1
1
σχόλια
343
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Με μήνες καθυστέρηση η λίστα με τα Μέσα που εισέπραξαν 20 εκατομ. ευρώ. Τα κριτήρια βάσει των οποίων διανεμήθηκαν, παραμένουν αδιαφανή
 
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
6 Ιουλίου 2020
Η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που έλαβαν πάνω από 1.200 μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα πλαίσια της κρατικής διαφημιστικής εκστρατείας για τον κορονοϊό.

Η δημοσίευση της λίστας έρχεται με καθυστέρηση μηνών, και έπειτα από επανειλημμένη απαίτηση κομμάτων της αντιπολίτευσης. Η κυβέρνηση έπρεπε να κάνει «ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ενώ δεν ανέφερε τίποτα σχετικά με τα κριτήρια βάσει των οποίων διανεμήθηκαν σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ.

Στη 18 σελίδων λίστα περιλαμβάνονται «ανύπαρκτα» sites και άγνωστα blogs, με μικρή έως ελάχιστη επισκεψιμότητα/αναγνωσιμότητα, τα οποία δεν δικαιολογούν το ύψος των χρημάτων που έλαβαν.

Σε άλλες περιπτώσεις, φαίνεται πως Μέσα έχουν εισπράξει πολλαπλάσια χρήματα από άλλα με περισσότερο προσωπικό και μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα, ενώ φιλοκυβερνητικά Μέσα φαίνεται να έχουν λάβει αισθητά μεγαλύτερη χρηματοδότηση.

«Η κυβέρνηση οφείλει να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις» αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση. «Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα "μαγειρευόταν" ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

Τα ποσά που δόθηκαν:
- Στα τηλεοπτικά κανάλια, κυμαίνονται από 2.473 έως 967.188 ευρώ.
- Στα έντυπα από 702 έως 124.000 ευρώ
- Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς από 620 έως 99.200 ευρώ.
- Στις ιστοσελίδες από 1.000 έως και 313.000 ευρώ

Η λίστα είχε γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί την ΝΔ για «20 εκατομμύρια ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα ΜΜΕ, χωρίς κριτήρια, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογαριασμό».

Να υπενθυμίσουμε ότι όπως προβλέπεται από τις πάγιες διατάξεις της νομοθεσίας μας, μια τέτοιου είδους καμπάνια για τη δημόσια υγεία πρέπει να προβάλλεται δωρεάν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σχετικά με την καμπάνια Μένουμε Σπίτι, το DOC TV.gr, όταν σερβιρίστηκε στα banner μας η εκστρατεία μέσω διαδικτυακής διαφημιστικής, ζητήσαμε να σταματήσει να παίζει, διότι η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει να είναι και όχι να φαίνεται. Αν μας ζητούσαν να την αναρτήσουμε δωρεάν, θα την φιλοξενούσαμε όπως και οφείλαμε.
εμφάνιση σχολίων