Στα Μαχαίρια. Η Βασίλισσα της Καρδιάς. Λίλιαν. Τα Άγρια Αγόρια. Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες. 21 Γέφυρες. Δίκτυο Κατασκόπων. Οι Γλωσσοκόπτες
ΣΤΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ: Όταν ο φημισμένος συγγραφέας Χάρλαν Θρόμπεϊ βρίσκεται νεκρός στην έπαυλή του έπειτα από τον εορτασμό των 85ων γενεθλίων του, ο πάντα περίεργος αλλά και ευγενής Ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ προσλαμβάνεται μυστηριωδώς για να ερευνήσει το έγκλημα. Από την δυσλειτουργική οικογένεια, ως το αφοσιωμένο υπηρετικό προσωπικό ο Μπλανκ βρίσκεται μπροστά σε ένα ιστό από παραπλανητικά στοιχεία και ψέματα που τον εμποδίζουν να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον πρόωρο θάνατο του Χάρλαν.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
5 Δεκεμβρίου 2019
Ο Ράιαν Τζόνσον, σκηνοθέτης του Brick (2005), του Looper και της προηγούμενης ταινίας του Πόλεμου των Άστρων, Οι Τελευταίοι Τζεντάι, γράφει και σκηνοθετεί ένα θρίλερ μυστηρίου, αλά Αγκάθα Κρίστι, που είναι ταυτόχρονα ένας φόρος τιμής στο είδος, αλλά και μια πρωτότυπη δημιουργία, με χιούμορ, κοινωνικοπολιτικές νύξεις και ολοκληρωμένους χαρακτήρες.
Αν και στην αρχή η λύση του μυστηρίου μοιάζει ξεκάθαρη, μετά το άνοιγμα της διαθήκης του συγγραφέα, το περιεχόμενο της οποίας δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε, τα γεγονότα παίρνουν μια διαφορετική τροπή και τίποτα πλέον δεν είναι όπως φαίνεται. Πέρα από τις ανατροπές όμως, ή μάλλον, κυρίως μέσα από αυτές, ο σκηνοθέτης βρίσκει την ευκαιρία να σατιρίσει την αμερικάνικη μεγαλοαστική τάξη των φαινομενικά Αρίστων και επιτυχημένων και τη δήθεν ανεκτικότητα ή το απροκάλυπτο μίσος απέναντι στους μετανάστες, οικονομικούς ή άλλους. Βασικά καταφέρνει να εφαρμόσει πολύ καλύτερα, την ιδέα που υπήρχε και στο σατιρικό θρίλερ τρόμου, Είσαι Έτοιμος;, που είδαμε πριν από τρεις μήνες. Το καστ είναι εξαιρετικό και συμβάλει στην επιτυχία της ταινίας που έχει όλα τα φόντα για γίνει, μια από τις πιο αγαπημένες της χρονιάς, από θεατές και κριτικούς.
Info: Στα Μαχαίρια (Knives Out). Αστυνομική Δραματική Κωμωδία Μυστηρίου. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ράιαν Τζόνσον. Παίζουν: Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Έβανς, Άνα ντε Άρμας, Τζέιμι Λι Κέρτις, Ντον Τζόνσον, Τόνι Κολέτ, Μάικλ Σάνον. Διανομή: Spentzos Film.
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ: Η Αν, πετυχημένη δικηγόρος και μητέρα δίδυμων κοριτσιών, έχει αφιερώσει τη ζωή της στην υπεράσπιση νεαρών παραβατών. Η ερωτική της έλξη για τον έφηβο γιο του άντρα της που έρχεται να ζήσει στο σπίτι μαζί τους, θα την κάνει να ρισκάρει τα πάντα.
Οι ερωτικές σχέσεις ενηλίκων με εφήβους, ίσως και να είναι για τη πραγματική ζωή, αλλά και για το σινεμά, το δεύτερο μεγαλύτερο ταμπού, μετά την αιμομιξία. Και αν υπάρχουν αρκετές ταινίες για κυρίες κάποιας ηλικίας που τα φτιάχνουν με νεαρότερους άντρες, ελάχιστες έχουν γυριστεί με ήρωες άντρες και νεαρά κορίτσια, χωρίς να μετράει κανείς εκείνες που αφορούν περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων. Επίσης, επιβεβαιώνοντας το εν λόγω ταμπού, καμιά από αυτές τις ταινίες (ακόμη και στον πιο ανεκτικό queer κινηματογράφο), δεν έχει ευτυχισμένο τέλος. Ούτε καν στη Gerondophilia (2013), του προβοκάτορα Μπρους Λα Μπρους, καθώς ο χαρακτήρας του ηλικιωμένου, αποδεικνύεται πολύ μεγάλος σε ηλικία, για να μπορέσει να ζήσει τον έρωτά του με τον νεαρό νοσοκόμο του.
Στη ταινία της Μέι ελ-Τούκι, χωρίς πραγματικές αιτίες, εκτός ίσως από τη σεξουαλική ανία ή τη καύλα της στιγμής, η ενήλικη Αν μπαίνει στο δωμάτιο και στη καρδιά (καθώς φαίνεται), του νεαρού αγοριού, το οποίο όμως δεν θα μπορέσει λίγο αργότερα, να διαχειριστεί το ξαφνικό τέλος της εφήμερης σχέσης τους. Το σπουδαιότερο επίτευγμα της ταινίας πέρα από τη τόλμη της, είναι ότι δεν παίρνει θέση και δεν κρίνει τις πράξεις των ηρώων της. Ο θεατής σχεδόν εύχεται να μην τους ανακαλύψουν ποτέ. Τους δίνει αρκετό χρόνο και χώρο για να αναπτύξουν τους χαρακτήρες τους, ενώ όλα όσα συμβαίνουν στη συνέχεια, αφήνουν την εντύπωση πως δεν θα μπορούσαν παρά να έχουν αυτή την εξέλιξη, είτε από τη μεριά της Αν, είτε από τη μεριά του νεαρού Γκούσταβ και η οποία δεν θα μπορούσε - σύμφωνα με την άγραφη παράδοση - παρά να έχει τραγική κατάληξη.
Εξαιρετική η Τρίνε Ντίρχολμ (Οικογενειακή Γιορτή, Ίσως Αύριο!), στο κεντρικό ρόλο και πολύ καλός δίπλα της ο νεαρός Γκούσταβ Λιντ). Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Sundance 2019. Καλύτερη Σκανδιναβική Ταινία στο Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ 2019. Υποψήφια για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2020.
Info: Η Βασίλισσα της Καρδιάς (Dronningen/Queen of Hearts). Δραματική. Δανία, Σουηδία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μέι ελ-Τούκι. Παίζουν: Τρίνε Ντίρχολμ, Γκούσταβ Λιντ, Μάγκνους Κρέπερ. Διανομή: Weird Wave.
ΛΙΛΙΑΝ: Μια νεαρή Ρωσίδα μετανάστης στη Νέα Υόρκη, αποφασίζει να γυρίσει πίσω στη πατρίδα της με τα πόδια. Καθώς η βίζα της έχει λήξει, εκβιάζεται να παίξει σε ταινία πορνό για ανανεώσει τα χαρτιά της. Όταν αρνείται της προτίνουν να γυρίσει στη Ρωσία πράγμα που αποφασίζει να πραγματοποιήσει κυριολεκτικά... οδικώς. Σκοπός της να φτάσει στην Αλάσκα και από εκεί στον Βερίγγειο για να περάσει απέναντι. Βασισμένη σε πραγματικό γεγονός που συνέβη όμως 90 χρόνια πριν στη δεκαετία του 1920, η ταινία του Αυστριακού σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ Αντρέας Χόρβαθ, ακολουθεί τη σιωπηλή ηρωίδα της σε ένα πανέμορφο και επώδυνο road movie το οποίο καταγράφει ανεπανάληπτα σε όλο του το μεγαλείο και όλη του τη παρακμή, το αμερικάνικο τοπίο και τη παγωμένη καρδιά της εγκαταλειμμένης για τις μεγαλύτερες πόλεις, επαρχιακής Αμερικής με τους θρήσκους, άλλοτε εχθρικούς, άλλοτε αδιάφορους και άλλοτε καχύποπτους κατοίκους της.
Ένας ηλικιωμένος άντρας προσπαθεί να τη βιάσει, ένας σερίφης τη συλλαμβάνει για να την οδηγήσει αργότερα στα σύνορα. Εκεί βρίσκονται εκτοπισμένοι οι αυτόχθονες Ινδιάνοι. Η ταινία αφήνει την ηρωίδα της μετά από 130 λεπτά πριν το ταξίδι της να ολοκληρωθεί και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία της που μπορεί να ξενίσει κάποιους από τους θεατές. Ο καιρός και οι εποχές περνάνε μέσα από ραδιοφωνικές ανακοινώσεις και δελτία καιρού. Η Λίλιαν είναι μια αινιγματική και γοητευτική δημιουργία που απευθύνεται σε πιο ανήσυχους θεατές, λάτρεις των ντοκιμαντέρ, αλλά και των ταινιών μυθοπλασίας. Η παραγωγή είναι του Ούλριχ Ζάιντλ (Η Τριλογία του Παραδείσου).
Info: Λίλιαν (Lillian). Δραματική. Αυστρία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Αντρέας Χόρβαθ. Παίζουν: Πατρίτσια Πλάνικ, Κρις Σο, Άλμπερτ Λι. Διανομή: Ama Films.
ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ: Στις αρχές του 20ου αιώνα στο νησί της Ρεϋνιόν, πέντε έφηβοι καλών οικογενειών, ερωτευμένοι με το απόκρυφο και το παγανιστικό, διαπράττουν ένα άγριο έγκλημα. Ένας Ολλανδός καπετάνιος τους αναλαμβάνει υπό την ευθύνη του, παίρνοντάς τους σε μια εφιαλτική κρουαζιέρα, πάνω σε ένα στοιχειωμένο ιστιοφόρο, με σκοπό να τους τιθασεύσει. Εξαντλημένοι από τις μεθόδους του καπετάνιου, οι πέντε έφηβοι προετοιμάζονται για ανταρσία. Το αραξοβόλι τους βρίσκεται σε ένα παράξενο νησί, με πλούσια βλάστηση και μαγικές δυνάμεις, που θα αλλάξουν για πάντα την υπόστασή τους.
Πειραματικής μορφής, ποιητική ταινία με αινιγματική μορφή, δομή και υπόθεση για τον μέσο θεατή, Τα Άγρια Αγόρια είναι μια ηδονιστική, βάναυση και ταυτόχρονα λυρική, αισθησιακή αλληγορία που παίρνει στοιχεία από το Γκότο, Το Νησί του Έρωτα (1969), του Βαλέριαν Μπόροβζικ και από τον Άρχοντα των Μυγών του Γουίλιαμ Γκόλντινγκ, θέλοντας να μιλήσει για τη σκοτεινή και παραισθησιογόνα δύναμη της σεξουαλικότητας, για τη καταπίεση, αλλά και για τη σαγήνη της πατριαρχίας, και για τη ρευστότητα της ανθρώπινης έμφυλης ταυτότητας, μεταξύ πολλών άλλων.
Γυρισμένη σε φιλμ 16mm, με γυναικείο καστ στους ρόλους των αγοριών, ατμοσφαιρική φωτογραφία και ένα χαρακτηριστικό synth σάουντρακ, μοιάζει με φόρο τιμής στο βουβό αλλά και στο πειραματικό queer κινηματογράφο, καθώς αισθητικά διατρέχει από τα ελευθεριακά 60's αλά Κένεθ Άνγκερ, μέχρι τα no future 80's, αλά Ντέρεκ Τζάρμαν και Σλάβα Τσούκερμαν, για να προσγειωθεί στον διεμφυλικό πυρετό του σήμερα, μέσα από μία πανσπερμία ιδεών. Ιδέες που αν και δεν συνδέονται πάντα μεταξύ τους, ή παραμένουν μετέωρες, χρησιμοποιούνται σαν όχημα για μια ανεπανάληπτη κινηματογραφική εμπειρία που απαιτεί ανοιχτόμυαλους θεατές με αισθητικές, καλλιτεχνικές και άλλες ανησυχίες.
Info: Τα Άγρια Αγόρια (Les garçons sauvages/The Wild Boys). Δραματική Φαντασίας. Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μπερτράν Μαντικό. Παίζουν: Πολίν Λοριλάρντ, Βιμάλα Πονς, Νταϊάν Ρουξέλ, Αναέλ Σνεκ, Ματίλντ Βαρνιέ, Σαμ Λούβικ. Διανομή: Carousel Films.
Ο ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ ΣΤΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΜΕ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ: Παρίσι, 1930. Ο Σαλβαδόρ Νταλί και ο Λουίς Μπουνιουέλ είναι ήδη οι κύριες μορφές του σουρεαλιστικού κινήματος. Απροσδόκητα, ο Μπουνιουέλ μένει χωρίς χρήματα μετά το σκάνδαλο που περιβάλλει την ταινία του Χρυσή Εποχή. Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, δεν μπορεί να διαχειριστεί ούτε το επόμενο έργο του, ένα ντοκιμαντέρ για μία από τις φτωχότερες ισπανικές περιφέρειες, τη Λας Ούρδες. Ωστόσο, ο καλός του φίλος, ο αναρχικός γλύπτης Ραμόν Ασίν, αγοράζει ένα λαχείο με την υπόσχεση ότι, αν κερδίσει, θα πληρώσει για την ταινία. Απίστευτα και αναπάντεχα, η τύχη είναι στο πλευρό τους.
Πρόκειται για μια συναρπαστική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων που βασίζεται πάνω στη πραγματική ιστορία των γυρισμάτων της τρίτης ταινίας του μεγάλου Ισπανού σκηνοθέτη, του μεσαίου μήκους δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ, Γη Χωρίς Ψωμί (1933), σκηνές του οποίου μπαίνουν εμβόλιμα μέσα στο στόρι, αναμιγνύοντας πραγματικότητα και φαντασία, όπως εκείνο. Καταγράφει τα γεγονότα που ευαισθητοποίησαν και κοινωνικά τον σουρεαλιστή σκηνοθέτη, ο οποίος θα γύριζε 17 χρόνια αργότερα στο Μεξικό το, Ξεχασμένοι Από τη Κοινωνία (Los Olvidados), το οποίο βασιζόταν σε εκείνη την εμπειρία.
Είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Σαλβαδόρ Σιμό, animator και δημιουργού σπέσιαλ εφέ που έχει δουλέψει σε ταινίες όπως τους τελευταίους Πειρατές της Καραϊβικής, τον Λυκάνθρωπο του 2010 και το Passengers του 2016. Είναι υποψήφια Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία Κινουμένων Σχεδίων στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ενώ κέρδισε το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κινουμένων Σχεδίων στο Ανεσί 2019.
Info: Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες (Buñuel en el laberinto de las tortugas/Buñuel in the Labyrinth of the Turtles). Κινούμενα Σχέδια Βιογραφία. Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Σαλβαδόρ Σιμό. Με τις φωνές των: Χόρχε Ουσόν, Φερνάντο Ράμος, Πέπα Γκαρθία, Σιρίλ Κοράλ. Διανομή: Danaos Films.
Η ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ: Φθινόπωρο του 1990. Μια ομάδα διπλωματών από τη Δύση καταφθάνουν στην Αλβανία για να διερευνήσουν τυχόν καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το κομμουνιστικό καθεστώς, που βρίσκεται ακόμη στην εξουσία. Ο Λέο, ένας πολιτικός κρατούμενος που βρίσκεται υπό κράτηση εδώ και 16 χρόνια, αναγκάζεται να βγει στα κρυφά από την απόμακρη, ορεινή φυλακή του για να συναντήσει τον επικεφαλής της αντιπροσωπείας, τον οποίο γνώρισε στα φοιτητικά του χρόνια, τη δεκαετία του ’60. Υποτίθεται πως ο Λέο οδηγείται εκεί για να επιβεβαιώσει πως δεν γίνεται καμία παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Αλλά μόλις διαπιστώνει τα σχέδια των συνοδών του, αποφασίζει να μην παίξει το παιχνίδι τους. Τίποτα δεν πάει σύμφωνα με το σχέδιο.
Πρόκειται για τη καινούργια ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι (Αμνηστία), του Αλβανού σκηνοθέτη που δούλεψε πολλά χρόνια στη χώρα μας όπου ξεκίνησε τη καριέρα του δουλεύοντας σαν βοηθός σκηνοθέτη στο Μιρουπάφσιμ! των Γιώργου Κόρρα και Χρήστου Βούπουρα, το 1997. Είναι ελληνική συμπαραγωγή και αφορά την ιστορική πραγματικότητα στη γείτονα χώρα, λίγο πριν τη πτώση του καθεστώτος του Ενβέρ Χότζα. Μια ταινία δρόμου με πυκνούς διαλόγους, ολοκληρωμένους χαρακτήρες και δραματική δύναμη την οποία ενισχύει η ατμοσφαιρική φωτογραφία του Ηλία Αδάμη (Ο Μεγάλος Περίπατος της Άλκης, Holy Boom, Ελεύθερο Βήμα), με τη κυριαρχία του γκρίζου, αλλά και οι λιτές ερμηνείες των ηθοποιών. 3 Βραβεία στο Φεστιβάλ Τιράνων. 2 στη Τριέστη, 2 και στη Βαρσοβία, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και στις τρεις αυτές διοργανώσεις.
Info: Η Αντιπροσωπία (Delegacioni/The Delegation). Δραματική Πολιτική. Αλβανία, Γαλλία, Ελλάδα, Κόσοβο 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μπουγιάρ Αλιμάνι. Παίζουν: Βίκτορ Ζούστι, Ρίτσαρντ Σάμελ, Τρίσταν Χαλιλάτζ, Ζεβντέτ Φέρι, Ντρισίμ Ζέπα. Διανομή: Seven Films.
21 ΓΕΦΥΡΕΣ: Ένας ετοιμοπόλεμος ντετέκτιβ της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, ρίχνεται σε ένα ανελέητο ανθρωποκυνηγητό για να συλλάβει δύο αδίστακτους δολοφόνους αστυνομικών. Με βοηθό μια γυναίκα ντετέκτιβ της δίωξης ναρκωτικών, στη πορεία της νύχτας, αρχίζει να ξεδιπλώνει μια τεράστια συνωμοσία που ενώνει κάποιους συναδέλφους του με τον υπόκοσμο. Έχει μονάχα μερικές ώρες στη διάθεσή του, πριν οι μπλοκαρισμένες από τις αρχές 21 γέφυρες του Μανχάταν, δοθούν ξανά στη κυκλοφορία, επιτρέποντας στους φονιάδες να διαφύγουν και στους βρώμικους μπάτσους που συνειδητοποιούν ότι τους έχει ξεσκεπάσει, να τον βγάλουν από τη μέση.
Αστυνομική περιπέτεια η οποία διαθέτει αρκετές ενδιαφέρουσες ιδέες από τις οποίες καμία δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη, εκτός ίσως από τον απόλυτο αποκλεισμό του Μανχάταν που μάλλον στην πραγματικότητα θα ήταν λίγο απίθανο να συμβεί για μια τέτοια αιτία και που δεν αξιοποιείται σχεδόν καθόλου στη συνέχεια της σεναριακής εξέλιξης. Ο κεντρικός χαρακτήρας είναι γιος αστυνομικού που σκοτώθηκε όταν αυτός ήταν μικρός, πράγμα που υποτίθεται ότι τον κάνει σκληρό σαν μπάτσο, όμως τελικά αποδεικνύεται δίκαιος, αδιάφθορος, μεθοδικός και ιδιαίτερα οξυδερκής. Η εξέλιξη είναι αρκετά προβλέψιμη και γεμάτη υπερβολές. Ευτυχώς η σκηνοθεσία είναι δυναμική και ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν του Μαύρου Πάνθηρα ιδιαίτερα συμπαθής σαν παρουσία, έστω και σε ένα ρόλο μικρότερο των δυνατοτήτων και της αξίας του. Παραγωγοί είναι οι αδερφοί Ρούσο των Εκδικητών και των δύο τελευταίων Κάπτεν Αμέρικα. Αυτό που πραγματικά ξεχωρίσει, είναι το σάουντρακ των Άλεξ Μπέλτσερ και Χένρι Τζάκμαν.
Info: 21 Γέφυρες (21 Bridges). Αστυνομική Δραματική Περιπέτεια. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μπράιαν Κερκ. Παίζουν: Τσάντγουικ Μπόουζμαν, Σιένα Μίλερ, Τζ. Κ. Σίμονς, Στέφαν Τζέιμς, Τέιλορ Κιτς. Διανομή: Odeon.
ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ: Ένας κάποτε κορυφαίος μυστικός πράκτορας της Μοσάντ αρπάζει την ευκαιρία να δώσει πνοή στην καριέρα του αναλαμβάνοντας μία αποστολή που έχει να κάνει με πώληση χημικών όπλων στη Μέση Ανατολή. Όμως η οργάνωση έχει βάλει τον δικό της πράκτορα στο κατόπι του και ο στόχος της αποστολής είναι μία αινιγματική γυναίκα με θολές προθέσεις και διασυνδέσεις. Ο πρωταγωνιστής σύντομα καταλαβαίνει ότι από θηρευτής θα γίνει το θήραμα.
Ο Ισραηλινός Εραν Ρίκλις (Η Λεμονιά, Dancing Arabs), σκηνοθετεί ένα κατασκοπικό θρίλερ τύπου Τζον ΛεΚαρέ, για ένα παροπλισμένο Εβραίο κατάσκοπο στο Βέλγιο, ο οποίος δυσκολεύεται να πείσει την υπηρεσία του, πως οι τελευταίες πληροφορίες που αφορούν μια γυναίκα, εμπλέκουν μια βελγική εταιρεία με τις χημικές επιθέσεις στη Συρία. Μέχρι να σιγουρευτούν πως δεν πρόκειται για κάτι που έχει βγάλει από το μυαλό του, του στέλνουν από δίπλα ένα νεαρό πράκτορα από το Τελ Αβίβ που τυχαίνει να είναι και γιος του πιο καλού του φίλου και πρώην συνεργάτη του στη Μοσάντ.
Για σκηνοθέτη κοινωνικών δραμάτων δεν τα πάει και πολύ άσχημα αν και οι δραματικές σκηνές είναι αυτές που υπερτερούν από εκείνες της δράσης, καθώς ξεχωρίζουν περισσότερο, ακόμη και όταν επιβραδύνουν αρκετά το ρυθμό της περιπέτειας, σε σημείο που να επισκιάζουν το όποιο ενδιαφέρον για τη λύση του αινίγματος, από κάποια στιγμή και μετά. Οι σχέσεις των δύο αντρών ακολουθούν τη πεπατημένη και γίνονται τόσο μελό, όσο του να κάνουν ακόμη και τους σκληροτράχηλους κατασκόπους να κλάψουν, ενώ η τελική αποκάλυψη μοιάζει υπερβολική, ακόμη και αν κατά τους σεναριογράφους βασίζεται σε πραγματική ιστορία.
Όποιος περιμένει μια δυναμική περιπέτεια, μάλλον θα απογοητευτεί καθώς η ταινία ακολουθεί τα ευρωπαϊκά και όχι τα αμερικάνικα κινηματογραφικά πρότυπα. Τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτι της αφορούν την αποκάλυψη του τρόπου με τον οποίο δρα η Μοσάντ στην Ευρώπη, αλλά και στο χαρακτήρα και το ιστορικό του κεντρικού ήρωα τον οποίο υποδύεται με χαρακτηριστική άνεση ο Μπεν Κίνγσλεϊ. Η Μόνικα Μπελούτσι, λόγω μικρής χρονικής εμφάνισης δεν καταφέρνει κάνει ιδιαίτερα αισθητή τη παρουσία της. Το κλίμα είναι φιλοϊσραηλινό φυσικά, ενώ σε ό,τι αφορά τη χρήση των χημικών όπλων από το Συριακό Καθεστώς, πρόσφατες διαρροές από τη Wikileaks αποκάλυψαν πως δεν έγινε, σε μια συγκεκριμένη τουλάχιστον ρίψη, από αυτό, αλλά από την αντίθετη πλευρά, των αντιστασιακών και των υποομάδων του Ισλαμικού Κράτους.
Info: Δίκτυο Κατασκόπων (Spider in the Web). Κατασκοπική Δραματική Περιπέτεια Μυστηρίου. Ισραήλ, Βέλγιο, Βρετανία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Εραν Ρίκλις. Παίζουν: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Ιτάϊ Τιράν, Μόνικα Μπελούτσι, Ιτζίκ Κοέν, Φίλιπ Πέτερς. Διανομή: Tanweer.
ΟΙ ΓΛΩΣΣΟΚΟΠΤΕΣ: Στις διακοπές της, η 9χρονη Ίλβα αποφασίζει να πιάσει δουλειά. Στο χωριό της γιαγιάς της, στη βόρεια Νορβηγία, υπάρχει ένα επάγγελμα που παραδοσιακά κάνουν τα παιδιά: κόβουν τις γλώσσες των μπακαλιάρων, που θεωρούνται σπουδαίος μεζές! Με τη βοήθεια του 10χρονου Τομπίας, η Ίλβα ξεπερνάει την αηδία της για τα ψάρια και μαθαίνει τα μυστικά της τέχνης. Και καθώς η φιλία τους δυναμώνει, η Ίλβα ανακαλύπτει ότι η ζωή στο χωριό κρύβει πολλά περισσότερα από τις γλώσσες των μπακαλιάρων…
Νορβηγικό ντοκιμαντέρ για παιδιά από 8 χρονών και πάνω. Θα προβληθεί από το CineDoc Kids, την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, στις 16:00, στο κινηματογράφο Δαναό, με την υποστήριξη της Νορβηγικής Πρεσβείας και του Νορβηγικού Ινστιτούτου.
Info: Οι Γλωσσοκόπτες (Tungeskjærerne/Tongue Cutters). Ντοκιμαντέρ. Νορβηγία 2017. Ειδική Προβολή: Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, στις 16:00, στο Δαναό. Σκηνοθεσία: Σολβέιγ Μελκεράεν. Παίζουν: Ίβα Μελκεράεν Λίντελ, Τομπίας Έβενσεν. Διανομή: CineDoc Kids.
εμφάνιση σχολίων