Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Πιερ Πάολο Παζολίνι. Διαβάζουμε ένα «κεφάλαιο» από τη βιογραφία του
PRESS
5 Μαρτίου 2018
«Αν και η σχέση της Μαρίας Κάλλας με τον Πάολο Παζολίνι δεν ήταν μόνο επαγγελματική, ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε αν ήταν επίσης ερωτική. Οι φήμες όμως έγιναν πολύ έντονες όταν το καλοκαίρι του 1969, ο Παζολίνι βοήθησε την Κάλλας να ξεπεράσει τον Αριστοτέλη Ωνάση -ο οποίος την είχε αφήσει για να παντρευτεί τη Τζάκι Κένεντι- και η Κάλλας με τη σειρά της τον βοήθησε να ξεπεράσει τη διάσταση από τον σύντροφό του κατά τη διάρκεια της περιοδείας τους για τη «Μήδεια» και στη συνέχεια στις κοινές καλοκαιρινές τους διακοπές σε έναν ελληνικό προορισμό. Στο μεταξύ η Οριάνα Φαλάτσι έστελνε γράμματα-ψυχογραφήματα στον Παζολίνι για τον τρόπο με τον οποίο μπορούσε να υπομένει κάθε της καπρίτσιο ενώ οι παπαράτσι έκαναν πάρτι όποτε τους πετύχαιναν.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1969. ΠΕΤΑΛΙΟΙ ΣΤΟΝ ΝΟΤΙΟ ΕΥΒΟΪΚΟ. Η ντίβα της όπερας Μαρία Κάλλας απολαμβάνει τις διακοπές παρέα με τον Ιταλό σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι. Ένα χρόνο πριν, η Κάλλας είχε καταρρεύσει ψυχολογικά, επειδή ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ενώ διατηρούσε ακόμα σχέση μαζί της, παντρεύτηκε την Τζάκι Κένεντι. Στο πρόσωπο του Ιταλού σκηνοθέτη βρήκε ένα φίλο που της συμπαραστεκόταν. Ήταν άλλωστε και εκείνος απογοητευμένος, μιας και ο σύντροφός του Νινέτο είχε αρχίσει ν’ απομακρύνεται. Παζολίνι και Κάλλας πέρναγαν πολλές ώρες μαζί στην παραλία.
ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΙΧΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, με την ταινία «Μήδεια». Ο σκηνοθέτης επέλεξε την Κάλλας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο και ανέφερε σε συνέντευξή του ότι ήταν από τις λίγες φορές που ήξερε ποιος θα ερμηνεύσει τον ρόλο που ετοίμαζε: «Κάποιες φορές γράφω τα σενάριά μου χωρίς να γνωρίζω ποιος ηθοποιός θα ερμηνεύσει κάθε ρόλο. Σ’ αυτή την περίπτωση γνώριζα ότι θα ήταν η Μαρία Κάλλας, οπότε προσάρμοσα το γράψιμό μου πάνω της. Είχε μεγάλη επίδραση στη συγκρότηση του χαρακτήρα της ηρωίδας. […] Η βαρβαρότητα βαθιά μέσα της, που βγαίνει από το βλέμμα της, από τα χαρακτηριστικά της, δεν διακρίνεται άμεσα. Ανήκει σ’ έναν αγροτικό κόσμο, στην επαρχιακή Ελλάδα που μετά ανατράφηκε με την αστική κουλτούρα. Κατά κάποιο τρόπο, προσπάθησα να επικεντρώσω την πολυπλοκότητα της Μήδειας πάνω στον χαρακτήρα της»....