1
1
σχόλια
377
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Ο Χιου Τζάκμαν παίρνει το νόμο στα χέρια του -με αμφίβολα αποτελέσματα

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Οκτωβρίου 2013
Σε μια επαρχιακή αμερικανική πόλη, την ημέρα των Ευχαριστιών, την ώρα που δύο φιλικές οικογένειες επισκέπτονται η μία την άλλη, τα δύο μικρά τους κορίτσια που παίζουν στον κήπο, εξαφανίζονται. Το ίδιο βράδυ, συλλαμβάνεται ο νεαρός, διανοητικά ανάπηρος οδηγός ενός τροχόσπιτου, το οποίο νωρίτερα, την ώρα του περιπάτου των οικογενειών, είχε τραβήξει το ενδιαφέρον των παιδιών. Όμως τα στοιχεία εναντίον του δεν είναι επαρκή, και δύο μέρες αργότερα αφήνεται ελεύθερος. Εξοργισμένος ο πατέρας του ενός κοριτσιού, τρέχει στο αστυνομικό τμήμα και χειροδικεί εναντίον του νεαρού, τη στιγμή της απελευθέρωσής του.



Αργότερα, τον απαγάγει, κι αφού τον οδηγήσει σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο, με την απρόθυμη -λόγω ηθικού διλήμματος- βοήθεια του πατέρα του άλλου κοριτσιού, τον βασανίζει με βάναυσους τρόπους, θέλοντας να τον κάνει να ομολογήσει, μια και πιστεύει ότι αυτός είναι ο ένοχος. Την ίδια στιγμή, ο αστυνόμος Λόκι κάνει τη δική του έρευνα πάνω στην υπόθεση, ψάχνοντας τον πραγματικό ένοχο, αλλά και τα κορίτσια, έχοντας ν’ αντιμετωπίσει τόσο την πίεση των ανωτέρων του όσο και την εχθρική στάση των οικογενειών.

Ο καναδός Ντενίς Βιλενέβ του συνταρακτικού «Μέσα από τις Φλόγες» σκηνοθετεί την πρώτη αμερικανική ταινία του, με δύναμη, νεύρο και υποβλητική, νοσηρή ατμόσφαιρα, την οποία υπογραμμίζει με νυχτερινά, βροχερά πλάνα και μία παλέτα από ψυχρά, «σκοτωμένα» χρώματα. Τι κρίμα που η προσπάθειά του να καταδικάσει την αυτοδικία, υπονομεύεται από ένα γεμάτο τρύπες και αναίτια παραπλανητικό σενάριο, το οποίο καταλήγει να επικροτεί τα βασανιστήρια ως απαραίτητο μέσον για την απόσπαση πληροφοριών. Δε θα μπορούσε να βρίσκεται πιο μακριά από την (αντίθετη) άποψη που διετύπωνε στην προηγούμενη ταινία του, με την αλύγιστη «Γυναίκα που τραγουδούσε».

Όμως, και οι ερμηνείες είναι αρκετά προβληματικές. Ο Χιου Τζάκμαν δείχνει υπερβολικό ζήλο. Ο Τζέικ Τζίλενχαλ, πιο μετρημένος, δεν έχει πού να πατήσει (δε μαθαίνουμε τίποτα για την προσωπική του ζωή). Η Βαϊόλα Ντέιβις χαραμίζεται σε ένα μη ρόλο. Ο μόνος που σώζεται είναι ο χαρισματικός Πολ Ντάνο (“Little Miss Sunshine”, «Θα Χυθεί Αίμα»), στο ρόλο του «ένοχου» νεαρού. Θα θέλαμε να τον βλέπαμε πιο συχνά στη μεγάλη οθόνη.


Info: “Prisoners” -Αστυνομικό Θρίλερ. ΗΠΑ 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Ντενίς Βιλενέβ. Παίζουν: Χιου Τζάκμαν, Τζέικ Τζίλενχαλ, Βαϊόλα Ντέιβις, Πολ Ντάνο, Μαρία Μπέλο, Τέρενς Χάουαρντ, Μελίσα Λίο. Διανομή: Odeon


Διαβάστε επίσης όλες τις ταινίες της εβδομάδας
 
εμφάνιση σχολίων