3
1
σχόλια
799
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Η Αόρατη Γυναίκα, Αίσθηση Αμαρτίας, Ο Έρωτας Είναι το Τέλειο Έγκλημα

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
13 Μαρτίου 2014

Η ΑΟΡΑΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ: Η Έλεν «Νέλι» Τέρναν, μια 17χρονη, όχι ιδιαίτερα ταλαντούχα, ηθοποιός του θεάτρου, γίνεται με τη συγκατάθεση και συνεργασία της μητέρας της, ερωμένη του διάσημου, 45άρη, παντρεμένου και πατέρα 10 παιδιών, συγγραφέα Τσαρλς Ντίκενς. Για να μη χαλάσει την εικόνα του αγαπημένου της αλλά και τη δική της υπόληψη, θα παραμείνει -αντίθετα με τις πραγματικές επιθυμίες της- «αόρατη» στο πλάι του ακόμη και όταν ο Ντίκενς χωρίσει από τη γυναίκα του και μέχρι το τέλος της ζωής του. Τη συναντάμε παντρεμένη πια, όταν ο γιος της παίρνει μέρος σε ένα θεατρικό ανέβασμα ενός έργου του Ντίκενς στο σχολείο, να εξομολογείται την ιστορία της σε έναν ιερωμένο.

Η Αόρατη Γυναίκα είναι η δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του Ρέιφ Φάινς (Ξενοδοχείο Grand Budapest, Σφραγισμένα Χείλη, Ο Επίμονος Κηπουρός, Το Τέλος Μιας Σχέσης), γυρισμένη με τα καλύτερα συστατικά της γνωστής αγγλικής παράδοσης σε ό,τι αφορά τις ταινίες Βικτοριανής εποχής. Αυτή η εποχή του άκρατου πουριτανισμού και της ψεύτικης σεμνοτυφίας είχε σαν θύματά της κυρίως τις γυναίκες, οι οποίες ακόμη και σήμερα αγωνίζονται για ίσα δικαιώματα (κοινωνικά, μισθολογικά, σεξουαλικά). Θύμα η γυναίκα του Ντίκενς, θύμα η νεαρή αόρατη ερωμένη (Φελίσιτι Τζόουνς), θύμα και η μητέρα της (Κριστίν Σκοτ Τόμας), η οποία προερχόμενη από μια μη προνομιούχο οικογένεια, θυσιάζει την κόρη της για να της εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή. Με κύριο ατού της μια σειρά από εξαιρετικές ερμηνείες, είναι συγκινητική, ατμοσφαιρική και σκηνοθετημένη με τη γνωστή cool βρετανική κομψότητα. Χάνει κάπως την «ψυχραιμία» της στο επιτηδευμένα συγκινητικό -έως και λίγο μελό- φινάλε της.
 
Ιnfo: Η Αόρατη Γυναίκα (The Invisible Woman). Δραματική Βιογραφία Εποχής. Αγγλία 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ρέιφ Φάινς. Παίζουν: Ρέιφ Φάινς, Φελίσιτι Τζόουνς, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τζοάνα Σκάνλαν. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.



ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΜΑΡΤΙΑΣ: Ένας θυμωμένος μεταλλωρύχος επαναστατεί ενάντια στη διαφθορά των πρώην αφεντικών και συναδέλφων του, μετά την αγοραπωλησία των ορυχείων. Ένας μετανάστης εργάτης, ο οποίος επιστρέφει για να περάσει την Πρωτοχρονιά στο σπίτι του, ανακαλύπτει τις απεριόριστες δυνατότητες που μπορεί να του προσφέρει ένα όπλο. Μία όμορφη ρεσεψιονίστ ενός σπα φτάνει στα όριά της, όταν ένας πλούσιος πελάτης την κακομεταχειρίζεται. Ένας νεαρός εργάτης εργοστασίου αλλάζει δουλειά προσπαθώντας να κάνει τη ζωή του καλύτερη.

Ο πάντα κοινωνικά ευαίσθητος σκηνοθέτης του Still Life, Ζία Ζανγκέ, επιστρέφει με άλλη μια, κατά βάση, πεσιμιστική σπουδή πάνω στην απαλλοτρίωση του κοινωνικού ιστού της χώρας του από την επέλαση των καπιταλιστικών αξιών. Όχι φυσικά με τον τρόπο ενός νοσταλγού των «παλιών καλών καθεστωτικών ημερών» (η σκηνή με τις κοπέλες του πορνείου της 4ης ιστορίας, να παρελαύνουν μπροστά από τους πελάτες με σέξι εκδοχές των πρώην στρατιωτικών στολών, τα λέει όλα), αλλά με τη σταδιακή διάλυση της όποιας κοινωνικής αλληλεγγύης στο κυνήγι του εύκολου χρήματος.

Αυτό που αλλάζει εδώ είναι η, ασυνήθιστη γι’ αυτόν, κατάληξη των ιστοριών του σε εκρήξεις βίας από τους ήρωές του. Βία ενάντια σε δικαίους και αδίκους. Βία ενάντια στον ίδιο τους τον εαυτό. Από την ξεκάθαρα μελαγχολική ματιά του δεν λείπει όμως ούτε το υπόγειο χιούμορ, ούτε και η ποίηση της παρακμής (εγκαταλειμμένες βιομηχανικές μονάδες, μουδιασμένες φτωχογειτονιές, ιστορικά μνημεία κάτω από το βαρύ πέπλο της αιθαλομίχλης). Η εμβόλιμη παρουσία ζώων του κινέζικου ωροσκοπίου αλλά και δύο σκηνές παραδοσιακής όπερας του δρόμου μπαίνουν μέσα στις ιστορίες, για να υπογραμμίσουν τη σημασία τους (τα πρώτα) και την οδύνη της απώλειας (οι δεύτερες). Όπως όμως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις σπονδυλωτές ταινίες, έτσι και στην Αίσθηση Αμαρτίας υπάρχει μια ανισορροπία στη δυναμική των τεσσάρων ιστοριών, με την πρώτη και την τέταρτη να ξεχωρίζουν. Βραβείο σεναρίου στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών.

Ιnfo: Αίσθηση Αμαρτίας (Tian Zhu Ding/A Touch of Sin). Κοινωνική, Δραματική. Κίνα 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ζία Ζανγκέ. Παίζουν: Τζιανγκ Γου, Λούο Λανσάν, Ζάο Τάο, Μπαοκιάνγκ Γουάνγκ, Ζανγκ Ζιά-Γι. Διανομή: Ama Films.



Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΕΓΚΛΗΜΑ: Ο Μαρκ (Ματιέ Αμαριλίκ) στα 40 του είναι καθηγητής λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο της Λωζάνης, ο οποίος εξακολουθεί να ζει με την αδερφή του σε ένα τεράστιο απομονωμένο σαλέ και που του αρέσει να συνάπτει ερωτικές σχέσεις με τις μαθήτριές του. Oταν όμως η τελευταία του κατάκτηση εξαφανίζεται ξαφνικά, η μητέρα της έρχεται στο κολέγιο για να ανακαλύψει πτυχές της ζωής της κόρης της και μέσα σ’ αυτές συναντά τον Μαρκ…

Οι αδερφοί Ζαν-Μαρί και Αρνό Λαριέ, βασισμένοι στο μυθιστόρημα Incidences του Φιλίπ Τζιαν, στο Ο Έρωτας Είναι το Τέλειο Έγκλημα συναντούν τον Κλοντ Σαμπρόλ (Η Τελετή, Ευχαριστώ για τη Σοκολάτα, Ο Χασάπης), ο οποίος συναντά τον Χίτσκοκ. Πρόκειται για ένα αστυνομικό, ερωτικό θρίλερ, το οποίο εξελίσσεται στο απόκοσμα ονειρικό τοπίο των ελβετικών Άλπεων. Διαθέτει ατμόσφαιρα, αγωνία, γερές δόσεις μαύρου χιούμορ κι ένα εξαιρετικό καστ. Οι φίλοι των γαλλικών noir θα περάσουν σίγουρα καλά.

Ιnfo: Ο Έρωτας Είναι το Τέλειο Έγκλημα (L’Amour Est Un Crime Parfait). Αστυνομικό Θρίλερ. Γαλλία – Ελβετία 2013. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Αρνό & Ζαν-Μαρί Λαριέ. Παίζουν: Ματιέ Αμαριλίκ, Ντενί Πονταλιντές, Μαϊουέν, Καρίν Βιάρ, Σάρα Φορεστιέ. Διανομή: Odeon.



εμφάνιση σχολίων