Αφιέρωμα στα 100 χρόνια από την γέννηση του Ιάννη Ξενάκη, με ελεύθερη συμμετοχή
Η μουσική γέφυρα ανάμεσα στη Στέγη και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του πρωτοπόρου συνθέτη Ιάννη Ξενάκη, με αναθέσεις έργων, νέους μουσικούς και πρώτες εκτελέσεις.DOCTV.GR
28 Φεβρουαρίου 2022
Για 7η συνεχή χρονιά, η μουσική σύμπραξη του Παντείου με τη Στέγη «Μια Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού», φέρνει κοντά μουσικούς, φοιτητές και κοινό. Φέτος, για δύο ημέρες, στις 3 και 4 Μαρτίου 2022, οι συναυλίες εστιάζουν στον συνθέτη και αρχιτέκτονα Ιάννη Ξενάκη. Ταυτόχρονα, μια νέα γενιά δημιουργών αποτίνει φόρο τιμής μέσα από τεχνικές που επεκτείνουν τη σκέψη του, αλλά και με αναπάντεχες γειτνιάσεις με κλασικούς συνθέτες και ηλεκτρονικούς ήχους. Στο πρόγραμμα ανακαλύπτουμε έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.
Διαβάστε επίσης: Ξενάκης: Το ηχητικό φαινόμενο ενός πλήθους ανθρώπων
Πέμπτη 3 Μαρτίου
Mουσικές ανταλλαγές ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία
Ιωάννα Βρακατσέλη: μέτζο σοπράνο
Μυρτώ Ακρίβου: πιάνο
Αμαλία Κουντούρη: φλάουτο
Maurice Ravel (1875-1937, Γαλλία), “Cinq mélodies populaires grecques” (1904-06), για φωνή και πιάνο
Dzovinar Mikirditsian (γενν. 1979, Ελλάδα/Λίβανος/Αρμενία), “Tamzara” (2022)*, για φωνή, φλάουτο και πιάνο, ανάθεση της Στέγης
Ιάννης Ξενάκης (1922-2001, Ελλάδα/Γαλλία), “Six chansons” (1950-51), για πιάνο
François-Bernard Mâche (γενν. 1935, Γαλλία), “Trois Chants Sacrés”, για σόλο φωνή και ταμπουρίνο – “n. 3 Maponos” (1990)**
Ιάννης Ξενάκης, “Zyia” (1952), για μέτζο σοπράνο, φλάουτο και πιάνο
(D)ommage à Xenakis
Γιώργος Κωνσταντίνου: σόλο πιάνο
Τom Wolgers (γενν. 1959, Σουηδία), “Ηοmmage à Le Corbusier” (1987), για ηλεκτρονικά
Γιώργος Κωνσταντίνου (γενν. 1978, Ελλάδα), “Fragmented Light Grid”, after “Herma” by Iannis Xenakis (2016)
Γιώργος Κουμεντάκης (γενν. 1959, Ελλάδα), “Le Cormoran de Iannis Xenakis”, από τον κύκλο «Μεσόγειος Έρημος» (2000)
Salvatore Sciarrino (γενν. 1947, Ιταλία), “De la nuit” (1971)
Ιάννης Ξενάκης (1922-2001, Ελλάδα/Γαλλία), “à R.” (1987)
Robert Coleman (Ιρλανδία), “Hommage à Xenakis” (2016)**, για ηλεκτρονικά
Παρασκευή 4 Μαρτίου
Μουσική και Μαθηματικά
Aeris Trio
Σοφία Σιωρά: τρομπέτα
Χρήστος Σαλβάνος: κόρνο
Ανδρέας-Ρολάνδος Θεοδώρου: τρομπόνι
Συμμετέχει ο Γιώργος Θεόδωρος Ραράκος: τούμπα
Ιάννης Ξενάκης (1922-2001, Ελλάδα/Γαλλία), “Keren” (1986), για σόλο τρομπόνι
Giacinto Scelsi (1905-1988, Ιταλία), “Quattro pezzi” (1956), για σόλο τρομπέτα
Φανή Κοσώνα (γενν. 1969, Ελλάδα), “Shadow falls between” (2020)*, για τρομπέτα, κόρνο και τρομπόνι
Ιάννης Ξενάκης, “Linaïa-Agon” (1972), μουσικό παιχνίδι για τρία πνευστά (κόρνο, τρομπόνι και τούμπα)
Φέλντμαν – Ξενάκης
ARTéfacts Ensemble
Σπύρος Τζέκος: κλαρινέτο
Θοδωρής Βαζάκας: κρουστά
Κώστας Σερεμέτης: κρουστά
Μυρτώ Νιζάμη (γενν. 1994, Ελλάδα/Ολλανδία), “Beneath underbreathe” (2022)*, για κλαρινέτο και κρουστά, ανάθεση της Στέγης
Αλέξανδρος Μαρκέας (γενν. 1965, Ελλάδα/Γαλλία), “Trois clins d'œil rythmés” (2006), για κλαρινέτο και ηλεκτρονικά
Sarah Nemtsov (γενν. 1980, Γερμανία), “Implicated amplification” (2014)**, για μπάσο κλαρινέτο και ηλεκτρονικά (τρία πετάλια εφέ και ενίσχυση)
Μηνάς Μπορμπουδάκης (γενν. 1974, Ελλάδα/Γερμανία), “Unisono” (2003)**, για δύο εκτελεστές κρουστών
Morton Feldman (1926-1987, HΠΑ), “Bass Clarinet and Percussion” (1981), για μπάσο κλαρινέτο και κρουστά (2 εκτελεστές)
Ιάννης Ξενάκης (1922-2001, Ελλάδα/Γαλλία), “Concret PH” (1958), για μαγνητοταινία
* Πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, ** Πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα
Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol 7, 100 χρόνια Ιάννης Ξενάκης, Πέμπτη 3 & Παρασκευή 4 Μαρτίου, Αίθουσα Τελετών Παντείου Πανεπιστημίου
εμφάνιση σχολίων