογενής. Ο Μαρκ Φόρστερ του Ο Χορός των Τεράτων (2001), του Ψάχνοντας την Χώρα του Ποτέ (2004), του Πιο Παράξενο Από Παράξενο (2006), του Quantum of Solace και του World War Z, θυμίζει αμυδρά πλέον, τον καλό επαγγελματία εαυτό του.

Ιnfo: Μόνο Εσένα Βλέπω (All I See is You). Δραματική, Μυστηρίου. Ταϊλάνδη, ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μαρκ Φόρστερ. Παίζουν: Μπλέικ Λάιβλι, Τζέισον Κλαρκ, Ιβόν Στραχόβσκι. Διανομή: Odeon.


KANANGA: Στην Κανάνγκα, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, ο πόλεμος και η πείνα κρέμονται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια των κατοίκων. Τα χαμόγελα όμως, το γέλιο και η ελπίδα δεν σβήνουν ποτέ. Το μήνυμα που μετέφεραν οι Έλληνες Ορθόδοξοι ιερείς τη δεκαετία του 60 συνεχίζει να τους δίνει τη δύναμη και το κουράγιο που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τη σκληρή καθημερινότητα.

Η Κανάνγκα, η πόλη στην οποία γυρίστηκε το ντοκιμαντέρ, είναι η τρίτη μεγαλύτερη του Κονγκό και εδώ και δεκαετίες βρίσκεται στο επίκεντρο μιας τεράστιας ανθρωπιστικής κρίσης λόγω εμφυλίων πολέμων, ακραίου υπερπληθωρισμού, φτώχειας και πολιτικής αστάθειας. Στα τέλη του 19ου αιώνα, το Κονγκό έγινε προσωπική αποικία του βασιλιά του Βελγίου Λεοπόλδου του 2ου, επονομάστηκε Βελγικό Κονγκό και μέχρι και τη δεκαετία του 1960 αποτέλεσε πηγή ασύλληπτης εκμετάλλευσης φυσικού πλούτου από το δυτικό κόσμο, κυρίως χρυσού, διαμαντιών, ελεφαντόδοντου και καουτσούκ, αλλά και φρικιαστικών θηριωδιών που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο των κατοίκων σε ποσοστό άνω του 50% του συνολικού πληθυσμού.

Γύρω στο 1970, κι ενώ η χώρα, που πλέον ονομαζόταν Ζαΐρ, πάλευε εν μέσω εμφυλίου πολέμου να σταθεί στα πόδια της μετά την ανεξαρτητοποίησή της, ένας Έλληνας Ορθόδοξος ιερέας, έφτασε στην Κανάνγκα μετά από πρόσκληση των κατοίκων της, ενώ όλοι οι γνωστοί του τον αποθάρρυναν από το να το πάει. Μετά από τρεις μήνες παραμονής στην Κανάνγκα, ιερέας πέθανε στο νοσοκομείο της πόλης. Οι ιερείς που τον διαδέχθηκαν, συνέχισαν το έργο του και έφτιαξαν σταδιακά δωρεάν σχολεία όλων των βαθμίδων και νοσοκομεία, τα οποία προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους σε όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως θρησκευτικών πεποιθήσεων.
 
Στην Kananga, ο σκηνοθέτης Παύλος Τριποδάκης (Τα Παιδιά του Ανέμου, Our Olympic Team), αφήνει την Αθήνα για να περάσει ένα μεγάλο διάστημα στην Κανάγκα για να καταγράψει την ιεραποστολή και τη σχέση με τους ντόπιους. Πρώην μαθητές και νυν, κάποιοι με άψογα Ελληνικά, τον ξεναγούν σε αυτοσχέδιους ναούς-καλύβες, στα χωριά τους και τον γνωρίζουν στις οικογένειές τους, Το Πάσχα που πέφτει εν μέσω τοπικού εμφυλίου, κορυφώνει την καταγραφή, σε έναν παραλληλισμό του Θείου Πάθους, με την για αιώνες Εσταυρωμένη Αφρική και την λαχτάρα της για Ανάσταση.

Όσοι έχουν βρεθεί στην Αφρική (ανάμεσά τους και ο γράφων), γνωρίζουν αυτό το δέος και την βαθιά συγκίνηση που νοιώθει κάποιος ερχόμενος σε επαφή με αυτούς τους ανθρώπους, ασχέτως θρησκευτικών ή μη κινήτρων και συναισθημάτων. Εκεί, ο ενσυνείδητος λευκός άνθρωπος νοιώθει γυμνός, αμετροπρεπής, αχάριστος και πολύ λίγος μπροστά στο μεγαλείο της δύναμης των ντόπιων με τα σχισμένα ρούχα, τα ξυπόλυτα πόδια και το τεράστιο χαμόγελο. Πέρα από τα όποια συναισθήματα έχει κανείς για τον σκοπό των ιεραποστολών κάθε είδους δόγματος, του ρόλου που έχουν διαδραματίσει στην καταστροφή της ντόπιας κουλτούρας και στην διατήρηση της ταξικής ειρήνης με υποσχέσεις για μια καλύτερη μετά θάνατο ζωή, εδώ έχουμε μία από εκείνες τις εξαιρέσεις αυθεντικής προσφοράς που είναι αυθεντική και που δεν έχει καμία σχέση με τον ανεπαίσχυντο εναγκαλισμό κάποιων Ελλήνων Μητροπολιτών με την Χρυσή Αυγή και τον Σκοταδισμό της.
 
Info: Kananga. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Παύλος Τριποδάκης. Σέναριο: Παύλος Τριποδάκης, Φλωρεντία Αμπόντεριν. Φωτογραφία: Greek Snowman. Βοηθός Κάμερας, Χειριστής  Drone: Δημήτρης Παπαγεωργίου. Μουσική: NVμ (Dimitris B. & Florence A.). Παραγωγή: Tripodakis LTD. Διανομή: New Star.


 
 
 
εμφάνιση σχολίων