Χειρότερες οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η ετήσια έρευνα της Ε.Ε., για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Ένας στους τρεις Έλληνες μαθητές δεν διαθέτει βασικές δεξιότητες. Το σοβαρό έλλειμμα εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία επιβεβαιώνει η ετήσια έκθεση της Κομισιόν της Ε.Έ..ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
1 Οκτωβρίου 2019
Την έκθεση της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), παρουσίασε η Καθημερινή, η οποία σημειώνει επιπλέον πως η Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Το 27,3% των μαθητών έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7%
Η έρευνα διαπιστώνει ότι σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% οι Έλληνες μαθητές έχουν χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, στην έκθεση και στις φυσικές επιστήμες, ενώ το 27,3% υστερεί στην ανάγνωση. Μάλιστα οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι χειρότερες από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ: Το 35,8% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά. Στην αντίστοιχη στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4% με τον μέσο όρο της Ε.Ε. να είναι στο 22,2%.
Το 32,7% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%. Το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό το 2009 ήταν 25,3%.
Το 27,3% των μαθητών έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7%. Το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%.
Η συμμετοχή των 4χρονων ελληνόπουλων στην προσχολική αγωγή είναι επίσης μικρότερη από το ευρωπαϊκό μέσο όρο (81,5% για την Ελλάδα και 95,4% για την Ευρώπη).
Η συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου μάθησης και κατάρτισης φτάνει μόλις το 4,5% όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 11,1% .
Τουλάχιστον η Ελλάδα δεν τα πάει τόσο άσχημα στην πρόωρη εγκατάλειψη σπουδών αφού το ποσοστό φοιτητών ηλικίας 18-24 που διακόπτουν τις σπουδές τους φτάνει το 4,7% όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 10,6%
Επίσης περισσότεροι Έλληνες ηλικίας 30-34 ετών κατέχουν πανεπιστημιακό πτυχίο έναντι των ευρωπαϊκών κατά μέσο όρο (44,3% και 40,7% τα αντίστοιχα ποσοστά).
Οι συντάκτες κάνουν ειδική αναφορά στους 15χρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας, δηλαδή της διαρκούς υποβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος που με τη σειρά της δημιουργεί συνθήκες για μεγαλύτερες κοινωνικές ανισότητες. Στην Ελλάδα το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται σε 32% όταν ο μέσος όρος στις χώρες της Ε.Έ. κυμαίνεται περίπου στο 20%.
Διαβάστε επίσης:
Το πρώτο δημόσιο ελληνικό σχολείο με αίθουσα ηρεμίας
Αν η εκπαίδευση ήταν μάθηση
ΕΡΕΥΝΑ: Το 87% των οικογενειακών δαπανών σε φροντιστήρια!
εμφάνιση σχολίων