Dune: Μέρος Δεύτερο. Περάσματα. Ο Πάγος που Καίει. Άκουσέ Με. Πρίμα Μπαλαρίνα. Μια Γυναίκα. Οι Περιπέτειες του Επιθεωρητή Σαν. White Dog. Από τον Χ. Λακταρίδη
DUNE: ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Στην έρημο του Αράκις ο νεαρός Πολ Ατρείδης ενστερνίζεται όλο και περισσότερο το ρόλο του ως ηγέτη, καθώς εκπαιδεύεται με στόχο να εκδικηθεί τη διάλυση του Οίκου του. Ταυτόχρονα, ενδυναμώνεται η σχέση του με την Τσάνι, καθώς καλείται να αποτρέψει τις δυσοίωνες εξελίξεις που βλέπει στο μέλλον του.DOCTV.GR
28 Φεβρουαρίου 2024
Έχοντας ρίξει τον θεατή κατευθείαν στα βαθιά ή μάλλον σωστότερα, στο μέσον της άνυδρης "καρδιάς" της αμμόδου επιφάνειας του πλανήτη Αράκις, γνωστού και ως Ντιουν, στην πρώτη ταινία της σειράς που προσωπικά μας είχε αφήσει αφηγηματικά ανικανοποίητους λόγω της απουσίας "εισαγωγής" στο σύμπαν μιας μυθολογίας που δεν ήταν ευρέως γνωστή σε όλους, η συνέχεια μοιάζει πιο "κανονική" (αφηγηματικά πάντοτε μιλώντας, καθώς το σκηνοθετικό, στυλιστικό, δημιουργικό ύφος της όλης σύλληψης ήταν και συνεχίζει να είναι εκπληκτικό).
Με εδραιωμένες πλέον όλες τις παραμέτρους το «Dune: Μέρος Δεύτερο» είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένο και βρίσκει χώρο ακόμη και για χιουμοριστικές πινελιές που επίσης έλειπαν από την πρώτη ταινία.
Μέσα από την διαμάχη των Φρέμεν με τους Χαρκόνεν για την κυριαρχία του Αράκις και του πολύτιμου μπαχαρικού, ο Πολ Ατρείδης ενηλικιώνεται και αναλαμβάνει τον μεσιανικό ρόλο που του επιφυλάσει η μυθοπλασία του μυθιστορήματος ποταμού του Φρανκ Χέρμπερτ, το οποίο εμπνέεται από αρχαίες μυθικές δοξασίες, παλαιότερα (Λόρενς της Αραβίας) και σύγχρονα (Μεσανατολικό), ιστορικά γεγονότα της εποχής του, τα οποία ο Βιλνέβ μπολιάζει με ιδιαίτερη επιτυχία πάνω στα γεγονότα του σήμερα στην ευρύτερη περιοχή, δίνοντας έμφαση και στον θρησκευτικό φανατισμό (μέσω του χαρακτήρα της Λαίδης Τζέσικα).
Γυρισμένη απευθείας σε IMAX 1.43:1 και 1.90:1 αξίζει να ειδωθεί - αν αυτό είναι δυνατόν - στην καλύτερη, τεχνικά εξοπλισμένη αίθουσα.
Info: Dune: Μέρος Δεύτερο (Dune: Part Two). Δραματική Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ντενί Βιλνέβ. Παίζουν: Τίμοθι Σαλαμέ, Ζεντάγια, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Οστιν Μπάτλερ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Τζος Μπρόλιν, Φλόρενς Πιου, Κρίστοφερ Γουόκεν, Λέα Σεϊντού. Διανομή: Tanweer.
ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ο Τόμας είναι ένας νεαρός, καλλιτεχνικά επιτυχημένος Γερμανός σκηνοθέτης που ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Σε ένα πάρτι μετά το πέρας των γυρισμάτων της τελευταίας του δημιουργίας, αντί να γυρίσει σπίτι με τον Βρετανό σύζυγό του, Μάρτιν, καταλήγει στο κρεβάτι της Γαλλίδας δασκάλας Αγκάτ, θέλωντας να "πειραματιστεί" - όπως εξομολογείται την επόμενη μέρα στον σύντροφό του. Σιγά σιγά κάνει δεσμό μαζί της χωρίς να σκεφτεί ούτε στιγμή για τα συναισθήματα του Μάρτιν που οδηγείται μαθηματικά στην αγκαλιά ενός άλλου εραστή. Όταν ο Τόμας το μαθαίνει ενοχλείται, παρόλο που ετοιμάζεται να επισημοποιήσει την σχέση του με την Αγκάτ, γεγονός για το οποίο οι γονείς της, γνωρίζοντας την αμφισεξουαλικότητα του υποψήφιου "γαμπρού" τους, έχουν πολλές αμφιβολίες.
Ο Αμερικανός Άιρα Σακς είναι ένας εξαιρετικός, "αθόρυβος" σκηνοθέτης, ο οποίος χειρίζεται πάντοτε με τακτ και χωρίς πολύ "θόρυβο" κοινωνικά θέματα σχέσεων, συνήθως λοατκι σεξουαλικής κατεύθυνσης είτε ευθέως (Η Αγάπη Είναι Παράξενη, Keep the Lights On), είτε πλαγίως (Μικροί Κύριοι).
Στην Ευρώπη για πρώτη φορά, γυρίζει μια ερωτική, δραματική κομεντί χαρακτήρων, για έναν νάρκισσο νεαρό σκηνοθέτη με εγωπαθή συμπεριφορά, που δεν νοιάζεται για το αν πληγώνει γύρω του ποικιλοτρόπως τους ανθρώπους που νοιάζονται για αυτόν. Ο αγαπημένος μας - ηθοποιός χαμαιλέοντας - Φραντς Ρογκόφσκι του δίνει υπόσταση χωρίς να "τραυματίζεται" από τις μάλλον ατυχείς στυλιστικές επιλογές της ενδυματολόγου. Οι άλλοι δύο χαρακτήρες, αν και λίγο "ριγμένοι" σε σχέση με τον δικό του, δεν παρουσιάζονται σαν "αθώες περιστερές", καθώς εκείνος δεν κρύβει τον ναρκισσισμό του, ο οποίος είναι πιθανότατα και το στοιχείο που τον κάνει τόσο επιθυμητό στα μάτια τους. Μινιμαλιστικά μοντέρνο, χωρίς διδακτισμό ή επικριτική διάθεση, το φιλμ αποτυπώνει μια πλευρά των σύγχρονων σχέσεων, χωρίς ο λοατκι χαρακτήρας του να το καθορίζει ως αποκλειστικά τέτοιο.
Info: Περάσματα (Passages). Ερωτική Δραματική Κομεντί. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Άιρα Σακς. Παίζουν: Φραντς Ρογκόφσκι, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Μπεν Γουίσο. Διανομή: The Film Group.
Ο ΠΑΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ: Γυρισμένη στην πόλη Γιαντζί, μια συνοριακή πόλη στη Βόρεια Κίνα, η ταινία ακολουθεί την ανάπτυξη της σχέσης τριών νέων που βρίσκονται στην αρχή της ενήλικης ζωής τους, κατά τη διάρκεια λίγων ημερών μέσα στο χιονισμένο τοπίο. Η νεαρή Νάνα δουλεύει σαν ξεναγός στα σύνορα Κίνας και Κορέας αναλαμβάνοντας να γνωρίσει για λίγες ώρες σε Κινέζους τουρίστες Κορεάτικα ήθη και έθιμα, παραδοσιακούς χορούς, χειροτεχνία και γαστρονομία, κάνοντας και μια στάση για φαγητό στο εστιατόριο της αδελφής του Ξιάο, που την φλερτάρει. Εκείνος με τη σειρά του, είναι ένας νεαρός άνδρας με "ατίθασο" παρελθόν, ο οποίος παράτησε το σπίτι του και το σχολείο το οποίο δεν αγαπούσε, για να δουλέψει στο μαγαζί της αδελφής του. Πέρα από φιλική σχέση του με την Νάνα και το δέσιμό του με τον εξίσου ατίθασο με εκείνον ανιψιό του, αυτό που λατρεύει πραγματικά είναι να κάνει βόλτες με την μηχανή του. Ο Χάοφενγκ είναι ένας μοναχικός, μελαγχολικός νεαρός άνδρας στην ηλικία τους από τη Σαγκάη, που ευρισκόμενος εκεί για τον γάμο ενός συναδέλφου του, συμμετέχει ως τουρίστας σε ένα από τα γκρουπ της Νάνα. Όταν χάσει το κινητό του, η κοπέλα αρχικά και στη συνέχεια και ο Ξιάο, θα τον πείσουν να περάσει μερικές μέρες μαζί τους.
Η Νάνα θα κοιμηθεί με τον Χάοφενγκ που αργότερα θα τους πείσει να επισκεφτούν και οι τρεις τους μια θρυλική λίμνη πάνω στα παγωμένα βουνά. Με το παρελθόν να στοιχειώνει και τους τρεις τους που βρίσκονται εκεί - μακριά από το σπίτι τους - για διαφορετικό λόγο ο καθένας τους, η συνάντηση τους και ο χρόνος που περνούν μαζί, θα τους κάνει να αναθεωρήσουν τα προσωπικά θέλω τους.
Ο Αντονι Τσεν του εξαιρετικού «Εποχή της Βροχής» που δυστυχώς στη χώρα μας πέρασε σχεδόν απαρατήρητο τον δύσκολο Σεπτέμβριο του '20, παρουσίασε μέσα στο 2023 δύο ταινίες. Την πρώτη του αγγλόφωνη και γυρισμένη στην Ελλάδα παραγωγή με τίτλο «Σε Άγνωστα Νερά» (Drift) και πριν από αυτή, το, «Ο Πάγος Που Καίει» (The Breaking Ice), μία λυρική δημιουργία φόρο τιμής στο γαλλικό νέο κύμα που μεταφέρει στην εποχή μας το κλίμα εκείνο του 60s νεανικού ρομαντισμού όταν αυτός συγκρούεται με την μελαγχολία στο μεταίχμιο ανάμεσα στην χαμένη εφηβεία και την ενηλικίωση της "πραγματικής" ζωής.
Ο καθένας από τους τρεις ήρωες, έχει μια "μυστική ζωή", ένα κρυμμένο τραύμα το οποίο δεν νιώθει έτοιμος να μοιραστεί με τους άλλους. Ο ίδιος ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης, δίνει στον θεατή λίγες σκόρπιες πληροφορίες (μια ουλή στο πόδι της Νάνα και μια παλιά της φίλη που την επισκέπτεται για να της φέρει ένα κιβώτιο με αναμνηστικά, μια επίμονη κλήση στο κινητό του Χάοφενγκ πριν το "χάσει", ένα τραγούδι που παίζει στην κιθάρα ο Ξιάο ο οποίος κάπως διαισθάνεται πως ο νέος τους φίλος, χρειάζεται την φροντίδα τους), αφήνοντας του άπλετο χώρο να κάνει υποθέσεις για τον καθένα από αυτούς. Με την δύναμη της ταινίας να είναι αυτός ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο ισορροπεί πάνω σε αυτή την "αφαίρεση" και στους συμβολισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού πάγου, του χειμώνα, του νερού, των συνόρων, της αθέατης για τους ήρωες λίμνης πάνω από τα κεφάλια τους, που ονομάζεται Heaven's Lake (επουράνια λίμνη) και που είναι ένας τεράστιος κρατήρας ηφαιστείου γεμάτος νερό, σε υψόμετρο 2.189 μέτρων στα σύνορα Κίνας και Βόρειας Κορέας - ακόμη και η παρουσία μιας αρκούδας της οποίας η χειμερία νάρκη έχει διακοπεί - ο σκηνοθέτης καταφέρνει να δώσει υπόσταση στην ζεστασιά της - έστω παροδικής - ανθρώπινης επαφής, ακόμα και όταν αυτό γίνεται με τον ενστικτώδη (Ξιάο), δοτικό (Νάνα), απελπισμένο (Χάοφενγκ) τρόπο του καθένα τους, μιας επαφής που θα τους δώσει τη δύναμη να προχωρήσουν παρακάτω. Εξαιρετικοί οι τρεις πρωταγωνιστές, η φωτογραφία και το ατμοσφαιρικό μουσικό σκορ του Κιν Λεόν.
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο "Ένα Κάποιο Βλέμμα" των Καννών και στη συνέχεια συμμετείχε στα φεστιβάλ, Τορόντο, Μελβούρνης, Ζυρίχης, Βαρσοβίας, Γάνδης, Ρίο ντε Τζανέιρο και ήταν η επίσημη ταινία λήξης του Φεστιβάλ QCinema στις Φιλιππίνες. Στην Ελλάδα η πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσία του σκηνοθέτη, ενώ ήταν και η επίσημη πρόταση της Σιγκαπούρης για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
Info: Ο Πάγος Που Καίει (Ran Dong/The Breaking Ice). Ψυχολογική Δραματική Κομεντί. Κίνα, Σιγκαπούρη, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Αντονι Τσεν. Παίζουν: Ζου Ντονγιού, Λιου Χαοράν, Κου Τσουξάου. Διανομή: One From the Heart.
ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ: Μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, η κωφή έφηβη Βαλμίρα αναγκάζεται να φύγει από ειδικό σχολείο στην Αθήνα και επιστρέφει στο αποκομμένο νησί του πατέρα της. Εκεί, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της απομόνωσης και του ρατσισμού – όχι μόνο εξαιτίας των προκαταλήψεων του χωριού, αλλά κυρίως των δικών της. Αυτό που εκείνη θέλει είναι να επιστρέψει στην πρωτεύουσα και να γίνει χορεύτρια. Θα δημιουργήσει μια αδελφική σχέση με τον γιο της μητριάς της, θα ερωτευτεί το "χειρότερο" άτομο που θα μπορούσε και έρχεται αντιμέτωπη με τα πειράγματα των άλλων στο σχολείο και την "ψυχρότητα" του πατέρα της.
Η ταινία της Μαρίας Ντούζα που έκανε πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, φτάνει με καθυστέρηση, μετά από μια μακριά φεστιβαλική καριέρα και στις κινηματογραφικές οθόνες της χώρας παραγωγής της. Θέμα της η σύγκρουση και η ασυνεννοησία των γενεών στην ελληνική επαρχία, ουσιαστικά (καθώς η ηρωίδα είναι κωφή) και μεταφορικά. Παπακώστα και Πυρπασόπουλος έχουν καλή χημεία μεταξύ τους αν και η παραγωγή επικρίθηκε για το ότι δεν επέλεξε μια πραγματικά κωφή ηθοποιό για τον πρωταγωνιστικό ρόλο και για την μονοδιάστατη, χωρίς γκρίζες ζώνες, προσέγγισή της. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λος Αντζελες.
Info: Άκουσέ Με (Listen). Δραματική. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μαρία Ντούζα. Παίζουν: Ευθαλία Παπακώστα, Δημήτρης Κίτσος, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Νίκος Κούκας, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιοάνα Μπουκόβσκα Νταβίντοβα. Διανομή: Cinobo.
ΠΡΙΜΑ ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ: Η αληθινή ιστορία της Τζόι Γουόμακ, της Αμερικανίδας η οποία εγκατέλειψε την οικογένειά της στο Τέξας σε ηλικία μόλις 15 ετών, για να ταξιδέψει στη Μόσχα και να πραγματοποιήσει το όνειρό της: να γίνει μία από τις ελάχιστες χορεύτριες της πατρίδας της που έγιναν δεκτές στα μπαλέτα Μπολσόι. Θα μπει σε προπαρασκευαστική σχολή που ως Αμερικανίδα, θα περάσει πολύ δύσκολα, όμως ακόμα και όταν μάθει τη γλώσσα και κερδίσει την εκτίμηση της δασκάλας της Τατιάνα Βόλκοβα, ως μη Ρωσίδα θα φτάσει σε σημείο μέχρι και να κάνει λευκό γάμο με έναν Ρώσο συμμαθητή της για να το καταφέρει. Στη συνέχεια όμως θα έρθει αντιμέτωπη με καινούργια προβλήματα και με την επιμονή των γονιών της να τα παρατήσει και να επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μετά το ντοκιμαντέρ του 2021 «Joy Womack: The White Swan», ο Νεοζηλανδός ηθοποιός και σκηνοθέτης Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον, γράφει και σκηνοθετεί μια δραματική ταινία μυθοπλασίας βασισμένη στην εμπειρία των τριων ετών που πέρασε στη Ρωσία η μόλις 29χρονη σήμερα γνωστή μπαλαρίνα, που ήταν σύμβουλος στα γυρίσματα και που χορεύει αντί της πρωταγωνίστριας στα μακρινά πλάνα υποδυόμενη τον εαυτό της.
Από τη στιγμή που γίνεται δεκτή στα Μπολσόι ως παντρεμένη με Ρώσο πολίτη, έχει να αντιμετωπίσει ένα διεφθαρμένο σύστημα - κατά την ομολογία της - το οποίο προσπάθησε να ξεσκεπάσει μιλώντας στα ρωσικά ΜΜΕ για αυτό, γεγονός που την έκανε απόλυτα αντιδημοφιλή και αποδιοπομπαίο τράγο. Παρόλες τις αντιξοότητες (τους συνεχείς τραυματισμούς, την εχθρική στάση των συμμαθητών της, την αρχική απαξίωση της δασκάλας της, τις αντιρρήσεις της "πεθεράς" της και των γονιών της), τίποτα δεν την πτοεί στο να πετύχει τον στόχο της.
Με μια πραγματική ιστορία επιτυχίας από το μηδέν από αυτές που αγαπάει ο κινηματογράφος, η ταινία του Ρόμπερτσον είναι σκηνοθετημένη με στιβαρό, ακαδημαϊκό τρόπο και ξεχωρίζει κυρίως για τις ερμηνείες των ηθοποιών της, της νεαρής Τάλια Ράιντερ, της Νταϊάν Κρούγκερ στον ρόλο της Βόλκοβα και του νεαρού Ουκρανού Ολεγκ Ιβένκο, τον οποίο γνωρίσαμε ως Νουρέγιεφ στο «Λευκό Κοράκι» του Ρέιφ Φάινς. Γυρισμένη στην Πολωνία, η ταινία θα βγει στη Ρωσία στις 4 Απριλίου και θα είχε ενδιαφέρον να δει κανείς την αντίδραση των Ρώσων - που όλοι αγαπούν να μισούν - σε όσα τους καταλογίζει.
Info: Πρίμα Μπαλαρίνα (joika). Δραματική Βιογραφία. Πολωνία, Νέα Ζηλανδία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον. Παίζουν: Τάλια Ράιντερ, Νταϊάν Κρούγκερ, Ολεγκ Ιβένκο, Μπόρις Ζικ. Διανομή: Spentzos Film.
ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ: Μία επιθεωρήτρια της Αστυνομίας στο Παρίσι, αστυνομικός με μεγάλη ηθική ακεραιότητα, ρομαντική εκ φύσεως και συγγραφέας στον ελεύθερο χρόνο της, ζει, φαινομενικά ήσυχα, με τον σύζυγό της, μετά τον θάνατό της αδερφής της. Όταν όμως, αίφνης, ανακαλύπτει την διπλή ζωή του άντρα της μεταστρέφεται και, ανίκανη να διαχειριστεί το σοκ, οδηγείται σε μέχρι πρότινος αδιανόητες για εκείνη πράξεις.
Ψυχολογικό, αστυνομικό θρίλερ του Ζαν-Πολ Σιβεϊράκ με την Σοφί Μαρσό (Braveheart, Όλα Πήγαν Καλά), πρώην σύντροφο του Αντρέι Ζουλάφσκι (1984 - 2001) και του Κριστόφ Λαμπέρ (2007 - 2014). Στην ταινία η πραγματικότητα μπλέκεται με τον εφιάλτη, ενώ ο σκηνοθέτης θίγει μέσω της ιστορίας ενός δεύτερου ζευγαριού και το ζήτημα της κακοποίησης στο γάμο. Στο πλευρό της Σοφί Μαρσό συναντάμε τη Ρουμάνα Κριστίνα Φλουτούρ, βραβευμένη στις Κάνες για την ταινία του Κρίστιαν Μουντζίου «Πίσω από τους Λόφους».
Info: Μια Γυναίκα (Une Femme de Notre Temps). Αστυνομική Θρίλερ. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Σιβεϊράκ. Παίζουν: Σοφί Μαρσό, Κριστίνα Φλουτούρ, Γιόχαν Χέλντεμπεργκ,Ελοΐζ Μπουσκέ. Διανομή: Weird Wave.
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΣΑΝ: Σαγκάη, 1934. Ο Αραχνο-επιθεωρητής Σαν, καταφέρνει να συλλάβει έναν μοχθηρό κακοποιό, τινάζοντας ένα ολόκληρο τετράγωνο στον αέρα. Καθώς χάνει τη θέση του, αποφασίζει να φύγει για την Νέα Υόρκη. Όταν κατά λάθος μπει στο υδροπλάνο για το Σαν Φρανσίσκο, οι καταστάσεις τον αναγκάζουν να βρεθεί στη μέση ενός μυστηρίου στο οποίο πρέπει να εξιχνιάσει τον φόνο ενός διάσημου επιστήμονα που μόλις έχει παντρευτεί με την Μαύρη Χήρα.
Καθώς όλες οι υποψίες πέφτουν πάνω της, θα τον προσλάβει για να την βοηθήσει, χωρίς να γνωρίζει πόσο ανίκανος είναι στην πραγματικότητα. Ευτυχώς για αυτόν, στο ταξίδι τον συνοδεύει μια νεαρή θηλυκή αράχνη που τον θαυμάζει και που επιμένει να γίνει συνεργάτης του με το ζόρι.
Με έναν χαρακτήρα που παρομοιάζει με τον γκαφατζή Επιθεωρητή Κλουζό από την σειρά του «Ροζ Πάνθηρα» με τον Πίτερ Σέλερς, σε ένα noir μυστήριο αλά Αγκάθα Κρίστι, στο οποίο πρωταγωνιστούν κάθε λογής αστεία και φορές σιχαμερά έντομα, αυτή η ισπανική ταινία κινουμένων σχεδίων έχει κάτι συμπαθητικά παλιομοδίτικο στην πλοκή και στους χαρακτήρες που ζουν σε κάποιο σημείο του σκάφους, το οποίο μοιάζει με τους αντίστοιχους χώρους για τους ανθρώπους, και ένα στόρι που παρακολουθείται με ενδιαφέρον και από τους ενήλικους συνοδούς των παιδιών. Δυστυχώς - για αυτούς τους τελευταίους - θα παίζεται μονάχα μεταγλωττισμένη στα Ελληνικά.
Info: Οι Περιπέτειες του Επιθεωρητή Σαν (Inspector Sun y la maldición de la viuda negra/Inspector Sun & The Curse of the Black Widow). Κινούμενα Σχέδια. Ισπανία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Χούλιο Σότο Γκούρμπιντε. Ακούγονται οι: Θάνος Λέκκας, Θανάσης Κουρλαμπάς, Νέστορας Κοψιδάς, Βασιλική Σούτη, Μαρία Ζερβού, Άγγελος Λιάγκος, Αμαλία Νίνου, Βασίλης Μήλιος, Γιώργος Σκουφής, Βούλα Κώστα, Ντίνος Σούτης, Γιάννης Υφαντής, Μαρτίνα Δημοπούλου. Διανομή: Tanweer.
WHITE DOG: H Τζούλι χτυπά κατά λάθος ένα λευκό σκυλί με το αυτοκίνητο της. Θα πάρει το πληγωμένο γερμανικό ποιμενικό υπό την προστασία της, μέχρι που έντρομη θα ανακαλύψει πως ο σκύλος είναι εκπαιδευμένος να επιτίθεται με λυσσαλέα οργή σε αφροαμερικάνους, από τον ρατσιστή πρώην ιδιοκτήτη του - μια τακτική που πηγαίνει πίσω στα χρόνια της σκλαβιάς, τα χρόνια όπου "ανθρώθηκε" η Άγρια Δύση. Ένας Αφροαμερικανός εκπαιδευτής σκύλων αναλαμβάνει τη θεραπεία του - ο λευκός σκύλος όμως θα αποδράσει. Μπορεί τελικά να "θεραπευτεί" το μικρόβιο του ρατσισμού;
Ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του πριν καν κυκλοφορήσει - διχάζοντας κυρίως την μαύρη κοινότητα - αυτό το συγκλονιστικό (και σκληρό) θρίλερ του σπουδαίου δημιουργού Σάμιουελ Φούλερ - ο σκηνοθέτης το γύρισε προς το τέλος της καριέρας του (το 1982, σε μια περίοδο που μια σειρά φόνων μαύρων παιδιών είχε ταράξει την Ατλάντα) και παραμένει μέχρι σήμερα ένας μοναδικός συνδυασμός τρόμου και πολιτικής αλληγορίας που κόβει την ανάσα εξίσου και τώρα, όσο και τότε.
Η ταινία στις ΗΠΑ έμεινε για 25 χρόνια στο ράφι για προφανείς λόγους, αναγκάζοντας τον σκηνοθέτη τον οποίο έχει τιμήσει ο Βέντερς με συμμετοχές σε πολλές ταινίες του και πριν από αυτόν ο Γκοντάρ στον «Τρελό Πιερό» (1965), να πάει να ζήσει στη Γαλλία. Στην Ευρώπη βγήκε κανονικά, συμμετείχε σε φεστιβάλ, ενώ στην Αυστραλία βγήκε κατευθείαν σε βίντεο.
Πριν τον Φούλερ, το πρότζεκτ είχε για υποψήφιους σκηνοθέτες τον Ρομάν Πολάνσκι και τον Τόνι Σκοτ. Βασίζεται σε διήγημα του Ρομέν Γκαρί (στον οποίο είναι και αφιερωμένη η ταινία), από πραγματικό γεγονός που συνέβη σε εκείνον και τη σύζυγό του, Τζιν Σίμπεργκ, όταν μετακόμισαν στο Χόλιγουντ. Το εξαιρετικό μουσικό σκορ υπογράφει ο Ενιο Μορικόνε.
Δεδομένης της ακραίας φύσης του φιλμ, η προβολή γίνεται στα πλαίσια του Midnight Express στο Cinobo ΟΠΕΡΑ 2, και τα εισιτήρια είναι άκρως περιορισμένα. Θα παιχτεί αυτό το Σάββατο, 2/3 στις 12:30.
Υ.Γ. Στις 8, 9 και 10/3 το Midnight Express θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη, στο Cine Βακούρα όπου και θα προβάλει τα: «Mean Streets» του Μάρτιν Σκορσέζε (8/3),«Robocop» του Πολ Φερχόφεν (9/3) και «The Room» του Τόμι Γουίσο (10/3).
Info: White Dog. Θρίλερ. ΗΠΑ, 1982. Ειδική Προβολή: Σάββατο 2/3 στις 12:30 στην Cinobo ΟΠΕΡΑ 2 (Ακαδημιας και Ιπποκράτους στη στοά Μουσικής). Σκηνοθεσία: Σάμιουελ Φούλερ. Παίζουν: Κρίστι ΜακΝίκολ, Πολ Γουίνφιλντ, Μπαρλ Ιβς, Τζέιμσον Πάρκερ.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
εμφάνιση σχολίων