1
1
σχόλια
232
λέξεις
VIDEO

Μια ταινία, 17 ομοιότητες, ο Ταρκόφκσι και ο Ινιαρίτου

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Φεβρουαρίου 2016
Ομολογουμένως, ο κύριος Misha Petrick, καθότι και Ρώσος, έβαλε τα γυαλιά στη στήλη Ταινίες της Εβδομάδας του Doctv.gr, η οποία, αν και πρόσεξε κάποια ομοιότητα στη σκηνή στον γκρεμισμένο ναό, δεν έδωσε την απαραίτητη σημασία στο όλον. Άλλωστε πολλοί έτρεξαν να βρουν ομοιότητες στον τρόπο κινηματογράφησης της ταινίας με εκείνον του Τέρενς Μάλικ (Το Δέντρο της Ζωής) αλλά, όπως θα διαβάσετε και στα σχόλια που συνοδεύουν το βίντεο, και με τις εικονογραφίες διάφορων άλλων Ρώσων κλασικών. Όχι μία ή δύο, αλλά 17 ομοιότητες βρήκε ο Petrick ανάμεσα στην Επιστροφή του Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιαρίτου και το σύνολο της φιλμογραφίας του Αντρέι Ταρκόφσκι (με την εξαίρεση του Σολάρις και της Θυσίας).

Εικόνες από Τα Παιδικά Χρόνια του Ιβάν, τον Αντρέι Ρουμπλιόφ, τον Καθρέφτη, τον Στάλκερ και τη Νοσταλγία, παίζουν σε παράλληλο μοντάζ με τις σκηνές τις οποίες ενέπνευσαν. Κάποιες είναι σχεδόν ολόιδιες, άλλες μοιάζει να έχουν προστεθεί μάλλον αυθαίρετα. Σε καμία περίπτωση η στήλη δεν θα σπεύσει να κατηγορήσει τον αγαπημένο Μεξικανό σκηνοθέτη για αντιγραφή, όπως χαιρέκακα έτρεξαν να κάνουν πολλοί. Την αξία του μας την έχει δείξει ήδη από την πρώτη του ταινία, το 2000, το περίφημο Amores Perros (Χαμένες Αγάπες).

Αντίθετα, βρίσκει πως οι αναφορές αυτές τον τιμούν, όπως τιμούν και τον Petrick, ασχέτως των προθέσεών του, που είχε τα μάτια και τις γνώσεις να τις δει και ως animator που δηλώνει, να τις μοντάρει παράλληλα.


 
εμφάνιση σχολίων