Το Νέο Αγόρι. Οι Άποικοι. Μινόρε. Το Χρέος του Εκτελεστή. Άσπιλη. Kung Fu Panda 4. Φεστιβάλ-Ειδικές Προβολές. Από τον Χ. Λακταρίδη
ΤΟ ΝΕΟ ΑΓΟΡΙ: Σε ένα απομακρυσμένο μοναστήρι στην Αυστραλία της δεκαετίας του ’40, η Αδελφή Αϊλίν διευθύνει ένα οικοτροφείο για παιδιά Αβορίγινων. Ένα καινούριο αγόρι φτάνει μέσα στη νύχτα, ένα παιδί που φαίνεται να έχει ξεχωριστές δυνάμεις. Όταν το μοναστήρι αποκτά έναν πολύτιμο Εσταυρωμένο, το νέο αγόρι συναντά τον Χριστό για πρώτη φορά και μένει άναυδο. Ωστόσο, η πνευματική ζωή του παιδιού ως αυτόχθονας δεν συνδυάζεται με τον χριστιανισμό του οικοτροφείου και η μυστηριώδης δύναμη του γίνεται αντιληπτή ως απειλή. Η Αδελφή Αϊλίν πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στις παραδόσεις της πίστης της και την αλήθεια που ενσαρκώνει το αγόρι σε αυτή την ιστορία πνευματικής πάλης και επιβίωσης.DOCTV.GR
20 Μαρτίου 2024
Ο πιο γνωστός Αβορίγινας Αυστραλός σκηνοθέτης, 6 χρόνια μετά την υπέροχη «Γλυκιά Πατρίδα» (2017) και έχοντας εν τω μεταξύ σκηνοθετήσει 13 επεισόδια τριών διαφορετικών τηλεοπτικών σειρών, επιστρέφει με κάτι εντελώς διαφορετικό. Η ιστορία του για το μικρό αγόρι που πρέπει να αποκοπεί από τις ρίζες του, να "εκπολιτιστεί" και να αφομοιωθεί, θα μπορούσε να είναι η βάση ενός δράματος "κλεμμένων παιδιών" τύπου «Rabbit Proof Fence» (Ο Μακρύς Δρόμος του Γυρισμού) από το 2002, ή για να πάμε ακόμη πιο πίσω, ένα «The Chant of Jimmie Blacksmith» (1978). Αντί αυτού, ο Γουόργουικ παραδίδει μια αφαιρετική, λυρική και μελαγχολική σπουδή πάνω στην κουλτούρα των αυτοχθόνων (εδώ είναι η αλήθεια πως κάποιος θα έπρεπε να διαβάσει πρώτα για τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των αρχαιότερων ανθρώπων στη γη που έζησαν στην κατ' εμάς, νεότερη ήπειρο, αρχικά πριν 50.000 χρόνια. Το πως ως τροφοσυλλέκτες, νομάδες και κυνηγοί, δεν ανέπτυξαν ποτέ τις έννοιες της ιδιοκτησίας, της καλλιέργειας της γης, της μόνιμης κατοικίας, αλλά ούτε και γραπτή γλώσσα, η οποία έχει παρεμπιπτόντως πάνω από 300 διαλέκτους. Το πως έφτιαξαν όπλα, εργαλεία, μουσικά όργανα, γλυπτά σε ξύλο και σε πέτρα και απαράμιλλες βραχογραφίες που απεικόνιζαν την κοσμοθεωρία τους για την ύπαρξη τους στην Altjira, την "Χώρα των Ονείρων" που συμπεριλαμβάνει παρόν, παρελθόν και μέλλον ταυτόχρονα και που η οποία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες για την σχέση των ανθρώπων με τον φυσικό κόσμο).
Το αγόρι της ταινίας που δεν γνωρίζουμε αν είναι ορφανό ή όχι, φτάνει στο απομονωμένο μοναστήρι του οποίου η υπεύθυνη Αδελφή Αϊλιν κρύβει μια σειρά από μυστικά. Μαζί της έχει μια άλλη καλόγρια, μαγείρισσα και βοηθό, έναν μισοαβορίγινα εργαζόμενο άντρα (πιθανότατα έναν προηγούμενο τρόφιμο;) και μια ομάδα παιδιών όλων των "χρωματικών" αποχρώσεων δέρματος. Η αφήγηση αποτελείται από μια σειρά από λυρικά στημένες δραματικές και χιουμοριστικές βινιέτες, που αφορούν την επαφή και την αλληλεπίδραση του παιδιού με τον "πολιτισμό" του μοναστηριού, τις αυθόρμητες αντιδράσεις του ως φορέα της δικής του κουλτούρας - πάντα μέσα από το βλέμμα του - σε ταιριαστά αργό με την αντίληψη του χρόνου από το ίδιο ρυθμό, και περιλαμβάνει μεταφυσικά, "παγανιστικά" για τους χριστιανούς στοιχεία, τα οποία επηρεάζουν ακόμη και τον ίδιο τον ξυλόγλυπτο Εσταυρωμένο.
Η σχέση του μικρού με τον συγκεκριμένο Ιησού, είναι και το πιο σπουδαίο ατού της ταινίας σε μια σειρά σκηνών ανθολογίας, μαζί φυσικά με την συγκλονιστική ερμηνεία του μικρού Ασουαν Ριντ που κουβαλάει ολόκληρη την ταινία στις μικρές του πλάτες. Καθώς η αφήγησή περισσότερο υπονοεί παρά συγκεκριμενοποιεί τις όποιες λεπτομέρειες δεν είναι εύκολη στην παρακολούθησή της για όσους περιμένουν σαφήνεια και επεξηγήσεις. Κάποιος χρειάζεται να αφεθεί στην μαγική της σύνθεση, γνωρίζοντας πως παρακολουθεί τον κόσμο των λευκών κατακτητών μέσα από τα μάτια του μικρού αγοριού. Η μεταφυσική της θέση είναι δικαίως συμβολικά αμφιλεγόμενη. Εικαστικά η σύνθεση της σινεμασκόπ πλανοθεσίας με τον φωτισμό και την μουσική επένδυση των Νικ Κέιβ και Γουόρεν Ελις είναι κυριολεκτικά αξεπέραστη. Την "χρυσοκίτρινη" φωτογραφία υπογράφει ο ίδιος ο Γουόρικ Θόρντον που είναι και πολύ επιτυχημένος διευθυντής φωτογραφίας και σε ταινίες άλλων, ενώ την παραγωγή συνυπογράφει η Κέιτ Μπλάνσετ που πίστεψε στο πρότζεκτ και η οποία είχε την ευγένεια και την εξυπνάδα να αφήσει τον μικρό Ασουαν Ριντ να θριαμβεύσει. 4 Βραβεία της Αυστραλιανής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον μικρό πρωταγωνιστή, Δεύτερο Γυναικείου Ρόλου για την Ντέμπορα Μέιλμαν, Φωτογραφίας και Σκηνογραφίας.
Info: Το Νέο Αγόρι (The New Boy). Δραματική Εποχής Φαντασίας. Αυστραλία, 2023. Πρεμιέρα: Παρασκευή, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Γουόρικ Θόρντον. Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Ασουαν Ριντ, Ντέμπορα Μέιλμαν. Διανομή: One From the Heart.
ΟΙ ΑΠΟΙΚΟΙ: Στη Χιλή του τέλους του 19ου αιώνα, τρεις ιππείς προσλαμβάνονται από έναν πλούσιο γαιοκτήμονα για να σημειώσουν την περίμετρο της εκτεταμένης περιουσίας του. Σύντομα, όμως, αυτή η διοικητική αποστολή θα μετατραπεί σ’ ένα αιματοβαμμένο κυνήγι των ιθαγενών της περιοχής.
Το εντυπωσιακό «Οι Άποικοι» (βραβείο FIPRESCI “Ένα κάποιο βλέμμα” στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών), σκοτεινό, εικαστικά εκθαμβωτικό γουέστερν με στοιχεία ταινίας τρόμου, μάς συστήνει μια εξαιρετική νέα σκηνοθετική φωνή: ο Φελίπε Γκάλβες χρησιμοποιεί θαυμάσια τους κώδικες του σινεμά των ειδών για να ασκήσει κριτική στις θηριωδίες της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας που δεν μπορούμε –και δεν πρέπει– να ξεχάσουμε. Μ’ ένα μεγαλοπρεπές εικαστικό ύφος, βραδύκαυστους ρυθμούς, μυσταγωγική ατμόσφαιρα και μια ωμά ρεαλιστική, σκληρή απεικόνιση της βίας, το φιλμ αφηγείται μια ιστορία βουτηγμένη στο αίμα και στον θάνατο: τη σφαγή των αυτοχθόνων της Χιλής από τους Ισπανούς γαιοκτήμονες. Η ταινία ήταν η πρόταση της Χιλής για το φετινό Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
Info: Οι Άποικοι (Los Colonos/The Settlers). Δραματική Ιστορική Γουέστερν Εποχής Θρίλερ. Χιλή, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Φελίπε Γκάλβες. Παίζουν: Μαρκ Στάνλεϊ, Καμίλο Αρανσιμπία, Μπενιαμίν Γουέστφολκ, Αλφρέντο Κάστρο. Διανομή: Danaos Films.
ΜΙΝΟΡΕ: Μια καυτή, καλοκαιρινή νύχτα, σε μια παραλία της Ελλάδας που είναι γεμάτη κόσμο που απολαμβάνει μουσική, φαγητό και χορούς, μια ομίχλη καλύπτει την περιοχή και παράξενα όντα πολιορκούν την πόλη, επιτίθενται σε ανθρώπους, ενώ άλλους τους παρασύρουν στην θάλασσα μετά από φρικτά όνειρα. Μια παρέα μουσικών ενώνει τις δυνάμεις της με έναν χαμένο ναύτη που αναζητά τον αλλοπρόσαλλο Έλληνα πατέρα του, μια σερβιτόρα, έναν bodybuilder, τη γιαγιά τους, μερικούς ντόπιους εγκληματίες και έναν απέθαντο ιερέα και όλοι μαζί αντιστέκονται στους εισβολείς.
18 χρόνια μετά «Το Κακό» (2005) και 14 μετά «Το Κακό-Στην Εποχή των Ηρώων» (2009) των Γιώργου και Πέτρου Νούσια σε σκηνοθεσία του πρώτου, μια καινούργια, η βρετανικής συμπαραγωγής ελληνική κωμωδία τρόμου «Μινόρε», στο ύφος των cult παραγωγών της δεκαετίας του '80 όπως η σειρά των «Evil Dead» του Σαμ Ράιμι και οι πρώτες ταινίες του Πίτερ Τζάκσον στη Νέα Ζηλανδία (Bad Taste, BrainDead), αγαπήθηκε ιδιαίτερα από εμάς και τους θεατές εντός (Θεσσαλονίκη, FrightFest) και εκτός (Midnight Express), Φεστιβάλ.
Κεντρικός χαρακτήρας είναι ο Γουίλιαμ, ένας Αμερικανός ναύτης που φτάνοντας στην Αθήνα, αναζητά τον Έλληνα πατέρα του τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ. Πρόκειται για έναν θρυλικό μπουζουξή ρεμπέτικων τραγουδιών που ονομάζεται Νικόδημος. Κλείνει δωμάτιο σε ένα φτηνό ξενοδοχείο στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά την ίδια βραδιά που εξωγήινοι εξαπολύουν μια πολυμέτωπη επίθεση. Με βασικές επιρροές το κλασικό αφήγημα φαντασίας "Ο Πόλεμος των Κόσμων" του Χ.Τζέι Γουελς, τον Χ.Φ. Λαβκραφτ, το «Mars Attacks» του Τιμ Μπάρτον και την χιουμοριστική χρήση του gore στο ύφος του πρώιμου Πίτερ Τζάκσον, ο Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας αναμιγνύει επιδέξια το ρεμπέτικο της μεσοπολεμικής εποχής, με μνήμες από τον εμφύλιο πόλεμο και αναφορές στην σημερινή δύσκολη πραγματικότητα, σε μια ιδιαίτερα διασκεδαστική - για τους φίλους του είδους - ατμοσφαιρική και συχνά λυρική κωμωδία φαντασίας και τρόμου, που αν και άνιση στον ρυθμό της, εντυπωσιάζει σε όλα τα επίπεδα και μας εξιτάρει για την συνέχεια.
Info: Μινόρε (Minore). Κωμωδία Τρόμου. Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας. Παίζουν: Νταβίντε Τούτσι, Απόλλων Μπόλλας, Νίκος Μπράβος, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Μελέτης Γεωργιάδης, Ιγκορ Γκόρεβιτς, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Κοντογεώργης, Κονσταντίν Συμσιρής, Μάκης Παπαδημητράτος, Έφη Παπαθεοδώρου, Γιάννης Ζουγανέλης, Χρήστος Κάλοου, Δάφνη Αλεξάντερ.
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ: Ο οσκαρικός Μάικλ Κίτον σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε ένα αγωνιώδες θρίλερ, στο οποίο υποδύεται έναν πληρωμένο δολοφόνο που ανακαλύπτει πως έχει άνια. Τότε, προτού τον εγκαταλείψει το μυαλό του, θα πρέπει να αναλάβει μια τελευταία αποστολή για να σώσει το γιό του. Αστυνομικό θρίλερ σε σκηνοθεσία του Μάικλ Κίτον που ακολουθεί χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση, όλους τους κανόνες και τα κλισέ του δημοφιλούς αυτού κινηματογραφικού είδους.
Info: Το Χρέος του Εκτελεστή (Knox Goes Away). Αστυνομική Περιπέτεια Θρίλερ. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μάικλ Κίτον. Παίζουν: Μάικλ Κίτον, Τζέιμς Μάρσντεν, Σούζι Νακαμούρα, Μάρσια Γκέι Χάρντεν, Αλ Πατσίνο. Διανομή: Tanweer.
ΑΣΠΙΛΗ: Ταινία τρόμου με τη δημοφιλή σταρ Σίντι Σουίνι (Euphoria, Λατρεύω να σε Μισώ, Madame Web), η οποία ερμηνεύει μια καλόγρια, ολόψυχα αφοσιωμένη στην πίστη της. Όταν, όμως, αποδέχεται μία θέση σε σημαντικό ιταλικό μοναστήρι, πρόκειται να αντιληφθεί πως το νέο σπίτι της κρύβει σκοτεινά και τρομακτικά μυστικά, ενώ σύντομα διαπιστώνει πως είναι έγκυος χωρίς να έχει έρθει σε επαφή με κανέναν.
Ιταλική ταινία τρόμου της δεκαετίας του '70 θέλει να θυμίζει η εν λόγω δημιουργία από την οποία αυτά που ξεχωρίζουν είναι βασικά η πρωταγωνίσριά της και το φινάλε της.
Info: Άσπιλη (Immaculate). Τρόμου. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μάικλ Μόχαν Ηθοποιοί: Σίντνεϊ Σουίνι, Σιμόνα Ταμπάσκο, Άλβαρο Μόρτε. Διανομή: The Film Group.
KUNG FU PANDA 4: Μετά από τρεις ριψοκίνδυνες περιπέτειες στις οποίες κατατρόπωσε πανίσχυρους κακούς χάρη στο απαράμιλλο θάρρος του και τις απίστευτες δεξιότητες του στις πολεμικές τέχνες, ο Πο, γνωστός πλέον ως "Δράκος Πολεμιστής", καλείται από τη μοίρα να χαλαρώσει λιγάκι. Πιο συγκεκριμένα, έχει έρθει η ώρα να αναλάβει τον ρόλο του πνευματικού ηγέτη στην Κοιλάδα της Ειρήνης. Αυτό προκαλεί μερικά προφανή προβλήματα. Πρώτον, ο Πο κατέχει τόσες γνώσεις περί πνευματικής διδασκαλίας όσες και περί της δίαιτας της παλαιολιθικής εποχής και, δεύτερον, χρειάζεται επειγόντως να βρει και να εκπαιδεύσει έναν νέο "Δράκο Πολεμιστή" πριν αναλάβει τη νέα του, υψηλή θέση.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, προσφάτως έχει θεαθεί μία πανούργα, ισχυρή μάγισσα, η Χαμαιλέων, μία μικροσκοπική σαύρα που μεταμορφώνεται σε οποιοδήποτε πλάσμα, μεγάλο ή μικρό. Η μάγισσα έχει στρέψει τα άπληστα, γουρλωμένα μάτια της στο "Ραβδί της Σοφίας" του Πο, που θα της χαρίσει τη δύναμη να επαναφέρει όλους τους πανίσχυρους κακούς τους οποίους έχει κατατροπώσει ο Πο στέλνοντας τους στην εξορία του Κόσμου των Πνευμάτων. Οπότε, ο Πο χρειάζεται βοήθεια. Τη βρίσκει, μάλλον, στη μορφή της πονηρής, εύστροφης κλέφτρας Ζεν, μιας αλεπούς κορσάκ που τον αναστατώνει πολύ, αλλά της οποίας οι δεξιότητες θα αποδειχθούν ανεκτίμητες. Στην προσπάθεια τους να προστατεύσουν την Κοιλάδα της Ειρήνης από τα αρπακτικά νύχια της μάγισσας, το αστείο και αλλοπρόσαλλο δίδυμο θα πρέπει να συνεργαστεί καλά πηγαίνοντας στην μεγάλη πόλη. Την ίδια στιγμή, οι δύο μπαμπάδες του ανήσυχοι από την εξαφάνιση του Πο, ακολουθούν την ίδια διαδρομή αναζητώντας τον.
Η 4η ταινία της σειράς επιστρέφει 8 χρόνια μετά την προηγούμενη σε μια προσπάθεια να γίνει ξεκάθαρα πιο περιπετειώδης και με στόχο να εγκαινιάσει μια καινούργια τριλογία. Ο Πο πρωταγωνιστεί χωρίς την γνωστή παρέα του που είναι απασχολημένη σε διαφορετικές μακρινές αποστολές, έχοντας για συντρόφους του μονάχα μια παμπόνηρη μικρή Αλεπού και τους δύο πατεράδες του. Το στόρι δεν έχει κάτι καινούργιο να προτείνει πέρα από τη σύνηθη προσπάθεια του Κακού (αυτή τη φορά μιας θηλυκής Χαμαιλέοντα με την φωνή της Βαϊόλα Ντέιβις), να κλέψει το Ραβδί της Σοφίας και με την δύναμή του, να φέρει αναστάτωση στην Κοιλάδα της Ειρήνης.
Αποτελείται από μια σειρά από εξαιρετικά χορογραφημένες περιπετειώδεις και χιουμοριστικές, animated σεκάνς, χωρίς πολλές ανάσες για ζεν "φιλοσοφίες". Εδώ Ζεν είναι το όνομα της μικρής Αλεπούς με την φωνή της Ακουαφίνα που ήρθε για να μείνει στη συνέχεια της καινούργιας τριλογίας. Υπάρχουν πολλές διασκεδαστικές σκηνές για τους μικρούς θεατές και μαζί τους θα περάσουν καλά και οι μεγαλύτεροι, χωρίς όμως το συνολικό επίπεδο να φτάνει στο ύψος της τριλογίας που έχει ήδη προηγηθεί. Ευτυχώς θα παιχτεί και στην ορίτζιναλ εκδοχή της στα Αγγλικά, στους γνωστούς πολυκινηματογράφους, για την πρώτη εβδομάδα τουλάχιστον.
Info: Kung Fu Panda 4. Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 21 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μάικ Μίτσελ, Στέφανι Στάιν. Με τις φωνές των: Τζακ Μπλακ, Βαϊόλα Ντέιβις, Μπράιαν Κράνστον, Ντάστιν Χόφμαν, Τζέιμς Χονγκ, Ακουαφίνα (Αγγλικά), Χρήστου Θάνου, Κατερίνας Τσάβαλου, Μαριάνθης Σοντάκη, Μανώλη Γιούργου, Σπύρου Μπιμπίλα, Γιάννη Στεφανόπουλου, Πέτρου Δαμουλή, Αντριας Ράπτη, Στέλιου Ψαρουδάκη, Θάνου Λέκκα. Διανομή: Tanweer.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ:
ΧΟΜΠΙΤ: ΕΝΑ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΑΞΙΔΙ: Ο Μπίλμπο Μπάγκινς αποφασίζει να σώσει το βασίλειο του Έρεμπορ από τον τρομερό δράκο Νοσφιστή. Με την απρόσμενη βοήθεια του Γκάνταλφ του Γκρίζου, ο Μπίλμπο ακολουθεί μια ομάδα δεκατριών νάνων, της οποίας επικεφαλής είναι ο θρυλικός πολεμιστής, Θόριν Δρύασπις. Το ταξίδι τους θα τους οδηγήσει στην Ερημιά, σε επικίνδυνους τόπους γεμάτους Τελώνια, Ορκ, φονικούς λύκους και μάγους. Για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους που βρίσκεται στην Ανατολή, στο Μοναχικό Βουνό, πρέπει πρώτα να καταφέρνουν να βγουν ζωντανοί από τις σήραγγες των τελωνίων... Εκεί όμως, ο Μπίλμπο θα συναντήσει το πλάσμα, που θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα... το Γκόλουμ. Στις όχθες μιας υπόγειας λίμνης, ο Μπίλμπο Μπάγκινς θα ανακαλύψει ότι διαθέτει επινοητικότητα και θάρρος που ξεπερνά τη φαντασία του, καθώς θα καταφέρει να αποκτήσει το "πολύτιμο" δαχτυλίδι του Γκόλουμ, το οποίο διαθέτει απρόσμενες και χρήσιμες ιδιότητες... Είναι ένα απλό, χρυσό δαχτυλίδι δεμένο άρρηκτα με τη μοίρα της Μέσης Γης, με τρόπους που ο Μπίλμπο δεν μπορεί καν να διανοηθεί.
Η δράση της ταινίας τοποθετείται στη Μέση Γη, 60 χρόνια πριν τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Οι άλλες δύο συνέχειες, τα «Χόμπιτ: Η Ερημιά του Νοσφιστή» και «Χόμπιτ: Η Μάχη των Πέντε Στρατών», θα βγουν την επόμενη (28/3) και την μεθεπόμενη εβδομάδα (4/4), στις "Epic Nights" των Village Cinemas. Και οι τρεις ταινίες που γυρίστηκαν σε ψηφιακό 3D, χρησιμοποιώντας οπτικοακουστικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, θα προβληθούν με τον ανάλογο τρόπο, ενώ τα εισιτήρια που θα δοθούν θα είναι συλλεκτικής μορφής και αξίας.
Info: Χόμπιτ: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι (Hobbit: An Unexpected Journey). Περιπέτεια Φαντασίας. Νέα Ζηλανδία, ΗΠΑ, 2012. Επανέκδοση: Παρασκευή, 21 Μαρτίου στα Village Cinemas. Σκηνοθεσία: Πίτερ Τζάκσον. Παίζουν: Μάρτιν Φρίμαν, Κέιτ Μπλάνσετ, Ελάιζα Γουντ, Ιαν ΜακΚέλεν, Κρίστοφερ Λι, Χιούγκο Γουίβιν, Αντι Σέρκις.
ΝΕΟΣ ΦΙΛΑΝΔΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: Σκηνοθέτες που έχουν βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ, καταπιάνονται με καυτά κοινωνικά ζητήματα και με μια φρέσκια ματιά μας συστήνουν το σύγχρονο φινλανδικό κινηματογράφο στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από τις 21 έως τις 27 Μαρτίου. Πρεμιέρες, συζητήσεις και εκλεκτοί καλεσμένοι σε μια κινηματογραφική εβδομάδα αφιερωμένη στη Φινλανδία που θα απολαύσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Θα προβληθούν δέκα ταινίες μυθοπλασίας και τρία ντοκιμαντέρ, πρόσφατης παραγωγής με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους. Το Σάββατο 23 Μαρτίου, στις 20.15, στην Ταινιοθήκη, θα πραγματοποιηθεί στρογγυλό τραπέζι με θέμα “Γυρίζοντας ταινίες στη Φινλανδία”. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
Πρόκειται για τις ταινίες: «Οικογενειακές Στιγμές» (Family Time/ Mummola), σε σκηνοθεσία Tia Kouvo (21/3 στις 20:30. Είσοδος μόνο με προσκλήσεις), «Εκκόλαψη» (Hatching/Pahanhautoja) της Hanna Bergholm (22/3 στις 19:00 Παρουσία τηςσκηνοθέτη), «Τα Σκυλιά δε Φοράνε Παντελόνια» (Dogs Don’t Wear Pants/ Koirat eivät käytä housuja) του J-P Valkeapää (22/3 στις 21:30 Παρουσία του σκηνοθέτη), «Η Γυναίκα με τα Σπίρτα» (The Match Factory Girl/Tulitikkutehtaan tyttö) του Ακι Καουρισμάκη (23/3 στις 19:00), «Η Πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Όλλι Μάκι» (The Happiest Day in the Life of Olli Mäki/Hymyilevä mies) του Γιούχο Κουοσμάνεν (23/3 στις 21:30), «Aalto» ντοκιμαντέρ του Virpi Suutari (24/3 στις 19:30), «Από Μέρα σε Μέρα» (Any Day Now/ Ensilumi), σκηνοθεσία Hamy Ramezan (24/3 στις 21:30), «Aurora» της Miia Tervo (25/3 στις 19:15), «Ανόητη Νεαρή Καρδιά» (Stupid Young Heart/Hölmö nuori sydän) της Selma Vilhunen (25/3 στις 21:30), «Ανελέητοι Καιροί – Το Τραγούδι της Φροντίδας» (Ruthless Times-Song of Care/Armotonta menoa-Hoivatyön lauluja), ντοκιμαντέρ της Susanna Helke (26/3 στις 19:30), «Η Ιστορία του Ξυλοκόπου» (The Woodcutter Story/Metsurin tarina), σκηνοθεσία Mikko Myllylahti (26/3 στις 21:30), «Ο Παράδεισος του Καραόκε» (Karaoke Paradise/Karaokeparatiisi), σκηνοθεσία Einari Paakkanen (27/3 στις 19:45) και το «Ο Ευθανατιστής» (Euthanizer/Armomurhaaja), σκηνοθεσία Teemu Nikki (27/3 στις 21:30).
Info: Νέος Φινλανδικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. 21 με 27 Μαρτίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιεράς Οδού 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136 Κεραμεικός. Τιμή εισόδου: 5 Ευρώ ανά τίτλο, 10 Ευρώ Κάρτα 3 προβολών.
Η ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΠΟΥΡΖΟΥΑΖΙΑΣ: Mία σειρά από επεισόδια, περιγράφουν την αδυναμία μιας παρέας αστών να ολοκληρώσουν ένα γεύμα, εξαιτίας αναπάντεχων και παράδοξων εμποδίων. Είναι η πραγματικότητα ή μήπως ονειρεύονται;
Η βραβευμένη με Οσκαρ Ξενόγλωσσης (τώρα πλέον Διεθνούς), Ταινίας σουρεαλιστική κωμωδία του Λουίς Μπουνιουέλ από το 1973, θα παιχτεί την Δευτέρα 25 Μαρτίου στον ΔΑΝΑΟ (Κηφισίας 109), στα πλαίσια των FUNDAMENTALS OF CINEMA, την ενότητα προβολών του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τα μεγάλα αριστουργήματα του κινηματογράφου. Παίζουν οι: Φερνάντο Ρέι, Ντελφίν Σεϊρίγ (του Ζαν Ντιλμάν), Στεφάν Οντράν, Ζαν-Πιερ Κασέλ, Μισέλ Πικολί.
Info: Η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας (Le charme discret de la bourgeoisie/The Discreet Charm of the Bourgeoisie). Σάτιρα. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, 1972. Ειδική Προβολή: 25 Μαρτίου στον Δαναό. Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ. Παίζουν: Φερνάντο Ρέι, Ντελφίν Σεϊρίγ, Στεφάν Οντράν, Ζαν-Πιερ Κασέλ, Μισέλ Πικολί.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
εμφάνιση σχολίων