7
1
σχόλια
1656
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Rio 2. Ο Θρύλος του Michael Kohlhaas. Καμίλ Κλοντέλ 1915. Ο Μόνος Επιζών. Φασισμός Α.Ε. Senso. Χίτλερ: Μια Ταινία από τη Γερμανία

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Απριλίου 2014

RΙΟ 2: Καθώς η Λίντα και ο σύζυγός της πλέον, Τούλιο, ανακαλύπτουν περισσότερους μπλε παπαγάλους σ' ένα ερευνητικό ταξίδι τους στον Αμαζόνιο, ο Μπλου, μετά από επιμονή της Τζούελ να μεγαλώσουν τα τρία παιδιά τους στο φυσικό τους περιβάλλον, παίρνει την οικογένειά του και ταξιδεύουν στην καρδιά της ζούγκλας. Εκεί θα έχει ν' αντιμετωπίσει τον πεθερό του και τους ντόπιους, οι οποίοι τον θεωρούν ξενέρωτο παπαγάλο της πόλης, αλλά και τον εκδικητικό Νάιτζελ, τον κυνηγό του στους δρόμους και στις φαβέλες του Ρίο ντε Τζανέιρο, στην πρώτη ταινία της σειράς. Ταυτόχρονα, η Λίντα και ο Τούλιο θα βρεθούν στο στόχαστρο των παράνομων υλοτόμων της ζούγκλας του Αμαζονίου.

To Rio (2011) του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Κάρλος Σαλντάνα (Robots, Εποχή των Παγετώνων 1, 2 & 3) ήταν ένα από τα πιο πρωτότυπα, διασκεδαστικά, εμπορικά και καλλιτεχνικά πετυχημένα ψηφιακά καρτούν των τελευταίων χρόνων. Επομένως, η συνέχειά του ήταν απλά θέμα χρόνου, ο οποίος μάλλον δεν ήταν αρκετός για την ανάπτυξη ενός εξίσου καλού με το πρώτο σεναρίου. Η αφήγηση χωρίζεται σε πολλές ιστορίες (το ταξίδι της οικογένειας στον Αμαζόνιο, το ταξίδι του Νάιτζελ και της παρέας του προς την ίδια κατεύθυνση, τις περιπέτειες της Λίντα και του Τούλιο στη ζούγκλα, τις σχέσεις του Μπλου με τα πεθερικά και τους αυτόχθονες), οι οποίες μετατοπίζουν συνεχώς το κέντρο βάρους της, εξισορροπώντας μόνο στο τελευταίο 20λεπτο, όταν όλοι οι ήρωες, ενωμένοι, αντιμετωπίζουν τις μπουλντόζες των καταστροφέων των δασών του Αμαζονίου.

Όχι, από το Rio 2 δεν λείπουν ούτε οι ιδέες, ούτε το χιούμορ, ούτε η περιπέτεια, ούτε η φαντασία (η σεκάνς του εναέριου ποδοσφαίρου με καρύδες αλά Κουίντις και Χάρι Πότερ), ούτε το Brazilian blended σάουντρακ. Απλά δεν έχει την αρτιότητα της πρώτης ταινίας. Τα παιδιά θα το λατρέψουν, έτσι κι αλλιώς.

Ιnfo: Rio 2. Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Κάρλος Σαλντάνα. Με τις φωνές των: Τζέσι Άιζενμπεργκ, Αν Χάθαγουεϊ, Ζερμέν Κλέμεντ, Ροντρίγκο Σαντόρο, Λέσλι Μαν, Τζέιμι Φοξ. Διανομή: Odeon




Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ MICHAEL KOHLHAAS: Τον 16ο αιώνα, ο Μίκαελ Κολχάας, ένας έμπορος αλόγων από το Βρανδεμβούργο, έρχεται αντιμέτωπος με τη σαξονική επικυριαρχία της περιοχής του, όταν ένας βαρόνος κακομεταχειρίζεται δύο άλογα τα οποία του έχει αφήσει εν είδει ενέχυρου, για να του επιτρέψει να περάσει μέσα από το κτήμα του. Όταν οι άνθρωποι του παλατιού τραυματίσουν θανάσιμα τη γυναίκα του, η οποία έχει πάει εκεί για να ζητήσει το δίκιο του άντρα της, θα ξεκινήσει έναν αγώνα ενάντια στις αδικίες της εξουσίας, ο οποίος θα πάρει τη μορφή της επανάστασης. Όταν ένας ιεροκήρυκας τον πείσει να παραδώσει τα όπλα με αντάλλαγμα την αμνηστία, η τροπή των γεγονότων δεν θα έχει την αναμενόμενη εξέλιξη.

Ο Αρνό ντε Παλιέρ μεταφέρει στο σινεμά μια νουβέλα του Χάινριχ φον Κλάιστ, ο οποίος μας είναι περισσότερο γνωστός για τα θεατρικά του έργα όπως η Σπασμένη Στάμνα και Ο Πρίγκιπας του Χόμπουργκ (και τα δύο σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή), η οποία βασίζεται σ' έναν πραγματικό λαϊκό ήρωα της εποχής που περιγράφει. Ο Θρύλος του Michael Kohlhaas, όπως και το πρωτότυπο, περιγράφει την εποχή της πρώιμης αφύπνισης (πρώτα) μιας σχετικά προνομιούχας τάξης κατά της εξουσίας των Αρχόντων και των Βασιλέων, χωρίς όμως ψεύτικους ηρωισμούς και αυταπάτες. Μια ιστορία η οποία έχει τα φόντα για έναν καινούργιο Braveheart, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη με μίνιμαλ και αποδραματοποιημένο τρόπο. Είναι σκοτεινή, ποιητική, ατμοσφαιρική και νατουραλιστικά βίαιη.

Στιγμές, χάνει την ψυχραιμία της και ξεφεύγει από το αρτίστικο μονοπάτι το οποίο είχε χαράξει για τη διαδρομή της. Αφήνει όμως όλη την καταπιεσμένη δραματική της δύναμη να βγει στο τελευταίο, συγκλονιστικό γκρο-πλαν στο πρόσωπο του εξαιρετικού -για άλλη μια φορά- Μαντς Μίκελσεν. Υπέροχο και το σάουντρακ του Μάρτιν Γουίλερ και των The Witches, οι οποίοι κάνουν τα έγχορδα να ηχούν σαν πριόνια.

Ιnfo: Ο Θρύλος του Michael Kohlhaas (Michael Kohlhaas). Ιστορική Δραματική Περιπέτεια Εποχής. Γαλλία - Γερμανία 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αρνό ντε Παλιέρ. Παίζουν: Μαντς Μίκελσεν, Μελουσίν Μαγιάνς, Ντενίς Λαβάντ, Μπρούνο Γκαντζ, Ντελφίν Σιγιό. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film




ΚΑΜΙΛ ΚΛΟΝΤΕΛ 1915: Χειμώνας στο άσυλο ανιάτων στο Μοντεβέργκ της Νότιας Γαλλίας, 1915. Η Καμίλ Κλοντέλ, γλύπτρια, μούσα και σύντροφος του Ροντέν, βρίσκεται έγκλειστη κατά παραγγελία των γονιών της, με μοναδικό φωτεινό σημάδι τις αραιές επισκέψεις του αδελφού της, Πολ. Η Κλοντέλ θα ζήσει στο άσυλο τα τελευταία 29 χρόνια της ζωής της. Δεν θα ξαναδημιουργήσει κανένα έργο. Το μοναδικά δημιουργικό μυαλό της θα σβήνει σιγά-σιγά, μέσα στη μοναξιά και την υπαρξιακή αγωνία.

Η Καμίλ Κλοντέλ 1915 είναι η καινούργια ταινία του Μπρονό Ντιμόν, του σκηνοθέτη του 29 Φοίνικες και της Φλάνδρης (μεταξύ άλλων). Όσοι έχουν δει ταινίες του, γνωρίζουν ότι πρόκειται για έναν δύσκολο σκηνοθέτη, με ελλειπτική, ιδιόμορφη γραφή, η οποία δεν υπακούει στις συμβάσεις του ακαδημαϊκού τρόπου κινηματογράφησης. Εδώ, βασίζεται στα βιβλία του Πολ Κλοντέλ και στην αλληλογραφία της Καμίλ, ενώ βάζει τη Ζιλιέτ Μπινός να παίξει σε πραγματική ψυχιατρική κλινική, με πραγματικούς ασθενείς γύρω της. Το αποτέλεσμα, αμφιλεγόμενο και ενδιαφέρον, δίνει την ευκαιρία στη μεγάλη Γαλλίδα ηθοποιό να απδώσει μία, αν μη τι άλλο, σπαρακτική ερμηνεία.

Ιnfo: Καμίλ Κλοντέλ 1915 (Camille Claudel 1915). Δραματική Βιογραφία. Γαλλία 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μπρουνό Ντιμόν. Παίζουν: Ζιλιέτ Μπινός, Ζαν-Λικ Βενσάν, Μαριόν Κελέρ. Διανομή: Videorama & Odeon




Ο ΜΟΝΟΣ ΕΠΙΖΩΝ: Τέσσερις πεζοναύτες του αμερικανικού στρατού σε ένα δάσος στα υψίπεδα του Αφγανιστάν έχουν αποστολή να εξοντώσουν τον αρχηγό μιας επικίνδυνης ομάδας Ταλιμπάν. Όταν εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά τους τρεις βοσκοί, αποφασίζουν με βαριά καρδιά να τους αφήσουν να φύγουν, ακολουθώντας τους στρατιωτικούς κανονισμούς. Σε λίγη ώρα, θα βρεθούν περικυκλωμένοι και καθώς η επικοινωνία τους με τη βάση δεν θα είναι εφικτή, θα πρέπει μόνοι τους να προσπαθήσουν να σώσουν τους εαυτούς τους.
Καταρχήν, οι σκηνές του ανθρωποκυνηγητού πάνω στο βουνό και μέσα στο δάσος διαρκούν γύρω στη μία ώρα, είναι δεξιοτεχνικά και ρεαλιστικά γυρισμένες, με νεύρο, σασπένς, εκπληκτικό μοντάζ και θα ενθουσιάσει τους φίλους των πολεμικών ταινιών.

Από εκεί και πέρα όμως, Ο Μόνος Επιζών του Πίτερ Μπεργκ (Battleship), βασισμένος σ' ένα πραγματικό συμβάν, μετατρέπει ένα ατυχές για τους Αμερικανούς επιχειρησιακό λάθος σε ύμνο στον μιλιταρισμό και τον πηγαίο (αν και καλοπληρωμένο) πατριωτικό ηρωισμό. Τι κι αν στο τέλος διαχωρίζει τους Αφγανούς σε κακούς, ξενόφερτους Ταλιμπάν και σε καλούς αυτόχθονες; Αυτό που τελικά υπαινίσσεται είναι ότι αν δεν είχαν τηρήσει τους στρατιωτικούς κανονισμούς περί αμάχων αιχμαλώτων, μπορεί και να είχαν γλιτώσει το τομάρι τους. Υπέροχο και κόντρα στο πνεύμα της ταινίας, το λυρικό σάουντρακ από τους Explosion in the Sky και τον Στιβ Τζαμπλόνσκι.

Ιnfo: Ο Μόνος Επιζών (Lone Survivor). Πολεμική Περιπέτεια. ΗΠΑ 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Πίτερ Μπεργκ. Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Έμιλ Χιρς, Μπεν Φόστερ, Έρικ Μπάνα, Γιουσούφ Αζαμί, Άλι Σουλιμάν. Διανομή: Audiovisual




ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε.: Πρόκειται για το καινούργιο ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου (Debdocracy, Catastroika)  σε σκηνοθετική επιμέλεια του Άρη Τριανταφύλλου. Η έρευνα του Χατζηστεφάνου μάς ταξιδεύει από την Ιταλία του Μουσολίνι, στην Ελλάδα της κατοχής, του εμφυλίου και της δικτατορίας και από τη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ στο σήμερα. Με το κόστος παραγωγής καλυμμένο (όπως και στα προηγούμενα δύο ντοκιμαντέρ) αποκλειστικά από την οικονομική συνεισφορά των ίδιων των θεατών, οι δημιουργοί προσπαθούν να σπάσουν ταμπού δεκαετιών σχετικά με τον ρόλο συγκεκριμένων επιχειρηματιών, πολιτικών κι εκδοτικών συγκροτημάτων. Επίσης, αναζητούν τα ίχνη του σύγχρονου φασισμού μέσα από συγκεκριμένες μορφές επίσημης αλλά και underground τέχνης.

Μιλούν συγγραφείς (Ταρίκ Αλί), ακαδημαϊκοί και δημοσιογράφοι. Η ταινία θα κάνει την πρεμιέρα της σε περίπου 100 διαφορετικούς χώρους στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ταυτόχρονα θα κυκλοφορήσει και διαδικτυακά, την Πέμπτη 10 Απριλίου, στις 20.00. Μπορείτε να τη δείτε κι εσείς εδώ

Ιnfo: Φασισμός Α.Ε. (Fascism inc.) Ιστορικό Πολιτικό Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Άρης Τριανταφύλλου. Σενάριο: Άρης Χατζηστεφάνου. Έρευνα: Λεωνίδας Βατικιώτης & Αποστόλης Φωτιάδης. Υπεύθυνος Παραγωγής: Θάνος Τσάντας. Μουσική: Ερμής Γεωργιάδης & Last Drive. Παραγωγή: Infowar Productions




SENSO: Στη Βενετία του 1866, με φόντο το ιταλικό Risorgimento, την επανάσταση του 19ου αιώνα, η κόμισσα Λίβια Σερτιέτι ερωτεύεται με πάθος έναν Αυστριακό αξιωματικό. Όμως, σε μια εποχή που πάλλεται από εθνικιστικό κι επαναστατικό μένος κατά της αυστριακής κατοχής, θα βρεθεί αντιμέτωπη με ένα μεγάλο ηθικό δίλημμα. Θα πρέπει να διαλέξει είτε την αγάπη της για την πατρίδα, είτε τον έρωτά της για τον Φραντς.

Επανέκδοση του κλασικού αριστουργήματος του Λουκίνο Βισκόντι (Οι Καταραμένοι, Θάνατος στη Βενετία), Senso, ταινίας του 1954, σε νέα ψηφιακή κόπια. Ο έρωτας, ο πόλεμος και η αιώνια έλξη-απώθηση αρσενικού-θηλυκού, τρελού έρωτα-αμείλικτης λογικής, ανθρώπινων αναγκών-ιστορικού γίγνεσθαι, αποκτούν τη διάσταση μιας σεξπιρικής και εν προκειμένω αρχέγονα ελληνικής τραγωδίας. Η πραγματικότητα των ηρώων κουβαλά κάτι από την ατμόσφαιρα της όπερας και της θεατρικής σκηνής, κάτι που ο σκηνοθέτης φροντίζει να μας υπογραμμίσει σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, και ειδικά στο τελευταίο πλάνο του χώρου της εκτέλεσης ως άδειας θεατρικής σκηνής. Σινεμά μιας άλλης εποχής, κλασικό, μοντέρνο, αθάνατο.

Info: Senso. Ιστορική Αισθηματική Δραματική Εποχής. Ιταλία - Γερμανία 1954. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Λουκίνο Βισκόντι. Παίζουν: Αλίντα Βάλι, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Μάσιμο Τζιρότι, Χάιντς Μουγκ. Διανομή: Ama Films




ΧΙΤΛΕΡ, ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 8ωρης διάρκειας ταινία, η οποία χωρίζεται όμως σε τέσσερα αυτόνομα μέρη, το Χίτλερ Μία Ταινία Από τη Γερμανία, είναι μια ιδιαίτερη ταινία από έναν ιδιαίτερο σκηνοθέτη. Ο Χανς-Γιούγκερν Ζίμπερμπεργκ είναι όπως και ο Βισκόντι, λάτρης της όπερας και του θεάτρου. Όμως ο τρόπος με τον οποίο εικονογραφεί τα θέματά του δεν έχει σχέση με τον συμβατικό κινηματογράφο. Τα πλάνα του είναι συνήθως ακίνητα, θεατρικά στημένα, με προβολές εικόνων στο background, μαριονέτες, pop αισθητική, ζωγραφισμένα σκηνικά και χρήση αφηγηματικού λόγου. Πρωτοποριακός και μοντέρνος, ήδη από τη δεκαετία του '60, έκανε με τον Χίτλερ το 1977 ένα ανεπανάληπτο κινηματογραφικό, εικαστικό, ιστορικό, φιλοσοφικό και κινηματογραφικό δοκίμιο. Η ταινία θα προβληθεί χωριστά αλλά και ολόκληρη (Σάββατο 12/4, Μεγάλη Τετάρτη & Μεγάλη Πέμπτη), με διαφορετικές τιμές εισιτηρίων, 3, 5 και 7 ευρώ. Επειδή η τελευταία φορά που είχαμε δει ταινία του ήταν στις αρχές της δεκαετίας του '80 από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, αν είστε ανήσυχοι σινεφίλ μην αφήσετε αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη.

Ιnfo: Χίτλερ, Μια Ταινία από τη Γερμανία (Hitler, Ein Film Aus Deutschland). Ιστορική Επανέκδοση. Γερμανία - Γαλλία - Αγγλία 1977. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Απριλίου. Σκηνοθεσία - Σενάριο: Χανς-Γιούγκερν Ζίμπερμπεργκ. Παίζουν: Χάρι Μπάερ, Χάιντς Σούμπερτ, Πέτερ Κερν. Διανομή: New Star



εμφάνιση σχολίων