Το 87% των ερωτηθέντων δηλώνει λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο από την ποιότητα της παρέμβασης, σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ και του Παντείου
Μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας και εργαζόμενοι στην ευρύτερη περιοχή δίνουν βαθμολογία που πιάνει πάτο στο πρότζεκτ του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, σύμφωνα με τα ευρήματα ανεξάρτητης έρευνας του ΑΠΘ και του Παντείου.ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
27 Σεπτεμβρίου 2021
Το έργο παίρνει πολύ κάτω από τη βάση, καθώς το 87% των ερωτηθέντων δηλώνει λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο από την ποιότητα της παρέμβασης, ενώ το 89% βαθμολογεί πολύ χαμηλά τη σχεδιαστική επάρκεια των παρεμβάσεων. Το 74% συμφωνεί ότι με το πρότζεκτ προκλήθηκαν σημαντικά προβλήματα κυκλοφοριακού φόρτου στο ιστορικό κέντρο και στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα, το 75,1% συμφωνεί ότι το κοινωνικό κόστος από την εφαρμογή του ήταν μεγαλύτερο από το κοινωνικό όφελος.
Στην έρευνα επισημαίνεται επίσης πως δενυπήρξε ούτε διαβούλευση, ούτε αποτίμηση για το έργο, όπως θα έπρεπε
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την ερευνητική μονάδα χωρικού σχεδιασμού και βιώσιμης ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Διονύση Λατινόπουλο, και το Ινστιτούτο Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού του Παντείου Πανεπιστημίου, με επικεφαλής τον καθηγητή Κώστα Μπίθα. Σε αυτήν συμμετείχαν 1.108 άτομα, μόνο κάτοικοι και «χρήστες» (π.χ. εργαζόμενοι) της περιοχής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύει η Καθημερινή:– Η μέση βαθμολογία που έδωσαν οι πολίτες στην ποιότητα της παρέμβασης ήταν 2,72/10, με το 87,8% της βαθμολογίας να κυμαίνεται από 1 έως 5, δηλαδή από καθόλου έως λίγο ικανοποιημένος/η.
– Η σχεδιαστική επάρκεια αξιολογήθηκε με μέση βαθμολογία 2,4/10, με το 89,4% των απαντήσεων να κυμαίνεται από 1 έως 5.
– Η ενημέρωση των πολιτών και η ενσωμάτωση των αναγκών τους στον σχεδιασμό αξιολογήθηκε με μέση βαθμολογία ίση με 2,5/10, με το 89,3% των απαντήσεων να κυμαίνεται από 1 έως 5.
–Ένας στους τρεις πολίτες θεωρεί ότι ο Μεγάλος Περίπατος ούτε δημιούργησε προβλήματα ούτε όμως συνέβαλε θετικά. Μάλιστα το 55% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι παρεμβάσεις δεν μείωσαν τη διέλευση των Ι.Χ. από το κέντρο, έναντι 18% που υποστήριξαν το αντίθετο.
–Το μεγαλύτερο ποσοστό θετικών απαντήσεων (25,4%) παρατηρείται στη συμβολή του Μεγάλου Περίπατου στην αύξηση του δημόσιου χώρου.
Υπενθυμίζεται ότι στην αρχή της όλης ιστορίας ο κ. Μπακογιάννης είχε υποσχεθεί ακόμη και ηλεκτρονικό σύστημα διαβούλευσης. Στην έρευνα επισημαίνεται επίσης πως δεν υπήρξε ούτε διαβούλευση, ούτε αποτίμηση για το έργο, όπως θα έπρεπε. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποια μέτρα πετυχαίνουν και κάποια όχι» αναφέρει ο κ. Λατινόπουλος. «Αυτό δεν πρέπει να φοβίζει τον δήμο να συζητήσει με τους πολίτες, γιατί από αυτή τη διαδικασία θα κερδίσουν όλοι».
Διαβάστε επίσης:
Με «απευθείας ανάθεση» ο «Μεγάλος Περίπατος»
Ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» και οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα
Ο δήμαρχος μας λέει ότι για το χάος φταίνε οι οδηγοί!
εμφάνιση σχολίων