0
1
σχόλια
335
λέξεις
TECH

Αυτό, ακόμα και για το facebook, πάει πολύ. Παραδέχτηκε ότι έκανε τεστ μέσω των news feed σε 700.000 χρήστες 

ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
1 Ιουλίου 2014
Αλλάζοντας τις δημοσιεύσεις στους τοίχους χιλιάδων ανθρώπων, το FB μελετά ή και αλλάζει τα συναισθήματα των χρηστών. Μια μελέτη αποκαλύπτει ότι εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες έγιναν εν αγνοία τους πειραματόζωα, καθώς οι συναισθηματικές τους καταστάσεις χειραγωγήθηκαν μέσω των δημοσιεύσεων που εμφανίζοντας ή όχι στη σελίδα τους.

Για μία ολόκληρη εβδομάδα, τον Ιανουάριο του 2012, ερευνητές από τα πανεπιστήμια Cornell και UCSF επεξεργάστηκαν τις ενημερώσεις του Facebook χιλιάδων ανθρώπων. Πειράζοντας τη ροή των δημοσιεύσεων που εμφανίζονται σε 689.003 χρήστες, οι ερευνητές επεξεργάστηκαν status, ειδησεογραφικά άρθρα και φωτογραφίες, αλλάζοντας τον αλγόριθμο που καθορίζει τι θα εμφανίζεται στο News Feed, ώστε να αξιολογήσουν τον συναισθηματικό αντίκτυπο που θα έχει καθεμία από αυτές. Οι ερευνητές χώρισαν τους χρήστες σε δύο ομάδες. Στη μία ομάδα εμφανίζονταν περισσότερες δημοσιεύσεις θετικά φορτισμένες, δηλαδή αισιόδοξες, με αγάπη, καλοσύνη κ.ο.κ. Στη δεύτερη ομάδα, οι δημοσιεύσεις ήταν αρνητικά φορτισμένες, με μηνύματα απαισιοδοξίας και θλίψης. Στόχος της ερευνητικής ομάδας ήταν να μελετήσει το φαινόμενο της «συναισθητικής μεταδοτικότητας», δηλαδή το πώς μεταδίδονται τα θετικά ή τα αρνητικά συναισθήματα στους γύρω μας.

Το συμπέρασμα; Τα συναισθήματα μεταδίδονται διαδικτυακά ακριβώς όπως στις κοινωνικές επαφές πρόσωπο με πρόσωπο. Οι αρνητικά φορτισμένες δημοσιεύσεις φάνηκε να πυροδοτούν ένα κύμα θλίψης και απαισιοδοξίας, με τους χρήστες που τις διάβαζαν να κάνουν και οι ίδιοι περισσότερες αρνητικά φορτισμένες δημοσιεύσεις. Αντιθέτως, η χαρά και η αισιοδοξία φάνηκε να φέρνουν περισσότερα θετικά συναισθήματα. Επίσης παρατηρήθηκε «σύνδρομο στέρησης», δηλαδή τα άτομα που εκτέθηκαν σε λιγότερες δημοσιεύσεις συναισθηματικού χαρακτήρα, θετικές ή αρνητικές, ήταν κι αυτά λιγότερο εκδηλωτικά τις επόμενες ημέρες.

Η δημοσίευση της έρευνας ξεσήκωσε πολλές αντιδράσεις σχετικά με το πόσο ηθικό είναι να χειραγωγεί κανείς τα συναισθήματα του χρήστη εν αγνοία του, έστω και για το καλό της επιστήμης. Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι ήταν συνεπείς με την πολιτική δεδομένων του Facebook, την οποία και υπογράφουν οι χρήστες όταν ανοίγουν τον λογαριασμό τους. Ωστόσο οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο παραμένουν έντονες, με πολλούς να κάνουν λόγο για έναν οργουελικό «Μεγάλο Αδελφό» που χειραγωγεί τις μάζες.

εμφάνιση σχολίων