Από τον Χ. Λακταρίδη
Με γκρίνιες και πάλι, για την ποιότητα των ταινιών του Διαγωνιστικού, από την μεριά των κριτικών, έληξε το Σάββατο το βράδυ το 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο. Το περίεργο είναι, πως αυτοί οι ίδιοι κριτικοί, θα τρέξουν να φορτώσουν με αστεράκια, τις ίδιες αυτές, μέτριες υποτίθεται ταινίες, όταν παιχτούν στην χώρα τους. Στην πραγματικότητα, θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο, καθώς η ατμόσφαιρα και η ένταση των προβολών των φεστιβάλ, σε κάνει πιο επιεική και όλα σου φαίνονται υπέροχα.DOCTV.GR
27 Φεβρουαρίου 2018
Υπόθεση γυναικών εκ της Ανατολικής Ευρώπης λοιπόν και τα φετινά βραβεία. Τις περσινές, Ίλτινγκο Ενιέντι (Ψυχή και Σώμα) και Ανιέσκα Χόλαντ (Pokot), που είχαν κερδίσει Χρυσή και Αργυρή Άρκτο, αντίστοιχα, την Χρυσή Άρκτο πήρε φέτος το Touch Me Not, ντεμπούτο της Ρουμανής εικαστικού, Αντίνα Πιντιλιέ και Αργυρή Άρκτο η Πολωνή Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα, για το Twarz.
Ανάμεσα στις γυναίκες βραβευμένες κι η Ελληνίδα, Ευαγγελία Κρανιώτη, που με το ντοκιμαντέρ της, Obscuro Barroco, κέρδισε ένα από τα ΛΟΑΤΚΙ Βραβεία Teddy, της Επιτροπής.
Βραβείο Σκηνοθεσίας πήρε ο Γουές Άντερσον για το Isle of Dogs, ενώ το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας η Άνα Μπρουν, η μία από τις δύο γυναίκες του Las Herenteras (Οι Κληρονόμοι) και το Βραβείο Αντρικής Ερμηνείας, ο νεαρός Αντονί Παζόν του La Prierre (The Prayer), του Σεντρίκ Καν. Για τις ταινίες του Διαγωνιστικού μπορείτε να διαβάσετε εδώ, εμείς ας δούμε τώρα ένα ένα τα πιο σημαντικά από τα βραβεία:
Χρυσή Άρκτος Καλύτερης Ταινίας, στο Touch Me Not της Αντίνα Πιντιλιέ (Ρουμανία, Γερμανία, Τσεχία, Βουλγαρία, Γαλλία). Ντοκιμαντέρ και φιξιόν συναντιούνται σε μια ταινία για την ανθρώπινη επαφή και το σεξ στην σύγχρονη εποχή της συναισθηματικής απομόνωσης.
Αργυρή Άρκτος - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, στο Twarz (Πρόσωπο), της Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα (Πολωνία). Μια τολμηρή παραβολή για τα κακώς κείμενα της σύγχρονης Πολωνικής κοινωνίας που έχει παραδοθεί στον ξενοφοβικό νεοσυντηρητισμό.
Αργυρή Άρκτος Alfred Bauer Κινηματογραφικής Πρωτοπορίας, στις Κληρονόμους (Las Herenteras), του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Παραγουάη, Γερμανία, Ουρουγουάη, Βραζιλία, Νορβηγία, Γαλλία). Οι Κληρονόμοι κέρδισαν και το...Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας για την Άνα Μπρουν.
Βραβείο Αντρικής Ερμηνείας στον Αντονί Παζόν για την Προσευχή (Γαλλία), του Σεντρίκ Καν.
Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Γουές Άντερσον για το Isle of Dogs (ΗΠΑ, Γερμανία). Το βραβείο παρέλαβε ο Μπιλ Μάρεϊ, καθώς ο Άντερσον είχε επιστρέψει ήδη στις ΗΠΑ.
Βραβείο Σεναρίου, Μανουέλ Αλκάλα και Αλόνσο Ρουιζπαλάσιο, για το Museo (Μεξικό).
Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος, για τα κουστούμια και τα σκηνικά της Ελένα Οκοπνάγια, στο Dovladov, του Αλεξέι Γκερμάν Τζούνιορ (Ρωσία, Σερβία), για τη ζωή του συγγραφέα, Σεργκέι Ντοβλάντοφ.
Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, στην Αντίνα Πιντιλιέ για το Touch Me Not και Ειδική Μνεία στο, An Elephant Sitting Still, του Χου Μπο (Κίνα).
Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, στο Waldheims Waltzer, της Ρουθ Μπέκμαν (Αυστρία).
Οικουμενικό Βραβείο Διαγωνιστικού, στο Στους Διαδρόμους (In den Gängen), του Τόμας Στούμπερ (Γερμανία) και Ειδική Μνεία, στο Utoya 22Juli (U - Jully 22), του Έρικ Πόπε (Νορβηγία).
Βραβεία TEDDY:
-Κληρονόμοι (Διαγωνιστικό).
-Bixa Travesty, της Κλαούντια Πρισίλα (Panorama),
-Retablo, του Αλβάρο Ντεγκάδο Απαρίθιο (Generation).
-Βραβείο της Επιτροπής, Obscuro Barroco, της Ευαγγελίας Κρανιώτη.
-Ταινίας Μυθοπλασίας, στην Tinda Bruta (Hard Paint), των Μάρσιο Ρεολόν & Φιλίπε Μάτσενμπαχερ (Βραζιλία).
Βραβεία FIPRESCI (Παγκόσμιας Ένωσης Κριτικών):
Οι Κληρονόμοι, του Μαρτσέλο Μαρτινέσι, στο Διαγωνιστικό.
An Elephand Sitting Still, του Χου Μπο, στο Forum.
River's Edge, του Ισάο Γιουκισάντα, από την Ιαπωνία, στο Panorama.
Βραβείο Κοινού στο Panorama, στο Profile, του Τιμούρ Μπεκμαμπετόφ (ΗΠΑ, Βρετανία, Κύπρος, Ρωσία).
Και του χρόνου με υγεία και ελληνική συμμετοχή!
εμφάνιση σχολίων