0
1
σχόλια
752
λέξεις
Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Έρωτας με Γιάλομ και Μαλβίνα (ή πως να καλείς το πάθος όταν σε έχει χάσει)

ΕΛΕΝΗ ΞΕΝΟΥ
12 Αυγούστου 2011
ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ. Με Γιάλομ και ατάκες από τη Μαλβίνα. Δεν το ‘χα προγραμματίσει ή μπορεί και να το ‘χα, ποιος διάολος ξέρει, αλλά όπως και να το δω, o συνδυασμός αυτός, ένα πράγμα μου υπαγορεύει: Πώς με γυροφέρνει ο έρωτας και μάλλον ψάχνω να θυμηθώ τα βασικά μου. Όχι εκείνα που έζησα, αυτά τα ‘ψαξα, τέρμα, δεν έχει άλλο. Ούτε και κείνα που εύχομαι να ζήσω. Και με κείνα τέλειωσα προς το παρών το πάρε-δώσε. Ότι ευχήθηκα ευχήθηκα. Και ποια είναι λοιπόν τα βασικά μου θα διερωτηθείς άμα αποκλείονται τα πριν και άμα αναγνωρίζω την αβεβαιότητα των μετά;

ΕΙΝΑΙ ΝΑ ‘ΧΕΙΣ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΓΙΑ ΨΥΧΗ λέει η Μαλβίνα, έτσι το είπε και μάλλον όταν μου το ‘χε πει δεν πρέπει να το είχα καταλάβει μα έλα που έσπαζε ο διάολος το πόδι του και όπως καθόμουνα στην παραλία πήρα να διαβάσω πάλι εκείνη την συνέντευξη της. Ήτανε και ο Αντρέα ο Ιταλός δίπλα μου, αμετανόητος ερωτιάρης, όχι δεν την έπεφτε σε μένα, στην Λόλα με το χούλα-χούπ την έπεφτε, μια γκόμενα από την Αργεντινή που λιμπίζονται όλοι οι Ιταλοί, οι οποίοι έχουν αφιχθεί με ορέξεις στο νησί, αυτήν λοιπόν γούσταρε και ο Αντρέα (βέρος μιλανέζος).

ΤΟΝ ΕΙΧΑ, ΠΟΥ ΛΕΣ, ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΜΟΥ, ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΟΛΗ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΙΚΗ, ξέρεις τι σου λέω, αυτό, το να κοιτάς τον άλλο στα κλεφτά και κείνος να σου ανταπαντάει με ένα βλέμμα-κόλαση, τέτοια δηλαδή. Και γω να ‘μαι με τον Γιάλομ στο ένα χέρι και την Μαλβίνα στο άλλο, ο πρώτος να εξιστορεί την υπόθεση μιας ασθενής του που είχε πάθει ερωτική εμμονή και η δεύτερη να μου υπενθυμίζει τι πάει να πει παραχώρηση. Δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ όλο αυτό. Μου έπεφτε λιγάκι πολύπλοκο για την παραλία και ειδικά αυτήν εδώ που μοιάζει σαν ψεύτικη κάρτ ποστάλ.

ΛΕΣ ΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ ΕΝΑ ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ όπως αυτό που πάει να προτείνει ο Αντρέα στην Λόλα; Διερωτώμαι και την ίδια στιγμή τρομάζω στην ιδέα πως μπορεί αυτή μου την επιθυμία να επιλέγω τελικά να την πνίγω με Γιάλομ και Μαλβίνα. Μα από όλα τα βιβλία του διάσημου ψυχαναλυτή πες μου τώρα εσύ, γιατί διάλεξα το Δήμιο του Έρωτα; Και από όλες τις συνεντεύξεις που πήρα στην ζωή μου, γιατί μού ‘ρθε ξαφνικά να ρίξω πάλι μια ματιά σε κείνην της Μαλβίνας;

ΑΜΑ ΣΟΥ ΛΕΩ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ, εσύ επιμένεις να με κοροϊδεύεις. Ακόμα και κείνος ο αστρολόγος της lifo το ‘γραφε πως είναι λέει η στιγμή να ερωτευτώ. Να ζήσω δηλαδή ένα παθιασμένο έρωτα. Τώρα θες να τον ζήσεις, θα μου πεις, που εδώ τρελαίνεται η χώρα, βουλιάζουμε στο σκοτάδι και δεν ξέρουμε πού θα μας βγάλει το αύριο; Και γω σου απαντώ πώς μάλλον δεν υπάρχει καλύτερη ώρα. Γιατί αν είναι να ανάψω τα κεριά ας τους δώσω τουλάχιστον και μια ποιητική υπόσταση, ας τα συνδέσω με μια στιγμή που θέλω να θυμάμαι και όχι με ακόμα μια που θέλω να ξεχάσω.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΛΟΙΠΟΝ; ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ… αρκεί να θυμηθώ τα βασικά μου. Και μάλλον γι’ αυτό μου την πέφτει εμένα ο Γιάλομ και όχι ο δίπλα Ιταλός. Γιατί άμα δεν περάσω πρώτα από το τεστ του πού βρίσκομαι και τι στο διάολο έχω μάθει από τους χωρισμούς και τα χρωστούμενα μου, τότε το πάθος δεν πρόκειται να ρθεί. Γιατί, καρδούλα μου, το πάθος σε χαιρετάει μόνο μόλις αντιληφθεί πως είσαι αφημένος, αυτό που αποκαλεί η Μαλβίνα μια τρύπα για ψυχή, τότε είναι που σου χαμογελάει και σου λέει καλώς ήρθες. Αλλιώς όταν πάρει χαμπάρι πως είσαι ακόμα με τους υπολογισμούς και τις αναστολές και κυρίως πως εξαρτάς το θέλω σου από μια εξασφάλιση διάρκειας ή ακόμα χειρότερα πως το καταπιέζεις από φόβο μην σου βγει μαλακία η συνταγή, τότε σε κοιτάζει με οίκτο και αποχωρεί μέχρι εσύ να καταλάβεις με τι μπούρδες βασανίζεις το κεφάλι σου.

ΜΑΛΙΣΤΑ κ. ΓΙΑΛΟΜ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΑΛΒΙΝΑ. Για να υπενθυμίσει πως μόνο όποιος μετράει το πάθος σαν την μοναδική αρχή ενός έρωτα, είναι τελικά διατεθειμένος να διεκδικήσει την παραχώρηση μου. Κι’ αυτό βάλτο στα βασικά μου. Ωραία. Βρήκαμε το πρώτο. Τελικά μάλλον σωστά αρχίζουν οι διακοπές μου. Με Γιάλομ και Μαλβίνα και με ένα τρελλοιταλό στο πλάι μου να μου θυμίζει πως αν ψάχνω πάθος τότε πρέπει να ‘χω μια τρύπα για ψυχή.


Η Ελένη Ξένου είναι δημοσιογράφος και ζει στη Λευκωσία. Τη γνωρίσαμε ως διευθύντρια στο καλό κυπριακό περιοδικό Υστερόγραφο. Εδώ στο DOC TV, πιστεύουμε ότι πρέπει να εκδώσει επειγόντως μυθιστόρημα.

εμφάνιση σχολίων