Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης στην αποδοχή της διαφορετικότητας; Η Αυστραλία και το Βέλγιο, φωτίζουν το δρόμο
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
17 Δεκεμβρίου 2015
Η Αυστραλία κερδίζει το στοίχημα με την πολυπολιτισμική εκπαίδευση. Στα σχολεία της Αυστραλίας, τα παιδιά μαθαίνουν από πού πηγάζει η τεράστια εθνοτική πολυμορφία της χώρας, με έναν πρωτότυπο τρόπο: ζουν μια μέρα ως Αβορίγινες (οι ιθαγενείς πληθυσμοί της Αυστραλίας και ο αρχαιότερος πολιτισμός εν ζωή στον κόσμο). Για τα σχολεία της χώρας υπάρχουν περίπου 100 προγράμματα, ειδικά για να διδάσκονται οι μαθητές να ζουν σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς αλλά αυτό το πρόγραμμα είναι το πιο δημοφιλές. Υπάρχει άλλωστε καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις το διαφορετικό από το να το ζήσεις, έστω και για μια ημέρα;
Στην Ευρώπη το Βέλγιο προπορεύεται σε τέτοιες πρωτοβουλίες με πολυπολιτισμικά προγράμματα να ξεκινούν ακόμα και από το νήπιο. Όπως στον βρεφονηπιακό σταθμό Tierlantuin στο Γκεντ, όπου κάθε μέρα 42 παιδιά και βρέφη από διαφορικά κοινωνικά υπόβαθρα παίζουν, μαθαίνουν και συνυπάρχουν. Και όσο πιο μικρός διδάσκεται ένας άνθρωπος τη συνύπαρξη με το διαφορετικό, τόσο πιο οικείο μοιάζει. Η εκπαίδευση όμως επεκτείνεται και στους γονείς καθώς είναι επίσης ευπρόσδεκτοι να συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια ή εργασίες. Εδώ τα παιδιά βλέπουν τις διαφορές ανάμεσα τους αλλά και στις οικογένειες: μια οικογένεια με δύο μαμάδες ή δυο μπαμπάδες, μια μαύρη μητέρα και ένας λευκός πατέρας, κ.ο.κ. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά που έχουν τέτοιες παραστάσεις, δείχνουν μεγάλη ανοχή. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον, θα εξελιχθούν σε συνεργατικούς ανθρώπους και τότε, ιδανικά, ο μελλοντικός κόσμος θα έχει την ίδια ανοχή και αποδοχή με τα πιτσιρίκια του σήμερα.
εμφάνιση σχολίων