5
1
σχόλια
1698
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E. Τα Μυαλά Που Κουβαλάς. Ταξίδι στην Αλαμπάμα. Πολκ. Η Ρίκι και η Ροκ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Σεπτεμβρίου 2015
ΚΩΔΙΚΟ ΟΝΟΜΑ U.N.C.L.E.: Με φόντο τις αρχές της δεκαετίας του ’60, στην κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, η κινηματογραφική εκδοχή της γνωστής τηλεοπτικής σειράς, παρακολουθεί τη ζωή του Σόλο, πράκτορα της CIA και του Κουριάκιν, πράκτορα της KGB. Στο πλαίσιο μιας αποστολής, οι δύο άνδρες αφήνουν στην άκρη την επί μακρόν αντιπαλότητά τους, προκειμένου να σταματήσουν μια μυστηριώδη διεθνή εγκληματική οργάνωση, που έχει στόχο να αποσταθεροποιήσει την εύθραυστη ισορροπία μέσω των πυρηνικών όπλων και της τεχνολογίας. Το μόνο στοιχείο που έχουν στη διάθεσή τους είναι η κόρη ενός εξαφανισμένου Γερμανού επιστήμονα, μέσω της οποίας θα μπορέσουν να διεισδύσουν στους κόλπους της οργάνωσης. Οι δύο άνδρες θα πρέπει να δώσουν μάχη με τον χρόνο προκειμένου να αποτρέψουν μια παγκόσμια καταστροφή.

Μετά τον εκσυγχρονισμό του Σέρλοκ Χολμς, ο Γκάι Ρίτσι και ο σεναριογράφος του, Λάιονελ Γουίγκραμ, προσγειώνουν στο 2015, μια σειρά των 60's που είχε αφήσει εποχή και η οποία, αναπόφευκτα, λόγω της έλλειψης τόλμης και ιδεών από την μεριά των κινηματογραφικών ιθυνόντων, θα έφτανε κάποια στιγμή και στην μεγάλη οθόνη.

Πέρα όμως από την καρτ-ποσταλική, αναπαράσταση της εποχής, με τα υπέροχα κουστούμια της Τζοάνα Τζόνστον (Lincoln, Μόναχο, Forrest Gump, Πέρα Από την Αφρική), τα ατμοσφαιρικά σετ της Έλι Γκριφ (Μονομάχος), το εκλεκτό σάουντρακ (πρωτότυπο από τον Ντάνιελ Πίμπερτον, αλλά και η επιλογή μουσικών θεμάτων της εποχής) και την καλή χημεία των τριών πρωταγωνιστών, το δυνατό ξεκίνημα της ιστορίας, ακολουθείται από μία μάλλον χλιαρή και με πολλά σκαμπανεβάσματα, προβλέψιμη συνέχεια, στα αχνάρια καλύτερων -κινηματογραφικών- σειρών, όπως αυτές των Μυστικών Αποστολών και του Τζέιμς Μποντ.

Έχει κυλήσει άλλωστε, πολύ νερό μέσα στο αυλάκι, από την εποχή που ο Ρίτσι μας ξάφνιαζε ευχάριστα, με τις Δυο Καπνισμένες Κάνες και την Αρπαγή. Καθώς ο καιρός είναι ακόμη καλός, ο ελαφρύς και κοσμοπολίτικος τόνος της ταινίας, την καθιστούν ιδανική επιλογή, για θερινή θέαση.

Ιnfo: Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E. (The Man From U.N.C.L.E.). Κατασκοπική Περιπέτεια Εποχής. ΗΠΑ-Αγγλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι. Παίζουν: Χένρι Καβίλ, Άρμι Χάμερ, Αλίσια Βικάντερ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζάρεντ Χάρις, Χιού Γκραντ. Διανομή: Tanweer.




ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ: Το να μεγαλώνεις δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά για τη Ράιλι που ξεριζώνεται από την ήσυχη ζωή της σε μια κωμόπολη της κεντροδυτικής Αμερικής για να εγκατασταθεί στο Σαν Φρανσίσκο, όπου βρίσκεται η καινούρια δουλειά του πατέρα της. Όπως όλοι μας, έτσι κι η Ράιλι κατευθύνεται από τα συναισθήματά της -τη Χαρά, τον Φόβο, τον Θυμό, την Αηδία και τη Θλίψη. Τα συναισθήματα ζουν στα Αρχηγεία, το κέντρο ελέγχου μέσα στο μυαλό της, απ’ όπου τη συμβουλεύουν στην καθημερινότητά της. Καθώς εκείνη και τα συναισθήματά της αγωνίζονται να προσαρμοστούν στη νέα ζωή στο Σαν Φρανσίσκο, στα Αρχηγεία επικρατεί μεγάλη αναστάτωση. Ενώ η Χαρά, το κυρίαρχο και σημαντικότερο συναίσθημα της, προσπαθεί να διατηρήσει το ηθικό υψηλό, τα υπόλοιπα συναισθήματα συγκρούονται μεταξύ τους για το πώς να διαχειριστούν μια διαφορετική πόλη, ένα νέο σπίτι κι ένα καινούριο σχολείο.

Μετά από μακρόχρονη απουσία κάποιας σπουδαίας ταινίας (συγκεκριμένα από την εποχή του Γουόλ-Υ και του Ψηλά Στον Ουρανό, το 2008 και το 2009, αντίστοιχα), η Pixar Animation Studios, επιστρέφει στην πρώτη γραμμή με μια ταινία αντάξια της ποιότητας των καλύτερων στιγμών της, από το ταλέντο και το μυαλό του σπουδαιότερου  κατά τη γνώμη της στήλης- δημιουργού της παρέας της, τον Πιτ Ντόκτερ, σκηνοθέτη των υπέροχων, Μπαμπούλας Α.Ε. & Ψηλά Στον Ουρανό, και σεναριογράφου του αριστουργηματικού Γουόλ-Υ. Γιατί, όσο εξαιρετική κι αν είναι η σειρά των Toy Stories, ο Νέμο (τη συνέχεια του οποίου αναμένουμε σύντομα) και ο Ρατατούης, καμιά τους δεν διαθέτει το εύρος και την πολυπλοκότητα της σχεδόν ψυχεδελικής υφής, νοηματικής και νοητικής ανάλυσης, πάντα με απολαυστικό και βατό τρόπο, όπως οι πραγματικά εμπνευσμένες ιστορίες και οι εικαστικές συλλήψεις του Ντόκτερ.

Χαρά, Λύπη, Θυμός, Φόβος και Αηδία, συγκρούονται και συνεργάζονται δημιουργικά και ενίοτε καταστροφικά (για τη δική μας απόλαυση) στο μυαλό ενός 12χρονου κοριτσιού το οποίο έχει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μετακόμισης, από ένα οικείο περιβάλλον, σε ένα καινούργιο, άγνωστο και κατά τα φαινόμενα, εχθρικό τόπο.

Όλα ελέγχονται, μέσα στα πλαίσια του δυνατού, από έναν πύργο ελέγχου, στην μέση του νοητικού χώρου του μυαλού της Ράιλι, το οποίο στήνεται σαν ψυχεδελικό θεματικό πάρκο (γύρω από αυτόν, υπάρχει ένα σκοτεινό φαράγγι οπού γκρεμίζονται οι άχρηστες σκέψεις, τα -μη απαραίτητα πλέον- απομεινάρια της παιδικής ηλικίας, αλλά και οι όποιες αξίες, σε περιόδους ψυχολογικής κρίσης, όπως αυτή που περνάει η μικρή ηρωίδα της ταινίας), με το τραίνο της σκέψης να κάνει ατελείωτες διαδρομές, ανάμεσα στον λαβύρινθο της βιβλιοθήκης των αναμνήσεων, τους τόπους της φαντασίας, της α-νοητής απόλαυσης, των ενστίκτων, των απωθημένων, τις αποθήκες των αναμνήσεων, των ονείρων, καθώς και πάνω από τα ανήλιαγα, σκοτεινά και τρομακτικά κελάρια του υποσυνειδήτου.

Ο Ντόκτερ, με αφορμή μια, σχεδόν προβλέψιμη ιστορία ενηλικίωσης, στήνει μια αστεία, συγκινητική, αγωνιώδη και άκρως διασκεδαστική περιπέτεια του μυαλού, με τρόπο τόσο ευφάνταστο, πρωτότυπο και δημιουργικό, που είναι καταδικασμένη, να γίνει κλασική και σημείο αναφοράς, στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου κινουμένων σχεδίων, και όχι μόνο. Μην φύγει κανείς μόλις αρχίσουν να πέφτουν οι τίτλοι του τέλους. Στα μικρά επεισόδια που ακολουθούν, η χιουμοριστική ξενάγηση από μυαλό σε μυαλό, είναι κομμάτι ανθολογίας. Δεν θα πονέσει το μυαλό, αλλά η κοιλιά από τα γέλια.

Ιnfo: Τα Μυαλά Που κουβαλάς (Inside Out). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Πιτ Ντόκτερ. Με τις φωνές των: Έιμι Πόλερ, Φίλις Σμιθ, Ρίτσαρντ Κάιντ, Μπιλ Χάντερ, Λιούις Μπλάκ, Μίντι Κέιλινγκ, Κέιλιν Ντίαζ (στην αυθεντική εκδοχή της στα Αγγλικά). Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΛΑΜΠΑΜΑ: Αντί να ηρεμήσει σε τέτοια ηλικία και να απολαύσει τις χαρές της αγαπημένης του και όμορφη συζύγου, αλλά και της μεγάλης όσο και ευτυχισμένης οικογένειας του, ο Μπιλ Μπρίσον επιλέγει να κάνει τη διαδρομή 2.200 μιλίων από τη Τζόρτζια στο Μέιν, μέσω του μονοπατιού των Απαλάχιων Όρων. Η ηρεμία και η ισορροπία που ελπίζει να βρει, δεν υπάρχει από τη στιγμή που το μόνο άτομο που συμφωνεί να τον συνοδεύσει ο παλιόφιλος του, ο Κατζ. Χρόνια γυναικάς και πάντα κόντρα με τον νόμο, ο Κατζ το βλέπει σαν ευκαιρία να πληρώσει κάποια χρέη και να ζήσει μια περιπέτεια όσο τον βαστούν τα πόδια του. Όμως, το κακό είναι ότι και οι δύο έχουν τελείως διαφορετική εκτίμηση για το τι θα πει «περιπέτεια».

Ο Μπιλ Μπράισον (Μικρή Ιστορία Περί των Πάντων -σχεδόν, Ένας Αμερικάνος Ταξιδεύει στη Βρετανία), για όσους τον γνωρίζουν, είναι ένας συγγραφέας πρωτότυπων ταξιδιωτικών βιβλίων, τα οποία ξεχωρίζουν για τον καλόκαρδα χιουμοριστικό τρόπο με τον οποίο περιγράφουν, τους τόπους και τους ανθρώπους τους, κάποιες φορές, στα όρια του ξεκαρδιστικού. Η γραφή του, σε πρώτο πρόσωπο, πυκνή και πολυδαίδαλη, δεν είναι κατάλληλη για κινηματογραφική μεταφορά, γι αυτό και η μόνη άλλη απόπειρα που έχει γίνει στο παρελθόν, ήταν η τηλεοπτική σειρά Notes From A Small Island (1999).

Θεματικά συγγενής με το σύμπαν του Αλεξάντερ Πέιν (Νεμπράσκα, Πλαγίως, Σχετικά με τον Σμιτ), η μεταφορά στην οθόνη του A Walk Through the Woods, από τον Κεν Κουάπις (Απλά Δεν σε Γουστάρει, The Sisterhood of the Traveling Pants), είναι μεν συμπαθής, με αρκετές καλές στιγμές, χωρίς όμως να καταφέρνει να αναδημιουργήσει, την ιλαρή και άκρως φυσιολατρική ατμόσφαιρα του πρωτότυπου. Μακροχρόνιο σχέδιο του Ρόμπερτ Ρέντφορτ, ο οποίος κρατάει εδώ τον ρόλο του Μπράισον, η ταινία βλέπεται κυρίως χάρη στην καλή χημεία ανάμεσα σε αυτόν και τον ακριβοθώρητο, αλλά πάντα αγαπημένο, Νικ Νόλτε.

Info: Ταξίδι στην Αλαμπάμα (A Walk Through The Woods). Δραματική Κομεντί Περιπέτεια. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Κεν Κουάπις. Παίζουν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Νικ Νόλτε, Έμα Τόμσον. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.




POLK: 1948. Θεσσαλονίκη. Ο Αμερικανός δημοσιογράφος Τζορτζ Ουόσινγκτον Πολκ που εργάζεται για το CBS μπαίνει σ’ ένα εστιατόριο. Κατά την διάρκεια του γεύματος, ανακαλύπτει πως είναι ήδη δολοφονημένος. Ένα ταξίδι μέσα από τους αντικατοπτρισμούς του χρόνου και της μνήμης ξεκινάει.

Η ταινία σε σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, μοντάζ και καλλ. διεύθυνση των Νίκου Νικολόπουλου και Βλαδίμηρου Νικολούζου, αναφέρεται στην ιστορικής σημασίας δολοφονία του Αμερικανού δημοσιογράφου Τζωρτζ Ουώσινγκτον Πολκ κατά την διάρκεια του Ελληνικού Εμφυλίου.

Περισσότερο εικαστική, αφαιρετική και ατμοσφαιρική, παρά αφηγηματική και επεξηγηματική, η ταινία που πήρε μέρος στο προηγούμενο φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, θα αναζητήσει το κοινό της, αποκλειστικά στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, στον Κεραμεικό.

Info: Πολκ (Polk). Ιστορική Σινεφίλ. Ελλάδα 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολόπουλος, Βλαδίμηρος Νικολούζος. Παίζουν: Ηλέκτρα Νικολούζου, Θανάσης Γεωργίου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος.




Η ΡΙΚΙ ΚΑΙ Η ΡΟΚ: Η Ρίκι περισσότερο από κάθε τι άλλο ήθελε να κάνει καριέρα στη ροκ μουσική. Αποφασισμένη να ακολουθήσει το όνειρό της, εγκατέλειψε νωρίς την οικογένειά της. Όταν μια ημέρα δέχεται ένα τηλεφώνημα από τον πρώην άντρα της, να επιστρέψει σπίτι για να σταθεί στην αποξενωμένη κόρη της Τζούλι που παίρνει διαζύγιο, έρχεται αντιμέτωπη με όλα τα διλήμματα του παρελθόντος. Όμως η μουσική είναι για αυτήν στάση ζωής. Ακόμα και αυτή την έσχατη στιγμή επιστρατεύει τον μεγαλύτερο έρωτά της, τη ροκ, για να προσεγγίσει τα αποξενωμένα μέλη της οικογένειάς της: τον πρώην άντρα της με τη δεύτερη τέλεια σύζυγο του, τον μεγαλύτερο γιο της που ετοιμάζεται να παντρευτεί, αλλά δεν σκοπεύει να την καλέσει στον γάμο, και τον μικρότερο που δεν χαίρεται ιδιαίτερα με την επίσκεψή της. Διότι η κιθάρα και η ροκ της ανήκουν με κάθε κόστος, και είναι έτοιμη να το αποδείξει.

Δραματική κομεντί αμερικάνικου τύπου (με όσα καλά και όσα κακά αυτό συνεπάγεται), με θέμα -για άλλη μια φορά- μια δυσλειτουργική αμερικανική οικογένεια, σκηνοθετημένη από τον Τζόναθαν Μτέμι της Σιωπής των Αμνών και της Φιλαδέλφεια, και γραμμένη από την Ντιάμπλο Κόντι της Juno και του τηλεοπτικού The United States of Tara.

Φυσικά ο Ντέμι, δεν είναι ούτε Γουές Άντερσον (Οικογένεια Τένενμπαουμ), ούτε και Νόα Μπάουμπαχ (The Squid & The Whale) -για να αναφέρουμε δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα ταινιών του είδους. Πέρα από το ό,τι η πρωταγωνίστρια είναι γυναίκα (και ποια γυναίκα, μάλιστα), η αφήγηση, δεν ξεχωρίζει για τις πρωτότυπες ιδέες της. Η Μέριλ Στριπ, την οποία έχουμε ξαναδεί να τραγουδάει, ποπ στη Mama Mia, και κάντρι στο A Prairy Home Companion, μοιάζει γεννημένη, και για τον ρόλο της ώριμης ροκ σταρ. Όπως και να έχει, Η Ρίκι και η Ροκ, πιθανόν να αγαπηθεί κυρίως για τα κλισέ της, σαν κάποιες από τις αγαπημένες μας ροκ μπάντες, που ενώ μοιάζουν κολλημένες στο παρελθόν, εμείς συνεχίζουμε να τις αγαπάμε και να παθιαζόμαστε με αυτές.

Info: Η Ρίκι και η Ροκ (Ricky & The Flash). Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Ντέμ. Παίζουν: Μέριλ Στριπ, Κέβιν Κλάιν, Μάμι Γκάμερ, Ρικ Σπρίνγκφιλντ. Διανομή: Feelgood Entertainment.


 
εμφάνιση σχολίων