9
1
σχόλια
2189
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Ο Άνθρωπος Που Πούλησε το Δέρμα Του. Παγιδευμένοι. Μόνο Αυτοί Είδαν Τον Δολοφόνο. Ηνωμένες Πολιτείες Εναντίον Μπίλι Χόλιντεϊ. Αυτοί Που Εύχονται Τον Θάνατό Μου. Η Ράια Και ο Τελευταίος Δράκος. Σε Έναν Έρημο Τόπο. Ο Ροζ Πάνθηρας. 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στα Θερινά. Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Ιουνίου 2021
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΤΟΥ: Ένας Σύριος που βρίσκεται εγκλωβισμένος στο Λίβανο θα επιτρέψει σε έναν Γάλλο καλλιτέχνη να του μετατρέψει την πλάτη σε έργο τέχνης. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να ταξιδέψει στην Ευρώπη να βρει την αρραβωνιαστικιά του και να ζήσει επιτέλους ελεύθερα. Θα γνωρίσει φήμη και δόξα αλλά είναι πραγματικά ελεύθερος τώρα που ως έργο τέχνης είναι υποχρεωμένος να ξοδέψει τη ζωή του εκθέτοντας την πλάτη του σε μουσεία ανά τον κόσμο;

Η υποψήφια για Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας δημιουργία της Τυνήσιας Καουτέρ Μπεν Χάνια, ξεκινάει σαν σάτιρα πάνω στην τέχνη και την αμφίσημη ηθική της, με τον τρόπο που το έκανε το Τετράγωνο του Ρούμπεν Οστλαντ, έχοντας μια εξαιρετική σεναριακή ιδέα. Το έργο του καλλιτέχνη που κοσμεί την πλάτη του άντρα, είναι το τατουάζ μιας βίζας για την Ευρώπη, του επίσημου εγγράφου που χρειάζεται κάθε πρόσφυγας για να μπορέσει να περάσει στις χώρες της Δύσης. Μόνο που ο ήρωας της ταινίας δεν έχει κανένα άλλο λόγο να βρεθεί εκεί, πέρα από το να καταφέρει να πάρει πίσω την αγαπημένη του, η οποία εξαναγκάζεται από την οικογένειά της να παντρευτεί έναν μεγαλύτερό της, Σύριο Πρόξενο που ζει στην Ευρώπη.

Σύντομα θα βρεθεί εγκλωβισμένος ανάμεσα στους συμπατριώτες του που τον βλέπουν ως ένα σύμβολο, είτε αγώνα, είτε εκμετάλλευσης και στον καλλιτέχνη στον οποίο η πλάτη του 'ανήκει'. Θα μεταπωληθεί, θα βγει σε πλειστηριασμό, την ίδια στιγμή που η αγαπημένη του θα προσπαθεί να τον βοηθήσει κρατόντας επικίνδυνες ισορροπίες. Όλο αυτό το μπέρδεμα λύνεται με έναν όχι απόλυτα πειστικό τρόπο στο δεύτερο μέρος της ταινίας, που υπερισχύει το θέμα της σχέσης του ήρωα με την αγαπημένη του, την οποία προσπαθεί να επανακτήσει. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θεματικά και κινηματογραφικά και διαθέτει έναν εξαιρετικό πρωταγωνιστή στο πρόσωπο του Γιάχια Μαϊχανί, στην πρώτη του εμφάνιση σε μεγάλου μήκους ταινία.

Info: Ο Άνθρωπος Που Πούλησε το Δέρμα του (The Man Who Sold His Skin). Αισθηματική Δραματική. Τυνησία, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Σουηδία, Τουρκία, Κύπρος 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Καουτέρ Μπεν Χάνια. Παίζουν: Γιάχια Μαϊχανί, Μόνικα Μπελούτσι, Ντέα Λιάν, Κοέν ντε Μπόου. Διανομή: Neo Films.


ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΟΙ: Δυο αστυνομικοί αναλαμβάνουν περιπολία σε μια γειτονιά που βράζει εξαιτίας ενός περιστατικού αστυνομικής βίας απέναντι σε μετανάστη. Σύντομα μέσα από μια σειρά απρόβλεπτα περιστατικά βρίσκονται παγιδευμένοι όχι μόνο από αυτούς που υποτίθεται ότι κυνηγούνε, αλλά και μέσα στις ίδιες τις πεποιθήσεις τους.

Εξαιρετικό ντεμπούτο των Δανών Φρέντερικ Λούις Χβιντ & Μόρτεν Κάουφμαν που προς τιμή τους, αποφεύγουν τον 'εύκολο' και πολυφορεμένο πλέον, δρόμο της κουνημένης εικόνας και του ψευδοντοκιμαντέρ, για να εστιάσουν στους χαρακτήρες και στις διαφορές τους πάνω σε θέματα που τους φέρνουν αντιμέτωπους με προκαταλήψεις και ηθικά διλείμματα. Ίσως φανεί λίγο βραδυκίνητο σε όσοι περιμένουν μια καθαρόαιμη αστυνομική περιπέτεια ή κάτι αναλογο των Αθλίων (2019) του Λατζ Λι ή του, Επίλεκτοι (Tropa de Elite-2007), του Ζοζέ Παντίγια, είναι όμως πιο θεατρικό στη δομή του, έχοντας σαν σκηνή μια ολόκληρη συνοικία μεταναστών και ιδιαίτερα κλειστοφοβικό με τρόπο που θα ήταν σίγουρα πιο κατάλληλος για μη θερινή προβολή. Συμμετοχές και Βραβεία συμπεριλαμβάνουν το Φεστιβάλ Βενετίας Εβδομάδα Κριτικής, το Βραβείο Σκηνοθεσίας – Βραβείο Fipresci, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Les Arcs, Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, το Cineuropa Award Φεστιβάλ Les Arcs και το Φεστιβάλ Ζυρίχης Διαγωνιστικό Πρόγραμμα.

Info: Παγιδευμένοι (Shorta). Δραματική. Δανία 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φρέντερικ Λούις Χβιντ & Μόρτεν Κάουφμαν. Παίζουν: Τζέικομπ Λόμαν, Σάιμον Σιρς, Ταρέκ Ζαγιάτ, Ντάλφι Αλ-Τζαμπουρί. Διανομή: One From the Heart.


ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ: Σε μια ορεινή, αγροτική περιοχή της Γαλλίας, εν μέσω του χειμώνα, μια εύπορη μεσήλικη γυναίκα που βρισκόταν εκεί για ξεκούραση στο εξοχικό και απομονωμένο σπίτι της στο βουνό, εξαφανίζεται. Η νοσοκόμα Αλίς, η οποία έχει μια εξωσυζυγική σχέση με τον μοναχικό Ζοζέφ, πιστεύει πως άντρας της Μισέλ, που γνωρίζει τις ατασθαλίες της, έχει πυροβολήσει τον σκύλο του εραστή της για να τους τρομάξει. Την ίδια στιγμή, στο Αμπιτζάν της Ακτής του Ελεφαντοστού στην Αφρική, ένας νεαρός άντρας προσπαθεί να βρει τρόπους να βγάλει χρήματα, για να διεκδικήσει ξανά την μητέρα του παιδιού του η οποία έχει σχέση με έναν μεγαλύτερό της λευκό Γάλλο που δουλεύει στη χώρα και βρίσκεται εκεί περιστασιακά.

Γνωρίσαμε και αγαπήσαμε τον Ντομινίκ Μολ το 2000 με το εξαιρετικό ψυχολογικό θρίλερ, Χάρι. Ο Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου (Harry, Un Ami Qui Vous Veut du Bien). Το 2005 ακολούθησε το αινιγματικό, άνισο, αρκετά κρυπτικό και φιλόδοξο Lemming, το οποίο μάλλον απογοήτευσε τους φαν του Χάρι. Από τότε μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε ιδιαίτερη ανταπόκριση στη δουλειά του από μέρους της ελληνικής διανομής, αν και έκανε τηλεόραση και ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Το, ατυχώς τιτλοφορούμενο στα ελληνικά, Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο, έρχεται για να μας τον υπενθυμίσει ως ένα στυλίστα του είδους. Εδώ διασκευάζει μια τριλογία ενός αστυνομικού μυθιστορήματος που εξελίσσεται ταυτόχρονα στην Ευρώπη και την Αφρική με την δεύτερη να κρατάει το κλειδί του μυστηρίου. Τα δύο μέρη, αν και μοιάζουν να ανήκει το καθένα σε διαφορετικές ταινίες, είναι εξαιρετικά από μόνα τους σε ατμόσφαιρα και σε ότι αφορά μια ομάδα από διψασμένους για ένα νόημα σε όλα όσα τους συμβαίνουν, χαρακτήρες. Κρίμα που οι δύο βασικές συμπτώσεις που ενώνουν τους δύο αυτούς κόσμους, φαντάζουν ιδιαίτερα υπερβολικές για να γίνουν πιστευτές, από μέρους μας τουλάχιστον.

Info: Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο (Seules les Bêtes/Only the Animals). Δραματικό Αστυνομικό Θρίλερ. Γαλλία, Γερμανία 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ντόμινικ Μολ. Παίζουν: Ντενί Μενοσέτ, Λορ Καλαμί, Ντανιέλ Μπονάρ, Νάντια Τερέζκιεβιτς, Γκάι Ροζέρ Ν'Τρις, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι. Διανομή: Rosebud 21.


ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΠΙΛΙ ΧΟΛΙΝΤΕΪ: H ιστορία της τζαζ τραγουδίστριας Μπίλι Χόλιντεϊ και του αντιρατσιστικού Strange Fruit, ενός τραγουδιού διαμαρτυρίας που της έφερε φήμη αλλά και βάσανα. Η Χόλιντεϊ στοχοποιήθηκε από το FBI, το οποίο θεώρησε εμπρηστικό το τραγούδι της. Εστιάζοντας στη εξάρτησή της από ουσίες δόθηκε εντολή σε έναν μαύρο αστυνομικό, τον Τζίμι Φλέτσερ να παρακολουθήσει και να συλλάβει την τραγουδίστρια, ακόμη και 'φυτεύοντας' ο ίδιος ναρκωτικές ουσίες στην κατοχή της. Οι δυο τους όμως κατέληξαν εραστές.

Βασισμένη σε ένα βιβλίο πάνω σε αυτή τη σχέση της Χόλιντεϊ και του Φλέτσερ που από κυνηγός έγινε υπερασπιστής της αγαπημένης του και του κινήματος για τα δικαιώματα των Αμερικανών αφρικανικής καταγωγής, η ταινία του Αφροαμερικανού Λι Ντάνιελς (The Butler), που είναι μεν καλός επαγγελματίας, αλλά δεν έχει προσωπική φωνή, αποτυπώνει τα γεγονότα χωρίς να εμβαθύνει σε χαρακτήρες, πρόσωπα ή καταστάσεις, σε μια ενδιαφέρουσα, αλλά ιλουστρασιόν βιογραφία εποχής, για την οποία η Αντρα Ντέι στο ρόλο της Μπίλι Χόλιντεϊ κέρδισε Χρυσή Σφαίρα Γυναικείας Ερμηνείας σε δράμα και ανάλογη υποψηφιότητα στα Οσκαρ.

Info: Ηνωμένες Πολιτείες Εναντίον Μπίλι Χόλιντεϊ (The United States vs. Billie Holiday). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Λι Ντάνιελς. Παίζουν: Αντρα Ντέι, Τρεβάντε Ρόουντς, Γκάρετ Χέντλαντ, Λέσλι Τζόρνταν. Διανομή: Spentzos Film.


ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΜΟΥ: Ένας έφηβος αυτόπτης μάρτυρας μιας δολοφονίας και κάτοχος μυστικών πολιτικής διαφθοράς που απειλούν υψηλά πρόσωπα, καταδιώκεται από δύο επαγγελματίες δολοφόνους στην άγρια φύση της Μοντάνα. Μαζί με μια πυροσβέστη, ειδική επιβίωσης που όταν τον συναντά βάζει ως πρωταρχικό της σκοπό την προστασία του, θα βρεθούν το ίδιο βράδυ, κυνηγημένοι στο δάσος, υπό την απειλή μιας καταστροφικής τρομερής πυρκαγιάς.

Ο σεναριογράφος των δύο Sicario και του υπέροχου, Πάση Θυσία (Hell or High Water), Τέιλορ Σέρινταν, αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει την κινηματογραφική διασκευή ενός μυθιστορήματος κάποιου Μάικλ Κορίτα. Ακολουθεί πιστά όλους τους κανόνες του είδους. Μόνο ο ρόλος της πυροσβέστη την οποία υποδύεται η Αντζελίνα Τζολί δεν πείθει μέσα από τα κλισέ χαρακτηριστικά του. Στοιχειωμένη από τον θάνατο τριών παιδιών που δεν μπόρεσε να σώσει από μια πυρκαγιά, η ηρωίδα την οποία υποδύεται, ψάχνει να βρει την εξιλέωση στο πρόσωπο του έφηβου που βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο. Έχει τις στιγμές του, αλλά δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί καλύτερα σε ιστορίες του Κινγκ ή του Τζον Γκρίσαμ, όπως έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο.

Info: Αυτοί Που Εύχονται τον Θάνατό μου (Those Who Wish Me Dead). Δραματικό Αστυνομικό Θρίλερ. ΗΠΑ 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Τέιλορ Σέρινταν. Παίζουν: Αντζελίνα Τζολί, Φιν Λίτλ, Νίκολας Χουλτ, Τζον Μπέρνθαλ, Έινταν Γκίλεν, Μεντίνα Σένγκορ. Διανομή: Tanweer.


Η ΡΑΪΑ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΔΡΑΚΟΣ: Πριν πολλά πολλά χρόνια, στο φανταστικό βασίλειο της Κουμάνδρα, δράκοι και άνθρωποι ζούσαν αρμονικά. Με την απειλή των μοχθηρών δαιμόνων Drunn, οι δράκοι θυσιάστηκαν για να σώσουν την ανθρωπότητα. Πεντακόσια χρόνια μετά, οι δαίμονες επανεμφανίστηκαν και η Ράια, μια νέα και γενναία πολεμίστρια, είναι αποφασισμένη να βρει τον τελευταίο δράκο που θα τους σώσει μια και καλή. Στο ταξίδι της αυτό, θα συνειδητοποιήσει ότι πέρα από τη μαγεία των δράκων, χρειάζεται και πίστη για να σωθεί η ανθρωπότητα.

Μετά την Μοάνα, η Ντίσνεϊ επιστρέφει με άλλη μια μικρή ατρόμητη ηρωίδα, την Ράια από την Κουμάνδρα, έναν συνασπισμό χωρών εμπνευσμένο από χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες.

Η Ράια θα πρέπει να ενώσει την κατακερματισμένη χώρα και με τη βοήθεια του μοναδικού εν ζωή δράκου να βρει τα κλεμμένα κομμάτια μιας μαγικής σφαίρας που θα εξαφανίσει τους Drunn οι οποίοι μετατρέπουν σε πέτρα, όποιον βρεθεί στο δρόμο τους. Φαντασία, χιούμορ, δεκάδες αναφορές στην ασιατική κουλτούρα και κάποιοι αξιομνημονευτοι χαρακτήρες, κάνουν την παρακολούθηση της από μικρούς και μεγάλους (στα Αγγλικά), ιδιαίτερα ευχάριστη και ταιριαστή με την καλοκαιρινή ατμόσφαιρα και διάθεση.

Info: Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος (Raya and the Last Dragon). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ντον Χολ, Κάρλος Λόπεζ Εστράδα, Πολ Μπρινγκς & Τζον Ρίπα. Με τις φωνές των: Ακουαφίνα, Κέλι Μαρί Τραν, Ιζάακ Γουάνγκ, Τζέμα Τσαν (Αγγλικά) και Αλεξάνδρας Λέρτα, Αντριας Ράπτη, Γιάννου Κοιλάκου, Ιριδας Τσιµπρή, Χρήστου Θάνου, Αγγελου Λιάγκου, ∆ανάης ∆ηµοπούλου (Ελληνικά). Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΡΗΜΟ ΤΟΠΟ: Ένας δυνητικά βίαιος σεναριογράφος είναι ύποπτος δολοφονίας έως ότου η νεαρή γείτονισσά του του δώσει άλλοθι. Ωστόσο, σύντομα και εκείνη θα αρχίσει να έχει τις αμφιβολίες της, σε αυτό το αριστουργηματικό φιλμ νουάρ του Νίκολας Ρέι (Επαναστάτης Χωρίς Αιτία), που μιλάει για πολλά περισσότερα μέσα από την αστυνομική πλοκή του. Είναι από εκείνες τις ταινίες που το ύφος της, δεν μπορεί κανείς στις μέρες μας πια να αποτυπώσει, με τον ίδιο τρόπο.

Info: Σε Έναν Έρημο Τόπο (In a Lonely Place). Δραματικό Φιλμ Νουάρ. ΗΠΑ 1950. Επανέκδοση: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Νίκολας Ρέι. Παίζουν: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Γκλόρια Γκρέιαμ, Φρανκ Λόβτζοϊ, Καρλ Μπέντιν Ράιντ. Διανομή: Danaos Films.


Ο ΡΟΖ ΠΑΝΘΗΡΑΣ: Ο γκαφατζής επιθεωρητής Κλουζώ ταξιδεύει στη Ρώμη για να πιάσει έναν διαβόητο κλέφτη κοσμημάτων γνωστό ως Φαντομά, προτού ο δεύτερος πραγματοποιήσει την πιο τολμηρή ληστεία του, ενός ανεκτίμητου διαμαντιού μιας πριγκίπισσας, γνωστού και ως Ροζ Πάνθηρα, σε αυτή τη ταινία επιτομή της λεγόμενης κοσμοπολίτικης, αστυνομικής κωμωδίας, του Μπλέικ Εντουαρντς, με πρωταγωνιστή τον Πίτερ Σέλερς και το πλέον αγαπημένο μουσικό θέμα του Χένρι Ματσίνι. Γνώρισε πολλές συνέχειες οι οποίες σταδιακά υιοθέτησαν ένα πιο καρτουνίστικο στιλ σε σχέση με το σλάπστικ ύφος των δύο πρώτων ταινιών. Ιδανική για θερινή θέαση.

Info: Ο Ροζ Πάνθηρας (The Pink Panther). Αστυνομική Κωμωδία. ΗΠΑ 1963. Επανέκδοση: Πέμπτη 10 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μπλέικ Εντουαρντς. Παίζουν: Πίτερ Σέλερς, Ντέιβιντ Νίβεν, Ρόμπερτ Βάγκνερ, Κλαούντια Καρντινάλε. Διανομή: Summer Classics.


21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΑ ΘΕΡΙΝΑ: Από τις 10 ως τις 16 Ιουνίου το 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου καλεί το κοινό να απολαύσει το πρόγραμμά του στη μεγάλη οθόνη των θερινών κινηματογράφων: Κάρμεν (Κατεχάκη), Στέλλα (Κυψέλη), Δάφνη (Δάφνη) και Λαΐς (Ταινιοθήκη της Ελλάδος). 28 ταινίες, ανάμεσα στις οποίες και δύο του διαγωνιστικού τμήματος: Καλοκαίρι του ‘85 (Été 85) του Φρανσουά Οζόν, κι Ενας Γιος (Un fils) του Μεχντί Μ. Μπαρσαουί, που κέρδισε και τα δύο βραβεία κοινού Fischer και κριτικής επιτροπής ΟΠΑΝΔΑ στη διαδικτυακή έκδοση του Φεστιβάλ τον Απρίλιο.

Θα προβληθούν επίσης επιλεγμένες ταινίες από το Πανόραμα γαλλικού και γαλλόφωνου κινηματογράφου, με τη συμμετοχή των πρεσβειών του Βελγίου και της Ελβετίας στο θερινό πρόγραμμα. Κάποιες από τις προβολές θα τιμήσουν με τη παρουσία τους οι σκηνοθέτες Βαλερί Ντονζελί (Νοτρ Νταμ), Μαρκ Φιτουσί (Τα Προσχήματα) και Γκρεγκορί Μανιέ (Τα Αρώματα).

Η φετινή Λευκή Κάρτα δίνεται στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Champs-Élysées για την 10η Επέτειό του. Ένα φεστιβάλ νέων ταλέντων το οποίο ταξιδεύει τους θεατές στα χρόνια της νιότης, με τέσσερις νεανικούς και καλοκαιρινούς τίτλους (Ντάνιελ-το Ξύπνημα της Άνοιξης, Παραμύθια του Ιούλη, Ετών Δεκατεσσάρων, Η Ακαδημία της ευτυχίας). 6 τίτλους παρουσιάζουν και οι Νεανικές Προβολές (Τρίτη 8 με 6, Διάλειμμα, Λεβάντα, Μις Ζαζέλ, Καλάμιτι-Το Κορίτσι Συμφορά, Γίνε Άντρας!).

Τέλος, στο τμήμα Ελλάδα - Γαλλία: Κινηματογραφικές Συναντήσεις παρουσιάζονται 8 κλασικές ταινίες του παλαιότερου και του νεότερου κινηματογράφου, τις οποίες έχουν επιλέξει Έλληνες σκηνοθέτες. Το 'Η Περιφρόνηση' (1963), του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, επέλεξε η Στέλλα Θεοδωράκη. Τα queer 'Ο Άγνωστος της Λίμνης' (2013) & 'Δεν Φιλώ στο Στόμα' (1991), των Αλέν Γκιροντί & Αντρέ Τεσινέ, έχουν επιλέξει ο Σύλλας Τζουμέρκας και ο Γιάννης Οικονομίδης αντίστοιχα. Το 'Οι Εραστές της Γέφυρας' του Λεό Καράξ είναι επιλογή του Χρήστου Νίκου (Τα Μήλα). Το 'Στην Τύχη ο Μπαλταζάρ' (1966) και την Mouchette (1967), του Ρομπέρ Μπρεσόν, επέλεξαν η Εύα Στεφανή και ο Πάνος Κούτρας αντίστοιχα. Το cult 'Σταθμός Αποχαιρετισμού' (La Jetée), του Κρις Μαρκέρ από το 1962, ταινία 28 λεπτών πάνω στην οποία βασίστηκαν οι '12 Πίθηκοι' του Τέρι Γκίλιαμ, επέλεξε η Ευαγγελία Κρανιώτη (Exotica, Erotica, Etc./Obscuro Barroco) και τέλος το 'Στους Έρωτές Μας' (1983), του Μορίς Πιαλά, είναι επιλογή της Αθηνάς ραχήλ Τσαγγάρη.

Info: 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στα θερινά. 10 - 16 Ιουνίου. Κάρμεν (Κατεχάκη), Στέλλα (Κυψέλη), Δάφνη (Δάφνη) και Λαΐς (Ταινιοθήκη της Ελλάδος). Δείτε περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ.
εμφάνιση σχολίων