Η πρωτοβουλία ανήκει στο
Unhate Foundation της Βenetton που με τις καμπάνιες του προωθεί την κουλτούρα του μη-μίσους. Υποστηρίζει τις νέες γενιές, την καταπολέμηση των διακρίσεων κάθε είδους, διαδίδει τις κοινωνικές επιπτώσεις της Τέχνης, ως εργαλείο κατά του μίσους.
Το Unemployee Of The Year θέλει να μιλήσει για το κλισεδάκι που θέλει τον άνεργο να είναι ίσως και λίγο άεργος. Με πίστη στη δημιουργικότητα της νεολαίας του κόσμου, ζητάει από τους ενδιαφερόμενους να στείλουν τις δικές τους ιδέες, projects και προτάσεις σε τομείς που κυμαίνονται από την τέχνη, την επικοινωνία και την κοινωνική / περιβαλλοντική συνείδηση, μέχρι φυσικά τη δημιουργία ευκαιριών για εργασιακή απασχόληση.
Η νέα διαφημιστική εκστρατεία της Benetton θα περιλαμβάνει κι ένα φιλμάκι βασισμένο στο διαγωνισμό για την επιλογή 100 «ανέργων της χρονιάς». Η ταινία παρουσιάζει τα πορτρέτα τεσσάρων νέων, που ενώ ψάχνουν για θέσεις εργασίας, παράλληλα παλεύουν για την αξιοπρέπειά τους, ενάντια στην αδιαφορία και το στίγμα.
Τηλεοπτικά σποτ με νέους να διαδηλώνουν, να διαμαρτύρονται και να κάνουν ουρές στα ταμεία ανεργίας, αν και πραγματικότητα με θλιβερά μεγάλα ποσοστά σε παγκόσμιο επίπεδο, μάλλον δεν θα προκαλέσουν τον χαμό και τη νομική διαμάχη που προκάλεσε η τελευταία διαφημιστική εκστρατεία του Benetton, η οποία απεικόνιζε τον πάπα Βενεδίκτο να φιλάει στο στόμα έναν ιμάμη. (Για να τερματιστεί η διαμάχη με το Βατικανό, έπρεπε η Benetton να κάνει δωρεά σε καθολική φιλανθρωπική οργάνωση).
Η συμμετοχή στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει ανεβάζοντας την ιδέα στο προφίλ μας στο facebook και στη συνέχεια στη σελίδα του διαγωνισμού. Οι 100 συμμετοχές με τις περισσότερες ψήφους θα λάβουν χρηματικό έπαθλο από 5.000 δολάρια. Ο διαγωνισμός τρέχει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου.