Το Καλοκαίρι της Κάρμεν. Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2. Φρίμοντ. Παριζιάνικες Ιστορίες. Ο Κακός Ηθοποιός. Κυνήγι Γειτόνων. Η Αόρατη Μάχη. Haikyu!! The Dumpster Battle. Η Θηλιά. Ο Τελευταίος των Ανθρώπων. Από τον Χ. Λακταρίδη
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ: Απολαμβάνοντας ένα ολοήμερο μπάνιο, ο Δημοσθένης βοηθά τον κολλητό του τον Νικήτα στην συγγραφή ενός σεναρίου. Θέμα του το καλοκαίρι που ο Δημοσθένης χώρισε υιοθετώντας την Κάρμεν, την σκυλίτσα του πρώην του. Η μετατροπή της ζωής σε μυθοπλασία θα οδηγήσει την πολύχρωμη φιλία τους να αλλάξει κεφάλαιο.DOCTV.GR
12 Ιουνίου 2024
Δύο χρόνια μετά τον εξαιρετικό «Απόστρατο», ο Ζαχαρίας Μαυροειδής (Ξεναγός, Στο Σώμα της), επιστρέφει με κάτι εντελώς διαφορετικό, μια σύγχρονη, καλοκαιρινή, ρομαντική, αισθηματική κομεντί που βασισμένη πάνω στο εύρημα της "ταινίας μέσα στην ταινία" (χάρη στο οποίο οι ηρωες ξαναζούν νοερά εκείνο το καλοκαίρι). Αποδομεί απολαυστικά το είδος, ανασκευάζοντας όλα του τα κλισέ, μιλώντας με τρυφερότητα και χιούμορ για την ανθρώπινη, αλλά και εκείνη της μικρής Κάρμεν, ανάγκη, του να ανήκει κανείς κάπου και - γιατί όχι - σε κάποιον, με όλες τις επιπτώσεις που μια τέτοια πράξη συνεπάγεται. Φωτεινή, feelgood, γλυκιά, αστεία και κουήρ, συμμετείχε στο περσινό φεστιβάλ Βενετίας και σε δεκάδες άλλα, lgbtqi+ και μη, φεστιβάλ σε ολόκληρη την υφήλιο, ενώ διεκδικεί δώδεκα βραβεία Ίρις από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
Info: Το Καλοκαίρι της Κάρμεν (The Summer With Carmen). Κωμωδία. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής. Παίζουν: Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος, Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Νικόλας Μίχας, Βασίλης Τσιγκριστάρης. Διανομή: Cinobo.
ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2: Η νέα ταινία κινουμένων σχεδίων των studios της Disney και της Pixar «Τα Μυαλά Που Κουβαλάς 2», επιστρέφει στο μυαλό της Ράιλι που μόλις μπήκε στην εφηβεία. Πρόκειται για την στιγμή που τα κεντρικά επιδέχονται ξαφνικά σαρωτικές ανακατατάξεις, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για κάτι εντελώς απρόσμενο: νέα Συναισθήματα!
Η Χαρά, η Λύπη, ο Θυμός, ο Φόβος και η Αηδία, που τόσο καιρό τρέχουν με μεγάλη επιτυχία τα κεντρικά, νιώθουν άβολα όταν εμφανίζεται η Ανησυχία! Και, όπως φαίνεται, δεν είναι μόνη της, έρχεται μαζί με παρέα.
Συνέχεια μιας από τις πιο αγαπημένες δημιουργίες της Pixar και μιας από τις σπουδαιότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων των τελευταίων χρόνων.
Info: Τα Μυαλά που Κουβαλάς (Inside Out 2). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Κέλσι Μαν. Με τις φωνές των: Εϊμι Πόλερ, Φίλις Σμιθ, Λιούις Μπλακ, Τόνι Χέιλ, Μάγια Χοκ, Αντέλ Εξαρχόπουλος (Αγγλικά), Νάντια Κοντογεώργη, Λυδία Τζανουδάκη, Μαρίνα Σαμάρκου, Κώστας Δαρλάσης, Λευτέρης Ελευθερίου, Αντρια Ράπτη, Ελσα Ζαρρή, Λητώ Αμπατζή, Δημήτρης Σάρλος, Φιλίππα Μαβιτζή (Ελληνικά). Διανομή: Feelgood Entertainment.
ΦΡΙΜΟΝΤ: Η Ντόνια ζει στο Φρίμοντ αλλά εργάζεται για ένα κινέζικο εργαστήριο που φτιάχνει "τυχερά μπισκότα" (fortune cookies) στο γειτονικό Σαν Φρανσίσκο. Έχοντας δουλέψει ως διερμηνέας για τον αμερικανικό στρατό στο Αφγανιστάν, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα ζωή της και οι απολαυστικές, στοχαστικές, συνεδρίες με τον ψυχαναλυτή της δεν δείχνουν να βελτιώνουν την κατάσταση. Σε μια στιγμή ξαφνικής έμπνευσης, αποφασίζει να στείλει εκεί έξω ένα ξεχωριστό μήνυμα μέσα σε ένα μπισκότο.
Η μοναδική της φίλη είναι η Τζοάνα, μια Αμερικανίδα συνάδελφός της λίγο μεγαλύτερη από εκείνη, η οποία ζει με την μητέρα της. Προτείνει στην Ντόνια ένα διπλό ραντεβού στα τυφλά, όμως η νεαρή Αφγανή το θεωρεί πολύ ριψοκίνδυνο. Όταν πάρει τη θέση της κειμενογράφου των ευχών για τα μπισκότα όμως, θα στείλει ένα μήνυμα προς το άγνωστο, από το οποίο θα λάβει απάντηση. Την ίδια στιγμή επιβάλλει την θέση της στις συνεδρίες ενός ψυχαναλυτή προσφύγων από εμπόλεμες περιοχές με το έτσι θέλω, παίρνοντας την θέση ενός γείτονα στο κτιριακό συγκρότημα για Αφγανούς που μένει, ενός άνδρα που δεν έχει καμία διάθεση να ψυχαναλυθεί.
Ο σπεσιαλίστας ιατρός, αν και προβάλλει πάνω της τους δικούς του "προβληματισμούς", την βοηθάει με τον τρόπο του να κάνει μία προσπάθεια επικοινωνίας, η οποία θα απαντηθεί με διαφορετικό τρόπο από εκείνον που η ίδια περίμενε.
Ο Ιρανικής καταγωγής σκηνοθέτης Μπαμπάκ Τζαλαλί (Frontier Blues), αν και ζει ανάμεσα σε Λονδίνο, Παρίσι και Ρώμη, περνάει για τρίτη φορά μετά τα «Radio Dreams» (2016) και «Land» (2018), στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, ακόμη πιο μακριά από πριν, στην Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, για να συναντήσει μια ομάδα προσφύγων από το Αφγανιστάν, πρώην συνεργατών του Αμερικανικού Στρατού που φυγαδεύτηκαν εκεί μετά την επάνοδο των Ταλιμπάν στην εξουσία.
Αν και το θέμα της είναι η μοναξιά της εξορίας (που μπορεί να είναι και μέσα στην ίδια την χώρα καταγωγής κάποιου), εξετάζει μία σειρά από παραμέτρους που δεν αφορούν αποκλειστικά τους πρόσφυγες, αλλά όλους όσους ζουν στον "ελεύθερο" Δυτικό Κόσμο (Fre-Mont), όπου ο καθένας μπορεί να επιλέξει το πόσο μόνος, θέλει, μπορεί και αντέχει να είναι.
Αντί να γυρίσει ένα δράμα, ο Τζαλαλί (σε σεναριακή συνεργασία με την Ιταλίδα σκηνοθέτη Καρολίνα Καβάλι), επιλέγει να κάνει μια δραματική κομεντί στο ύφος των καλύτερων ταινιών του Τζιμ Τζάρμους, η οποία συνδυάζει δεξιοτεχνικά το deadpan χιούμορ με την κοινωνικοπολιτική παρατήρηση, τους ιδιότυπους χαρακτήρες (εξαιρετικοί όλοι οι ηθοποιοί), από τους οποίους κανένας δεν περισσεύει, με την ανθρώπινη ανάγκη για επαφή, μέσα από την εικαστική "ζεστασιά" την οποία εκπέμπει το παλιομοδίτικο ασπρόμαυρο, ακαδημαϊκό κάδρο. Μια φαινομενικά απλή, αλλά ουσιαστικά πολυεπίπεδη μυθοπλαστική αφήγηση της ιστορίας της Ντόνια (Κόσμος) και των ανθρώπων κάθε εθνικότητας γύρω της.
Info: Φρίμοντ (Fremont). Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μπαμπάκ Τζαλαλί. Παίζουν: Αναΐτα Ζάλι Γουάντα, Τζέρεμι Aλεν Γουάιτ, Γκρεγκ Τέρκινγκτον, Χίλντα Σμέλινγκ. Διανομή: One From the Heart.
ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ: Η Μαργιάν Σατραπί (Persepolis) παρουσιάζει μια ανθολογία αλληλένδερων ιστοριών, στις οποίες κάθε χαρακτήρας επιχειρεί να βρει το νόημα της ζωής και την ευτυχία στην πρωτεύουσα της Γαλλίας.
Μια ξεχασμένη τραγουδίστρια της όπερας, μια έφηβη σε κρίση, ένας Βρετανός Κασκαντέρ, ένας ερωτευμένος μακιγιέρ και ένας φιλόσοφος των παριζιάνικων καφέ είναι οι κεντρικοί ήρωες της κάθε μίας. Πρωταγωνιστεί μία σειρά από πρωτοκλασάτους Γάλλους, Ιταλούς και Ισπανούς ηθοποιούς.
Info: Παριζιάνικες Ιστορίες (Paradis Paris). Κομεντί. Γαλλία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μαρζάν Σατραπί. Παίζουν: Μόνικα Μπελούτσι, Μπεν Ολντριτζ, Ρόζι Ντε Πάλμα, Ρόσντι Ζεμ, Εντουάρντο Νοριέγκα. Διανομή: Spentzos Film.
Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ: Η Σάντρα και ο Ντάνιελ, δύο ηθοποιοί και φίλοι, προσλαμβάνονται στο ίδιο θρίλερ για να υποδυθούν τους παράνομους εραστές. Η προσωπική σχέση τους, όμως, καταρρέει, όταν ο Ντάνιελ προδίδει την εμπιστοσύνη της Σάντρα κατά τη διάρκεια μιας ερωτικής σκηνής. Εκείνη σοκαρισμένη, ύστερα από λίγο τον καταγγέλει για σεξουαλική κακοποίηση, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί της ταινίας να προσπαθούν να αποτρέψουν το σκάνδαλο. Μια αναπάντεχη αντίδραση από το περιβάλλον τους δυναμιτίζει περισσότερο τις ισορροπίες, με αποτέλεσμα η κατάσταση να πάρει επικίνδυνη τροπή. Η υπόθεση του «Κακού Ηθοποιού» που αφορά το #metoo, είναι εμπνευσμένη από τα βιώματα της ηθοποιού Μαρία Σνάιντερ στα γυρίσματα του «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι».
Info: Ο Κακός Ηθοποιός (Un Actor Malo/Bad Actor). Κοινωνική Δραματική. Μεξικό, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Χόρχε Κούτσι. Παίζουν: Αλφόνσο Ντοσάλ, Φιόνα Παλόμο, Χεράρντο Τρεχολούνα, Χουάν Πάμπλο ντε Σαντιάγο, Κάρλα Κορονάντο. Διανομή: Rosebud 21.
ΚΥΝΗΓΙ ΓΕΙΤΟΝΩΝ: Σε ένα ήσυχο χωριό της Γαλλίας, ένα ονειρεμένο σπίτι στη μέση του πουθενά βγαίνει προς πώληση. Για τον Σιμόν και την Αντελαϊντ, που ζουν στριμωγμένα στο διαμέρισμά τους στο Παρίσι με τα δύο τους παιδιά, είναι η τέλεια ευκαιρία. Αλλά το όνειρο μετατρέπεται γρήγορα σε εφιάλτη όταν συνειδητοποιούν ότι οι φιλικοί γείτονές τους χρησιμοποιούν τον κήπο τους ως κυνηγότοπο! Και ότι η κυνηγετική περίοδος διαρκεί 5 μήνες.
Η ταλαίπωρη οικογένεια θα ζήσει μία κόλαση. Όμως, τι κάνεις όταν το σπίτι σου μετατρέπεται σε ζούγκλα; Αντεπιτίθεσαι φυσικά. Και μία θυμωμένη οικογένεια, μπορεί να γίνει πολύ επινοητική όταν αγριογούρουνα εισβάλλουν αίφνης στο καθιστικό τους κάνοντάς τα λαμπόγυαλο, εξαιτίας του βάρβαρου χόμπι των συγχωριανών τους. Όμως, ως γνωστόν, τους γείτονές μας δεν τους διαλέγουμε!
Ο Αντονίν Φουρλόν συνέλαβε την ιδέα κατά την διάρκεια του λοκντάουν, όταν ήταν κλεισμένος με τα δυο του παιδιά σε ένα μικρό διαμέρισμα. “Τότε ήταν που άρχισα να φαντασιώνομαι ένα σπίτι στην εξοχή, όπως αυτό της ταινίας… Το Παρίσι είναι πολύ εχθρικό για τα παιδιά, πόσο μάλλον την περίοδο της καραντίνας”. Βέβαια, για τους ήρωές του τα πράγματα δεν εξελίσσονται και πολύ καλά… “Η ουσία της ιστορίας είναι η συνύπαρξη”, εξηγεί ο Φρεντερίκ Φορεστιέ. “Το να προσπαθούμε να συμβιβαστούμε, να δούμε τι μας ενώνει, παρά τις διαφορές μας”. Κομεντί που απέσπασε το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.
Info: Κυνήγι Γειτόνων (Chasse Gardée). Φαρσοκωμωδία. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Αντονίν Φουρλόν. Παίζουν: Nτιντιέ Μπουρντόν, Χακίμ Ζεμιλί, Kαμίγ Λου, Τερί Λερμί. Διανομή: Weird Wave.
Η ΑΟΡΑΤΗ ΜΑΧΗ: Ένας φύλακας στα σοβιετικο-κινεζικά σύνορα, αποφασίζει να γίνει μοναχός, έχοντας επιβιώσει από μια παραλίγο δολοφονική επίθεση. Παράλληλα, ωστόσο, είναι υποχρεωμένος να συνεχίσει να αποδεικνύει ότι μπορεί να γίνει ο πεφωτισμένος άνθρωπος που επιθυμεί. Τι στην ευχή μπορεί να συνδέει μια χούφτα ορθόδοξων καλόγερων με το κουνγκ-φου, τη Σοβιετική Ένωση και τους Black Sabbath; Μα φυσικά η πιο εξωφρενική και ανίερη ταινία πολεμικών τεχνών της πρόσφατης μνήμης, η οποία θέλει έναν Σοβιετικό συνοριοφύλακα, χίπη, ροκά και λάτρη του Μπρους Λι, να βρίσκει καταφύγιο σε μοναστήρι με μοναχούς-σαολίν. Εκεί τον περιμένει η θεία φώτιση και η πρόκληση της αγιοσύνης, όμως ο διαρκής πειρασμός μιας γυναίκας και η μέχρις εσχάτων κόντρα με το έτερο πουλέν της μονής παραμονεύουν σαν ρασοφόροι νίντζα, έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να ξεμυτίσουν από τα κελιά για θεάρεστο ξύλο με κάθε λογής αμαρτία. Ένα ξύλο μετά (metal) μουσικής, νηστείας και προσευχής, ένας (αν)ορθόδοξος «Τίγρης και Δράκος», του οποίου τον ερχομό δεν θα μπορούσε κανείς να προφητέψει. Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Info: Η Αόρατη Μάχη (Nähtamatu Võitlus/The Invisible Fight). Περιπέτεια Κωμωδία. Εσθονία, Ελλάδα, Φινλανδία, Λετονία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ράινερ Σάρνετ. Παίζουν: Ουρσελ Τιλκ, Εστερ Κούντου, Κάαρελ Πόγκα, Ιντρεκ Σάμουλ, Τάιμο Κούρβεμα.
HAIKYU!! THE DUMPSTER BATTLE: Ο Σόγιο Χινάτα είναι ένας έφηβος που εξαιτίας της μεγάλης αγάπης του για το βόλεϊ, αποφασίζει να φτιάξει μια ομάδα στην τελευταία χρονιά του γυμνασίου. Για κακή τύχη τους, όμως, μόλις στο πρώτο τουρνουά που συμμετέχουν έρχονται αντιμέτωποι με τον Τόμπιο Καγκεγιάμα, ο οποίος ηγείται της πιο ισχυρής ομάδας στο πρωτάθλημα, έτσι αναπόφευκτα χάνουν. Ο Σόγιο, ωστόσο, είναι αποφασισμένος να αφήσει πίσω αυτήν την ήττα, μέχρις ότου έρχεται η μέρα που ξεκινώντας το λύκειο, ανακαλύπτει πως είναι συμπαίκτης με τον Τόμπιο. Γιαπωνέζικο αθλητικό μάνγκα anime, βασισμένο στην πρωτότυπη σειρά "Weekly Shonen Jump" από τον Haruichi Furudate.
Info: Haikyu!! The Dumpster Battle. Κινούμενα Σχέδια Manga Anime. Ιαπωνία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Σουσούμου Μιτσουνάκα. Με τις φωνές των: Αγιούμου Μουρασέ, Κάιτο Ισικάουα, Γιούκι Κατζί. Διανομή: Feelgood Entertainment.
Η ΘΗΛΙΑ: Δύο νεαροί φοιτητές, αφού εκτελέσουν τον "τέλειο" φόνο, προσκαλούν σε δείπνο, τον άνθρωπο που με τις θεωρίες του περί φυλετικής ανωτερότητας τους ενέπνευσε, καθώς και τους συγγενείς του θύματος τους, τους οποίους σερβίρουν πάνω στο σεντούκι στο οποίο έχουν κρύψει προσωρινά το σώμα του, σε μία πράξη που ο ένας από τους δύο τουλάχιστον, θεωρεί ως κάποιου είδους καλλιτεχνική "εικαστική εγκατάσταση".
Βασισμένη σε ένα θεατρικό έργο του Πάτρικ Χάμιλτον από το 1929 που είχε σαν πηγή του ένα πραγματικό γεγονός, η 35η και πρώτη έγχρωμη ταινία του Αλφρεντ Χίτσκοκ το 1948, είναι μία άσκηση κινηματογραφικής δεξιοτεχνίας, γυρισμένη σε "πραγματικό" χρόνο μέσα από ένα εικονικό μονόπλανο (ο παρατηρητικός θεατής, μπορεί να ξεχωρίσει τα σημεία που έδεσαν την αφήγηση στο μοντάζ).
Θέμα της, η αλαζονεία ενός (γκέι), ζευγαριού φοιτητών, οι οποίοι παρασυρμένοι από τις νιτσεϊκές θεωρίες του αγαπημένου τους καθηγητή φιλοσοφίας (τον οποίο το θεατρικό έργο τουλάχιστον θεωρεί επίσης γκέι, που μάλιστα έχει σχέση μαζί τους, αντικατοπτρίζει τα ήθη της εποχής του μεσοπολέμου, πριν την επιβολή του κώδικα δεοντολογίας), δολοφονούν έναν συμφοιτητή τους τον οποίο θεωρούν "κατώτερό" τους και άρα, ανάξιο να ζει.
Το σασπένς, λόγω κλειστοφοβικού σκηνικού και "πραγματικού" χρόνου, χτίζεται πάνω στην αδυναμία του ενός από τους δύο ήρωες (του αγαπημένου μας ηθοποιού, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ), να μείνει ψύχραιμος μετά από την αποτρόπαια πράξη του, στην "συνενοχή" του ανήμπορου να επέμβει θεατή που γνωρίζει τι έχει γίνει και από τους εξαιρετικούς, ακατάπαυστους διαλόγους. Αν και το τέλος είναι αρκετά διδακτικό, με τον εν λόγω καθηγητή να συνειδητοποιεί για πρώτη φορά τους κινδύνους που ενέχει η θεωρία του και να "αλλάζει" αμέσως απόψεις με ιδιαίτερη ευκολία (ας μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε στην εποχή της ισχυροποίησης της φασιστικής θεωρίας για το θεατρικό και για την εποχή του τέλους του πολέμου για το φιλμ), η ταινία που είναι περισσότερο γνωστή για την κατασκευαστική της "ιδιομορφία" (πέρα από το "μονόπλανο", πολλές φορές ακούμε τους διαλόγους ενώ η κάμερα κοιτάζει μια "άσχετη" λεπτομέρεια μέσα στο χώρο), παρακολουθείται με αμείωτο ενδιαφέρον καθώς, πέρα από την εξαιρετική διαχείριση του πλατό από τον σκηνοθέτη (συνεχής κίνηση του φακού, ενώ κατά τη διάρκεια του δείπνου πέφτει σταδιακά η νύχτα και ανάβουν τα νέον φώτα της πόλης), θέτει και κάποια διαχρονικά ηθικά ζητήματα. Σε ψηφιακή επανέκδοση.
Info: Η Θηλιά (Rope). Ψυχολογικό Θρίλερ. ΗΠΑ, Επανέκδοση: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ. Παίζουν: Τζον Νταλ, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Τζέιμς Στιούαρτ, Τζόαν Τσάντλερ, Εντιθ Ιβανσον, Ντάγκλας Ντικ, Σέντρικ Χάρντγουικ, Ντικ Χόγκαν. Διανομή: Summer Classics.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ: Ένας ηλικιωμένος θυρωρός αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την περιφρόνηση των φίλων του, των γειτόνων του και της κοινωνίας μετά την απόλυση του από την αξιόλογη δουλειά του σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Καθώς δυσκολεύεται να κατεβάσει ένα σεντούκι από την οροφή ενός ταξί μέσα στη βροχή, κάθεται λίγο να πάρει μια ανάσα. Ο βοηθός μάνατζερ του ξενοδοχείου που τον βλέπει να κάθεται εξουθενωμένος, αποφασίζει - παρά τις διαμαρτυρίες του - να του αλλάξει πόστο και να τον στείλει στις τουαλέτες του λόμπι, να τις κρατά καθαρές, να γυαλίζει τα παπούτσια των πελατών και να τους δίνει υφασμάτινες πετσέτες (βρισκόμαστε στο 1924), για να σκουπίζουν τα χέρια τους.
Πριν φύγει για το σπίτι, κλέβει τη στολή που φορούσε μέχρι τότε ως θυρωρός, για να την φορέσει το ίδιο βράδυ που θα παντρέψει την ανιψιά του. Την επόμενη μέρα, όταν η αδελφή του του πηγαίνει φαγητό στην δουλειά, ανακαλύπτει πως δεν είναι πλέον θυρωρός, κάτι που θα μάθουν αμέσως οι γείτονες, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τον σεβασμό που έδειχναν μέχρι τότε στο πρόσωπό του, με χλεύη. Όμως και η ίδια η οικογένειά του θα τον αντιμετωπίσει με οργισμένη συγκατάβαση.
Κλασική ταινία του βωβού κινηματογράφου, σκηνοθετημένη από τον Φρίντριχ Μουρνάου (Νοσφεράτου), έναν από τους θεμελιωτές (μαζί με τον Φριτς Λανγκ), της περίφημης γερμανικής εξπρεσιονιστικής σχολής, «Ο Τελευταίος των Ανθρώπων» είναι μια συγκινητική ιστορία για την ανθρώπινη ανοησία και για την γερμανική λατρεία της ανδρικής/νεανικής ρώμης και της στολής (βλέπε «Η Στολή του Λοχαγού»), λίγο πριν από την άνοδο και την επικράτηση του ναζισμού.
Η ιστορία της είναι απλή και στο τέλος μάλιστα, υπάρχει και μια εκδοχή ενός αισιόδοξου φινάλε που η μοίρα του ηλικιωμένου θυρωρού παίρνει την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, όμως εκείνο που την κάνει να ξεχωρίζει - πέρα από τις εξπρεσιονιστικές εικόνες της που είναι όλες γυρισμένες στο στούντιο - είναι η πρωτοποριακή για την εποχή της κίνηση της κάμερας, η δημιουργική χρήση των φακών από τον μετρ διευθυντή φωτογραφίας Καρλ Φρόιντ (Μετρόπολις), καθώς και οι παράξενες γωνίες των πλάνων που εικονογραφούν την εσωτερική σύγχυση του ήρωα.
Αποκατεστημένη ψηφιακά σε 2Κ και με ένα συναρπαστικό μουσικό σκορ από τον Τζουζέπε Μέκε, η ταινία που κλείνει φέτος τον πρώτο της αιώνα, μοιάζει και σήμερα το ίδιο μοντέρνα, όσο με την εποχή που γυρίστηκε.
Info: Ο Τελευταίος των Ανθρώπων (Der Letzte Mann/The Last Lunch). Δραματική. Γερμανία, 1924. Επανέκδοση: Πέμπτη, 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου. Παίζουν: Εμίλ Γιάνινγκς, Μάλι Ντεσάλφτ, Γκέοργκ Γιον, Χανς Ούντερκιρχερ, Εμιλι Κουρτς. Διανομή: New Star.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
Διαβάστε επίσης:
2024: Οι Ταινίες του Καλοκαιριού
Tι να δούμε στο Ertflix αυτήν την εβδομάδα;
εμφάνιση σχολίων