Οι ταινίες που αγαπήσαμε εμείς περισσότερο: Τρείς διαφορετικές λίστες για τα φιλμ που βγήκαν στις αίθουσες, τις ταινίες που έκαναν πρεμιέρα σε ψηφιακές πλατφόρμες αλλά και τις πιο αξιόλογες ελληνικές ταινίες. Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΝΕΑ: Άλλη μια 'κολοβή' χρονιά φτάνει στο τέλος της, καθώς είχε 7μηνη διάρκεια και μεγάλη απώλεια θεατών και κερδών, κυρίως λόγω των δύσκολων ειδικών συνθηκών που έγιναν ακόμη δυσκολότερες στις κλειστές και covid-19 free πλέον, αίθουσες. Αν λόγω της μετάλλαξης Όμικρον, απαιτηθεί συνεχές rapid test και για τους τριπλά εμβολιασμένους θεατές που θα θελήσουν να πάνε σινεμά, η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη και πολλές αίθουσες θα κινδυνεύουν να κλείσουν μια για πάντα, αν δεν επιχορηγηθούν όσο θα έπρεπε οικονομικά. Με τους κινηματογράφους να έχουν κλείσει σε Αυστρία, Ολλανδία και Δανία ξανά, το μέλλον του κλάδου δεν μοιάζει ιδιαίτερα αισιόδοξο, καθώς - κακά τα ψέματα - το streaming είναι μια λύση που όχι μόνο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ σινεμά, αλλά και που κινδυνεύει να γίνει 'βρόχος' για τους κινηματογράφους, συνήθεια, αλλά και μια εύκολη και 'φθηνή' λύση για τους βουλιμικούς 'καταναλωτές' εικονογραφημένων αφηγήσεων.[email protected] | ΦΩΤΟ: Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ
20 Δεκεμβρίου 2021
ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ: Μετά το αισιόδοξο γεγονός που αφορούσε το άνοιγμα νέων ή αφημένων στην τύχη τους θερινών αιθουσών το περασμένο καλοκαίρι, η Filmboy Pictures έρχεται τώρα να πάρει το θέατρο Ελυζέ της οδού Νυμφαίου στα Ιλίσια και να το επαναφέρει ως πολυχώρο και στην αρχική του, κινηματογραφική λειτουργία, με μεταμεσονύχτιες και άλλες προβολές. Ξεκινάει αυτές τις μέρες. Καλή του επιτυχία!
TA ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ: Όλοι πλέον έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στο 'Σμύρνη μου, Αγαπημένη' που 'τολμάει' να βγει σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Καλή επιτυχία και σε αυτήν, αλλά να μην ξεχνάμε, πως η όποια επιτυχία, ενός, δύο ή δέκα τίτλων, δεν είναι ικανή από μόνη της, να κρατήσει ζωντανό ένα κύκλωμα αιθουσών που παίζουν τον περισσότερο χρόνο σε άδεια καθίσματα.
Ακολουθούν οι τίτλοι των ταινιών που αγαπήσαμε περισσότερο μέσα στο 2021. Πρώτα 10+1 ταινίες από αυτές που βγήκαν στις αίθουσες, στις οποίες δίνουμε τα δικά μας 'Ειδικά Βραβεία', και δύο ακόμη δεκάδες. Μία για τις ταινίες που έκαναν πρεμιέρα σε πλατφόρμες και μία για τις πιο αξιόλογες ελληνικές ταινίες. Η σειρά είναι αλφαβητική:
ΑΤΥΧΕΣ ΠΗΔΗΜΑ, ΠΑΛΑΒΟ ΠΟΡΝΟ (Bad Luck Banging or Loony Porn), του Ράντου Ζούντε (2021). Η διαρροή ενός προσωπικού σεξ βίντεο στο διαδίκτυο, γίνεται η αφορμή για μια ανελέητη σάτιρα πάνω στον σεξισμό, την υποκρισία, τον ρατσισμό και την εκτεταμένη διαφθορά της ρουμανικής κοινωνίας, με κατεύθυνση από επάνω προς τα κάτω. Όποιες ομοιότητες με την ελληνική πραγματικότητα, δεν είναι καθόλου συμπτωματικές. Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου το 2021. Εμείς του δίνουμε Βραβείο Πρωτοτυπίας σε σύλληψη και εκτέλεση και το Ειδικό Βραβείο Ταινίας που μας έκανε να γελάσουμε πολύ και δυνατά. Έχει ήδη ξεκινήσει να παίζεται στην πλατφόρμα του Cinobo που την διένειμε.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟ (There is No Evil), του Μοχάμαντ Ρασούλοφ (2020). Μια τετραλογία για τις επιπτώσεις της θανατικής ποινής, στην σύγχρονη κοινωνία του Ιράν, από έναν σκηνοθέτη που έχει φυλακιστεί, περισσότερο από μία φορές από το Ιρανικό Καθεστώς, για την τόλμη του να καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της μη εφαρμογής της δικαιοσύνης στην πατρίδα του. Εντελώς βατή, με λυρικές εξάρσεις και με πίστη στον άνθρωπο που πράττει 'κατά συνείδησιν' - όπως ο ίδιος ο δημιουργός της άλλωστε, 'κερδίζει' από εμάς, το Ειδικό Βραβείο Ανθρωπισμού. Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου το 2020.
ΚΟΛΕΚΤΙΒ (Collective), του Αλεξάντερ Νανάου (2019). Συνταρακτικό ντοκιμαντέρ από την Ρουμανία για τις θανάσιμες επιπτώσεις ενός ανεπαρκούς και διεφθαρμένου συστήματος υγείας, το οποίο αποποιείται των ευθυνών του στην πρόχειρη αντιμετώπιση των δερματικών και αναπνευστικών βλαβών, μιας ομάδας ανθρώπων που 'σώθηκαν' από την φωτιά που ξέσπασε στο ροκ κλαμπ Colectiv του Βουκουρεστίου το 2015. Μαχητική, ερευνητική δημοσιογραφία, σε ρυθμούς αγωνιώδους θρίλερ της πρώτης γραμμής. Βραβείο LUX Καλύτερου Ευρωπαϊκού Ντοκιμαντέρ και διπλή υποψηφιότητα στα Οσκαρ. Ειδικό Βραβείο Τόλμης και Διεισδυτικότητας από εμάς. Έχει ήδη ξεκινήσει να παίζεται στην πλατφόρμα του Cinobo που την διένειμε.
ΜΑΡΤΙΝ ΙΝΤΕΝ (Martin Eden) του Πιέτρο Μαρτσέλο (2019). Η πιο αναπάντεχη κινηματογραφική διασκευή. Μια άχρονη ιταλική εκδοχή του κλασικού βιβλίου του Τζακ Λόντον που αναφέρεται στον αγώνα ενός νεαρού άντρα ταπεινής καταγωγής στο να μορφωθεί και να γίνει συγγραφέας, όταν ερωτεύεται μια ευκατάστατη κοπέλα της τοπικής αριστοκρατίας. Μαζί με την γνώση, έρχεται η 'σοφία', αλλά και η αμφισβήτηση όλων των αξιών (και των εξουσιών), του 20ου αιώνα, σε μια εικαστικά και θεματικά τολμηρή ταινία που ευτύχησε να έχει πρωταγωνιστή τον βραβευμένο στην βενετία για την ερμηνεία του, Λούκα Μαρτινέλι. Βραβείο Καλύτερης Λογοτεχνικής Διασκευής από εμάς. Παίζει στην πλατφόρμα της Weird Wave.
ΜΙΝΑΡΙ (Minari) του Λι Άιζακ Τσανγκ (2020). Την δεκαετία του '80 στις ΗΠΑ, μια οικογένεια Κορεατών μετακομίζει στο αγροτικό Άρκανσο, για να ζήσει σε ένα τροχόσπιτο, καλλιεργώντας λαχανικά για τις κορεάτικες αγορές των κοντινών μεγαλουπόλεων. Ο ερχομός της ιδιόρρυθμης γιαγιάς τους από την Πατρίδα, θα κάνει δύσκολη τη ζωή του μικρού γιου της οικογένειας, που πρέπει να μοιραστεί το δωμάτιό του μαζί της, φτιάχνοντας την δική μας διάθεση με τα καμόματά της. Μελαγχολική, αστεία, νοσταλγική και τρυφερή, η υποψήφια για 6 Βραβεία Οσκαρ ταινία (η βετεράνος Γιου Γιουν-γιουνγκ, πήρε ως γιαγιά, το Οσκαρ Β' Γυναικείας Ερμηνείας), 'κερδίζει' από εμάς το Ειδικό Βραβείο της Πιο απρόσμενα Feelgood Ταινίας.
Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ (The Green Knight) του Ντέιβιντ Λόουερι (2020). Το Βραβείο Σκηνοθεσίας, θα το δίναμε στον Ντέιβιντ Λόουερι (Μείνε Δίπλα μου/Ain't Them Body Saints), για τον Πράσινο Ιππότη, μια ταινία φαντασίας για ενήλικες, που δεν θυμίζει τίποτα από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα υπαρξιακό δράμα πάνω στη ζωή και στο θάνατο, με μαγική, τρομακτική ατμόσφαιρα μεσαιωνικού παραμυθιού, η οποία πέρα από τις φροϋδικές καταβολές της, δέχεται πολλαπλές διαφορετικές αναγνώσεις, όπως και το φινάλε, που εμάς μας θύμισε τον Τελευταίο Πειρασμό, μεταξύ άλλων.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ (Parallel Mothers), του Πέδρο Αλμοδόβαρ (2021). Ο μεγάλος Ισπανός Auteur, τηρώντας την υπόσχεσή του να γυρίζει μονάχα δραματικές ταινίες, επιστρέφει με μια πολυεπίπεδη ιστορία για την μητρότητα, την γυναικεία σεξουαλικότητα και ενδυνάμωση, την οποία συνδυάζει με τα τραγικά γεγονότα του ισπανικού εμφυλίου και την ευρύτερη έννοια της οικογένειας.Άψογη σε όλα της 'κερδίζει' από εμάς το Βραβείο 'Τελειότητας'.
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ (The Father), του Φλοριάν Ζελέρ (2020).Ο Γάλλος συγγραφέας και σκηνοθέτης, προσαρμόζει ένα δικό του θεατρικό έργο για τον κινηματογράφο, δίνοντας την ευκαιρία στον θεατή να δει τον κόσμο μέσα από την ματιά ενός ανθρώπου που πάσχει από άνοια. Με ρυθμούς θρίλερ δωματίου, αλλά και μυστηρίου, ευτύχισε να έχει για πρωταγωνιστή τον συνταρακτικό Αντονι Χόπκινς, στην πιο δυνατή ερμηνεία της καριέρας του μέχρι σήμερα. Βραβείο Μοτάζ στον Γιώργο Λαμπρινό από εμάς, για το Οσκαρ που πήγε στον Μ.Ε. Τζέι Νίλσεν για το Sound of Metal.
Η ΠΡΩΤΗ ΑΓΕΛΑΔΑ (First Cow), της Κέλι Ράιχαρτ (2020). Η Κέλι Ράιχαρτ (Γουέντι και Λόυσι), διασκευάζει ένα μυθιστόρημα του συνεργάτη της Τζόναθαν Ρέιμοντ, για τις περιπέτειες δύο φίλων, που γίνονται περιστασιακά 'ζαχαροπλάστες' κλέβοντας το γάλα από την μοναδική αγελάδα της περιοχής, η οποία ανήκει στον άρχοντα της τοπικής κοινότητας. Ευφυής 'παραβολή' πάνω στο Αμερικάνικο Όνειρο των πιονέρων, διακρίνεται για τον λυρισμό, το υποδόριο χιούμορ και τη λιτή αποτελεσματικότητά της. Το δικό μας Independent Spirit Award.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ (Identifying Features), της Φερνάντα Βαλαντέζ (2020). Ο Χρυσός Αλέξανδρος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020, είναι και η ταινία που μας συγκίνησε περισσότερο, την χρονιά που τελειώνει. Στα σύνορα των ΗΠΑ και του Μεξικού, μια μητέρα αναζητά τον χαμένο της γιο που έφυγε για να περάσει παράνομα απέναντι και ένας άλλος γιος που έχει απελαθεί από εκεί, επιστρέφει πίσω, στη δική του μητέρα. Οι δρόμοι τους συναντιούνται, πράγμα που θα αποβεί 'μοιραίο' και για τους δύο. Πίσω από την σχηματική σύμπτωση του σεναρίου, κρύβεται μια διεισδυτική ματιά στην μοίρα των μη προνομιούχων του σύγχρονου πολιτισμού. Χρυσός Αλέξανδρος, Βραβείο Κοινού στο Sundance, Βραβείο Ανθρωπιάς και Συγκίνησης από εμάς.
ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΝΟΜΑΔΩΝ (Nomadland), της Κλόε Ζάο (2020). Η πιο αγαπημένη μας σύγχρονη γυναίκα σκηνοθέτης, διασκευάζει ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα για την απώλεια και το κάνει 'δικό της' με το γνωστή, αυτοσχεδιαστική, ημιντοκιμενταρίστικη, λυρική και απόλυτα προσωπική κινηματογραφική ματιά της. Συνοδοιπόρος της σε αυτή τη καλλιτεχνική επιτυχία που πήρε τα Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α' Γυναικείας Ερμηνείας, η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (η οποία όπως μάθαμε εκ των υστέρων, 'συγκρούστηκε' αρκετές φορές με την Ζάο, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων). Β' Βραβείο Λογοτεχνικής Διασκευής από εμάς.
ΑΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ή ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΤΙΤΛΟΙ: Η Ακρόαση, Αλλού Παντού, Αμνός, Ανάμεσά Μας, Ανάμνηση, Ο Άνθρωπος που Πούλησε το Δέρμα του, Αντίο Ηλίθιοι, Antlers, Άσπρο Πάτο, Το Βιβλίο της Εικόνας, Η Γαλλική Αποστολή, Γιάλντα: Η Νύχτα της Συγχώρεσης, Γκαγκάριν, Γκούντα, West Side Story, Η Γυναίκα που Έφυγε, Εγκλωβισμένος, Οι Εκκεντρικοί, Ελπίδα, Ένα Ήσυχο Μέρος 2, Ένας Γιος, Ένας Θρίαμβος, Ένας Χρόνος στη Νέα Υόρκη, Ενκάντο, Εξόριστος, Eternals, Ιστορίες της τύχης και της Φαντασίας, Το Εργοστάσιο, Το Καλοκαίρι του '85, Κβο Βαντις Άιντα, Cry Macho, Κρουέλα, Λούκα, Μαθήματα Περσικών, Μετά την Αγάπη, Μην Κοιτάτε Επάνω, Μια Τετάρτη του Μαΐου, Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο, Μπενεντέτα, Μπλε Βάλτος, No Time to Die, Dune, Η Νύμφη του Νερού, Old, Παγιδευμένοι, Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος, Ο Shang-chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών, Soul, Σουπερνόβα, Spider-Man No Way Home, Συνέβη στο Σόχο, Το Ταξίδι, Ταξίδι στην Κριμαία, Η Τελευταία Μονομαχία, Titane, Τσαρλατάνος, Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα, Το Φεστιβάλ του Ρίφκιν.
ΟΙ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΑΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΕ STREAMING:
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ (La Llorona), του Χάιρο Μπουσταμάντε (2019). Ακολουθώντας την παράδοση των Βίκτορ Εριθε και Γκιγιέρμο δελ Τόρο, ο πιο γνωστός σκηνοθέτης από την Γουατεμάλα, γυρίζει μια πολιτική ταινία, με την μορφή ενός ατμοσφαιρικού, μεταφυσικού θρίλερ αγωνίας που 'πατάει' πάνω σε κωδικούς αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Υπάρχει στην ταινιοθήκη της Cinobo, μαζί με την αμέσως προηγούμενη ταινία του, ΄Δονήσεις' , άλλο ένα εξαιρετικό, πολιτικοκοινωνικό, queer δράμα, με την υπογραφή του.
Η ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΑΣΑΚΟ (Asako I & II), του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι (2018).Ο σκηνοθέτης του 'Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας' και του Drive My Car (της καλύτερης - κατά πολλούς - ταινίας της χρονιάς που θριαμβεύει ήδη στις ετήσιες απονομές βραβείων, που θα δούμε αργότερα από την Ama Films και στη χώρα μας), είχε γυρίσει το 2018 το Asako I & II, ένα ρομαντικό δράμα μυστηρίου που συνδυάζει τον Χίτσκοκ με τον Ρομέρ, καθώς η νεαρή ηρωίδα, μετά από την εγκατάλειψή της από τον αγαπημένο της, σε μια άλλη πόλη, κάνει δεσμό με κάποιον που του μοιάζει. Κάποια στιγμή όμως, ο πρώτος της έρωτας επιστρέφει φέρνοντας αναστάτωση. Πρόκειται για μια 'σπουδή' πάνω στην 'εύθραυστη' και ταυτόχρονα 'σκληρή' φύση του έρωτα και τα αναπάντητα ερωτήματα που προκύπτουν, η οποία προσωπικά μας συγκίνησε περισσότερο από τα κινηματογραφικά χαϊκού των Ιστοριών Τύχης και Φαντασίας. Από την ταινιοθήκη της Cinobo.
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ (The Power of the Dog), της Τζέιν Κάμπιον (2018). Η μεγάλη επιστροφή της Κάμπιον η οποία διασκευάζει υποδειγματικά ένα μυθιστόρημα του 1967 το οποίο έχει σαν θέμα του τους 'πόνους' του τέλους μιας εποχής και της γέννησης μιας καινούργιας στην πρώην Άγρια Δύση', πριν από έναν περίπου αιώνα.Λυρική και υπαινικτική, με καταπληκτικές ερμηνείες, έχει ήδη αρχίσει να μαζεύει βραβεία και υποψηφιότητες, ανά απονομή για τις ταινίες της χρονιάς. Παίχτηκε και στις αίθουσες, τώρα όμως κάποιος μπορεί να την δει μονάχα στην πλατφόρμα του Netflix.
CODA της Σιάν Χέντερ (2021). Πρόκειται για την αμερικάνικη εκδοχή του 'Η Οικογένεια Μπελιέ', την πιο αγαπημένης feelgood γαλλικής ταινίας των τελευταίων χρόνων. Τίποτα, ή σχεδόν τίποτα δεν θα μπορούσε να πάει λάθος με μια τέτοια συνταγή. Αφιερωμένη σε όσοι 'μισούν' τις γαλλόφωνες παραγωγές. Παίζει στην Apple TV+
Η ΛΕΥΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (The County), του Γκρίμουρ Χακόναρσον (2019). Ο Ισλανδός σκηνοθέτης του αγαπημένου 'Δεσμοί Αίματος' (του ορίτζιναλ, Rams), επιστρέφει με ένα καινούργιο, 'επαναστατικό' αγροτικό δράμα. Μια χήρα η οποία εκτρέφει αγελάδες, έρχεται αντιμέτωπη με το σωματείο που την 'εκπροσωπεί', όταν μετά τον θάνατο του συζύγου της αντιλαμβάνεται πως αυτό εκμεταλλεύεται προς όφελός του, τους κόπους της. Παίζει στην πλατφόρμα της StraDa Films.
Η ΛΙΜΝΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ (The Wild Goose Lake), του Ντιάο Γινάν (2019). Ο σκηνοθέτης του 'Μαύρος Άνθρακας σε Λευκό Πάγο' επιστρέφει με ένα αστυνομικό φιλμ, πιο βατό και 'συνηθισμένο', 'πακεταρισμένο' σε ένα υπέροχο arthouse περιτύλιγμα. Όταν ο αρχηγός μιας ομάδας που ειδικεύεται στην κλοπή μοτοσυκλετών, σκοτώνει χωρίς να το θέλει έναν αστυνομικό, αναζητά τρέχοντας ενάντια στον χρόνο, την πρώην γυναίκα του, για να τον παραδώσει εκείνη στις αρχές και να εισπράξει το ποσό της επικύρηξής του. Στυλιζαρισμένο νεο-νουάρ μελόδραμα, στην καλύτερη παράδοση του ασιατικού κινηματογράφου. Από την ταινιοθήκη της Cinobo.
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ (So Long, My Son) του Γουάνγκ Ζιαοσουάι (2019). Η πιο αγαπημένη μας από τις ταινίες που παίζει σε streaming πλατφόρμα (της Cinobo), είναι αυτή η οικογενειακή saga που διατρέχει σε τρεις δεκαετίες (από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο, μέχρι την δεκαετία του '90), δυο οικογενειών που τις δένει η φιλία, η 'κουμπαριά' και η εργασία, μέχρι τη στιγμή που θα τις απομακρύνει ένα τραγικό γεγονός. Πολλά χρόνια αργότερα, ένα άλλο τραγικό γεγονός θα φέρει την κατάλληλη ευκαιρία, για μια λυτρωτική απολογία. Με ένα σενάριο που θα μπορουσε να ανήκει σε κινέζικη τηλεοπτική σαπουνόπερα, ο Ζιαοσουάι που γνωρίζουμε από τον 'Ποδηλάτη του Πεκίνου' και το 'Εμπιστεύσου την Αγάπη', ζωγραφίζει μια συγκινητική τοιχογραφία της σύγχρονης κινεζικής ιστορίας και των πολιτισμικών αλλαγών της, από την μεριά των απλών ανθρώπων. Εμείς πάντως κλάψαμε...
ΟΙ ΜΙΤΣΕΛ ΚΑΙ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ (The Mitchells vs Machines), του Μάικ Ριάντα (2021). Μαζί με το Soul και τον Luca της Pixar, Οι Μίτσελ των δημιουργών του LEGO η Ταινία, του Spider-Man: Μέσα στο Αραχνοσύμπαν και του Βρέχει Κεφτέδες, ήταν οι τρεις πιο αγαπημένες ταινίες κινουμένων σχεδίων του 2021. Εδώ μια οικογένεια συνοδεύει - παρόλες τις αντιρρήσεις της - την μεγάλη τους κόρη στην διαδρομή προς το κολέγιο, εν μέσω της επανάστασης των μηχανών, που δεν είναι άλλες από την ρομποτική εξέλιξη των κινητών μας συσκευών. Ανατρεπτικό χιούμορ και δεκάδες σινεφίλ αναφορές στο Σινεμά του Φανταστικού, συνάδουν σε μια διασκεδαστική 'οικογενειακή', feelgood περιπέτεια, για μικρούς και μεγάλους.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ (The Wailer Boy), του Φίλιπ Γιούργιεφ (2020). Τρυφερή ταινία ενηλικίωσης, που έχει σαν ήρωά της έναν έφηβο Εσκιμώο από την ρωσική μεριά του Βερίγγειου Πορθμού, ο οποίος θέλει να περάσει απέναντι στις ΗΠΑ, για να συναντήσει το κορίτσι ενός πορνογραφικού διαδικτυακού ιστότοπου με στριπτίζ.Με στοιχεία ντοκιμαντέρ και απόλυτη ειλικρίνεια στις προθέσεις της, είναι γλυκόπικρη, feelgood και υπέροχα συγκινητική. Παίζει στην πλατφόρμα της StraDa Films.
TICK, TICK...BOOM! του Λιν-Μανουέλ Μιράντα (2021). Όλοι φέτος μιλούν για το West Side Story του Σπίλμπεργκ και για την Annette του Καράξ, όμως το Tick, Tick...Boom!, του δημιουργού του Rent, Τζόναθαν Λάρσον, σε σκηνοθεσία του μουσικοσυνθέτη, παραγωγού και ηθοποιού - μεταξύ πολλών άλλων ιδιοτήτων - Λιν-Μανουέλ Μιράντα (Hamilton, Σε Μια Γειτονιά της Νέας Υόρκης), ήταν το μιούζικαλ που μας συγκίνησε περισσότερο. Ήταν η δεύτερη, αυτοβιογραφική δουλειά του Λάρσον, στην οποία εξιστορεί την προσπάθειά του να ανεβάσει το πρώτο (προηγούμενο από αυτό έργο του), το οποίο δεν είχε γνωρίσει ποτέ την επιτυχία, πριν από τον θρίαμβο του επερχόμενου Rent (έναν θρίαμβο που εκείνος δυστυχώς δεν κατάφερε να ζήσει ποτέ).
Η σαρωτική, υποκριτική και τραγουδιστική ερμηνεία του Αντριου Γκάρφιλντ, απογειώνει το φιλμ, που θα παίξει στα διάφορα βραβεία της χρονιάς. Αυτή τη στιγμή παίζει στο Netflix.
ΑΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ή ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΤΙΤΛΟΙ ΣΕ STREAMING: Η Ανασκαφή, Οι Γείτονες από Πάνω, Wolfwalkers, Ο Ένοχος, Ο Επιστάτης, Έρωτας και Τέρατα, Εφτά Λεπτά Ψυχής, Zack Snyder's Justice League, Τα Θραύσματα Μιας Γυναίκας, Κι Αύριο ο Κόσμος Όλος, Λαθρεπιβάτης, Ο Λευκός Τίγρης, Μάλκομ & Μαρί, Μην Κοιτάτε Επάνω, News of the World, Dog Washers, One Night in Miami, Oxygen, Όσο Κρατά ο Πόλεμος, Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη, Τομάζο, Φαντάσματα στην Πόλη, Finch, Το Χέρι του Θεού.
10 ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ:
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥ: Η Δονούσα, από το 1972 μέχρι σήμερα, μέσα από ένα τρυφερό, νοσταλγικό ντοκιμαντέρ γυρισμένο από πατέρα και γιο, μετά την απώλεια του πρώτου.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟΣ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ: Μαύρη κωμωδία του Γιώργου Γεωργόπουλου με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, η οποία μας εξιτάρει όχι μονάχα από τον τίτλο της, αλλά και από το περιεχόμενό της που με την εξάπλωση του κοροναϊού έγινε με τον χρόνο επίκαιρο. Με τους: Όμηρο Πουλάκη, Βαγγέλη Μουρίκη, Ιωάννα Παππά και άλλους.
MONDAY: Αισθηματική, δραματική κομεντί με άρωμα indie αμερικανικής παραγωγής από τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο του Suntan και του Wasted Youth, γυρισμένη σε μια φωτογενή, όσο και υποβαθμισμένη Αθήνα, με αγάπη για την πόλη και τους ανθρώπους της.
ΜΗΛΑ: Η πιο αγαπημένη μας ελληνική ταινία της χρονιάς, είναι ένα κινηματογραφικό ποίημα για το τραύμα της απώλειας. Έκανε τον γύρο του κόσμου, υπό την αιγίδα της εταιρείας διανομής της Κέιτ Μπλάνσετ, και έβαλε το όνομα του σκηνοθέτη της, Χρήστου Νίκου, στην λίστα με τους πιο ταλαντούχους νέους δημιουργούς του παγκόσμιου σινεμά. Με τον Άρη Σερβετάλη.
ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ: Ψυχολογικό θρίλερ με φόντο την Ελλάδα της κρίσης, τα Μικρά Όμορφα Άλογα του Μιχάλη Κωνσταντάτου, αν και αφηγείται μια ιστορία που μας αφορά άμεσα, αδικήθηκε όσο καμία άλλη από την ελληνική κριτική.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ (Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΡ): Το καλύτερο ελληνικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς δια χειρός Νίκου Καρπούζη, με θέμα της 'κομμάτια και θρύψαλα' από την ζωή και το έργο του ποιητή, Νίκου Καρούζου. Παίζει στην πλατφόρμα της Weird Wave.
DANIEL '16: Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, παίρνει σαν αφορμή πραγματικά περιστατικά και δημιουργεί μια συγκινητική ιστορία που με φόντο την Ελλάδα και τα τρέχοντα (κοσμο)ιστορικά γεγονότα, δυο παιδιά θέλουν να περάσουν τα σύνορα, το ένα για να φύγει και το άλλο για να επιστρέψει.
DIGGER: Οι τεταμένες σχέσεις πατέρα και γιου, για ένα κομμάτι δάσους που κινδυνεύει να χαθεί από τις ορέξεις μιας πολυεθνικής μεταλλευτικής εταιρείας, κάπου στην ορεινή Ελλάδα, μας δίνουν την πιο δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένη και περισσότερο βραβευμένη ελληνική ταινία της χρονιάς δια χειρός, Τζώρτζη Γρηγοράκη. Με τους: Βαγγέλη Μουρίκη, Αργύρη Πανταζάρα, Σοφία Κόκκαλη.
ΠΡΟΣΤΙΜΟ: Νεο-νουάρ του Φωκίωνα Μπόγρη το οποίο εμπνέεται τόσο από τα ξένα ανάλογα, όσο και από τον Γιάννη Οικονομίδη. Με τους: Βαγγέλη Ευαγγελινό, Στάθη Σταμουλακάτο, Βαγγέλη Μουρίκη.
Ο ΡΑΦΤΗΣ: Feelgood δραματική κομεντί, σε σκηνοθεσία της Σόνια Λίζα Κέντερμαν η οποία γνωρίζει επιτυχία στο εξωτερικό. Παίζουν: Δημήτρης Ήμελλος, Ταμίλα Κουλίεβα, Θανάσης Παπαγεωργίου.
ΑΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ή ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΤΙΤΛΟΙ: Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ, Δεν Ακούμε τα Τραγούδια, Ένας Ήσυχος Άνθρωπος, Καινούργιος Ουρανός: Οι Γυναίκες στον Δημοκρατικό Στρατό,Καλάβρυτα 1943, Canto si tu Cantas - Τραγουδώ ό,τι Τραγουδάς, Τα Όριά Μας, Όρνιθες (ή πως να γίνεις πουλί), Πράσινη Θάλασσα, Σμύρνη μου Αγαπημένη.
Καλές Γιορτές και να πηγαίνετε σινεμά!
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες ταινίες της δεκαετίας
εμφάνιση σχολίων