1
5
σχόλια
409
λέξεις
VISUALISM
«Οι περιπέτειες ζωής του Beard, θυμίζουν τις διαδρομές του Έρνεστ Χέιμνγουέι και του Λόρδου Βύρωνα». Η άγρια πανίδα της Αφρικής δεν είναι η μόνη πραγματικότητα που εξερεύνησε
 
DOCTV.GR
22 Απριλίου 2020
«Κάνει καλό στην καρδιά, το να δούμε τι μας προσφέρει η φύση». Ο Peter Beard (1938-2020) έγινε γνωστός ως φωτογράφος της άγριας πανίδας. Ήταν ένας οραματιστής καλλιτέχνης, που χρησιμοποίησε τη φωτογραφία, το σχέδιο και το κολάζ προκειμένου να τεκμηριώσει έναν εξαφανισμένο κόσμο, από την καταστροφή της άγριας πανίδας στην Αφρική έως τις λαμπερές εποχές του κλαμπ Studio 54.

«Οι περιπέτειες του Beard θυμίζουν τις διαδρομές του Έρνεστ Χέιμνγουέι και του Λόρδου Βύρωνα» γράφει ο εκδοτικός οίκος Taschen στο αποχαιρετιστήριο σημείωμά του. Ο Peter Beard εξαφανίστηκε την άνοιξη του 2020 από το σπίτι του στο Montauk της Νέας Υόρκης, και βρέθηκε νεκρός, εβδομάδες αργότερα έπειτα από μια μεγάλη επιχείρηση αναζήτησης, στο πυκνό κρατικό πάρκο Camp Hero που συνόρευε με το σπίτι του, μια σειρά εξοχικών σπιτιών με θέα τον ωκεανό όπου ζούσε με τη σύζυγό του. Έπασχε από άνοια για αρκετά χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο επέστρεψε στη φύση, η οποία ήταν πάντα στο επίκεντρο του δημιουργικού του έργου.


Ο Beard ήταν σοσιαλιστής και ακτιβιστής. Γεννημένος στην υψηλή κοινωνία της Ν. Υόρκης, αναμίχθηκε με τους Andy Warhol, Truman Capote, Francis Bacon, Salvador Dalí και Rolling Stones στο Studio 54. Αλλά έγινε γνωστός κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 και του '70 όταν άρχισε να φωτογραφίζει έχοντας ως βάση του το Hog Ranch, ένα ακίνητο 45 στρεμμάτων στην Κένυα που αγόρασε όταν ερωτεύτηκε την Αφρική. Η εξόντωση των ελεφάντων και άλλων ζώων της περιοχής από τους λευκούς, αποτύπωσαν μια πραγματικότητα που έχει γράψει τη δική της ιστορία στη φωτογραφία.

Το έργο του, που θα μπορούσε να πουλήσει για εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, συχνά χαριζόταν προκειμένου να βοηθήσει ενέργειες διάσωσης της πανίδας και της χλωρίδας, πολύ πριν ο οικολογικός ακτιβισμός εμφανιστεί ή γίνει μόδα. Το πρώτο του φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο Το τέλος του παιχνιδιού, είχε θέμα τους μεγάλους λαθροκυνηγούς ελεφάντων που άλλαξαν το πρόσωπο της Αφρικής -κάποτε ο ίδιος ποδοπατήθηκε από έναν ελέφαντα και επιβίωσε.

Ο Peter Beard «πάντα περίεργος, κυνηγούσε τα πάθη του, χωρίς περιορισμούς»: κυνηγούσε τη ζωή και την περιπέτειά της, ανοιχτός σε νέες ιδέες, νέες συναντήσεις, νέους ανθρώπους, νέους τρόπους ζωής και ύπαρξης. «O Peter ήταν η ζωή του πάρτι, φλέρταρε με τη διαμάχη και έζησε τη ζωή με τους δικούς του όρους. Είθε το παθιασμένο πνεύμα του να συνεχίσει να μας εμπνέει».


Διαβάστε επίσης:
ΓΚΑΛΕΡΙ: Η ερημοποίηση του ιού
FOCUS #6: Ο θρύλος του Hokusai
Οι διάσημες ακτιβίστριες της τέχνης
εμφάνιση σχολίων