7
1
σχόλια
1691
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Foxtrot. Ο Θάνατος του Στάλιν. Το Παιχνίδι του Δολοφόνου. Αγκάθι. Mom and Dad. Η Μεγάλη Κακιά Αλεπού και άλλες ιστορίες. 
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ  [email protected]
8 Μαρτίου 2018
FOXTROT: Ο Μίκαελ και η Ντάφνα καταρρέουν όταν τους ανακοινώνεται ο θάνατος του γιου τους. Όσο εκείνη σβήνει τη θλίψη της με αντικαταθλιπτικά κι ο Μίκαελ βυθίζεται στην οργή, θα έρθει μια αναπάντεχη ανατροπή που συναγωνίζεται σε σουρεαλισμό μόνο τις στρατιωτικές εμπειρίες του παιδιού τους.

Μετά τον εξαιρετικό, Λίβανο, που είχε αποσπάσει το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2009, ο Ισραηλινός Σάμουελ Μαόζ επιστρέφει με μια γλυκόπικρη, σατιρική, εξπρεσιονιστική, στιλιζαρισμένη αρχικά, σουρεαλιστική στη συνέχεια, ταινία, για την απώλεια και τα παιχνίδια της μοίρας στις ζωές των κατοίκων της χώρας του, όπου το πένθος και οι συρράξεις έχουν πλέον εντυπωθεί, στο συλλογικό ασυνείδητο. Πρόκειται για μια από τις πιο εντυπωσιακές, αλλά και πιο αξιόλογες ταινίες του 2017, η οποία διαχειρίζεται ένα δύσκολο θέμα, με εξαιρετικά πολύμορφο, συναρπαστικό και πρωτότυπο τρόπο. Ειδικό Βραβείο της Eπιτροπής Φεστιβάλ Βενετίας. Βραβείο σκηνοθεσίας 23ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθηνών Νύχτες Πρεμιέρας.

Ιnfo: Foxtrot. Δραματική. Ισραήλ, Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 8 Ματρίου. Σκηνοθεσία: Σάμουελ Μαόζ. Παίζουν: Λιόρ Ασκεναζί, Σάρα Άντλερ, Γιόνατον Σιράι. Διανομή: Seven Films.


Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ: Τη νύχτα της 2ας Μαρτίου του 1953, ένας άνδρας πεθαίνει. Ένα τρομακτικό εγκεφαλικό επεισόδιο ταράζει ολόκληρο το σώμα του. Γεμίζει σάλια και λερώνει τον εαυτό του. Πρόκειται να αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο κι αν παίξεις σωστά τα χαρτιά σου, η δουλειά του θα γίνει δική σου. Αυτός ο άνδρας δεν είναι άλλος από τον Ιωσήφ Στάλιν – δικτάτορα, τύραννο και Γενικό Γραμματέα της ΕΣΣΔ.

Στηριγμένη στην μακρόχρονη παράδοση της σκωπτικής, καυστικής βρετανικής κωμωδίας, Ο Θάνατος του Στάλιν, είναι μία ιδιαίτερα διασκεδαστική μαύρη σάτιρα, για τα γεγονότα πριν και μετά τον θάνατο του γνωστού Σοβιετικού δικτάτορα, όπου οι υποψήφιοι διάδοχοί του μέσα στο κόμμα, επιδίδονται σε έναν θανάσιμο αγώνα διαδοχής, μέσα από αλλοπρόσαλλες, αλλά ξεκαρδιστικές (για όσους μπουν στο πνεύμα τις ταινίας, η οποία, στην επιφάνεια τουλάχιστον, τα παίρνει όλα αυτά πολύ στα σοβαρά, καθώς απουσιάζει το slapstick και τα φαρσικά στοιχεία), γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες σκιαγραφούν τον παραλογισμό των δικτατορικών καθεστώτων.

Κακώς κάποιοι είδαν στην ταινία μια επίθεση στα κομμουνιστικά ιδεώδη, καθώς η ίδια η μετάλλαξη της επανάστασης του 1917 σε στυγνή δικτατορία όπου, ειδικά η Σταλινική της περίοδος, σε καμία περίπτωση δεν τίμησε τα ιδεώδη αυτά, τα ίδια στα οποία, μόνο κατ' όνομα υποτίθεται πως πιστεύει και η δική μας κυβέρνηση, καθώς υπηρετεί πιστά στην πραγματικότητα, την παγκόσμια οικονομική δικτατορία. Όσα περιγράφει με υπερβολή αλλά και σκοτεινό σαρκασμό η ταινία, βασίζονται σε αληθινά γεγονότα. Σκηνοθετεί ο Αρμάντο Ιανούσι των βρετανικών κωμικών σειρών, The Thick of It, In the Loop και Veep, ο οποίος συνδυάζει την κωμωδία, το δράμα και το πάθος, με τις δαιδαλώδεις πολιτικές μανούβρες. Στην πραγματικότητα, βασίζεται σε μια γαλλική graphic novel, την οποία υπογράφουν οι Φαμπιάν Νουρί και Τιερί Ρομπάν.

Info: Ο Θάνατος του Στάλιν (The Death of Stalin). Δραματική Βιογραφική Κωμωδία. Γαλλία Βρετανία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Αρμάντο Ιανούτσι. Παίζουν: Τζέφρι Τάμπορ, Στιβ Μπουσέμι, Πάντι Κόνσινταϊν, Σάιμον Ράσελ Μπιλ. Διανομή: Odeon.


ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ: Ο πρώην αστυνομικός ντετέκτιβ Ρέι Άρτσερ συνεργάζεται με τον ειδικό στα εγκληματικά προφίλ Γουίλ Ράνι για να εντοπίσουν έναν βίαιο Serial killer, που παίζει ένα διεστραμμένο δολοφονικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας το παιδικό παιχνίδι της κρεμάλας. Ταυτόχρονα η δημοσιογράφος Κρίστι Ντέιβις που κάνει επιτόπιο ρεπορτάζ με τους δύο αστυνομικούς που ερευνούν την υπόθεση, προσπαθεί να αποκαλύψει πρώτη τον ένοχο. Οι τρεις τους επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο ώστε να εμποδίσουν να γίνουν και άλλοι φόνοι αφού κάθε 24 ώρες, ένα νέο θύμα βρίσκεται κρεμασμένο, αποκαλύπτοντας ένα καινούριο γράμμα του παιχνιδιού.

Αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου, τύπου Se7en, όπου ο δολοφόνος ακολουθεί μια συγκεκριμένη πατέντα στις εκτελέσεις, αφήνοντας πίσω του στοιχεία σε μορφή αινίγματος, τα οποία οι κυνηγοί του πρέπει να αποκρυπτογραφήσουν, για να μαντέψουν ποιο θα είναι το επόμενο θύμα. Το περίεργο είναι ότι κανένας από τους τρεις δεν προσπαθεί να μαντέψει την επίμαχη λέξη, παρά μόνο στην πολύ τελευταία σκηνή στην οποία έρχονται τελικά σε επαφή μαζί του. Η εξήγηση δεν είναι αρκετά πειστική κι ας μην περιμένει κανείς, αληθοφάνεια, υπαρξιακές ή φιλοσοφικές ανησυχίες. Η τελευταία σκηνή έχει μια τελική ανατροπή πολυχρησιμοποιημένη και άνευ ουσίας. Επειδή όμως στην τελική οι φαν του είδους δεν νοιάζονται πολύ για τέτοιες λεπτομέρειες, είναι καλογυρισμένη, αγωνιώδης και οι ερμηνευτές της ενδύονται τους ρόλους τους με αφοσίωση και πειστικότητα.

Info: Το Παιχνίδι του Δολοφόνου (Hangman). Αστυνομικό Θρίλερ Μυστηρίου. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 8 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Τζόνι Μάρτιν. Παίζουν: Αλ Πατσίνο, Καρλ Έρμπαν, Μπρίτανι Σνόου. Διανομή: Spentzos Film.


DO IT YOURSELF: Λίγα λεπτά πριν τον θάνατό του, ο Άλκης Βιδάλης, ένας μικροαπατεώνας, μας διηγείται σε ένα vlog πως ένας επιφανής επιχειρηματίας της Αθήνας ενοχοποιήθηκε για εγκλήματα που δεν διέπραξε ποτέ. Η κάμερα κλείνει. Ο Άλκης δεν βρίσκεται σπίτι του, αλλά φυλακισμένος σε ένα κινηματογραφικό πλατό.

Ο συνεργός του, Πέτρος, παίρνει το βίντεο και βγαίνει από το δωμάτιο. Αυτή ήταν η συμφωνία. Αυτό το βίντεο πρόκειται να καθαρίσει το μητρώο ενός μεγαλομαφιόζου. Ο Άλκης ξεπλένει το ψεύτικο αίμα από το πρόσωπό του. Σε περίπτωση που είχατε οποιαδήποτε αμφιβολία, δεν υπάρχει καμία πληγή πάνω στο σώμα του Άλκη κι όμως, έχει μόνο λίγα λεπτά μέχρι να γυρίσει ο Πέτρος και να τον σκοτώσει. Πρέπει να αποδράσει από το στούντιο ταινιών πορνό που είναι παγιδευμένος.

Οι ταινίες είδους, με μερικές ελάχιστες εξαιρέσεις (Τετάρτη 04:45, Ιστορία 52, Το Κακό και μερικές άλλες), δεν ευδοκιμούν στη φτωχή τοπική μας παραγωγή, λόγω έλλειψης μεγάλων budget, σκηνοθετικών ικανοτήτων αλλά κυρίως, πρωτότυπων ιδεών. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του Δημήτρη Τσιλιφώνη και της πρώτης του, πραγματικά DIY ταινίας. Με ελάχιστα μέσα αλλά μπόλικο ταλέντο, χιουμοριστική ευστροφία και ταραντίνικη διάθεση, στήνει μια ελληνική ταινία δράσης, διασκεδαστική, αστεία, αγωνιώδη και κινηματογραφόφιλη, καθώς ουσιαστικά μιλάει για την επιρροή της pulp και pop κουλτούρας, στις ιδέες και τα σχέδια ντόπιων wannabe εγκληματιών, τα οποία καταποντίζονται από την στυγνή, αλλά κατά βάθος κωμική, ελληνική πραγματικότητα.

Στην μαύρη αυτή meta αστυνομική κωμωδία δράσης (όπως την περιγράφει ο σκηνοθέτης της), πρωταγωνιστούν, ο Κωσταντίνος Ασπιώτης, με τον πολύ, Μάκη Παπαδημητρίου και τον πάντα ουσιαστικό Αργύρη Ξάφη και πρόκειται για μια υπέροχη κινηματογραφική έκπληξη! Η στήλη περιμένει ήδη με ανυπομονησία, την επόμενη ταινία του Δημήτρη Τσιλιφώνη.

Info: Do It Yourself. Αστυνομική Κωμωδία Δράσης. Ελλάδα 2017. Πρεμιέρα; Πέμπτη 8 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τσιλιφώνης. Παίζουν: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μάκης Παπαδημητρίου, Αργύρης Ξάφης, Πάνος Κορώνης, Μυρτώ Αλικάκη, Χρήστος Λούλης, Θέμης Πάνου. Διανομή: Odeon.


ΑΓΚΑΘΙ: Η Λίζα και ο Γιάκομπ μόλις παντρεύτηκαν. Την ίδια νύχτα αποφασίζουν να πάνε ταξίδι του μέλιτος στην επαρχία της Δανίας. Για τον Γιάκομπ, όμως, ο προορισμός είναι άγνωστος καθώς η Λίζα προετοίμασε τα πάντα μυστικά. Όλα συμβαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο της Λίζας, ώσπου η ίδια συνειδητοποιεί ότι το σχέδιο της βλάπτει την αγάπη τους και η πίστη μετατρέπεται σε φόβο.

Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γαβριήλ Τζάφκα που ζει στην Δανία όπου του έγινε πρόσκληση να σπουδάσει και να δουλέψει, μετά από τις συμμετοχές των μικρού μήκους ταινιών του, που έγιναν με την συνδρομή της Berlinale και του Φεστιβάλ του Σαράγεβο. Το Αγκάθι συμμετείχε στο 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αφού την προηγούμενη χρονιά πήρε μέρος στα works in progress της Αγοράς του 57ου ΔΦΚΘ, όπου απέσπασε το Βραβείο Eurimages Lab Award. Η ίδια η ταινία στο φετινό φεστιβάλ, κέρδισε το Βραβείο Νέου Κινηματογράφου της ΕΡΤ.

Info: Αγκάθι (Thorn). Δραματική. Δανία, Ελλάδα 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 8 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Γαβριήλ Τζάφκα. Παίζουν: Γιένς Σέτερ-Λάσεν, Νιλ Ρόνχολτ, Όλαφ Γιόχανσεν. Διανομή: New Star.


MOM and DAD: Ο Νίκολας Κέιτζ και η Σέλμα Μπλερ υποδύονται ένα ζευγάρι που αποτελεί το στερεότυπο του αμερικανικού ονείρου: ζουν μιαν ευτυχισμένη ζωή με τα δύο τους παιδιά, την εφήβη κόρη τους και το δεκάχρονο γιο τους σε ένα πλούσιο προάστιο μιας μεγαλούπολης με όλες τις ανέσεις που προσφέρει η σύγχρονη ζωή.
Ξαφνικά όμως μια μέρα, και όσο τα παιδιά ακόμη βρίσκονται στο σχολείο, μια άγνωστη επιδημία θα ξεσπάσει στην περιοχή, οδηγώντας ΟΛΟΥΣ τους γονείς στην τρέλα και βάζοντας στο μυαλό τους μόνο ένα στόχο: να σκοτώσουν τα παιδιά τους! Τα δύο παιδιά θα βρεθούν εγκλωβισμένα στο σπίτι με τους παρανοϊκούς γονείς τους και θα πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να επιβιώσουν.

Πρόκειται για σάτιρα τρόμου που θέλει να κατακρημνίσει την εικόνα της Άγιας Αμερικάνικης Οικογένειας. Άρτια σκηνοθετικά (ειδικά στις σκηνές πλήθους), παραμένει σχετικά άτολμη σεναριακά, καθώς δεν εμβαθύνει πραγματικά, στην αλά Τζορτζ Α. Ρομέρο, θεματική της. Δεν της λείπουν οι εμπνευσμένες σκηνές, το αίμα ή το σκοτεινό χιούμορ, όπως η σκηνή με τους μπαμπάδες στην κλινική, έξω από τον θάλαμο με τις θερμοκοιτίδες, ούτε και κάποιες στιγμές αγωνίας. Όπως συμβαίνει όμως συνήθως με τις στημένες B Movies που προσπαθούν απεγνωσμένα να αποκτήσουν ένα cult status, της λείπει ο αυθορμητισμός των αυθεντικών παραδειγμάτων του είδους. Ακόμη κι αν δεν γελάσει κάποιος με τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης, θα γελάσει σίγουρα με τις ξύλινες ερμηνείες των Κέιτζ και Μπλερ, οι οποίοι μοιάζουν να έχουν επιλεγεί γι αυτή τους την μη ικανότητα, εξ επί τούτου. Η καλύτερη ερμηνεία ανήκει στον μικρό Ζάκαρι Άρθουρ, ενώ το ηλεκτρονικό σάουντακ του Mr. Bill (αγνώστων στοιχείων), σε κάνει να αναρωτιέσαι, πότε και γιατί το heavy metal καπέλωσε το είδος του τρόμου ως υπόθεση δική του.

Info: Mom and Dad. Θρίλερ Τρόμου. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 8 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μπράιαν Τέιλορ. Παίζουν: Νίκολας Κέιτζ, Σέλμα Μπλερ, Αν Γουίντερ, Ζάκαρι Άρθουρ. Διανομή: Neo Films. www.youtube.com/channel/UCJniZd-vLWsJQaHf__B9zkA


Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΚΙΑ ΑΛΕΠΟΥ και άλλες ιστορίες: H ζωή στην ύπαιθρο δεν είναι πάντα τόσο ειρηνική και ήσυχη. Ειδικά σε αυτή την φάρμα που μία αλεπού κάνει την ..μαμά σε μια ομάδα από κοτοπουλάκια, ένα κουνέλι νομίζει ότι είναι πελαργός και μια πάπια θέλει να γίνει ο Άγιος Βασίλης. Ο σχεδιαστής του υποψήφιου για Όσκαρ, Ernest & Celestine (2012), Πατρίκ Ιμπέρ (Corto Maltese in Siberia), συνεργάζεται με τον συγγραφέα του ομώνυμου παιδικού εικονογραφημένου βιβλίου του Μπενζαμίν Ρενέρ, στην κινηματογραφική του μεταφορά. Πρόκειται για χαριτωμένες κι αστείες ιστορίες σε υπέροχο κινούμενο σχέδιο, οι οποίες τα βάζουν με τα στερεότυπα, αρκετά απλοϊκές για τα μικρότερα παιδιά, αλλά και με γερές δόσεις ενήλικου χιούμορ, για να διασκεδάσουν κι οι μεγάλοι. Ξεχωρίζει η δεύτερη από τις τρεις ιστορίες, αυτή με την αλεπού του τίτλου.

Info: Η Μεγάλη Κακιά Αλεπού και άλλες ιστορίες (Le Grand méchant renard et autres contes...). Κινούμενα Σχέδια. Γαλλία, Βέλγιο 2017. Σκηνοθεσία: Πατρίκ Ιμπέρ & Μπενζαμίν Ρενέρ. Με τις φωνές των: Νίκου Παπαδόπουλου, Στέλιου Ψαρουδάκη, Ποίμη Πέτρου, Γιάννη Υφαντή, Σοφίας Καψαμπέλη. Διανομή: Spentzos Film.  

 
εμφάνιση σχολίων