10
1
σχόλια
2737
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
11 Απριλίου 2024
ΤΟΤΕΜ: Η επτάχρονη Σολ περνάει τη μέρα στο σπίτι του παππού της, βοηθώντας στις προετοιμασίες για ένα πάρτι-έκπληξη που διοργανώνεται για τον πατέρα της, έναν τριαντάχρονο ζωγράφο, ο οποίος είναι σοβαρά άρρωστος με καρκίνο. Εκτός από τον παππού και την μητέρα τους, την οικογένεια απαρτίζουν οι δύο αδελφές του πατέρα του και τα παιδιά τους και η νοσοκόμα που φροντίζει τον άρρωστο. Σιγά σιγά ένα πλήθος φίλων, θείων και άλλων συγγενών καταφθάνει στο σπίτι και όλοι με τον τρόπο τους προσπαθούν να δώσουν χαρά στον νεαρό άρρωστο άνδρα. Την χαρούμενη διάθεση επισκιάζει η γνώση όλων τους, την οποία κατά κάποιο τρόπο αποκτά και η Σολ στο συγκλονιστικό προτελευταίο πλάνο της ταινίας, πως ό,τι και να κάνουν, η αγάπη τους και η θετική ενέργεια που εκπέμπουν δεν θα μπορέσει τελικά να τον σώσει.

Στη συνέχεια της τάσης πολλών νέων ή λιγότερο νέων σκηνοθετών να αφηγούνται ιστορίες μέσα από το βλέμμα των παιδιών ηρώων τους, όπως τα πρόσφατα «Μαμά Γκλόρια», «Το Νέο Αγόρι», ή ακόμα ακόμα το «Με τα Μάτια της Νταλβά», η Μεξικανή Λίλα Αβίγιες γράφει και σκηνοθετεί ένα παιδικό πορτραίτο μέσα από μια ταινία "τοιχογραφία" από αυτές που φέρνουν στο νου, ανάλογες πολυπρόσωπες δημιουργίες γύρω από οικογενειακές συγκεντρώσεις του εξπέρ στο είδος, Ρόμπερτ Ολντμαν (ή Αλτμαν), σε ταινίες όπως το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ» ή τα «Παντρολογήματα».

Θείοι, θείες, ξαδέλφια, φίλοι παππούδες, κατοικίδια ζώα και μη, ακόμη και αν εμφανίζονται μονάχα μια στιγμή, με μία μοναδική ατάκα, υποδηλώνουν την παρουσία τους με σημαντικό ή σημειολογικό τρόπο, προσδίδωντας μια αυθεντικότητα σαν να πρόκειται για ντοκιμαντέρ, με την κάμερα να μπαίνει κρυφά μέσα σε δωμάτια ή να συμμετέχει στο πάρτι, ανάμεσα στο πλήθος.

Η εισαγωγή, η γνωριμία με τους χαρακτήρες και τα backstories, με την πληθώρα από πληροφορίες που δίνουν, ολοκληρώνουν το ψηφιδωτό της σεναριακής σύλληψης, η οποία είναι γραμμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να υποδηλώνει την υποτιθέμενη απουσία της, ότι οι ηθοποιοί και οι ερασιτέχνες, μικροί και μεγάλοι, άνθρωποι και μη ανθρώπινα πλάσματα, αυτοσχεδιάζουν πάνω και γύρω από ένα κεντρικό θέμα, χωρίς κάτι τέτοιο να το αποκλείει εντελώς, εκ του αποτελέσματος.

Μέσα σε 95 λεπτά και μέσα από έναν ως επί το πλείστον χαμηλότονο, "χείμαρρο" συναισθημάτων, η "μικρή" αυτή ταινία μοιάζει τεράστια σε κινηματογραφική και συγκινητική διάσταση. Ένα καλειδοσκόπιο από θερμά χρώματα, ευαισθησία, ενσυναίσθηση και γλυκιά μελαγχολία, με τονισμένη σε σωστή αναλογία την τοπική (βλέπε Ινδιανο-μεξικανική), ταυτότητα και κουλτούρα. Εξαιρετική η μικρή  Ναΐμα Σεντίς σε άλλη μία από τις συνταρακτικές φετινές παιδικές ερμηνείες.

Info: Τοτέμ (Tótem). Δραματική. Μεξικό, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Λίλα Αβίγιες. Παίζουν:  Ναΐμα Σεντίς, Μονσεράτ Μαρανιόν, Μαρισόλ Γκαζέ, Σαόρι Γκούρζα, Ματέο Γκαρσία. Διανομή: Cinobo. 



BACK TO BLACK: Η ζωή της Έιμι Γουάινχαουζ, ως ένα ταξίδι από την εφηβεία στην ενηλικίωση και τη δημιουργία ενός από τα πιο επιτυχημένα μουσικά άλμπουμ της εποχής μας.

Ειπωμένη από την οπτική της Έιμι και εμπνευσμένη από τους πολύ προσωπικούς της στίχους, η ταινία παρακολουθεί τη σπουδαία γυναίκα πίσω από το καλλιτεχνικό φαινόμενο και την ταραχώδη σχέση που βρίσκεται στον πυρήνα ενός από τα πιο θρυλικά μουσικά άλμπουμ στην ιστορία.

Η ταινία είναι "εγκεκριμένη" από την οικογένεια και τους κληρονόμους της καλλιτέχνιδος με την πρωταγωνίστρια Μαρίσα Αμπέλα να ερμηνεύει η ίδια τα τραγούδια της Έιμι, μιμούμενη τη φωνή της. Σκηνοθετεί η Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον του «Nowhere Boy» (2009) και του «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» (2015).

Info: Back to Black. Μουσική Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον. Παίζουν: Μαρίσα Αμπέλα, Τζακ Ο'Κόνελ, Έντι Μάρσαν, Τζούλιετ Κόαν, Λέσλι Μάνβιλ. Διανομή: Tanweer. 



ΟΙ ΕΛΕΥΣΙΝΙΟΙ: Το 2000 ο Φίλιππος Κουτσαφτής έκανε τομή στο ελληνικό ντοκιμαντέρ παρουσιάζοντας την «Αγέλαστο Πέτρα». Ένα έργο που γυριζόταν για περισσότερα από 10 χρόνια καταγράφοντας τα θραύσματα του παρελθόντος που είχαν απομείνει στην Ελευσίνα: από τα αρχαία κειμήλια - παρόντα μέσα στον αστικό ιστό, το διαχρονικό δέος των Μυστηρίων, τους Μικρασιάτες που κατά την πλειοψηφία τους έζησαν εκεί, αλλά και όσους αφανώς φόρτιζαν με την παρουσία τους τον τόπο. Δύο δεκαετίες και πλέον μετά, ο σκηνοθέτης αποτίνει έναν ακόμα φόρο τιμής στην περιοχή με τους «Ελευσίνιους». Το νέο ντοκιμαντέρ του βρίσκει το σκηνοθέτη να επιστρέφει στην πόλη για να αναμετρηθεί με το παρών της και να γνωρίσει από την αρχή την ανθρωπογεωγραφία της.

Συγκινητική φιλμική "επιστροφή" του Φίλιππου Κουτσαφτή στην Ελευσίνα και τους ανθρώπους της, αν και στην πραγματικότητα, μετά το πέρας της «Αγελάστου Πέτρας», ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά ντοκιμαντέρ της νέας χιλιετίας, δεν έπαψε ποτέ να επισκέπτεται και να κινηματογραφεί την πολύπαθη πόλη και τους κατοίκους της. Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα και οι εκδηλώσεις της του δίνουν την ευκαιρία να επεξεργαστεί όλο αυτό το νέο υλικό με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Συναντά τους ακόμη ζωντανούς συμμετέχοντες στο ντοκιμαντέρ του 2000, αλλά και νέους, που σχολιάζουν τα όσα συνέβησαν σε αυτούς και στην πόλη τους όλα αυτά τα χρόνια.

Με λυρική και με εξομολογητική διάθεση πάντοτε, ο σκηνοθέτης βρίσκει παραλληλισμούς και τομές που ενώνουν τις δύο ταινίες, το παρόν και το παρελθόν της πόλης διαχρονικά, τους ανθρώπους της με τον ίδιο και μεταξύ τους, το άσβεστο ενδιαφέρον του για αυτούς και για τον τόπο τους.

Ο Κωνσταντίνος Βήτα υπογράφει για άλλη μια φορά το μουσικό σκορ, ενώ το εύρημα του φινάλε θα μείνει για καιρό χαραγμένο στο νου και στην καρδιά των θεατών. Ελπίζουμε, αν και είμαστε σχεδόν σίγουροι, πως ο σκηνοθέτης συνεχίζει να βρίσκεται εκεί και να καταγράφει τις σημερινές εικόνες μιας ακόμη μελλοντικής συνέχειας.

Info: Οι Ελευσίνιοι. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία-φωτογραφία: Φίλιππος Κουτσαφτής. Σενάριο: Φίλιππος Κουτσαφτής, Κυριάκος Μαργαρίτης. Μουσική: Κ. Βήτα. Διανομή: Danaos Films



ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ: Στο Παρίσι της δεκαετίας του ‘80, όπου μια ομάδα νεαρών ηθοποιών γίνεται δεκτή στην περιζήτητη δραματική σχολή "Les Amandiers" του θρυλικού Πατρίς Σερό. Εκεί, οι νεοφερμένοι ζουν στο έπακρο κάθε στιγμή, απολαμβάνουν την εισαγωγή τους στα μυστικά του θεάτρου αλλά και του έρωτα, προτού απροσδόκητα αρχίσουν να σημειώνονται οι πρώτες τραγωδίες της ζωής. Η Στέλα, ο Βίκτορ, η Αντέλ, και ο Ετιέν είναι 20 ετών. Δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις στη διάσημη σχολή υποκριτικής που δημιουργήθηκε από τον Πατρίς Σερό και τον Πιερ Ρομέν στο στη Ναντέρ. Ορμώντας ολοταχώς στη ζωή, το πάθος και τον έρωτα, θα βιώσουν μια κρίσιμη καμπή στη ζωή τους, αλλά και την πρώτη τους τραγωδία.

Μας είναι συμπαθής η Βαλέρια Μπρούνι (Τεντέσκι), αδελφή της Κάρλα, τόσο σαν ηθοποιός (Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, Τρελή Χαρά, Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο), όσο και σαν σκηνοθέτις (Ένας Πύργος στην Ιταλία). Αν και είναι άνιση και στις δύο αυτές ιδιότητες, σε ό,τι αφορά την σκηνοθετική, σχεδόν πάντοτε ασχολείται με ημιαυτοβιογραφικές καταστάσεις τις οποίες γνωρίζει η ίδια, ως γόνος ευκατάστατης ευρωπαϊκής οικογένειας που μετακινήθηκε από την Ιταλία στη Γαλλία υπό τον φόβο των Ερυθρών Ταξιαρχιών, κινούμενη με την ίδια ευκολία ανάμεσα στις δύο χώρες και το σινεμά τους, ενώ οι όποιες αδυναμίες της, την κάνουν πιο "ευάλωτη" και για τον ίδιο λόγο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σε ό,τι έχει να κάνει με τις θεματικές της.

Εδώ επιστρέφει στην μαθητεία της στην περίφημη σχολή του Πατρίς Σερό (Βασίλισσα Μαργκό, Όσοι Μ΄ Αγαπούν να Πάρουν το Τρένο) και αποτυπώνει, χωρίς να εμβαθύνει ιδιαίτερα είναι η αλήθεια, το κλίμα μιας ολόκληρης εποχής, τόσο "μακρινής" για τα σημερινά δεδομένα που μοιάζει - στα μάτια των νεότερων τουλάχιστον - τόσο "επαναστατική", όσο τα '60s στη γενιά του '80 την οποία παρουσιάζει η ταινία.

Αν και η ενέργεια, τα προβλήματα και οι σχέσεις των 20χρονων νέων του λεγόμενου ανεπτυγμένου κόσμου, είναι διαχρονικά πανομοιότυπα σε όλες τις εποχές μετά τον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο, οι ήρωες της αφήγησης έρχονται αντιμέτωποι με γεγονότα της εποχής τους, όπως το AIDS, την σιωπηρά "αποδεκτή" σεξουαλική παρενόχληση, ή την ταχεία άνοδο του νεοφιλελεύθερου ατομισμού, μετά από μια σειρά - αφομοιωμένων πλέον από το σύστημα - κοινωνικών επαναστάσεων, λίγο πριν την κατάρρευση και του λεγόμενου Ανατολικού Μπλοκ.

Θυμίζει την γαλλική και πιο "σκεπτόμενη" εκδοχή του κινηματογραφικού «Fame» (1980), του Αλαν Πάρκερ, με την σχολή του Σερό να αντικαθιστά το High School of Performing Acts της Νέας Υόρκης εκείνης της ταινίας. Το νεανικό καστ και ο πρώην της Τεντέσκι, Λουί Γκαρέλ ως Πατρίς Σερό, δίνουν ερμηνευτική πνοή σε μια ενδιαφέρουσα, αν και προβλέψιμη, συμπαθέστατη δημιουργία, που για κάποιους στην κατάλληλη ηλικία, πιθανόν να είναι και άκρως "νοσταλγική".

Info: Για Πάντα Νέοι (Les Amandiers/Forever Young). Δραματική Κομεντί. Γαλλία, Ιταλία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι. Παίζουν: Νάντια Τερέζκεβιτς, Σοφιάν Μπενασέρ, Λουί Γκαρέλ. Διανομή: Weird Wave. 



ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΠΛΑΓΚΑ: Η εβδομηντάχρονη Μπλάγκα, συνταξιούχος καθηγήτρια, έχει βυθιστεί στο πένθος λόγω της πρόσφατης απώλειας του συζύγου της. Όλη της η ύπαρξη έχει πλέον επικεντρωθεί στο να προσφέρει στον νεκρό ένα περίτεχνο μνήμα, ώσπου μια τηλεφωνική απάτη θα της κλέψει τις αποταμιεύσεις. Απεγνωσμένη, προκειμένου να πετύχει τον στόχο της, θα περάσει στην απέναντι όχθη: μεθοδικά, γίνεται και η ίδια απατεώνας.

Περισσότερο από μια ρεαλιστική αποτύπωση της τραχιάς κοινωνικής πραγματικότητας στη Βουλγαρία, περισσότερο από μια οξυδερκής σπουδή ενός αλησμόνητου χαρακτήρα –η Μπλάγκα εντυπώνεται στον νου, όπως και η ερμηνεία της Έλι Σκόρτσεφα–, τα «Μαθήματα της Μπλάγκα» σχολιάζουν το Κακό που φωλιάζει στον καθένα μας, με τρόπο που μόνο το σινεμά του Χάνεκε ή του Τρίερ έχουν καταφέρει να συλλάβουν. Τελευταίο μέρος της τριλογίας του πολυβραβευμένου Στέφαν Κομαντάρεφ (Ιστορίες μιας Νύχτας, Το Πέρασμα), γύρω από την ηθική κρίση της βουλγαρικής κοινωνίας, η ταινία θριάμβευσε στο φετινό Κάρλοβι Βάρι, και δικαίως. Ο κομαντάρεφ είναι ο δημιουργός του περίφημου «Ο Κόσμος Είναι Μεγάλος και η Σωτηρία της Ψυχής Βρίσκεται στη Γωνία» (2008).

Info: Τα Μαθήματα της Μπλάγκα (Urotcite na Blaga/Blaga's Lessons). Δραματική. Βουλγαρία, Γερμανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Στέφαν Κομαντάρεφ. Παίζουν: Ελι Σκόρτσεφα, Γερασίμ Γεώργιεφ-Γερώ, Ιβάν Βαρνέφ. Διανομή: Danaos Films. 



ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ: Κατά τη διάρκεια μιας βραδινής τηλεοπτικής εκπομπής τη νύχτα του Χάλογουιν στη Νέα Υόρκη το 1977, για άγνωστο λόγο κάτι πάει τρομακτικά στραβά, απελευθερώνοντας ένα απερίγραπτο κακό στον κόσμο μέσα από της τηλεοπτικές οθόνες των θεατών.

Ο οικοδεσπότης ενός δευτεροκλασάτου νυχτερινού σόου, καλεί λόγω της βραδιάς θαυματοποιούς, μέντιουμ και ανθρώπους προικισμένους με δυνάμεις που τους επιτρέπουν να επικοινωνούν με τον "άλλο κόσμο", θέλοντας να κάνει "αίσθηση" και φυσικά, τηλεθέαση.

Γυρισμένη με τρεις κάμερες σαν τηλεοπτικό σόου των '70s, με στοιχεία found footage και footage παρασκηνίων που βγαίνει "στον αέρα" κάθε φορά που το σόου πηγαίνει σε διάλειμμα, μοιάζει με επεισόδιο του «Twilight Zone», είναι πρωτότυπη σε σύλληψη, ακόμη και αν τελικά δεν στέκει σε "ρεαλιστικά" πλαίσια, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζει στο ευρύ κοινό άλλους δύο ταλαντούχους αδελφούς, Αυστραλούς σκηνοθέτες (όχι ελληνικής καταγωγής αυτή τη φορά όπως οι αδελφοί Φιλίππου του «Μίλα Μου»), που διαπρέπουν στο σινεμά φαντασίας και τρόμου, γνωστού και ως σινεμά του Φανταστικού. Η ταινία κάνει την Πρεμιέρα της απόψε το βράδυ Τετάρτης στο Σινεάκ του Πειραιά στα πλαίσια του Midnight Express.

Info: Στενές Επαφές με τον Διάβολο (Late Night with the Devil). Τρόμου. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Τετάρτη, 10 Απριλίου. Παίζουν: Ντέιβιντ Νταστμάλκιαν, Λόρα Γκόρντον, Φέισαλ Μπάτσι, Iαν Μπλις. Διανομή: Spetzos Film. 



LUPIN III: ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΚΑΛΙΟΣΤΡΟ: Στη δύση της καριέρας του, η τελευταία και σπουδαιότερη περιπέτεια του αρχικλέφτη Λουπέν του Τρίτου δεν πήγε καλά. Αντί για σακούλες γεμάτες λεφτά από το εθνικό καζίνο, έκλεψε υψηλής ποιότητας πλαστά χαρτονομίσματα. Μαζί με τον συνεργάτη του στο έγκλημα Τζίγκεν, ο Λουπέν κατευθύνεται στο απομακρυσμένο Ευρωπαϊκό Έθνος του Καλιόστρο για να πάρει εκδίκηση. Εκεί συναντούν την Κλαρίς, μια δεσποσύνη σε κίνδυνο που αναγκάζεται να παντρευτεί τον απαίσιο κόμη Καλιόστρο παρά τη θέλησή της. Η σωτηρία της δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, καθώς ο Λουπέν και ο Τζίγκεν - μαζί με την πρώην κοπέλα του Λουπέν, Φούτζικο και τον ξιφομάχο Γκόεμον - θα πρέπει να περάσουν από ένα κάστρο γεμάτο παγίδες, ένα θανατηφόρο μπουντρούμι και έναν στρατό επαγγελματιών δολοφόνων!

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Χαγιάο Μιγιαζάκι (Το Αγόρι και ο Ερωδιός, Spirited Away, Πριγκίπισσα Μονονόκε), βασισμένη σε ένα δημοφιλές στην Ιαπωνία manga με την υπογραφή του Monkey Punch και επιρροές από τις ιστορίες του Αρσέν Λουπέν από τον Μορίς Λεμπλάν, είναι μια μεγαλειώδης περιπέτεια κινουμένων σχεδίων για μεγάλους, που προϊδεάζει τους θεατές του 1979, για το μεγάλο ταλέντο του Ιάπωνα δημιουργού των στούντιο Ghibli. Επηρεασμένος θεματικά και ο ίδιος από το ευρωπαϊκό σινεμά και τις περιπέτειες heist (με ληστείες), της δεκαετίας του '60, παραδίδει μια σινεφίλ απόλαυση, γεμάτη από φαντασία, χιούμορ και κινηματογραφόφιλες αναφορές ή οποία βγαίνει σε 4Κ ψηφιακή επανέκδοση, μέσω των Epic Nights των Village Cinemas. Αν δεν κάνουμε λάθος, προβάλλεται για πρώτη φορά σε κινηματογραφικές αίθουσες στην χώρα μας.

Info: Lupin III: Το Κάστρο του Καλιόστρο (Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro/Lupin III: The Castle of Cagliostro). Κινούμενα Σχέδια. Ιαπωνία, 1979. Ειδική Έκδοση 4Κ στα πλαίσια του Epic Movie Nights των Village Cinemas: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Χαγιάο Μιγιαζάκι. Ακούγονται οι: Γιασούο Γιαμάντα, Έικο Μασουγιάμα, Κιγιόσι Καμπαγιάσι. 



GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ: Η οικογένεια Σπρένγκλερ επιστρέφει εκεί που ξεκίνησαν όλα, δηλαδή στο πυροσβεστικό σταθμό - σήμα κατατεθέν της Νέας Υόρκης, για να συνεργαστεί με τους αυθεντικούς Ghostbusters. Με τη σειρά τους, εκείνοι έχουν κατασκευάσει ένα απόρρητο εργαστήριο με στόχο να εξελίξουν επιστημονικά και τεχνολογικά το κυνήγι φαντασμάτων. Όλα βαίνουν καλώς, μέχρις ότου εντοπίσουν ένα αρχαίο αντικείμενο που απελευθερώνει μια διαβολική δύναμη, ικανή να επιβάλλει στον κόσμο μια νέα Εποχή του Πάγου.

Παλιοί και νέοι Ghostbusters ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια σε έναν αρχαίο δαίμονα που κρύβεται μέσα σε έναν μηχανισμό σφαιρικού σχήματος που θυμίζει τον κύβο του «Hellraiser» και έχει τη δύναμη να παγώνει. "Απορροφώντας" όλα τα φαντάσματα που βρίσκονται παγιδευμένα στο κοντέινερ της έδρας των Κυνηγών Φαντασμάτων στον πυροσβεστικό σταθμό, η οντότητα αυτή θα αποκτήσει τόση δύναμη που θα μπορούσε να παγώσει ολόκληρη τη μητρόπολη και τον κόσμο. Το φάντασμα μιας νεαρής κοπέλας το οποίο ερωτεύεται η νεαρή Φίμπι, παίζει τον αναμενόμενο ρόλο, ανάμεσα στους ζωντανούς και τον Δαίμονα. Τίποτα δεν είναι πρωτότυπο σε αυτό το αχρείαστο sequel που αν και καταφέρνει να ενώσει όλους τους ακόμη ζωντανούς ήρωες της πρώτης - υπερεκτιμημένης κατά τη γνώμη μας - ταινίας του 1984, δεν τους εκμεταλλεύεται όσο θα έπρεπε, μια και διαθέτει ένα εντελώς προσχηματικό σενάριο, χωρίς έμπνευση, με λιγοστά ίχνη χιούμορ και παιδικών προδιαγραφών σασπένς.

Info: Ghostbusters: Η Αυτοκρατορία του Πάγου (Ghostbuster: Frozen Empire). Κωμωδία Φαντασίας. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζιλ Κένον. Παίζουν: Πολ Ραντ, Μπιλ Μάρεϊ, Κόρι Κουν, Φιν Γούλφχαρντ, Νταν Ακροϊντ, ΜακΚένα Γκρέι, Κουμάιλ Νανζιάνι, Ερνι Χάντσον, Γουίλιαμ Αθερτον, Ανι Ποτς. Διανομή: Feelgood Entertainment.  



WOLFMAN RADIO: Η σουρεαλιστική εικόνα του Τόμυ, κατηφορίζει το μοναχικό μονοπάτι του έκπτωτου αναζητητή. Το κοστούμι του φτιαγμένο "Μπί Σπόουκ", κατά παραγγελία. Ένα τυφλό κορίτσι στο μονοπάτι δίπλα από την όχθη του ποταμιού. Μια περιδίνηση στο κόσμο της χωριστικότητας, πέρα από τα όνειρα και την πραγματικότητα. Σημειώνεται μια σειρά από περιστατικά που εκτυλίσσονται με τη λογική ενός ονείρου που μπορεί να ερμηνευτεί χωρίς όμως να εξηγηθεί.

Αναφέρει ο σκηνοθέτης Γιώργος Παντελεάκης: "Για να υπάρξει κάτι στο χωροχρονικό συνεχές, θα πρέπει να έχει παρουσία σε έναν τόπο, έστω και για μια στιγμή. Υπό αυτή την έννοια ουδείς ξέρει ή μπορεί να πει και να αποδείξει από πού έρχεται ο άνθρωπος όταν ενσαρκώνεται ή αν το τίποτα τον γεννά κι όταν απέλθει επιστρέφει στο τίποτα. Σε αυτό το βασανιστικό ερώτημα έχουν προσπαθήσει να δώσουν απάντηση πολλοί. Στη δική μας παράδοση μιλούν για το μόνιμο που κατεβαίνει και ενσαρκώνεται περνώντας στη λήθη στο εφήμερο, ενώ και τα δύο πλέον ενυπάρχουν στο άτομο, στο ίδιο σώμα. Η ψυχή κοιτά το πνεύμα στα μάτια και είναι τυφλή για τους κόσμους της χωριστικότητας, τον υλικό κόσμο. Η παρουσία της παθητική, περιμένει, σαν τη Πηνελόπη υφαίνει και περιμένει τον Οδυσσέα “οργίλο” να επιστρέψει. Πολλές φορές γίνεται αυτό το ταξίδι στην αιωνιότητα και κάθε φορά που κατεβαίνει σαν παρούσα προσωπικότητα, το άτομο έχει ένα φορτίο που κουβαλά, το “κοστούμι” που θα φορέσει. Αυτό είναι ανάλογα ραμμένο, “Μπι Σπόουκ” για να πάρει τις κατάλληλες εντυπώσεις με στόχο την επιστροφή στην Ιθάκη".

Info: Wolfman Radio. θρίλερ. Ελλαδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Γιώργος Παντελεάκης. Παίζουν: Ελένη Τσόκα, Γιώργος Παντελεάκης, Τζιμ Γούντκοκ, Τσάκσουι Ταουλίρ. Διανομή: New Star. 



Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ: Καθώς ο 19ος αιώνας παραχωρεί τη θέση του στον 20ό και η επιστήμη χαρίζει νέους τρόπους να ταξιδέψει και να δει κανείς τον κόσμο, μια αμερικανική οικογένεια μετακομίζει στο νέο πολυτελές αρχοντικό της, στην επαρχία της Αγγλίας. Μόνο που δεν υπολόγιζαν στον… μόνιμο κάτοικο του σπιτιού, το φάντασμα του σερ Σάιμον.

Καρτουνίστικη διασκευή του "Φαντάσματος του Κάντερβιλ" του Οσκαρ Γουάιλντ που αν και παρουσιάζει θεματικό και κάποιο εικαστικό ενδιαφέρον, έχει πολύ άκαμπτους σε κίνηση χαρακτήρες και το ύφος τηλεοπτικής παραγωγής πρωινού προγράμματος για πολύ μικρά παιδιά. Αντίθετα το στόρι του που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, συνδυάζει το παραμύθι με την παραβολή για τη δύναμη της φιλίας, την αιωνιότητα της αγάπης, το τέλος μιας εποχής και τη γέννηση μιας άλλης. Στην ορίτζιναλ εκδοχή του ακούγονται οι φωνές των: Στίβεν Φράι, Χιού Λόρι, Ιμέλντα Στόουντον, Τόμπι Τζόουνς και άλλων. Εμείς θα το δούμε μονάχα σε ελληνική μεταγλώττιση.

Info: Ο Χορός των Φαντασμάτων (The Canterville Ghost). Κινούμενα Σχέδια. Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία; Κιμ Μπέρντον, Ρόμπερτ Τσάντλερ. Ακούγονται οι: Ζωή Πετράκη, Τάκης Σακελλαρίου, Χρήστος Λαγκούσης, Άρτεμις Ματαφιά, Κώστας Τερζάκης, Θανάσης Μαυρογιάννης, Μιχάλης Αποσκίτης, Μυρτώ Ναούμ, Κώστας Αποστολίδης. Διανομή: Rosebud 21. 



Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν


Διαβάστε επίσης: 4 σειρές που βλέπουμε τώρα
 
εμφάνιση σχολίων