Τα 70 χρόνια, 21 all-star συμμετοχές και δύο ελληνικά φιλμ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
16 Μαΐου 2017
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου κλείνει τα 70 του χρόνια και τα γιορτάζει πανηγυρικά, από τις 18 έως τις 28 του μήνα, με την Κλαούντια Καρντινάλε στην αφίσα και μία all star κριτική επιτροπή που περιλαμβάνει (σύμφωνα με τον διευθυντή του, Τιερί Φρεμό), πρόσωπα που είναι κομμάτι της Ιστορίας του, ή που έγιναν διάσημα με τη συμμετοχή τους στο φεστιβάλ. Τον Πρόεδρο, Πέδρο Αμοδόβαρ, τους σκηνοθέτες, Παρκ Τσαν-γουκ (Η Υπηρέτρια), Πάολο Σορεντίνο (Η Τέλεια Ομορφιά), Μάρεν Άντε (Toni Erdmann) και Ανιές Ζαουί. Τους ηθοποιούς, Τζέσικα Τσάστεϊν, Γουίλ Σμιθ και Φαν Μπινγκμπινγκ και τον συνθέτη Γκαμπριέλ Γιαρέντ. Η Ούμα Θέρμαν πάλι, θα είναι Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο τμήμα, Ένα Κάποιο Βλέμμα.
Από ελληνικής πλευράς, εκτός από την καινούργια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου που δεν είναι όμως ελληνική παραγωγή, συμμετέχει και το Copa-Loca, η μικρού μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά, η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το γνωστό παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών που θα πραγματοποιηθεί από τις 18 έως τις 28 Μαΐου.
Το φεστιβάλ θα ανοίξει με το Les Fantômes d'Ismaël, του Αρνό Ντεπλεσέν (Τα Χρυσά μας Χρόνια), με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ματιέ Αμαλρίκ και άλλους. Αφορά την ιστορία ενός σκηνοθέτη που ετοιμάζεται να γυρίσει τη νέα του ταινία, όταν ξαφνικά εμφανίζεται μια παλιά ερωμένη του και φέρνει τα πάνω κάτω στην καθημερινότητα, την δική του, αλλά και της συντρόφου του.
Το All-Star φετινό Διαγωνιστικό Τμήμα, περιλαμβάνει τις κάτωθι ταινίες, σε αλφαβητική πάντα σειρά:
120 BEATS PER MINUTE, του Ρομπίν Καρμπιγιό (Γαλλία). O σκηνοθέτης του γνωστού μας από το Outview του 2015, Eastern Boys, αφηγείται τον αγώνα της LGBTQI κοινότητας στην αναζήτηση της για κάποιου είδους αντίδοτο στον HIV, τον θανατηφόρο υιό που προκαλεί το AIDS, μέσα από την δράση της ACT UP. Στο Παρίσι των αρχών της δεκαετίας του 1990. Η Αντέλ Ανέλ, πρωταγωνιστεί.
L' AMANT DOUBLE, του Φρανσουά Οζόν (Γαλλία). Η Κλοέ, μια νεαρή, ευάλωτη κοπέλα, ερωτεύεται τον ψυχαναλυτή της, Πολ. Λίγους μήνες αργότερα, αποφασίζουν να ζήσουν μαζί, αλλά σύντομα εκείνη ανακαλύπτει ότι ο εραστής της τής έχει αποκρύψει κάποιες πληροφορίες για την πραγματική του ταυτότητα. Η καινούργια ταινία του Οζόν, μετά τον υπέροχο Frantz.
THE BEGUILED, της Σοφίας Κόπολα (ΗΠΑ). Η Σοφία Κόπολα επιστρέφει με το remake μιας κλασικής ταινίας του Ντον Σίγκελ με πρωταγωνιστή τον Κλιντ Ιστγουντ, από το 1971. Ένας τραυματισμένος στρατιώτης του αμερικάνικου εμφυλίου, βρίσκει καταφύγιο σε ένα σχολείο θηλέων προκαλώντας αναστάτωση στην λίμπιντο των νεαρών κοριτσιών. Θέμα που ταιριάζει απόλυτα στην φιλμογραφία της καθώς θυμίζει το ντεμπούτο της στο σινεμά, τις Αυτόχειρες Παρθένες, του 1999.
THE DAY AFTER (Geu-Hu), του Χονγκ Σανγκ-σου (Νότια Κορέα). O Κορεάτης που βρέθηκε τελευταία φορά στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Κανών με το Στη Χώρα των Άλλων το 2014, επιστρέφει με το αινιγματικό,The Day After, ενώ συμμετέχει και στις ειδικές προβολές με το Claire's Camera.
A GENTLE CREATURE (Une Femme Douce), του Σεργκέι Λόζνιτσα (Γαλλία). Μια γυναίκα σε ένα χωριό στη Ρωσία, παραλαμβάνει επιστρεφόμενο, ένα πακέτο που είχε στείλει στον φυλακισμένο άντρα της. Σοκαρισμένη και μπερδεμένη, ταξιδεύει μέχρι τη φυλακή σε μια έρημη περιοχή της χώρας για να μάθει τι έχει συμβεί. Εμπνευσμένος από το Έγκλημα και Τιμωρία του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, ο Ρώσος Σεργκέι Λόζνιτσα (Το Πρόσωπο της Ομίχλης) επιστρέφει μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια, στο διαγωνιστικό τμήμα των Κανών.
GOOD TIME, των Μπένι και Τζος Σάφντι (ΗΠΑ). Οι αδερφοί Σάφντι, έγιναν γνώρισαν μεγάλη επιτυχία στο ανεξάρτητο αμερικανικό κύκλωμα με το Heaven Knows What, του 2014. Η καινούργια τους ταινία, αφηγείται την ιστορία ενός ληστή τραπεζών ο οποίος δυσκολεύεται να απαλλαγεί από αυτούς που τον καταδιώκουν. Με τον Ρόμπερτ Πάτινσον και την Τζένιφερ Τζέισον-Λι.
HAPPY END, του Μίκαελ Χάνεκε (Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία). Η καθημερινότητα μιας οικογένειας που ζει με φόντο την προσφυγική κρίση στο Καλέ. Ο Χάνεκε (Amour), μαζί με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, τον Ζαν-Λουί Τρεντινιάν και τον Ματιέ Κασοβίτς, υπογράφει το αδιαφιλονίκητο φαβορί και έναν πιθανό, τρίτο Χρυσό Φοίνικα, για τον μεγάλο Αυστριακό σκηνοθέτη.
IN THE FADE (Aus Dem Nichts), του Φατίχ Ακίν (Γερμανία, Γαλλία). Η ιστορία μιας γυναίκας που θέλει να εκδικηθεί το θάνατο της οικογένειάς της. Στο σενάριο ο Φατίχ Ακίν συνεργάζεται και πάλι με τον Χαρκ Μπομ, με τον οποίον συνέγραψαν και το Βερολίνο, Αντίο. Πρωταγωνιστεί η Νταϊάν Κρούγκερ.
JOOPITER'S NOON, του Κορνέλ Μουντρούτσο (Ουγγαρία). Ο σκηνοθέτης του, Λευκός Θεός (Μεγάλο Βραβείο το 2014 στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα), επιστρέφει αυτή τη φορά στο Διαγωνιστικό με την ιστορία ενός 17χρονου που προσπαθεί να περάσει παράνομα τα σύνορα της Ουγγαρίας. Μια σφαίρα θα τον σταματήσει αλλά ταυτόχρονα θα τον κάνει να αποκτήσει μια υπερφυσική ικανότητα: να μπορεί να πετάει.
The KILLING OF THE SACRED DEER, του Γιώργου Λάνθιμου (Βρετανία, ΗΠΑ, Ιρλανδία). Η προσπάθεια ενός έφηβου αγοριού να προσθέσει σαν μέλος της δυσλειτουργικής οικογένειάς του, έναν χειρούργο. Λάνθιμος και Φιλίππου επιστρέφουν στο κορυφαίο φεστιβάλ με ένα σενάριο που πιθανολογείται ότι είναι εμπνευσμένο από τον Ευρυπίδη και έχει αναφορές, στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες. Με τους: Νικόλ Κίντμαν, Αλίσια Σίλβερστοουν, Κόλιν Φάρελ.
LOVELESS (Nelyubov), του Αντρέι Ζβιάγιντσεφ (Γαλλία). Η ιστορία ενός ζευγαριού που ενώ χωρίζει, αναγκάζεται να ξανασμίξει, μετά την εξαφάνιση του έφηβου γιου τους κατά την διάρκεια ενός έντονου καυγά, μεταξύ τους. Δεύτερη γαλλική παραγωγή, στο ίδιο Διαγωνιστικό, σε σκηνοθεσία σημαντικού Ρώσου δημιουργού. Ο Ζβιάγιντσεφ, είναι ο δημιουργός, του αγαπημένου της στήλης, Λεβιάθαν.
The MAYEROWITZ STORIES, του Νόα Μπάουμπαχ (ΗΠΑ). Αποξενωμένα μέλη οικογένειας Αμερικανοεβραίων, έρχονται σε σύγκρουση με τον ηλικιωμένο καλλιτέχνη, πατέρα τους, όταν συγκεντρώνονται για μια εκδήλωση, που τιμά την δουλειά του. Πατέρας, ο Ντάστιν Χόφμαν. Αδέλφια, οι Ανταμ Σάντλερ και Μπεν Στίλερ. Μαζί τους οι Έμα Τόμσον και η Ελιζαμπεθ Μάρβελ. Από τον σκηνοθέτη της Frances Ha. Το κλιπ που ακολουθεί είναι από τα γυρίσματα.
OKJA, του Μπονγκ Τζουν-χο (Νότια Κορέα, ΗΠΑ). Ένα κορίτσι αγωνίζεται να εμποδίσει μια παντοδύναμη πολυεθνική εταιρεία ν' απαγάγει τον καλύτερό της φίλο, ένα τεράστιο ζώο που λέγεται Οκτζα. Από τον αγαπημένο σε σινεφίλ και όχι σκηνοθέτη του Snowpiercer (2013), του Επισκέπτη (2006) και του Madeo (2009).
RADIANCE (Hikari), της Ναόμι Καβάσε (Ιαπωνία, Γαλλία). Η Μισάκο γράφει ταινίες για τυφλούς. Σε μια προβολή γνωρίζει έναν μεγαλύερο σε ηλικία από αυτήν φωτογράφο που χάνει σιγά σιγά το φως του. Οταν η Μισάκο ανακαλύπτει πως στις φωτογραφίες του κρύβεται κομμάτι του παρελθόντος της, θα προσπαθήσει μαζί του να δει ένα κόσμο που ήταν αόρατος στα μάτια της. Από την σκηνοθέτη του Γλυκού Φασολιού που είδαμε την φετινή σεζόν.
LE REDOUPTABLE, του Μισέλ Χαζαναβίζιους (Γαλλία). Ο σκηνοθέτης του The Artist, zωντανεύει τον έρωτα του Ζαν-Λικ Γκοντάρ με την ηθοποιό και κατόπιν γυναίκα του, Αν Βιαζέμσκι, βασισμένος στην αυτοβιογραφία της. Με την Μπερενίς Μπεζό και τον Λουί Γκαρέλ, στον ρόλο του Γκοντάρ.
RODIN, του Ζακ Ντουαγιόν (Γαλλία, Βέλγιο). Ταινία για τον Ογκίστ Ροντέν, τον οποίο υποδύεται ο σπουδαίος Βενσάν Λιντόν, γνωστός μας από τον Νόμο της Αγοράς, από τον σκηνοθέτη της Ponette (1996). Το Rodin συναντά τον Ογκίστ Ροντέν λίγο μετά τα σαράντα του κι ενώ μπαίνει στην πιο δημιουργική περίοδο της καλλιτεχνικής του έκφρασης, η οποία έδωσε σημαντικά έργα, που στην εποχή τους, προκάλεσαν αντιδράσεις για την φόρμα τους. Δείτε ένα μικρό teaser της ταινίας, εδώ.
THE SQUARE, του Ρούμπεν Όστλουντ (Σουηδία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία). Ο Κρίστιαν, είναι επιτυχημένος επιμελητής ενός σύγχρονου μουσείου, ζει στο επίκεντρο της κοινότητας της τέχνης και παίρνει πολύ σοβαρά το έργο του. Λίγες μέρες πριν από το άνοιγμα μιας πολύ σημαντικής έκθεσης, πέφτει θύμα ληστείας, πράγμα που θα τον βγάλει έξω από τα ηθικά και πολιτισμικά όριά του. Μαύρη σάτιρα από τον Ρούμπεν Όστλουντ, τον σκηνοθέτη της εξαίρετης, Ανωτέρας Βίας (2014).
WONDERSTRUCK, του Τοντ Χέινς (ΗΠΑ). Ο Μπεν, ζει με την οικογένειά του στη Μινεσότα το 1977 και το σκάει για να πάει στη Νέα Υόρκη να βρει τον πατέρα του. Η Ρόουζ (την υποδύεται η 13χρονη κωφή ηθοποιός Μίλισεντ Σίμοντς), είναι ένα κορίτσι κλειδωμένο σ' ένα σπίτι, στο Νιου Τζέρσεϊ του 1927, το οποίο αποδρά για να πάει, επίσης, στη Νέα Υόρκη, να δει από κοντά την αγαπημένη της ηθοποιό. Βασισμένη σε βιβλίο γραμμένο και εικονογραφημένο από τον Μπράιαν Σέλζνικ (Hugo), από τον σκηνοθέτη της Carol.
YOU WERE NEVER REALLY HERE, της Λιν Ράμσεϊ (ΗΠΑ, Γαλλία). Ένας βασανισμένος βετεράνος πολέμου με σκοτεινό παρελθόν, βοηθά στη διάσωση γυναικών που έχουν μπλεχτεί σε κυκλώματα λευκής σαρκός. Οταν όμως η προσπάθειά του να σώσει ένα κορίτσι από έναν οίκο ανοχής στο Μανχάταν πηγαίνει στραβά, αποζητά να πάρει εκδίκηση απέναντι στο πρόσωπο της βίας και της διαφθοράς. Από την σκηνοθέτη του, Πρέπει Να Μιλήσουμε Για τον Κέβιν και του Ratcatcher (1999), βασισμένη σε βιβλίο του Τζόναθαν Έιμς.
ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:
BLADE OF THE IMMORTAL (Mugen No Junin), του Τακάσι Μιίκε (Βρετανία, Ιαπωνία). Μια βίαιη ιστορία εκδίκησης βασισμένη στο ομώνυμο manga του Χιροάκι Σαμούρα. Στοιχειωμένος από τον άγριο φόνο της αδερφής του, ένας καταραμένος να ζει αιώνια, σαμουράι, βοηθά ένα κορίτσι να πάρει εκδίκηση για την δολοφονία των γονιών του, από μια ομάδα ξιφομάχων πολεμιστών.
HOW TO TALK TO GIRLS IN PARTIES, του Τζον Κάμερον Μίτσελ (ΗΠΑ). Διασκευή του ομώνυμου βιβλίου του Νιλ Γκέιμαν, για δύο αγόρια που ανακαλύπτουν πως η υπόθεση κορίτσια είναι πιο δύσκολη απ' ότι φαντάζονται. Ελ Φάνινγκ και Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνιστούν. Από τον σκηνοθέτη του Shortbus (2006).
VISAGES, VILLAGES, των Ανιές Βαρντά και Tζέι Αρ (Γαλλία). To νέο ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά, μια προσωπική περιήγηση σε μνήμες, τόπους και αγαπημένα πράγματα, εδώ με τη συνεργασία του νεαρού φωτογράφου JR.
Ανακαλψτε περισσότερες πληροφορίες για το φεστιβάλ εδώ.
εμφάνιση σχολίων