ΕΠΙΛΟΓΗ: ΤΕΛΛΟΣ ΦΙΛΗΣ | ΦΩΤΟ: ΕΥΔΟΚΙΑ, ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
9 Φεβρουαρίου 2023
Οι μέρες, οι ώρες, οι στιγμές είναι καθοριστικές για το μέλλον... και η θολή ελπίδα δεν φωτίζει αυτό το μέλλον. Ούτε, όμως, δικαιώνει κανέναν αυτή η χρεοκοπία. Εκείνο που φανερώνει είναι ότι ο άνθρωπος και η δυνατότητα του μυαλού του, ο εύφρων άνθρωπος, δικάζεται αυτή την ώρα, ο πνευματικός άνθρωπος.
H κρίση είναι πνευματική και η ηγεσία του τόπου πρέπει να ξέρει ότι, υποβαθμίζοντας την πνευματική παραγωγή, θα βαθαίνει περισσότερο την οικονομική κρίση. Τα γεγονότα που συντελούνται με την κοσμογονική αμφισβήτηση των κρατουσών αξιών χρειάζονται γνώση ιστορική, όχι παραποιημένη ή δικολαβική, γιατί έτσι θα γίνει πείρα, όχι λήθη, ούτε επανάληψη ιστορίας των λαθών.
Θέλει ευθύτητα, ταπεινότητα κι ανύψωση των υπευθύνων στις σημερινές συνθήκες, γιατί αλλιώς αντί να φυτέψουμε για την Aθανασία, θα σπέρνουμε τον Θάνατο και θα έχουμε την Ευθύνη για την κατάντια των παιδιών μας και του Μέλλοντος».
Αλέξης Δαμιανός, 9 Φεβρουαρίου 1990, (ανοιχτή επιστολή στην εφημερίδα Καθημερινή). Ο σκηνοθέτης, «ο μέγας ερασιτέχνης του ελληνικού σινεμά» με τρεις μόλις ταινίες μέσα σε τριάντα χρόνια ο Aλέξης Δαμιανός («Mέχρι το πλοίο» (1966), «Eυδοκία» (1970), Ηνίοχος (1994) ονομάστηκε «πατριάρχης» του Nέου Eλληνικού Kινηματογράφου.
εμφάνιση σχολίων