Νέος Λάνθιμος και Mad Max ανάμεσα στα 8 νέα φιλμ της εβδομάδας. Από τον Χ. Λακταρίδη
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ: Τρεις ιστορίες που εξελίσσονται στη Νέα Ορλεάνη των Ηνωμένων Πολιτειών (και που αφορούν έναν άντρα χωρίς επιλογές που προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής του, έναν αστυνομικό ο οποίος επανενώνεται με την "άγνωστη" πλέον σύζυγό του η οποία αγνοούνταν στη θάλασσα για μήνες, και την προσπάθεια μιας γυναίκας αποφασισμένης να βρει έναν άνθρωπο που θα μπορούσε να μετατραπεί σε έναν ισχυρό πνευματικό ηγέτη), συγκροτούν τη νέα δουλειά του Γιώργου Λάνθιμου που κέρδισε το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας, για τον Αμερικανό ηθοποιό Τζέσι Πλέμονς (Η Εξουσία του Σκύλου, Εμφύλιος Πόλεμος), στο Φεστιβάλ των Καννών το περασμένο Σάββατο.DOCTV.GR
29 Μαΐου 2024
Σε σενάριο γραμμένο από τον ίδιο και τον Ευθύμη Φιλίππου με τον οποίο γνώρισαν την παγκόσμια επιτυχία κάνοντας γνωστό το «weird ελληνικό σινεμά», όπως το ονόμασαν οι ξένοι κριτικοί για να το χαρακτηρίσουν, το δίδυμο επιστρέφει σε εποχές πριν από την «Ευνοούμενη» και το «Poor Things», τα οποία σε σεναριακή επιμέλεια του Τόνι ΜακΝαμάρα φλέρταραν επιτυχώς με το mainstream, προφανώς θέλοντας να αποδείξει πως το «παράδοξο» σινεμά τους, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία λέξη.
Με τους ίδιους ηθοποιούς να παίζουν διαφορετικούς χαρακτήρες και στις τρεις ιστορίες, οι «Ιστορίες Καλοσύνης» θα ξαφνιάσουν όχι πολύ ευχάριστα όποιον περιμένει να δει κάτι ανάλογο με τις τελευταίες δύο ταινίες του σκηνοθέτη, αλλά θα ενθουσιάσουν όποιον αντίθετα πίστευε πως μετά την εδραίωση του ονόματός του στο παγκόσμιο σινεμά, ο σκηνοθέτης που τόσοι πολλοί αγαπούν να μισούν, είχε νερώσει το κρασί του αλλόκοτου και γεμάτου συμβολισμούς βλέμματός του, στον κόσμο.
Info: Ιστορίες Καλοσύνης (Kinds of Kindness). Μαύρη Κωμωδία. Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος. Παίζουν: Εμα Στόουν, Τζέσι Πλέμονς, Γουίλεμ Νταφόε, Μάργκαρετ Κουόλι, Χονγκ Τσάου, Τζο Αλγουιν, Μαμούντου Ατι, Χάντερ Σέιφερ. Διανομή: Feelgood Entertainment.
FURIOSA: A MAD MAX SAGA: Η πλοκή της ταινίας στρέφεται γύρω από το πώς η Φουριόζα, την οποία γνωρίσαμε στο Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, βρέθηκε μπλεγμένη στον πόλεμο ανάμεσα στην Ορδή των Μηχανόβιων του Πολέμαρχου Ντεμέντους και του τυράννου Ιμορταν Τζο. Γεννημένη σε μια όαση στην αυστραλιανή έρημο και μεγαλωμένη από μια μητριαρχική κοινωνία, μικρό κορίτσι ακόμα, πέφτει θύμα απαγωγής από τον Ντεμέντους ο οποίος την αφήνει ορφανή. 10 χρόνια αργότερα, έχοντας περάσει στην υπηρεσία του Ιμορταν Τζο και νεαρή γυναίκα πλέον, θα ζητήσει εκδίκηση από τον Ντεμέντους.
Εννέα χρόνια μετά την εξαιρετική προηγούμενη ταινία ορόσημο, η οποία άλλαξε το σινεμά δράσης και φαντασίας όπως το γνωρίζαμε μέχρι τότε, ο Τζορτζ Μίλερ επιστρέφει με την origin ιστορία της Φουριόζα σε ένα άτυπο prequel εκείνης, που ουσιαστικά ήταν μια σύγχρονη παραλλαγή πάνω στο σύμπαν της πρωτότυπης τριλογίας. Εδώ, όπως και στη πρώτη ταινία του 1979, έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία εκδίκησης, σε εντελώς διαφορετικό ύφος από τον «Δρόμο της Οργής» που ήταν ένα μεγάλο, συναρπαστικό, ατέλειωτο κυνηγητό.
Χωρισμένη σε κεφάλαια, κινείται μέσα σε χρονική διάρκεια δεκαετίας, με την βασική πρωταγωνίστρια να μην εμφανίζεται πριν από το πέρασμα μιας ολόκληρης ώρας, καθώς την νεότερη εκδοχή της υποδύεται αρχικά, σχεδόν μονάχα με το βλέμμα, η υπέροχη Αλάιλα Μπράουν.
Επεισοδιακή, λόγω της πολυετούς διαδρομής της ηρωίδας της, διαθέτει μια σειρά από εντυπωσιακά εμπνευσμένες και εκτελεσμένες σκηνές δράσης, η πλοκή όμως παραμένει υποτυπώδης, φωτίζοντας ελάχιστα τον χαρακτήρα της. Συναρπαστική στο μεγαλύτερο μέρος της, διευρύνει μεν χρονικά προς τα πίσω τη saga, χωρίς όμως να την εμπλουτίζει πραγματικά σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο ή το υποτιθέμενο περιβαλλοντικό μήνυμά της πενταλογίας, πέρα από κάποιες βιβλικές αναφορές σε απαγορευμένους καρπούς και στο λεγόμενο δέντρο της ζωής.
Info: Furiosa A Mad Max Saga. Περιπέτεια Φαντασίας. Αυστραλία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Τζορτζ Μίλερ. Παίζουν: Ανια Τέιλορ-Τζόι, Κρις Χέμσγουορθ, Αλάιλα Μπράουν, Τομ Μπερκ, Τσάρλι Φρέιζερ, Άνγκους Σάμπσον, Νέιθαν Τζόουνς, Ντάνιελ Γουέμπερ, Αλίλα Μπράουνι. Διανομή Tanweer.
ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ: Σε έναν κόσμο που πλήττεται από ένα κύμα μεταλλάξεων που σταδιακά μεταμορφώνουν κάποιους ανθρώπους σε ζώα, ο Φρανσουά κάνει ό,τι είναι δυνατό για να σώσει τη γυναίκα του Λάνα, που έχει προσβληθεί από αυτή τη μυστηριώδη ασθένεια. Καθώς η κοινωνία μπαίνει σε μια νέα τάξη πραγμάτων, αυτός και ο 16χρονος γιος του, Εμίλ, ξεκινούν μια αποστολή που θα τους αλλάξει για πάντα.
Μετακομίζουν στον νότο, γιατί εκεί θα βρίσκεται το καταφύγιο στο οποίο θα φιλοξενήσει την αγαπημένη τους που βρίσκεται σε διαδικασία μεταμόρφωσης. Όμως το ασθενοφόρο που μεταφέρει τους μεταλλαγμένους βγαίνει εκτός δρόμου και κάποιοι από αυτούς κρύβονται στο δάσος, ανάμεσά τους και εκείνη. Στην καινούργια δουλειά ο Φρανσουά και στο καινούργιο σχολείο ο Εμίλ έρχονται αντιμέτωποι με νέες καταστάσεις και νέα πρόσωπα, που τους φέρνουν προβλήματα, αναπόφευκτες συγκρούσεις και αναπάντεχες συμμαχίες, χωρίς ποτέ να σταματήσουν, με μεγαλύτερη ή λιγότερη προθυμία, να αναζητούν την Λάνα. Κάποιες αλλαγές στο σώμα του Εμίλ θα τον προβληματίσουν και σταδιακά θα τον οδηγήσουν κρυφά από όλους, στην καρδιά του δάσους.
Ο Τομά Καγιέ, ένας από τους πιο ενδιαφέροντες νέους Γάλλους σκηνοθέτες, μας είχε ξαφνιάσει ευχάριστα με την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του το 2015, το «Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά» (Les Combattants), το οποίο μας γνώρισε την Αντέλ Ενέλ. Ευχάριστη έκπληξη και αυτό το δραματικό θρίλερ φαντασίας, που κινείται κάπου ανάμεσα στο παραμύθι, την περιπέτεια ενηλικίωσης, το body horror, την παραβολή και την αλληγορία, με προφανείς και ενίοτε απλοϊκούς συμβολισμούς, πάνω στον τρόμο της ενηλικίωσης, της πρόσφατης πανδημίας, των δομών εγκλεισμού/διαχωρισμού, τον φόβο του διαφορετικού, της ζωόδου πλευράς της ανθρώπινης φύσης και των ενστίκτων. Πέρα για πέρα τρυφερό, συγκινητικό και μελαγχολικά αισιόδοξο όμως, χωρίς περιττές φορτιτούρες και με θαυμαστή οικονομία στα ειδικά εφέ, διαθέτει ένα υπέροχο το πρωταγωνιστικό δίδυμο πατέρα-γιου και ατμοσφαιρικό μουσικό σκορ από τον Αντρέα Λάζλο ντε Σιμόνε. Ο νεαρός Πολ Κιρσέρ είναι ο μεγαλύτερος αδελφός του Σαμουέλ Κιρσέρ που είδαμε πρόσφατα στο «Περασμένο Καλοκαίρι» που είναι γιοί της Ιρέν Ζακόμπ (Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα). 12 Υποψηφιότητες στα βραβεία Σεζάρ (κέρδισε 5). Ταινία έναρξης στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, στο Φεστιβάλ των Καννών.
Info: Ζωικό Βασίλειο (Le Regne Animal/Animal Kingdom). Δραματικό Θρίλερ Φαντασίας. Γαλλία, Βέλγιο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Τομά Καγιέ. Παίζουν: Ρομέν Ντουρί, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Πολ Κιρσέρ. Διανομή Spentzos Film.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΚΙΖΑ: Ένα ταξίδι στην τεράστια πορεία του Γιάννη Σπανού από το παιδικό σπίτι στο Κιάτο ως τις μεγάλες συνεργασίες στο Παρίσι και την επιτυχία στην Ελλάδα, με σπάνια ντοκουμέντα και συνεντεύξεις. Μέσα από την προσωπική αναζήτηση ενός λάτρη της μουσικής του, διερευνούμε γιατί ο Σπανός επέλεξε να μένει πίσω από τα φώτα, αφήνοντας το έργο του να μιλήσει.
Μια Αγάπη Για το Καλοκαίρι, Άσπρα Καράβια, Σαν Με Κοιτάς, Μια Φορά Θυμάμαι, Άνθρωποι Μονάχοι, Πες Πως Μ’ Αντάμωσες, Βροχή και Σήμερα, Σπασμένο Καράβι, Θέλω τα Ώπα Μου, Οδός Αριστοτέλους, Μια Φορά Μονάχα Φτάνει, Φίλε, Κάτω Απ’ τη Μαρκίζα, Ρίξε Στο Κορμί Μου Σπίρτο… Αμέτρητα πολυαγαπημένα τραγούδια. Mία υπογραφή. Ο Γιάννης Σπανός, η μουσική ιδιοφυία πίσω από κλασικά τραγούδια και αειθαλείς μελωδίες που επέλεξε να μείνει μακριά από τα φώτα, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ «Γιάννης Σπανός: Πίσω Απ’τη Mαρκίζα».
Μέσα από δικά του λόγια, αλλά και τις αναμνήσεις και διηγήσεις δεκάδων επώνυμων συνεργατών και φίλων του, σκιαγραφείται από το σκηνοθέτη Άρη Δόριζα η ζωή και η σχεδόν 60ετής καλλιτεχνική πορεία του ανθρώπου που καθόρισε την ελληνική μουσική, δημιούργησε το Νέο Κύμα και γοήτευσε με το ταλέντο του μέχρι και την Μπριζίτ Μπαρντό, του οποίου όμως το έργο παραμένει σε ασυμφωνία με τη φήμη του. Σε αυτό το μοναδικό ντοκουμέντο, ο ίδιος ο Σπανός, σε διάλογο με το σκηνοθέτη, επιχειρεί να εξηγήσει γιατί ο δημιουργός δεν μπορεί τελικά να είναι σπουδαιότερος από το έργο του.
Info: Γιάννης Σπανός Πίσω από τη Μαρκίζα. Μουσικό Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία-σενάριο: Άρης Δόριζας. Φωτογραφία: Γιώργος Γερανιός, Γιώργος Γκιουλής. Μοντάζ: Απόστολος Μηλιώνης. Διανομή: Rosebud 21.
Ο ΡΑΨΩΔΟΣ: Ο Αίσωπος, ένας άντρας τον οποίο υποδύεται ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, αφηγείται σε έναν φίλο του ένα βράδυ σε ένα καφέ, μια παράδοξη αλλά αληθινή ιστορία, που αφορά μια συμμορία η οποία εξαπατά αναξιοπαθούντες ανθρώπους, στην Αθήνα του σήμερα. Καθώς η αφήγηση περιπλέκεται όλο και περισσότερο, τόσο μεγαλώνει και το κοινό που ενδιαφέρεται να την ακούσει.
Παρά τις χλιαρές κριτικές που πήρε, μας άρεσε πολύ αυτή η ελληνική κωμωδία του παραλόγου που ξεχωρίζει για τον ακατάπαυστο ρυθμό της, την δαιδαλώδη της αφήγηση και το ιδιότυπο χιούμορ της σε σενάριο του σκηνοθέτη και του πρωταγωνιστή της, Νικολάι Χάμελ και Προμηθέα Αλειφερόπουλου (Εκεί που Ζούμε). Δεν ενδιαφέρεται τόσο να δείξει τα κακώς κείμενα της ζωής στη σύγχρονη ελληνική πρωτεύουσα - χωρίς να τα αγνοεί εντελώς - όσο στο να αφηγηθεί κινηματογραφικά μια «αλλόκοτη» και λαβυρινθώδη ιστορία, με τρόπο που δεν συνηθίζεται στο ελληνικό σινεμά. Απολαυστικός και ο Θάνος Τοκάκης, σε μια "διαφορετική" ελληνική μαύρη κωμωδία, ιδανική για θέαση σε καλοκαιρινή, open air αίθουσα.
Info: Ο Ραψωδός (The Rhapsodist). Μαύρη Κωμωδία. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 23 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Νικολάι Χάμελ. Παίζουν: Προμηθέας Αλειφερόπουλος,Θάνος Τοκάκης, Μαρία Κατσανδρή, Ναταλία Σουίφτ, Κώστας Μπερικόπουλος, Ερρίκος Λίτσης.
Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ: Ο Ετιέν, ένας ανύπαντρος νεαρός πατέρας πρέπει να αντιμετωπίσει το γεγονός πως η έφηβη πλέον κόρη του Ρόζα, είναι έτοιμη να προχωρήσει και να κάνει τη δική της ζωή.
Ο Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, ο βραβευμένος με Σεζάρ Αργεντινός σταρ του «120 BPM» του Ρομπέν Καμπιλό, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της ταινίας, με τρεις γυναίκες να περιστρέφονται γύρω του. Η εξαφανισμένη πρώην του και μητέρα της κόρης τους Βαλερί, η τωρινή σύντροφός του Ελέν και η κόρη του Ρόζα που θέλει να φύγει από το σπίτι για να σπουδάσει στη σχολή καλών τεχνών. Ο ίδιος είναι ένας φρενήρης ερασιτέχνης προπονητής ποδοσφαίρου. Ο Γιουσέφ πάλι, είναι ο αραβικής καταγωγής νεαρός φίλος της Ρόζα. Όλα θα ξεκινήσουν όταν ο Ετιέν πιστέψει ότι έχει δει την Βαλερί σε ένα βίντεο στην τηλεόραση από την Πορτογαλία.
Τρυφερή δραματική κομεντί του Εργουάν Λε Ντουκ για την άνευ όρων αγάπη πατέρα-κόρης, που προβλήθηκε στην 62η Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών και που ήταν υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στα Σεζάρ της Γαλλικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Info: Η Κόρη του Μπαμπά (La Fille de son Pere/No Love Lost). Κωμωδία. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Εργουάν Λε Ντουκ. Παίζουν: Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Σελέστ Μπρουνκέλ, Μοχάμεντ Λουριντί, Μοντ Γουιλερ, Μερσέντες Ντασί. Διανομή: Weird Wave.
ΤΑ ΤΑΡΩ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ: Μια παρέα φίλων, βρίσκει τυχαία και χρησιμοποιεί μια τράπουλα Ταρώ, την οποία βαραίνει μια θανάσιμη κατάρα από το παρελθόν. Εν αγνοία τους, απελευθερώνουν μια παγιδευμένη σκοτεινή δύναμη και ένας προς έναν έρχονται αντιμέτωποι με ένα φρικώδες μέλλον, το οποίο ακολουθεί τις προβλέψεις των καρτών για τον καθένα τους.
Πατώντας πάνω στο πρότυπο του «Βλέπω τον Θάνατό» σου και με κατάχρηση των jumpscares, η καθόλου πρωτότυπη ταινία τρόμου των Σπένσερ Κοέν και Αννα Χέλμπεργκ που βασίζεται σε βιβλίο του Νίκολας Ανταμς, ξεχωρίζει παραδόξως για το στήσιμο κάποιων από τις σκηνές εξολόθρευσης των αναλώσιμων ηρώων της, οι οποίες μοιάζουν όντως με εφιάλτες (ξεχωρίσαμε την σκηνή στο σταθμό του υπόγειου τρένου και αυτή στο μπαούλο του "ταχυδακτυλουργού" ως ιδιαίτερα κλειστοφοβικές και αναμφίβολα, τρομακτικές).
Κατά τα άλλα, είναι ολοφάνερο από την αρχή πιο βασικό ζευγάρι θα διασωθεί, ακόμη και το από ποια γωνία θα γραφτούν συγκεκριμένα πλάνα του φινάλε. Πολύ καλή η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας Ελι Σμόκλιν. Ίσως με ένα καλύτερο σενάριο, το σκηνοθετικό δίδυμο να τα καταφέρει καλύτερα την επόμενη φορά. Η ταινία γυρίστηκε στο Βελιγράδι και είναι αμερικανοσερβικής παραγωγής.
Info: Τα Ταρώ του Θανάτου (Tarot). Τρόμου. ΗΠΑ, Σερβία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Σπένσερ Κοέν, Αννα Χέλμπεργκ. Παίζουν: Χάριετ Σλέιτερ, Έιντεν Μπράντλεϊ, Αβάντικα, Βόλφγκανγκ Νόβογκρατζ, Τζέικομπ Μπέιταλον. Διανομή: Feelgood Entertainment.
ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ: Ο Αλεξάντερ Σοκούροφ (Ρώσικη Κιβωτός) αφηγείται τη ζωή του Αντρέι Ταρκόφσκι. Ντοκιμαντέρ που καλύπτει την εποχή από το 1982 μέχρι το 1987, όταν ο Ταρκόφσκι έφυγε από τη Ρωσία ως αυτοεξόριστος στην Ιταλία και έπειτα στη Σουηδία, περίοδο που γύρισε τις δύο τελευταίες ταινίες του (Νοσταλγία, Θυσία). Εστιάζει στον άνθρωπο Ταρκόφσκι και όχι στις ίδιες τις ταινίες και διανύει ένα μη γραμμικό και ενίοτε αφηρημένο μονοπάτι μέσα στα τελευταία χρόνια του σκηνοθέτη. Για να το απολαύσει κάποιος καλύτερα, είναι προφανές ότι θα πρέπει να γνωρίζει ήδη τη δουλειά του Ταρκόφσκι γενικότερα. Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, αξίζει να κάνετε αυτό το δώρο στον εαυτό σας, σε ένα Αφιέρωμα που ετοιμάζει η Ριβιέρα Εξαρχείων.
Info: Ελεγεία της Μόσχας (Moskovskaya elegiya/Moscow Elegy). Ντοκιμαντέρ. Ρωσία, 1988. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 30 Μαΐου. Σκηνοθεσία-σενάριο: Αλεξάντερ Σοκούροφ. Φωτογραφία: Αλεξάντερ Μπούροφ. Μοντάζ: Λουντμίλα Φεϊγκίνοβα, Τατιάνα Μπελούσοβα, Αλεξάντρα Ζικάρεβα, Λέντα Σεμενόβα, Λίντα Βόλκοβα. Διανομή: New Star.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
Διαβάστε επίσης: 2024: Οι Ταινίες του Καλοκαιριού
εμφάνιση σχολίων