0
1
σχόλια
252
λέξεις
ΖΗΝ

Οι «άυλες» εμπειρίες μάς κάνουν πιο ευτυχισμένους απ’ ό,τι τα υλικά αγαθά. Γιατί;

ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
28 Απριλίου 2014
Όσα χρήματα κι αν ξοδεύουμε σε υλικά αγαθά, η ευχαρίστηση είναι μικρότερη απ’ ό,τι όταν βιώνουμε όμορφες εμπειρίες. Αυτό επιβεβαιώνει ο ερευνητής Ryan Howell του San Francisco State University, σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Positive Psychology, τονίζοντας μάλιστα ότι οι άνθρωποι γνωρίζουμε εξαρχής ότι επενδύοντας σε μια εμπειρία θα μας κάνει πιο χαρούμενους απ’ ό,τι αν επενδύαμε σε κάτι υλικό. Γιατί όμως αφού το γνωρίζουμε, εξακολουθούμε να αδειάζουμε το πορτοφόλι μας στις βιτρίνες;

Μέρος της αιτίας είναι ότι οι εμπειρίες προσφέρουν μόνο αναμνήσεις και το γεγονός πως έχουμε μάθει να γνωρίζουμε καλά τη χρηματική αξία των πραγμάτων μάς φέρνει σε σύγκρουση. Έτσι τείνουμε να συσχετίζουμε την οικονομική αξία με τα αγαθά, ενώ παράλληλα μας είναι δύσκολο -ή και ακατόρθωτο- να τιμολογήσουμε τις εμπειρίες μας.

Η χαρά της εμπειρίας δεν είναι κάτι παροδικό και φευγαλέο. Οι αναμνήσεις την κάνουν και πάλι παρούσα και επεκτείνουν την αίσθηση της χαράς όταν ανακαλούμε το γεγονός. Τέτοιες εμπειρίες μπορούν να είναι από κάτι αρκετά  ακριβό όπως ένα μακρινό ταξίδι, μέχρι κάτι εύκολα προσβάσιμο, με ελάχιστα χρήματα, όπως μια συναυλία, ένα πικ νικ στο πάρκο, ένας εξερευνητικός περίπατος στο δάσος.

Η έρευνα όμως τονίζει και το πόσο σημαντικό είναι το να κάνουμε κάτι για εμάς, όχι να το κάνουμε για να το δουν οι άλλοι. Οπότε, αν πάμε ταξίδι με τη μεγαλύτερη έγνοια στο κεφάλι μας να είναι η ζήλια που θα κάνουν οι άλλοι μόλις δουν τις εξωτικές φωτογραφίες μας, ας μην περιμένουμε πυροτεχνήματα ευτυχίας.

εμφάνιση σχολίων