Μέχρι το 2019 κανένα ιδιωτικό αυτοκίνητο δεν θα κυκλοφορεί στο κέντρο της νορβηγικής πρωτεύουσας
ΑΝΝΑ ΣΑΛΒΑΝΟΥ
15 Νοεμβρίου 2015
Το πρόγραμμα, αν και δεν κατατέθηκε στις λεπτομέρειές του, αφορά στο κέντρο του Όσλο, το οποίο μετρά μόλις 1.000 μόνιμους κατοίκους. Ωστόσο, τα νούμερα εκτοξεύονται, όταν αναφέρονται στους εργαζομένους της περιοχής, που αγγίζουν τις 90.000. Η πρόταση, όπως συμβαίνει συχνά με ανάλογες ιδέες, έχει προκαλέσει ανησυχία στους επιχειρηματίες της περιοχής, οι οποίοι σημειώνουν ότι 11 από τα συνολικά 57 εμπορικά κέντρα της πόλης βρίσκονται στη μελλοντικά καθαρή από αυτοκίνητα ζώνη.
Στόχος της απαγόρευσης, που σχεδιάζει το Εργατικό Κόμμα με τους συμμάχους του από το Σοσιαλιστικό Αριστερό Κόμμα και το Κόμμα των Πρασίνων, είναι η μείωση των ρύπων κατά 50% το 2020, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.
Επίσης η δημαρχία σχεδιάζει την εκποίηση επενδύσεων των ασφαλιστικών ταμείων σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων (δηλαδή την αποεπένδυση από επιβαρυντικές για το περιβάλλον εταιρείες), τη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων και την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών ποδηλάτων, με στόχο τη μείωση της κίνησης αυτοκινήτων κατά 20% μέχρι το 2019 και κατά 30% μέχρι το 2030.
«Το 2030 θα υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θα οδηγούν αυτοκίνητα, αλλά θα έχουμε μηδενικούς ρύπους», δήλωσε η Lan Marie Nguyen Berg, μέλος του κόμματος των Πρασίνων.
εμφάνιση σχολίων