0
1
σχόλια
1028
λέξεις
CULTURE
8 στάσεις πολιτισμού
 
DOCTV.GR | ΦΩΤΟ: ONASSIS CULTURE
27 Σεπτεμβρίου 2021
Από τον Οσκαρούχο Steve McQueen στον Προμηθέα του Καραθάνου, και από την 7η  Μπιενάλε της Αθήνας ως τις ποιητικές συνομιλίες του Τhéâtre de la Ville που έρχονται στο ακουστικό μας. Ο Οκτώβριος στη Στέγη

Ο «Προμηθέας» του Νίκου Καραθάνου #ΘΕΑΤΡΟ: Ο Προμηθέας του Νίκου Καραθάνου έρχεται για να μας χαρίσει μια ανάσα ελευθερίας. Ο δημιουργός σκηνοθετεί προσεγγίζοντας την τραγωδία του Αισχύλου με διάθεση να καταλάβει πώς ο μύθος περνά στην καθημερινότητα εκπροσωπώντας κάθε ένα από εμάς. «Πώς ένας πόνος σ’ ένα δωμάτιο φεύγει από τους τοίχους, ταξιδεύει στον αέρα, γεννάει τέρατα και θεούς και δίνει μύθο;». Εδώ δεν υπάρχει ούτε Καύκασος, ούτε βράχοι και αλυσίδες να κρατούν αιχμάλωτο τον Προμηθέα. Τα πάντα συμβαίνουν σε ένα σπίτι-μετεωρίτη που αιωρείται στον χωροχρόνο και κατακλύζεται από τα τέσσερα στοιχεία της φύσης. Στο σπίτι αυτό ζουν σαν συγγενείς, και «κοσμογονούν» ο Προμηθέας (Νίκος Καραθάνος), το Κράτος και ο Ερμής (Χρήστος Λούλης), η Βία και η Ιώ (Γαλήνη Χατζηπασχάλη), ο Ήφαιστος και ο Ωκεανός (Γιάννης Κότσιφας). 10-30 Οκτωβρίου

Steve McQueen "End Credits" 2012 – Ongoing #INSTALLATION: Ο βραβευμένος με Όσκαρ και βραβείο Turner σκηνοθέτης, παρουσιάζει μια εικαστική εγκατάσταση στην Μπιενάλε, σε συμπαραγωγή του Onassis Culture. Στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε της Αθήνας, ECLIPSE, ο McQueen παρουσιάζει το επικό πορτρέτο του ηρωικού κοινωνικού ακτιβιστή, Paul Robeson που βρέθηκε στο στόχαστρο του FBI όταν ξεκίνησε εκστρατεία ενάντια στο λιντσάρισμα. Μπήκε στη μαύρη λίστα και η ζωή και η καριέρα του καταστράφηκαν. Όταν ο φάκελός του στο FBI αποχαρακτηρίστηκε και βγήκε εν μέρει στη δημοσιότητα, ο Steve McQueen ξεκίνησε ένα μεγάλο ταξίδι για να συγκροτήσει ένα μνημείο επικών διαστάσεων στον ηρωικό άνδρα. Το έργο κυλά διαρκώς επί ώρες σαν ένα κήρυγμα εικόνων και λέξεων, συνιστώντας ένα καθαρτήριο της συλλογικής μας συνείδησης έναντι ανθρώπων που μαρτύρησαν όπως ο Robeson. Έως τις 24 Οκτωβρίου
 
7η Athens Biennale “Eclipse” #ΕΚΘΕΣΗ: 80 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο σε διαφόρους χώρους της Αθήνας. Η έβδομη Μπιενάλε της Αθήνας "ECLIPSE" (Έκλειψη) έρχεται με την υποστήριξη του Onassis Culture, σε συνεπιμέλεια των Omsk Social Club και του Larry Ossei-Mensah, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Poka-Yio. Ο τίτλος της έκθεσης αναδεικνύει την ολοένα και πιο θολή αντίληψη που έχουμε για την πραγματικότητα εξαιτίας μιας κατάστασης διαρκούς ρευστότητας την οποία βιώνουμε σήμερα. Η διοργάνωση εξερευνά τη διαμόρφωση του μέλλοντος μέσα από τις ποικίλες πτυχές της μεταβατικής εμπειρίας που βιώνουμε σήμερα, και φιλοδοξεί να ενεργοποιήσει τη φαντασία των θεατών για ενδεχόμενους παράλληλους κόσμους και διαφορετικές εκδοχές του μέλλοντος.  Έως τις 28 Νοεμβρίου.

Παράδεισος – Κατερίνα Γιαννοπούλου #ΘΕΑΤΡΟ: Πλημμύρες έχουν καλύψει όλη την επιφάνεια της Γης, παρασέρνοντας τους λίγους επιζώντες, που επιπλέουν ανάμεσα στα σκουπίδια, στις αναμνήσεις και στις προδομένες ελπίδες τους. Η Κατερίνα Γιαννοπούλου φαντάζεται ένα όχι πολύ μακρινό μέλλον, όπου τα απομεινάρια του Δυτικού πολιτισμού ξαναγράφουν την ιστορία του. Εμπνευσμένη από την ορμητική «Τριλογία για το Κλίμα» του Αυστριακού Thomas Köck (“Klimatrilogie”) πάνω στην περιβαλλοντική καταστροφή του πλανήτη, η ανερχόμενη σκηνοθέτρια παρακολουθεί το χρονικό διάψευσης του καπιταλιστικού μοντέλου παραγωγής. Από τις φυτείες καουτσούκ του Αμαζονίου τον 19ο αιώνα μέχρι τις πολεμικές συρράξεις του 21ου αιώνα για τον έλεγχο των τελευταίων φυσικών κοιτασμάτων, η παράσταση αναζητά τα ίχνη της παταγώδους αποτυχίας του Δυτικού κόσμου. 29 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου

Έργο για Έναν Άνθρωπο Μονάχα - Μέρος Πρώτο – Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης #VISUAL ART: Ανεβαίνοντας τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, δίπλα από την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, εκεί όπου κάποτε ήταν η «Μάντρα» του Αττίκ, ένα black box μας προσκαλεί σε μια φορτισμένη εμπειρία. Τι σημαίνει να αφιερώνω το απόλυτο τραγούδισμα του έρωτά μου σε ένα πρόσωπο που δεν είναι πια εδώ; Σημαίνει πως προσπαθώντας να ταξινομήσω όλα μου τα σημαντικά, καταλήγω να δημιουργώ για τον Έναν-Μου-Άνθρωπο. Το «Έργο για Έναν Άνθρωπο Μονάχα» είναι μια τριλογία-σύνθεση εικαστικών, μουσικών και παραστατικών τεχνών, με θέμα την εξομολόγηση. 14 Οκτωβρίου – 14 Νοεμβρίου

Ποιητικές Συνομιλίες #ΠΟΙΗΣΗ #ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ: Αν κάποιος διάλεγε ένα ποίημα ειδικά για εσάς, θα θέλατε να σας το «συνταγογραφήσει»; Στο πρωτότυπο τηλεφωνικό-ποιητικό πρόγραμμα του Τhéâtre de la Ville σε συμπαραγωγή με τη Στέγη, καταξιωμένοι ηθοποιοί σάς καλούν για μια διαφορετική συνομιλία. Μια απλή ιδέα μεταμορφώνεται σε μια καταπραϋντική τελετουργία: ο ακροατής κλείνει ένα ραντεβού, ο/η ηθοποιός τον καλεί και συνομιλεί μαζί του επί 20 λεπτά, του απαγγέλλει ένα ποίημα που εμπνεύστηκε από τη συνομιλία και, στο τέλος, του προτείνει μια ποιητική «συνταγή» ειδικά γι’ αυτόν. Η ποίηση μας δείχνει τον τρόπο να ζούμε, να απολαμβάνουμε, να αισθανόμαστε, να επιβιώνουμε. Αναμείνατε στο ακουστικό σας. 20 Οκτωβρίου 2021-30 Ιουνίου 2022

Bladder Diplomacy – Ziad Antar #PERFORMANCE: Τι σχέση έχουν οι ντομάτες με τον πόλεμο; Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Ziad Antar συνεργάζεται ξανά με τη συγγραφέα Rasha Salti, σε έναν σατιρικό σχεδιασμό ενός γρίφου με κακόβουλα ζιζάνια και εμφύλιους πολέμους. Συνυφαίνοντας ιστορίες της διεθνούς διπλωματίας, της καλλιέργειας πατάτας και τομάτας στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και προσωπικές οικογενειακές ιστορίες, η διάλεξη-περφόρμανς “The Bladder Diplomacy Project” θα διερευνήσει ριζικές παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον και τις διατροφικές συνήθειες που έχουν σπείρει σε αυτά τα εδάφη οι θεωρίες του εκσυγχρονισμού και της παγκοσμιοποιημένης αγροτικής οικονομίας, αλλά και τις ανατροπές και τη μυστηριώδη ανθεκτικότητα των ιθαγενών σπόρων. 16-17 Οκτωβρίου
 
Βρυάξιδος 11 και Ασπασίας: Η άγνωστη όψη – Ρένα Παπασπύρου #INSTALLATION: Μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την ιστορία ενός κατεδαφισμένου τοίχου; Στο ισόγειο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, πάνω σε έναν ειδικά διαμορφωμένο γωνιακό τοίχο τον οποίο σχεδίασε η ίδια, η καλλιτέχνις Ρένα Παπασπύρου έχει τοποθετήσει διάφορες αποτοιχισμένες επιφάνειες που απέσπασε από μια ερειπωμένη μονοκατοικία. Μέχρι πρόσφατα το κτίριο αυτό βρισκόταν επί των οδών Βρυάξιδος 11 και Ασπασίας στο Παγκράτι και σήμερα πια είναι κατεδαφισμένο. Τα τμήματα αποκαλύπτουν την αθέατη όψη των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου, ενώ σε πολλά από αυτά διακρίνονται αποτυπώματα από τα γκράφιτι, διαστρωματώσεις και άλλα ίχνη που είχαν συσσωρευτεί στο πέρασμα των χρόνων. Η διαδικασία της αποτοίχισης ξεκίνησε το 2015, διακόπηκε, και ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2020. Τα περισσότερα κομμάτια αποσπάστηκαν την περίοδο του πρώτου lockdown. Η εγκατάσταση αποτελεί την ανασύσταση ενός τοίχου ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ. Eίναι ένα αλληγορικό έργο, που αντλεί από τον γυναικείο ψυχισμό, την παρατεταμένη ανησυχία και τη συνθήκη της κοινωνικής απόστασης που βιώνουμε όλοι τον τελευταίο καιρό. 24 Οκτωβρίου – 30 Νοεμβρίου
 

Info: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Δείτε περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ
 

Διαβάστε επίσης:
«Τι θέλεις;» Η νέα σεζόν στη Στέγη
Ο Καραθάνος σκηνοθετεί «Προμηθέα» στη Στέγη
Μπιενάλε Αθήνας: Ο Steve McQueen στη Στέγη

 
εμφάνιση σχολίων