Προς απομνημόνευση – Έρωτας: Κατάσταση κατά την οποία το άτομο, ό,τι και να κάνει, δεν μπορεί να κερδίσει: “Κορώνα κερδίζω εγώ, γράμματα χάνεις εσύ”. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τους δυο, βέβαια.
Λογικό αίσθημα: Όλα τακτοποιούνται, αλλά τίποτα δεν διαρκεί. Ερωτικό αίσθημα: Τίποτα δεν τακτοποιείται, κι όμως το πράγμα διαρκεί.
Ερωτική παρανόηση: Το να ερωτοποιείς ένα χρηστικό όργανο-την καρδιά-αντί να πνευματοποιείς τη σάρκα.
Ερωτικώς απαράδεκτο: Να ερωτευτείς με τον τρόπο του Ρέϊμον Ρούσελ, που έκανε το γύρο του κόσμου, δίχως να βγεί απ΄την καμπίνα του πλοίου.
Ερωτική συμφορά με καρμίρικο κάρμα: Εκεί όπου ακόμη κι απ’το καλό βγαίνει το κακό.
Ουσιαστικός έρωτας: Ο έρωτας που δε βασίζεται ποτέ στην εξοικονόμηση, που αγνοεί τη συναισθηματική αποταμίευση και δεν πλουτίζει, παρά μόνο χάρη στις πιο έξαλλες δαπάνες.
Ερωτική απάτη: Να μην διαθέτεις ένα δικό σου μέγεθος και να δανείζεσαι τις ατάκες της Μαντάμ Μποβαρί.
Ερωτική φάρσα: Να επιθυμείς να παρουσιάσεις σαν σπάνια ερωτική ιστορία, μια ιστορία που στα μάτια του πρώτου τυχαίου θα φαινόταν γελοία.
Ερωτική παρανόηση: Να πιστεύεις πως ο έρωτας είναι το ξημέρωμα ενός καινούργιου κόσμου κι όχι το ξημέρωμα της αλλοίωσης του δικού σου κόσμου.
Ερωτική τραγωδία: Να χάσεις ταυτόχρονα και την ηθική σου και την ακολασία σου.
Ερωτική μιζέρια: Να ξέρεις πως στον έρωτα τίποτα δεν είναι αλήθεια και να μη σκέφτεσαι πως, αφού τίποτα δεν είναι αλήθεια, τότε είναι προτιμότερο να επινοήσεις ένα ωραίο ψέμα από το να ομολογείς μια θλιβερή πραγματικότητα.
Ερωτική κόλαση: Δεν είναι ούτε η παράβαση ούτε η υπερβολή ούτε η ανατρεπτική λογική του πάθους. Κόλαση στον έρωτα είναι να περνάει από πάνω σου το μεγαλύτερο συναίσθημα που μπορείς να νιώσεις κι εσύ να μένεις ίδιος.
Θάνατος από έρωτα και όχι μόνο: Ο ερωτικός, όπως και ο φυσικός θάνατος, επέρχεται ύστερα από μια ολοοργανισμική απόφαση (της ψυχής, του νου και του σώματος), που παίρνει ύπαρξή μας. Όταν η απόφαση αυτή είναι μισή, διστακτική, αμφίβολη ή εξαναγκασμένη, τότε παράγεται ή σωματική ή ψυχική νόσος. Που σημαίνει: Καλύτερα να πεθάνετε, παρά νε μισοπεθάνετε.
Κτηνωδία: Ηλίθιος πουριτανικός χαρακτηρισμός της ερωτικής συμπεριφοράς, που δείχνει διπλή άγνοια: άγνοια της θαυμάσιας ερωτικής ζωής των ζώων, από τη μία, και άγνοια της υπέροχης ευγένειας του ανθρώπινου σώματος, όταν αυτό σπαταλιέται σε ακρότητες, από την άλλη.
Επικίνδυνες θέσεις: Αν η αποφυγή της ολοκλήρωσης μιας σχέσης γίνεται κάποια στιγμή για τον ερωτευμένο άντρα το ίδιο το επιθυμητό, για λόγους ανεξάρτητους από τη θέλησή του, αυτό διόλου δεν σημαίνει πως αφήνει την ουσία για τον ίσκιο της. Πετυχαίνοντας τον αποπροσανατολισμό του, αυτός ο άντρας ζει πια και γεύεται αισθήσεις ουτοπικές και ατοπικές. Η γυναίκα προκάλεσε μέσα του αυτή την τρομερή κατάσταση, να ξέρει δεν θέλει πια και να μην ξέρει τι ακριβώς θέλει (Πασκάλ Μπρυκνέρ).
Ξυπνάς μέσα μου το ζώο… Σεξ προς αποφυγή: Το σεξ που γίνεται για να σε απελευθερώσει από την απλή επιθυμία της επιθυμίας.
Σεξ προς θάνατον: Το σεξ που γίνεται για να σε απελευθερώσει από την επιθυμία για τον άλλον.
Σεξ αδιάφορο: Το υπερβολικά ανθρώπινο» σεξ. Μυρίζει πειθαρχία. Αιμομικτικό (συζυγικό) σεξ: Ένα πενταετές πλάνο αναπτύξεως κατά τη διάρκεια του οποίου συμπεριλαμβάνονται: αλλαγή αυτοκινήτου, αγορά οικοπέδου, και τριάντα τρεις πειθαρχημένοι οργασμοί ανά διετία.
Σεξ με αδιάφορο πρόσωπο: Ανδρικό ως επί το πλείστον προνόμιο». Ο καλύτερος τρόπος για να εξακολουθεί να επιβιώνει μέσα σου, με την πιο απόλυτη ένταση, το πραγματικό αντικείμενο του πόθου σου, που απουσιάζει. Αντί η απουσία του να είναι η πρόκληση σε διαθεσιμότητα, γίνεται ακριβώς το αντίθετο: σε διαλύει, τόσο ριζικά, όσο ριζικά σε αλλοτρίωνε η παρουσία του. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Απόσπασμα από το βιβλίο της Μαλβίνας Κάραλη, Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες, εκδ. Κάκτος.
Διαβάστε επίσης:
Μαλβίνα: Το λεξικό του Έρωτα