Από τον Χ. Λακταρίδη
DOCTV.GR
4 Απριλίου 2024
Πιστεύοντας πως από την πολλή χρήση της για το κάθε τι, η λέξη Ρατσισμός έχει πλέον απωλέσει το ουσιαστικό βάρος της και μετά από μια επίμονη και επίπονη έρευνα για τους Αφροαμερικανούς των ΗΠΑ, τους Εβραίους στην ναζιστική Γερμανία και την κάστα των Νταλίτ στην Ινδία, η Γουίλκερσον συνέγραψε μια διατριβή με τον τίτλο "Caste: The Origins of Our Discontents", θέλοντας να αποδείξει πως πρόκειται για απανθρωποποίηση και όχι για φυλετικό μίσος καθώς "όλοι οι Ινδοί είναι σκουρόχρωμοι" και οι Εβραίοι φαινομενικά "ανήκουν" στη λευκή φυλή. Απλά την δεδομένη στιγμή, κάποιοι αποφασίζουν να "αφαιρέσουν" την ανθρώπινη ιδιότητα από συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους. Ο ταξικός παράγοντας, ακόμη και αντιστρόφως ανάλογα (με τους Γερμανούς να ζηλεύουν την κοινωνική επιτυχία των εβραϊκής καταγωγής συμπατριωτών τους), δεν είναι αμελητέος στην θεωρία της Γουίλκερσον που αν και έχει δίκιο, για εμάς δεν παύει να είναι απλά ρατσισμός, όχι μονάχα φυλετικός, κομμάτι στο οποίο εκείνη ως Αφροαμερικανή γυναίκα δικαίως επικεντρώνεται, αλλά όπως επιβεβαιώνει και μέσα από την έρευνά της, πρόκειται για την παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος κάθε ανθρώπινου όντος στην ισότητα. Το ότι κάποιοι από εμάς θεωρούν εαυτούς πιο "ίσιους" από τους άλλους. Είναι χαρακτηριστική η σκηνή στην Ινδία που ο καθηγητής Suraj Yengde Ph. D. (ο μοναδικός που παίζει τον εαυτό του στην ταινία), συμπεριλαμβάνει στην εν λόγω κατηγοριοποίηση τους Ρομά, τους Παλαιστινίους και όλους τους αυτόχθονες λαούς ανά την υφήλιο που έχουν υποφέρει ή κακοποιούνται ακόμα.
Γοητευμένη από την διατριβή της Γουίλκερσον, η σκηνοθέτις Αβα ΝτιΒερνέ (Selma, 13η Τροπολογία), επέλεξε αντί για ντοκιμαντέρ, να γυρίσει μια ταινία μυθοπλασίας με ηρωίδα την συγγραφέα, στην οποία αναπαριστώνται όλα όσα την οδήγησαν στα όποια συμπεράσματά της. Πέρα από τα όσα συνέβησαν στην ίδια και στους οικείους της, ο θεατής παρακολουθεί την αναπαράσταση της δολοφονίας του Τρέιβον Μάρτιν, ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών που έτυχε να βρίσκονται στο Βερολίνο την εποχή της ανόδου του ναζισμού και οι οποίοι στη συνέχεια συνέγραψαν με ένα άλλο ζευγάρι λευκών Αμερικανών ένα σημαντικό βιβλίο για την "Δουλεία στον Νότο", τις περιπέτειες ενός Γερμανού και μιας εβραϊκής καταγωγής Γερμανίδας που ως ζευγάρι προσπαθούν να επιβιώσουν του ναζισμού, την αγοραπωλησία των σκλάβων από την Αφρική, την μεταφορά τους στο Νέο Κόσμο και τα όσα υπέφεραν, την ιστορία του Ινδού καθηγητή Ambedkar που αν και γεννήθηκε στην πιο χαμηλή κάστα, αυτή των Dalit (Ανέγγιχτων), κατάφερε να σπουδάσει και να γίνει ο υπερασπιστής των δικαιωμάτων τους και την πραγματικά συγκινητική ιστορία του Αλ Μπράιτ (1940-2019), όταν σαν παιδί δεν του επέτρεψαν να μπει στην πισίνα με τα υπόλοιπα λευκά αγόρια της ομάδας στην οποία έπαιζε.
Στο σύνολό της, η μίξη όλων αυτών των διαφορετικών και κάπως ετερόκλητων στοιχείων έχει ενδιαφέρον και λειτουργεί, χωρίς να λείπουν κάποια πολυφορεμένα μελοδραματικά στοιχεία και ένας διδακτισμός. Υπάρχει αφηγηματική κορύφωση και μια φροντισμένη παραγωγή που σίγουρα δίνει πολλή τροφή για σκέψη.
Info: Καταγωγή (Origin). Κοινωνική Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αβα ΝτιΒερνέ. Παίζουν: Ονζανί Ελις-Τέιλορ, Τζον Μπέρνθαλ, Νίσι Νας, Οντρα ΜακΝτόναλντ, Βέρα Φερμίγκα. Διανομή: Neo Films.
ΑΝΤΙΛΑΛΟΣ: Στο απομακρυσμένο μεξικάνικο χωριό Ελ Έκο που λειτουργεί ''αυτόνομα'', εκτός χρόνου, τα παιδιά φροντίζουν τα πρόβατα και τους μεγαλύτερους. Ενώ ο παγετός και η ξηρασία τιμωρούν τη γη, μαθαίνουν να κατανοούν τον θάνατο, την ασθένεια και την αγάπη με κάθε πράξη, λέξη και σιωπή των γονιών τους.
"Ήθελα να πω μια ιστορία ενηλικίωσης, για εκείνα τα σημάδια που αποτυπώνονται κατά την πρώιμη παιδική ηλικία. Αλλά όλα ήταν ακόμα πολύ αφηρημένα στο μυαλό μου. Η μόνη μου πυξίδα ήταν ότι ήθελα να κάνω μια ταινία για το πώς είναι να μεγαλώνεις, όταν όλα είναι καινούργια και αποτελούν έκπληξη και κοιτάς τον κόσμο από ένα άλλο, μαγικό μέρος. Αυτή είναι και η περίοδος που αποθηκεύει αυτές τις πρώτες στιγμές που μας σημαδεύουν για μια ζωή. Και μετά έβλεπα την κόρη μου να μεγαλώνει, κάθε μέρα. Είναι μια εποχή που ορισμένα πράγματα έρχονται σε σύγκρουση, οι εκπλήξεις που βιώνει απέναντι σε πολλά πράγματα, οι ανακαλύψεις, η συγκίνηση που νιώθει για τη φύση, για μια καταιγίδα, για τη γάτα της. Είναι πολύ φευγαλέες στιγμές. Και ένιωθα μεγάλη ανάγκη να τις αγαπήσω και να τις φυλάξω. Αλλά όπως είπα, ήταν όλα πολύ αφηρημένα. Όταν πρωτοπήγα στο El Eco, είδα τις δραστικές αλλαγές στο κλίμα και στο τοπίο. Ήξερα αμέσως ότι αυτό θα ήταν το πλαίσιο που θα συνόδευε συναισθηματικά τα παιδιά κατά τη διάρκεια ενός έτους και τους κύκλους της ζωής, της σποράς και της συγκομιδής.
Τα γυρίσματα ήταν μια σταθερή διαδικασία που κράτησε ενάμιση χρόνο. Πηγαίναμε εκεί κάθε τρεις μήνες και μείναμε για δύο εβδομάδες. Ζούσαμε μαζί τους. Έτσι θα τρώγαμε μαζί, θα μας έλεγαν ιστορίες, ιστορίες των προγόνων τους κ.λπ. Οι δεσμοί μεταξύ μας ήταν πολύ δυνατοί. Μαζί μας ήρθε και η κόρη μου. Πήγε σχολείο με τα παιδιά του χωριού. Τα ίδια τα παιδιά ασχολήθηκαν πολύ. Έμαθαν να χρησιμοποιούν την κάμερα και όταν είδαν τον εαυτό τους ξέσπασαν στα γέλια και πολύ σύντομα εξοικειώθηκαν με τα τεχνικά πράγματα. Κάποια χρησιμοποίησαν ακόμη και την κλακέτα. Μας ρωτούσαν: "Είμαι στη μέση του κάδρου;" ή “Να πλησιάσω;” Άρχισαν μάλιστα να κάνουν προτάσεις: “Φαίνεται καλύτερα έτσι”. Όταν στήνονταν τα φώτα, ήξεραν ότι έπρεπε να σταθούν εκεί που ήταν καλύτερο το φως. Είχαν μεγάλη επίγνωση της παρουσίας της κάμερας. Στην ταινία δεν φαίνεται, αλλά είχαν. Ταυτόχρονα όμως η κάμερα γινόταν κάτι οργανικό, δεν ήταν εμπόδιο στην εξέλιξη των δράσεων ή των σκηνών.
Είναι η πρώτη ταινία που έχω κάνει χωρίς σενάριο. Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, συνήθως γνωρίζω τη δραματική δομή, πού θα είναι η κορύφωση, ποια είναι η κύρια σύγκρουση, ποιοι είναι οι χαρακτήρες κ.λπ. Το σενάριο είναι προσεκτικά κατασκευασμένο για να φτάσει σε μια συγκεκριμένη στιγμή. Όχι όμως σε αυτή την περίπτωση. Εδώ, όλα ήταν μια πολύ ανοιχτή διαδικασία, και πολύ, πολύ δύσκολη. Ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει στη ζωή μου γιατί ένιωθα μεγάλη ανασφάλεια. Ήμουν πολύ αβέβαιη αν αυτό το υλικό θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον και αν θα είχε τη δύναμη να κρατήσει μια ιστορία. Και νομίζω ότι η πρόκληση βρίσκεται ακριβώς εκεί: να βρεις τη μαγεία και το μεγαλείο στα πιο μικρά και συνηθισμένα πράγματα."
Η Τατιάνα Ουέζο είναι η σκηνοθέτης του «Η Νύχτα της Φωτιάς» (A Prayer for the Stolen), μιας από τις πιο αγαπημένες ταινίες της στήλης μας για την δεκαετία που διανύουμε.
Info: Αντίλαλος (El Eco/The Echo). Ντοκιμαντέρ. Μεξικό, Γερμανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία-σενάριο: Τατιάνα Ουέζο. Φωτογραφία: Ερνέστο Πάρδο. Μοντάζ: Λουκρέσια Γκουτιέρες, Τατιάνα Ουέσο. Μουσική: Λεονάρντο Χέιμπλουμ, Τζάκομπο Λίμπερμαν. Διανομή: Cinobo.
STOP MAKING SENSE: Μια από τις σπουδαιότερες συναυλιακές ταινίες όλων των εποχών, γυρισμένη μέσα από τρεις εμφανίσεις των Talking Heads στο Pantaged Theater του Χόλιγουντ το Δεκέμβριο του 1983, βγαίνει για πρώτη φορά στους κινηματογράφους στην χώρα μας, με αφορμή την 40η της επέτειο σε καινούργια επεξεργασμένη 4Κ ψηφιακή εκδοχή.
Η συναυλία να στήνεται μπροστά στα μάτια των θεατών βήμα το βήμα, σε μια ακολουθία των μουσικών κομματιών του γκρουπ που έχει λατρέψει και έχει χορέψει μια ολόκληρη γενιά όπως, τα: Psycho Killer, Heaven, Burning Down the House, Once in a Lifetime, Slippery People και πολλά άλλα, σκηνοθετημένα στη σκηνή του Pantaged από τον Ντέιβιντ Μπερν.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας πάλι, Τζόναθαν Ντέμι (Η Σιωπή των Αμνών, Φιλαδέλφεια), αποφεύγει την βίντεο κλιπ αισθητική καταιγιστικών εικόνων, με επίμονα μεγάλα σε διάρκεια πλάνα, που εστιάζουν στον αεικίνητο, 30χρονο τότε, αρχηγό και τραγουδιστή του γκρουπ, Ντέιβιντ Μπερν (ο οποίος για όσους δεν το γνωρίζουν είναι Σκωτσέζος και όχι Αμερικανός) και στην εκπληκτική σωματική (εκτός από τη φωνητική), ερμηνεία του, χωρίς να αγνοεί και τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ και τους Αφροαμερικανούς guest μουσικούς τους σε σύνθι, κιθάρες, κρουστά και φωνητικά. Θα έπρεπε να παιζεται σε άδειες από καθίσματα αίθουσες για να μπορούν να χορεύουν οι θεατές.
Info: Stop Making Sense. Μουσική Ντοκιμαντέρ. ΗΠΑ, 1984. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Ντέμι. Φωτογραφία: Τζόρνταν Κρόνενγουερθ. Μοντάζ: Λίζα Ντέι. Μουσική: Talking Heads. Διανομή: Tanweer.
ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΜΕΡΑ: Με φόντο τη Σεούλ, λαμβάνουν χώρα δύο εναλλασσόμενες συζητήσεις. Από τη μία, μια συνάντηση ανάμεσα σε μία ηθοποιό και έναν ερασιτέχνη. Από την άλλη, ένας παλιός ποιητής που φιλοξενεί ένα θαυμαστή του. Καθώς οι δύο διασημότητες αποφεύγουν περίτεχνα τις υπαρξιακές ερωτήσεις των καλεσμένων, αποσπώντας την προσοχή με τρώγοντας, πίνοντας, παίζοντας και τραγουδώντας, δεν καταφέρνουν να μην έρθουν αντιμέτωποι με όσα απωθημένα τρώνε τα σωθικά τους.
Πρόκειται για την μία από τις δύο ταινίες που γύρισε μέσα στο 2023 ο ιδιαίτερα παραγωγικός Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Χονγκ Σανγκ-σου (Η Γυναίκα που Έφυγε, Η Επόμενη μέρα μιας Σχέσης, Στη Χώρα των Άλλων), ο οποίος δεν στερεύει ποτέ από ιδέες. Χωρίς πλοκή με την συνήθη έννοια, όπως και στις περισσότερες ταινίες του σκηνοθέτη άλλωστε, όλο το βάρος δίνεται στους διαλόγους και κυρίως σε όσα δεν λέγονται ευθέως φυσικά. Για τους φανατικούς του σκηνοθέτη, του έργου και του ύφους του.
Info: Μέσα στη Μέρα (Uriui Karu/In Our Day). Δραματική. Νότια Κορέα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Χονγκ Σανγκ-σου. Παίζουν: Κιμ Μιν-χι, Τζι Τζου-μπονγκ. Διανομή: Ama Films.
ΚΟΝΑΝ Η ΒΑΡΒΑΡΗ: Σε έναν αλλόκοσμο τόπο παρακολουθούμε τις διαφορετικές μετενσαρκώσεις της Κόναν, μιας αιμοδιψούς Αμαζόνας που ζει με τους ανθρώπους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Τα βιώματά της, άλλοτε βίαια και άλλοτε σεξουαλικά φορτισμένα, εναλλάσσονται μεταξύ παρόρμησης, μύθου και φαντασίας, σε ένα πραγματικό φεστιβάλ πανηδονισμού που σοκάρει τις αισθήσεις.
Ο Μπερτράν Μαντικό (Άγρια Αγόρια, Βρόμικος Παράδεισος), είναι άλλος ένας ιδιαίτερος δημιουργός με αναγνωρίσιμο, μπαρόκ, υβριδικό, ψυχεδελικό, queer, θεατράλε ύφος και φανατικούς θαυμαστές. Εδώ προσαρμόζει στα αισθητικά του μέτρα θρύλους, μύθους και δοξασίες, με το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται σε αυτό ακριβώς για το οποίο έχει λατρευτεί και στην χώρα μας, ειδικά από τους φανατικούς θεατές των μεταμεσονύχτιων προβολών του Midnight Express, στα πλαίσια του οποίου θα κάνει και την Πρεμιέρα της το Σάββατο 6/4 στο Αστυ της οδού Κοραή. Θα ακολουθήσουν άλλες τρεις μεταμεσονύχτιες προβολές στην ίδια αίθουσα στις 13, 20 και 27/4.
Info: Κόναν η Βάρβαρη (Conann). Φαντασίας. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Σάββατο, 6 Απριλίου στα πλαίσια του Midnight Express, μετά τα Μεσάνυχτα, στο ΑΣΤΥ της οδού Κοραή. Σκηνοθεσία: Μπερτράν Μαντικό. Παίζουν: Ελίνα Λόουενσον, Κριστά Τερέτ, Αγκατά Μπουζέκ. Διανομή: Ama Films.
ΚΑΜΠΙΑ, ΝΥΜΦΗ, ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ: Σε ένα κόσμο όπου ο χρόνος δεν είναι γραμμικός, η σχέση ενός ζευγαριού, της Πηνελόπης και του Ισίδωρου, δοκιμάζεται καθώς οι αναμνήσεις από το παρελθόν και το μέλλον αλλάζουν αδιάκοπα.
Ελληνική ταινία φαντασίας του Κύρου Παπαβασιλείου που έχει προβληθεί στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και έχει κερδίσει το βραβείο κοινού στο τμήμα Film Forward του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2023, αλλά και το βραβείο κοινού "Αθηνοράματος" στο πρόσφατο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου της Αθήνας. Οι ήρωές της κινούνται μη γραμμικά ανάμεσα στο 2005, το 2023, το 2030, το 2007 και το 2037 και ενώ γνωρίζουν περίπου τι θα τους συμβεί, δεν ξέρουν ακριβώς το πότε. Πρόκειται για μια ταινία με πρωτότυπη σύλληψη που δημιουργεί το δικό της σύμπαν. Το Υπουργείο Χαμένου Χρόνου και η μεταφράστρια σιωπής, είναι κάποια από τα στοιχεία αυτού του σύμπαντος. Προσπαθεί να αποδώσει την εμπειρία του Χρόνου μέσα από το φάσμα της μακροχρόνιας σχέσης ενός ζευγαριού. Η επίγνωση που έχουν οι χαρακτήρες για κάποια συμβάντα στο μέλλον, τους περιορίζει από τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής, και τους αναγκάζει να παίρνουν ρηξικέλευθες αποφάσεις. Μέσα στον ιδιαίτερο κόσμο που δημιουργεί, καταλαβαίνει κανείς ότι κυριαρχεί ένα απολυταρχικό υπαρξιακό καθεστώς. Ο κόσμος αυτός αποτελεί μια αλληγορία του σύγχρονου τρόπου ζωής, όπου η ανοχή για τον Άλλο έχει εξαντληθεί, και όπου δυστυχώς ο κάθε είδους φασισμός κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Την πρώτη εβδομάδα η ταινία θα παίζεται αποκλειστικά στον κινηματογράφο ΑΝΔΟΡΑ, όπου την Πέμπτη 4/4 και την Παρασκευή 5/4, μετά την προβολή των 8 μ.μ. θα ακολουθήσει q&a με το σκηνοθέτη και τους συντελεστές.
Info: Κάμπια, Νύμφη, Πεταλούδα (Embryo, Larva, Butterfly). Δραματική Φαντασίας. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Κύρος Παπαβασιλείου. Παίζουν: Μαρία Αποστολακέα, Χρήστος Σουγάρης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννης Νιάρρος, Στεφανία Σωτηροπούλου. Διανομή: Weird Wave.
ΛΕΣΒΙΑ: Τη δεκαετία του ‘70, λεσβίες από όλο τον κόσμο καταφθάνουν σε ένα μικρό χωριό της Λέσβου. Ενώ οι εντάσεις με τους κατοίκους αυξάνονται, η σκηνοθέτις Τζέλη Χατζηδημητρίου, ντόπια και λεσβία η ίδια, αφηγείται μια ιστορία 40+ χρόνων γύρω από την αγάπη, την κοινότητα, τις συγκρούσεις, αλλά και τι σημαίνει να νιώθει κανείς αποδεκτός.
Το άψογο ντοκιμαντέρ της Τζέλης Χατζηδημητρίου που είδαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ξεχωρίζει όχι μονάχα για την δεινότητα της αφήγησης της σκηνοθέτη-σεναριογράφου και του μοντάζ, το οποίο συνυπογράφουν η Ιβα Ραντιβόζεβιτς και ο Παναγιώτης Γάκης, αλλά γιατί πέρα από τις γυναίκες από όλο το κόσμο που βρέθηκαν, ή έζησαν κάποτε, ή συνεχίζουν να ζουν στην Ερεσό μέχρι σήμερα, τους κατοίκους του χωριού και τις μαρτυρίες τους, περιλαμβάνει πολύ πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφημένο υλικό, από όλες τις φάσεις της "εισβολής" των γυναικών στη νησί από τα '70s μέχρι σήμερα.
Αρχικά, όπως συνέβη σχεδόν παντού σε όλη την Ελλάδα, κανένας δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία, ή ενοχλήθηκε πραγματικά από ένα τσούρμο γυμνά κορίτσια που κατασκήνωναν στα δένδρα, σε ένα δικό τους, απόμακρο σημείο της παραλίας. Όπως και στην περίπτωση των πρωτόπλαστων που "συνειδητοποίησαν" πως είναι γυμνοί αφού δοκίμασαν τον απαγορευμένο καρπό, έτσι και στην Ερεσό (και αλλού), κανένας δεν νοιάστηκε για το τί έκαναν οι ξένοι μεταξύ τους, μέχρι τη στιγμή που ο τουρισμός έπαψε να είναι φιλοξενία και έγινε εμπορική συναλλαγή. Ξαφνικά κάποιοι άρχισαν να ενοχλούνται ενώ μια σειρά από φιλικά μέχρι χθες μαγαζιά, σταμάτησαν να επιτρέπουν την "είσοδο" στα κορίτσια. Όταν τα κορίτσια θέλησαν να κάνουν τα δικά τους μαγαζιά, κάποιοι το είδαν σαν αθέμιτο ανταγωνισμό και τα “πολέμησαν". Όταν τα κορίτσια άρχισαν να αγοράζουν σπίτια και να μένουν στο νησί όλο το χρόνο, κάποιοι το είδαν σαν ευκαιρία και κάποιοι άλλοι σαν "ξεπούλημα" ή σαν "κατάρα". Μέσα στα χρόνια, κάποια κορίτσια άφησαν πίσω τους την αλλαγμένη μέσα στα χρόνια Ερεσό για πάντα, και κάποια άλλα "πάλεψαν" και διεκδίκησαν τον χώρο τους και τα όποια δικαιώματά τους στην γενέτειρα της Σαπφούς. Ανάμεσά τους και η σκηνοθέτις που μετακόμισε από την Αθήνα στην Ερεσό και είχε την ιδέα και την προνοητικότητα για αυτό το υπέροχο ντοκιμαντέρ που είναι, αν μη τί άλλο, ένα ανεκτίμητο ιστορικό ντοκουμέντο για την ιστορία του λοατκι+ κινήματος στην χώρα μας και παγκόσμια. Εξαιρετικό!
Info: Λεσβία (Lesvia). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία-σενάριο-φωτογραφία: Τζέλη Χατζηδημητρίου. Μοντάζ: Ιβα Ραντιβόζεβιτς, Παναγιώτης Γάκης. Μουσική: Στέφανος Κωνσταντινίδης, Νάσος Σωπύλης. Παραγωγή: Τζέλη Χατζηδημητρίου, Ρέα Αποστολίδη. Διανομή: CineDoc.
ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ: Σάμιουελ Μπέκετ, εμβληματικός Ιρλανδός συγγραφέας, θεατρικός σκηνοθέτης και ποιητής, νομπελίστας, παριζιάνος μπον βιβέρ, αγωνιστής της γαλλικής αντίστασης, διανοούμενος, άπιστος σύζυγος, μοναχικός… Έγινε ευρύτερα γνωστός για τα περιβόητα έργα του Περιμένοντας τον Γκοντό και Τέλος Παιχνιδιού . Η ταινία αποτελεί μια σαρωτική αφήγηση της πολυδιάστατης ζωής του Μπέκετ, μια ασυνήθιστη βιογραφία, καθώς η ανασκόπηση γίνεται μέσα από το πρίσμα των σφαλμάτων του και περιστρέφεται γύρω από τις σημαντικότερες σχέσεις του, κυρίως με τις γυναίκες που τον αγάπησαν, αλλά που ο ίδιος ένιωθε ότι είχε αδικήσει...
Info: Χορεύοντας με τον Μπέκετ (Dance First). Βιογραφία. Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μαρς. Παίζουν: Γκάμπριελ Μπερντ, Εϊνταν Γκίλεν, Φιον Ο' Σία, Μπρόνα Γκάλαχερ, Σαντρίν Μπονέρ. Διανομή: Filmtrade.
ΑΡΘΟΥΡ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ: Κατά τη διάρκεια ενός μαραθώνιου αγώνα περιπέτειας, ο οποίος διαρκεί 10 μέρες και αποτελείται από 700 χλμ μέσα στη ζούγκλα του Ισημερινού, ένας δρομέας σφυρηλατεί έναν αδιάσπαστο δεσμό με έναν αδέσποτο σκύλο. Σε πραγματική ιστορία βασίζεται αυτή η περιπέτεια της οποίας ο πρωταγωνιστής ήταν Σουηδός και όχι Αμερικανός. Ο Αρθουρ έζησε στην Σουηδία για έξι χρόνια με την καινούργια του οικογένεια πριν αρρωστήσει σοβαρά και αμετάκλητα. Μετά τον θάνατό του δημιουργήθηκε μια οργάνωση στο όνομά του, η οποία βοηθάει τα αδεσποτάκια στον Ισημερινό, αλλά και σε ολόκληρο το κόσμο.
Info: Αρθουρ ο Βασιλιάς (Arthur the King). Δραματική Περιπέτεια. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Σάιμον Κίλαν Τζόουνς. Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Σίμου Λιού, Νάταλι Εμμάνιουελ, Αλι Σαλιμάν, Τζουλιέτ Ράιλανς. Διανομή: Tanweer.
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΙΩΝΟΣ: Βρισκόμαστε στο 1971 όταν η νεαρή Μάργαρετ, μία Αμερικανίδα δόκιμη μοναχή, φτάνει στη Ρώμη για αφοσιωθεί στην υπηρεσία της εκκλησίας. Εκεί συναντά ένα σκοτάδι που την κάνει να αμφιβάλει για την πίστη της, ενώ αποκαλύπτει μία τρομαχτική συνομωσία που στοχεύει στη γέννηση του ενσαρκωμένου κακού. Πρόκειται για prequel της «Προφητείας» (1976), του Ρίτσαρντ Ντόνερ, η οποία θέλει να να αναδημιουργήσει το αξεπέραστο και τραχύ ύφος των ταινιών της δεκαετίας του '70.
Info: Ο Πρώτος Οιωνός (The First Omen). Τρόμου. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αρκασα Στίβενσον. Παίζουν: Σόνια Μπράγκα, Ραλφ Ινεσον, Νιλ Τάιγκερ Φρι, Τσαρλς Ντανς, Τόφικ Μπάρομ, Μπιλ Νάι. Διανομή: Feelgood Entertainment.
ΑΓΡΙΑ ΝΕΡΑ: Ένας γάμος σε ειδυλλιακή τοποθεσία της Καραβαϊκής γίνεται η αφορμή για να σμίξουν πέντε κολλητές φίλες. Γρήγορα, ωστόσο, οι ονειρική περίσταση του να βρεθούν στα ανοιχτά νερά μετατρέπεται σε εφιάλτη, σε αυτή τη περιπέτεια αγωνίας που θυμάται «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» και το πιο πρόσφατο, «Στα Ρηχά Νερά» (The Shallows) του 2016. Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους της ειδικευμένης στον τομέα των εφέ και της "καλλιτεχνικής διεύθυνσης", Χέιλι Ιστον Στριτ (Φανταστικά Ζώα και πού Βρίσκονται, Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει, Zack Snyder's Justice League).
Info: Άγρια Νερά (Something in the Water). Θρίλερ Περιπέτεια. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Χέιλι Ιστον Στριτ. Παίζουν: Ίφτου Κουάσεμ, Λόρεν Λάλ, Νάταλι Μίτσον, Νικόλ Ρίκο Σετσούκο, Ελουίζ Σέξπιρ-Χαρτ. Διανομή: Spentzos Film.
Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ: Ο Vini και ο Tom είναι δύο μποέμ ποντίκια, οι οποίοι, αφού γίνονται τυχαία μάρτυρες της στιγμής που ο Θεός αναθέτει στον Νώε το καθήκον να φιλοξενήσει και να διασώσει μόνο ένα ζευγάρι από κάθε είδος στην Κιβωτό του, βρίσκουν έναν ευφάνταστο τρόπο να συμμετέχουν κι αυτοί στην περιπέτεια. Μέσα στο χάος του κατακλυσμού και με τους δύο πρωταγωνιστές να αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα και τις ιδιοτροπίες ενός άπληστου λιονταριού, η ταινία αποδεικνύεται ένας διασκεδαστικός πολιτικός μύθος, όπου η μουσική και η ποίηση αποτελούν τον αντίποδα στην αγριότητα και την τυραννία των ισχυρότερων ζώων.
Δύο περιπετειώδη ποντίκια γίνονται άθελά τους μάρτυρες της στιγμής που ο Θεός αναθέτει στο Νώε την αποστολή της κατασκευής της Κιβωτού, ώστε να σωθεί η πανίδα του πλανήτη. Τότε, το δαιμόνιο δίδυμο σκαρφίζεται έναν ευφάνταστο τρόπο να γίνει μέρος του ταξιδιού σε αυτή τη ταινία κινουμένων σχεδίων που θα παιχτεί μονάχα σε ελληνική μεταγλώττιση.
Info: Η Κιβωτός του Νώε (Noah's Ark). Κινούμενα Σχέδια. Βραζιλία, Ινδία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Σέρζιο Μακάντο. Με τις φωνές των: Γιώργου Ευαγόρου, Μάριαν Κυπριανού, Ανδρέα Τσέλεπου, Ιωάννας Παπαμιχαλοπούλου, Μαρίας Κάνθερ, Εύρου Βασιλείου, Πέτρου Κονόμου, Γιάννη Καραούλης, Άρη Κυπριανού, Μάρκου Ιούλιου Δρουσιώτη, Βίκυς Γεωργιάδου, Νάτιας Χαραλάμπους, Θανάση Δρακόπουλου, Ιωάννας Κερ. Διανομή: Feelgood Entertainment.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
Διαβάστε επίσης: Τα φεστιβάλ και οι ειδικές προβολές της εβδομάδας
εμφάνιση σχολίων