7
1
σχόλια
2427
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Υπέροχες Μέρες. Ένα Τέλος και Μια Αρχή. Εκεί που το Κακό Παραμονεύει. Το Χέρι της Θείας Δίκης. Εμπόλεμη Ζώνη. Ladies in Waiting. Η Μητέρα του Σταθμού. Ειδικές Προβολές. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
22 Φεβρουαρίου 2024
ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ: Ο Χιραγιάμα είναι ένας μεσήλικος μοναχικός άνδρας που βγάζει τα προς το ζην καθαρίζοντας τις high end, δημόσιες τουαλέτες του Τόκιο. Κάθε πρωί, σηκώνεται πριν φέξει, διπλώνει το πάπλωμά του, ξυρίζεται, τριμάρει το μουστάκι του, αγοράζει κάτι να πιει από το αυτόματο μηχάνημα και ξεκινά με το βαν του για δουλειά. Όταν τελειώσει πηγαίνει για να φάει κάτι στο ίδιο πάντα μαγαζί και στα δημόσια λουτρά για να πλυθεί. Παρά το ταπεινό του επάγγελμα, είναι και διανοούμενος. Του αρέσει να βγάζει ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τα δέντρα στο πάρκο, διαβάζει κλασικούς, ξένους αλλά και Ιάπωνες συγγραφείς. Στο μικρό του διαμέρισμα διατηρεί μεγάλη βιβλιοθήκη και μια "συλλεκτική" πλέον συλλογή κλασικού - αμερικανικού κυρίως - ροκ σε κασέτες που ακούει συνήθως στο βαν προς και από τη δουλειά. Είναι σχολαστικός σε ό,τι κάνει και την καθημερινή, επαναλαμβανόμενη ρουτίνα, διακόπτουν παροδικά, οι ατασθαλίες του γκαφατζή, νεότερου βοηθού του, Τακάσι, που ερωτεύεται ένα κορίτσι πολύ πιο ώριμο συναισθηματικά από εκείνον και η ξαφνική εμφάνιση της ανιψιάς του, Νίκο. Κόρη της αποξενωμένης αδελφής του, την οποία έχει χρόνια να δει, η Νίκο το έχει σκάσει από το πατρικό της. Τον συνοδεύει στη δουλειά του και δανείζεται βιβλία από την συλλογή του.

Σχεδόν 30 χρόνια μετά την πραγματικά ενδιαφέρουσα τελευταία ταινία του μυθοπλασίας, το «Τόσο Μακριά, Τόσο Κοντά» του 1993, ο Βιμ Βέντερς που εν τω μεταξύ μας έδωσε μια σειρά από ωραία ντοκιμαντέρ (Buena Vista Social Club,Το Αλάτι της Γης, Pina Bausch, The Soul of a Man), επιστρέφει σε φόρμα με την σοφία ενός βετεράνου δημιουργού που δεν έχει τίποτα πλέον να αποδείξει. Σε αυτή την αίσθηση γόνιμης ωριμότητας, παίζει ρόλο και ο αυτοέλεγχος της Ζεν φιλοσοφίας και πρακτικής της Άπω Ανατολής (ο σκηνοθέτης έχει ασχοληθεί ξανά με την χώρα στα ντοκιμαντέρ «Tokio-Ga» και «Notebook on Cities and Clothes» την δεκαετία του '80, ενώ η Ιαπωνία πρωταγωνιστούσε και σε ένα από τα επεισόδια της μυθοπλασίας του 1991, «Μέχρι το Τέλος του Κόσμου»). Αφηγηματικά, καθώς η κάμερα παρακολουθεί τον Χιραγιάμα στις καθημερινές του διαδρομές, φέρνει στο νου και την διάσημη τριλογία του δρόμου του σκηνοθέτη (Το Πέρασμα του Χρόνου, Λάθος Κίνηση, Η Αλίκη στις Πόλεις), η οποία τον έκανε ευρέως γνωστό την δεκαετία του '70.

Μαζί με την περιπλάνηση, επιστρέφει και η αγάπη του για την αμερικανική κουλτούρα, το ροκ (ο τίτλος της ταινίας είναι παρμένος από το γνωστό τραγούδι του Λου Ριντ, ενώ το κασετόφωνο του βαν παίζει αγαπημένα ροκ κομμάτια καθημερινά στη διαπασών) και την λογοτεχνία, με τον ήρωά του να αποτελεί τον άνθρωπο μια άλλης εποχής που ζει στο σήμερα όπως παλιά, χωρίς πραγματικά να το αφήνει να καθορίσει την καθημερινότητά του. Η ξαφνική παρουσία της ανιψιάς του τον προσγειώνει για λίγο, αλλά παρόλη την καλοσύνη του, σπεύδει να απαλλαγεί από την παρουσία της. Το κλάμα του στην αγκαλιά της αδελφής του, δεν είναι σίγουρο αν αφορά την απωθημένη σχέση τους ή την προδοσία του απέναντι στην εμπιστοσύνη της Νίκο στο πρόσωπό του. Η παράλληλη ιστορία της ερωτικής έλξης του Χιραγιάμα από την ζωντοχήρα ιδιοκτήτρια ενός μπαρ στο οποίο πηγαίνει κάθε Σάββατο βράδυ, προσθέτει μια νότα αλά Καουρισμάκι, η οποία μοιάζει να χρωματίζει τον ρυθμό της ταινίας γενικότερα. Μιας μικρής-μεγάλης ταινίας που μοιάζει ταυτόχρονα και σαν ένα "ερωτικό γράμμα" του Βέντερς στο καλοκαιρινό Τόκιο. Τις εξαιρετικές σεκάνς των ονείρων υπογράφει η φωτογράφος, κάμερα-γούμαν και σύζυγος του σκηνοθέτη από το 1993, Ντονάτα Βέντερς. Εξαιρετικός ο Κότζι Γιακούσο στον κεντρικό ρόλο. Ο χαρακτήρας του, κάθε πρωί που βγαίνει στο κατώφλι, κοιτάζει τον ουρανό και συνήθως χαμογελάει, ειδικά όταν όλα δείχνουν πως η μέρα θα είναι - για άλλη μια φορά - υπέροχη.

Info: Υπέροχες Μέρες (Perfect Days). Κοινωνική Δραματική Κομεντί. Ιαπωνία, Γερμανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς. Παίζουν: Κότζι Γιακούσο, Αρίσα Νακάνο, Τόκιο Εμότο. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ: Σε ένα δυστοπικό Λονδίνο στο κοντινό μέλλον, μια νεαρή έγκυος γυναίκα γεννάει εν μέσω ατέλειωτης βροχής που πλημμυρίζει μεγάλο μέρος της νότιας Βρετανίας. Αναζητώντας καταφύγιο με τον σύζυγό της στο πατρικό των γονιών του, βρίσκονται χωρισμένοι, εκείνη με το μωρό σε ένα καταφύγιο αρχικά και σε ένα κοινόβιο που ζει απομονωμενο σε ένα σκωτσέζικο νησί στη συνέχεια, εκείνος χαμένος κάπου στη διαδρομή. Καθώς η κακοκαιρία συνεχίζεται, ταραχές ξεσπούν σε όλη τη χώρα με τη συνοχή της να διαλύεται εν μέσω βίαιων επεισοδίων για φαγητό και προμήθειες. Θα μπορέσει να κρατήσει το μωρό της ζωντανό και να ξαναβρεί τον σύντροφό της;

Βασισμένη σε μια νουβέλα της Μέγκαν Χάντερ, η πρώτη ταινία μυθοπλασίας της τηλεοπτικής (και βραβευμένης με BAFTA για την τηλεταινία του 2016, «Ellen»),  Μαχάλια Μπέλο, χωρίς πολλά ειδικά εφέ και με περιορισμένο προϋπολογισμό καταφέρνει να πείσει για το μετακατακλισμικό κλίμα της, ακόμη και αν στρογγυλεύει αρκετά τις γωνίες της πραγματικής βίας και της υγειονομικής καταστροφής που θα μπορούσε να επιφέρει ένα τέτοιο επισιτιστικό γεγονός. Ακόμη και ο Ντάνιελ στη δική μας Θεσσαλία, μοιάζει με τον κατακλυσμό του Νώε μπροστά του. Είναι κρίμα που η κλιματική - περιβαλλοντική κρίση αποτελεί μονάχα το παρασκήνιο στο οποίο πρωταγωνιστεί το δράμα της ηρωίδας.

Δεν έχουμε διαβάσει το βιβλίο για να γνωρίζουμε πως ακριβώς θέτει η συγγραφέας το θέμα του κοινοβίου που θυμίζει κάτι από το "Ο Παράνομος Εαυτός του" του Πίτερ Κάρεϊ. Το σενάριο πάνω στο ενδιαφέρον αυτό θέμα περιορίζεται σε μία προειδοποίηση από τον χαρακτήρα που υποδύεται ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς τα 5 λεπτά που εμφανίζεται στην ταινία, και στην σύντομη περιγραφή της ζωής πάνω στο νησί χωρίς να εμβαθύνει ιδιαίτερα. Λειτουργεί περισσότερο και καλύτερα σαν θρίλερ φαντασίας τηλεοπτικής κοπής. Παρόλα αυτά, η ταινία ήταν υποψήφια για 9 British Independent Film Awards (Α' και Β' Γυναικείου Ρόλου, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Κουστουμιών, Μουσικού Σκορ, Σκηνικών, Εφέ και Καλύτερου Ήχου).

Info: Ένα Τέλος και Μια Αρχή (The End We Start From). Δραματική Θρίλερ Φαντασίας. Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μαχάλια Μπέλο. Παίζουν: Τζόντι Κόμερ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κάθριν Γουότερστον. Διανομή: The Film Group.


ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ: Σε ένα απομακρυσμένο χωριό στην Αργεντινή, δυο αδέλφια ανακαλύπτουν πως υπάρχει ένας "μολυσμένος" στην περιοχή τους, κάποιος που είναι ο προάγγελος ενός Κακού Πνεύματος το οποίο ενεργοποιείται με μεγαλύτερη δύναμη σε περίπτωση που κάποιος τον σκοτώσει. Όταν η τοπική αστυνομία δεν τους πιστεύει, αποφασίζουν μαζί με έναν γείτονα να μεταφέρουν τον "ενδιάμεσο" μολυσμένο με ένα αγροτικό, όσο πιο μακριά γίνεται, όμως τον "χάνουν" στον δρόμο. Ο ένας από τους δύο, επιστρέφει στο χωριό και προσπαθείνα πάρει τα παιδιά του από το σπίτι της πρώην γυναίκας του για να τα σώσει. Το ένα από τα δύο αγόρια του, ο έφηβος Χαίρ είναι παιδί με ειδικές ανάγκες. Όταν το πνεύμα κάνει την εμφάνισή του περνώντας μέσα από ανθρώπους και ζώα χρησιμοποιώντας το σώμα τους σαν "σκεύος", σκορπώντας τον θάνατο με φριχτούς τρόπους, τα δύο αδέλφια επιστρατεύουν μία "καθαρίστρια"  μολυσμένων και επιστρέφουν στο σημείο που τον έχασαν με σκοπό να τον "καθαρίσουν" και να διώξουν μακριά το Κακό.

Ταινία τρόμου από την Αργεντινή την οποία υπογράφει ο ιδιαίτερα ταλαντούχος Νταμιαν Ρούγκνα (Οι Τρομοκρατημένοι). Ήδη από τα πρώτα λεπτά, ρίχνει τον θεατή σε μια δίνη από αλλόκοτα γεγονότα που μοιάζουν απολύτως "φυσιολογικά" στους χαρακτήρες που τα ζουν, σαν να πρόκειται για συνέχεια άλλης ταινίας που έχει εδραιώσει τις εξωπραγματικές συνθήκες μέσα στις οποίες κινούνται. Αυτό δεν είναι κακό και ειδικά το πρώτο μέρος "πετάει σπίθες" και παρακολουθείται στην άκρη του καθίσματος, συνδυάζοντας θαυμαστά, ατμόσφαιρα, σασπένς και gore. Σε αυτό συνεισφέρουν το εξαιρετικό μοντάζ (Λιονέλ Κορνιστάιν) και το "μεταλλικό" μουσικό σκορ (Πάμπλο Φου). Στη συνέχεια όμως, όταν μπαίνει στο παιχνίδι και η "καθαρίστρια μολυσμένων", αρχίζει η υπερεξήγηση όλων όσων συμβαίνουν, η οποία μπερδεύει ακόμα περισσότερο τον θεατή και αποδυναμώνει το σασπένς. Ο έφηβος Χαίρ που θα μπορούσε να αποτελεί το πρόσωπο κλειδί στην αντιμετώπιση του Κακού (όπως ελπίζαμε επηρεασμένοι από τα Στίβεν Κινγκ διαβάσματά μας), τελικά χρησιμοποιείται με τον πιο αναμενόμενο τρόπο, ο οποίος περιορίζεται σε βιβλικές αναφορές. Σίγουρα ξεχωρίζει από τον σωρό, απλά κινείται αντίστροφα, κρατώντας το "καλό μέρος" της για την πρώτη ώρα. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Sitges Φανταστικού Κινηματογράφου.

Info: Εκεί που το Κακό Παραμονεύει (Cuando Acecha la Maldad/When Evil Lurks). Δραματική Τρόμου. Αργεντινή, ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Νταμιάν Ρουγκνα. Παίζουν: Εζεκιήλ Ροντρίγκεζ, Ντεμιάν Σαλομόν, Σιλβίνα Σαμπατέρ, Λουίς Ζιεμπρόβσκι, Μαρσέλο Μισινό, Εμίλιο Βοντάνοβιτς. Διανομή: Rosebud 21. 


ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ: Ο Κας είναι ένας πρώην παράνομος ο οποίος πλέον απολαμβάνει μια ήσυχη ζωή στα Απαλάχια Όρη ανατρέφοντας την ορφανή ανιψιά του. Ωστόσο, αιφνιδιαστικά επιστρέφει στη ζωή του το αδίστακτο πρώην αφεντικό του που τον αναγκάζει να αναλάβει δράση. Μια επιλογή που ο Κας κάνει διστακτικά, θέλοντας να προστατέψει τον τόπο και την ανιψιά του, αγνοώντας πως τον περιμένουν δραματικές εξελίξεις. Αστυνομικό θρίλερ σε σκηνοθεσία των Αδελφών Νελμς των οποίων το «Fatman: Ο Άι Βασίλης Πρέπει να Πεθάνει» με τον Μελ Γκίμπσον είχε βγει - και λόγω covid - κατευθείαν σε dvd.

Info: Το Χέρι της Θείας Δίκης (Red Right Hand). Αστυνομική. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ισομ Νελμς & Ιαν Μελμς. Παίζουν: Ορλάντο Μπλουμ, Αντι ΜακΝτάουελ, Μπράιαν Γκέραχτι, Κένεθ Μίλερ. Διανομή: Tanweer. 


ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ: Ένας αρχάριος ελεγκτής μάχης από το έδαφος της Πολεμικής Αεροπορίας στις Φιλιππίνες και ένας έμπειρος πιλότος drone από τα κεντρικά στις ΗΠΑ, υποστηρίζουν τους άνδρες μιας ομάδας της Delta Force (ανάμεσά τους και ο εν λόγω στρατιώτης των επικοινωνιών), καθώς προσπαθούν να μετατρέψουν μια αποστολή που πήγε στραβά, σε επιχείρηση διάσωσης. Προσπαθούν να σώσουν τον τοπικό συνεργάτη της CIA από τα χέρια ενός Ρώσου έμπορου όπλων που δραστηριοποιείται στην περιοχή. Πριν προλάβουν να το κάνουν, μπαίνουν στο προσκήνιο και ισλαμιστές τρομοκράτες που ανακατεύουν ξανά την τράπουλα με τον πιο αναπάντεχο τρόπο.

Γυρισμένη στην Κουίνσλαντ της Αυστραλίας με Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς (Ράσελ Κρόου) ηθοποιούς και τοπικό συνεργείο, η ταινία του διευθυντή φωτογραφίας και σκηνοθέτη ταινιών φαντασίας Γουίλιαμ Γιούμπανκ (Underwater, The Signal, Paranormal Activity: Next of Kin), ξεχωρίζει για τις σκηνές δράσης της αλλά "χάνει" από το μιλιταριστικών κατευθύνσεων σενάριο της, χωρίς αυτό να σημαίνει πως η δομή της, σχετικά "ρεαλιστική" μέχρι το τελευταίο της μισάωρο που ο Λίαμ Χέμσγουορθ (ο μικρότερος και ομορφότερος από τους τρεις αδελφούς, ο οποίος εδώ θέτει υποψηφιότητα ως νέος επίδοξος action hero), γίνεται "άτρωτος" με τον γνωστό για το είδος, προβλέψιμο τρόπο, δεν θυμίζει video game στα κλιμακούμενα επίπεδα δυσκολίας. Περιέχει τοποθέτηση προϊόντος (όπως και η ταινία του Βέντερς άλλωστε) και θα εκτιμηθεί από τους φίλους του είδους που αγαπούν να βλέπουν ανάλογες ταινίες στο σινεμά με δυνατό ήχο.

Info: Εμπόλεμη Ζώνη (Land of Bad). Πολεμική Περιπέτεια. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Γιούμπανκ. Παίζουν: Λίαμ Χέμσγουορθ, Ράσελ Κρόου, Λουκ Χέμσγουορθ, Ρίκι Γουίτλ, Μάιλο Βεντιμίλια, Τσίκα Ικόγκουε, Ρόμπερτ Ράμπια. Διανομή: Spentzos Film. 


LADIES IN WAITING: Η ζωή στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής. Η σκηνοθέτις Ιωάννα Τσουκαλά που έχει εργαστεί εκεί ως θεραπεύτρια τέχνης, κινηματογραφεί την καθημερινότητα, τις αναμνήσεις και τις εξιστορήσεις νοσηλευτριών και περιθαλπόμενων του νοσοκομείου, σε μια απόπειρα να αποδομηθεί και να επαναπροσδιοριστεί η σχέση μας με τη ψυχική υγεία. Από τις 26/2 στο ΑΣΤΟΡ της στοάς Κοραή και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Info: Ladies in Waiting. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία-φωτογραφία: Ιωάννα Τσουκαλά. Σενάριο: Αυρήλιος Καρακώστας, Ιωάννα Τσουκαλά. Μοντάζ: Λίβια Νερουτσοπούλου. Μουσική: Coti K. 


Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ: Το βίωμα των Ελληνίδων μεταναστριών της δεκαετίας του '60, οι οποίες έφτιαξαν τη ζωή τους από την αρχή στη Γερμανία, όπου υπήρξα τριπλά αόρατες όντας αγράμματες, ξένες και γυναίκες. Στην μετεμφυλιακή Ελλάδα, η μετανάστευση ήταν μονόδρομος για χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες. Το ντοκιμαντέρ της Κωστούλας Τωμαδάκη εξετάζει τις γυναίκες μετανάστες τριών γενιών στην Γερμανία από το '60 μέχρι τη σημερινή, εντελώς διαφορετική τρίτη γενιά των γυναικών που σήμερα έχουν εξισωθεί με την δυναμική των υπόλοιπων Ευρωπαίων, οι οποίες επιλέγουν πλέον το πως και που θα ζήσουν. Από τις 22/2 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Info: Η Μητέρα του Σταθμού (Mother of the Station). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία-σενάριο: Κωστούλα Τωμαδάκη. Φωτογραφία: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Μοντάζ: Στέλιος Τατάκης. Μουσική: Δημήτρης Μαραμής. 


ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ: 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ:
 Σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, στο σημερινό Σαν Φρανσίσκο, ένας νεαρός δημοσιογράφος καταγράφει τις απόκοσμες διηγήσεις ενός μυστηριώδους άνδρα ο οποίος ισχυρίζεται πως είναι υπεραιωνόβιο βαμπίρ, ότι πέρασε στον κόσμο των απέθαντων όταν δέχτηκε το μοιραίο δάγκωμα και την ερωτική αποπλάνηση ενός δανδή βρυκόλακα στη Νέα Ορλεάνη του 18ου αιώνα και τώρα αφηγείται μια ζωή καταδικασμένη στην αιωνιότητα, που διασχίζει χρόνια και ηπείρους αναγκασμένη να αφήνει πίσω της μια αέναη διαδρομή αίματος.

Ιδανικός σκηνοθέτης για να διασκευάσει το περίφημο μυθιστόρημα της Αν Ράις, ο Νιλ Τζόρνταν (Η Παρέα των Λύκων, Το Παιχνίδι των Λυγμών) ενώνει το γοτθικό θρίλερ με τον ερωτισμό και το διεστραμμένο χιούμορ σε ένα εκθαμβωτικό και αιματοβαμμένο φιλμ με φαντασμαγορικούς πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ και Τομ Κρουζ και αξέχαστη πρώτη εμφάνιση της Κίρστεν Ντανστ στην οθόνη, σε ρόλο ανήλικου (και ακόρεστου) βαμπίρ. Μεγάλη εισπρακτική επιτυχία το 1994, η ταινία κυκλοφορεί αυτές τις μέρες και πάλι στις αίθουσες του εξωτερικού σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια που δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα προκειμένου να γιορτάσει την 30ή επέτειό της. Αυτή είναι η κόπια που θα δούμε και στη χώρα μας, στην αποκλειστική προβολή των Νυχτών Πρεμιέρας. Το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, στις 23:00, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ 1.

Info: Συνέντευξη με Ένα Βρυκόλακα (Interview with a Vampire: The Vampire Chronicles - 30th Anniversary Restoration). Δραματική Τρόμου Εποχής. ΗΠΑ, 1994. Ειδική Προβολή: Σάββατο, 24/2 στις 23:00 Cinobo ΟΠΕΡΑ 1. Σκηνοθεσία: Νιλ Τζόρνταν. Παίζουν: Τομ Κρουζ, Μπραντ Πιτ, Κίρστεν Ντανστ, Αντόνιο ΜπαντέραςΚρίστιαν Σλέιτερ, Στιβεν Ρία. Τιμή Εισιτηρίου: 7 Ευρώ.

Ο ΣΚΟΥΜΠΙ-ΝΤΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑ: Το σεμινάριο "Ο Λαογραφικός Τρόμος στον Κινηματογράφο" και ο Κινηματογραφικός Τομέας του Π.Ο.Φ.Π.Α. εξετάζουν στις 25/02 (18:00 μ.μ.) την κληρονομιά των Δικών του Σάλεμ από τα υπερφυσικού τρόμου franchise κινουμένων σχεδίων, μέσω της ταινίας «Scooby-Doo! and the Witch's Ghost (1999) του Jim Stenstrum. Κινηματοθέατρο Ίριδα (Ακαδημίας 55 και Ιπποκράτους 15).

"Κάνε το κακό από το παρελθόν να αποκτήσει και πάλι ζωή, κι άστο να φέρει μαζί του φωτιά και ορυμαγδό! Κάνε τους σκοτεινούς ανέμους να σαρώσουνε τη νύχτα και να παρασύρουν μακριά το φως! Καλώ την αρχαία δύναμη! Αυτή είναι η ώρα του κακού!"

Το Scooby-Doo! and the Witch's Ghost αποτελεί μια εξαιρετική σύνοψη πολλών επιμέρους ζητημάτων που ανάλυσε το Αφιέρωμα καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, παραδείγματος χάριν το κυνήγι των μαγισσών και η πατριαρχία, η κατασκευή του μοντέλου μάγισσας και η επανοικειοποίηση αυτού, αλλά και η επιρροή όλων των παραπάνω στην ποπ κουλτούρα. Παράλληλα, λειτουργεί ως μια ευκαιρία να έρθει ο θεατής και πάλι σε επαφή με μια σειρά κινουμένων σχεδίων που συνέβαλε στο συλλογικό φαντασιακό, κατασκευάζοντας σύγχρονες μυθολογίες και διαμορφώνοντας την αγάπη πολλών από εμάς προς τον υπερφυσικό τρόμο. Την ίδια στιγμή, βέβαια, δίνει τη δυναότητα να μυηθούν και νεαρότερα άτομα στον μαγικό κόσμο του Scooby-Doo, ο οποίος πλέον δεν είναι το ίδιο προσβάσιμος και γνωστός, αντιθέτως με μερικές δεκαετίες πριν. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι!

Info: Scooby-Doo and the Witch's Ghost. Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ, 1999. Ειδική Προβολή: Κυριακή 25/2 στην ΙΡΙΔΑ (Ακαδημίας 55 & Ιπποκράτους 15). Σκηνοθεσία: Τζιμ Στένστραμ. 

Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
εμφάνιση σχολίων