40 καλλιτέχνες του δρόμου συμμετέχουν στη μεγαλύτερη έκθεση για το ελληνικό γκραφίτι
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟ DOC TV | CC4
8 Απριλίου 2014
O Λόρδος Βύρωνας έκανε το δικό του σκαρίφημα στο Σούνιο κι ο Πικάσο άφησε πολλά γκραφίτι στους δρόμους του Παρισιού…
Οι Στεγίτες χαρτογραφούν το ελληνικό γκραφίτι με μια μεγάλη έκθεση που δημιουργήθηκε αυτές τις μέρες από τους καλλιτέχνες μέσα στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης. Είναι η πρώτη μεγάλη εγχώρια απόπειρα παρουσίασης μιας τέχνης που δεν χωρά στις γκαλερί, δεν θέλει να αφομοιωθεί από το «σύστημα» και τους curators και βρίσκεται συνέχεια αντιμέτωπο με το μάλλον γενικόλογο, και συχνά επικριτικό, ερώτημα «Τέχνη ή Μουτζαλιές;».
«Αν το γκραφίτι άλλαζε κάτι, τότε θα ήταν απαγορευμένο» -Βansky
Τώρα, με την ενορχήστρωση και επιμέλεια της Μαριλένας Καρρά, γίνεται ένα πρώτο μεγάλο βήμα για τη γνωριμία μας με πολλούς καλλιτέχνες ενώ ανοίγει ένας νέος κύκλος συζήτησης και μοιράσματος αυτής της δημοκρατικής τέχνης. Να υπενθυμίσουμε ότι η Στέγη έκανε ανοιχτό κάλεσμα προς τους καλλιτέχνες, προκειμένου να συγκεντρωθούν οι συμμετέχοντες του No Respect!
«Δεν ζητάμε πίσω τον αστικό χώρο, τον παίρνουμε μόνοι μας» -Ανώνυμο Γκραφίτι
Το DOC TV μπήκε στην έκθεση No Respect! Φωτογραφίσαμε τον χώρο λίγο πριν τα εγκαίνια της έκθεσης, με πινέλα, σπρέι, αναστάτωση και χυμαδιό, στην κατάσταση «όπως πρέπει» της προετοιμασίας. Θα τα πούμε εκεί την Παρασκευή και μην ξεχάσετε να το πείτε και στους φίλους σας: η είσοδος είναι δωρεάν.
ΥΓ. «Γκαλερί των φτωχών ή τέχνη που αποτυπώνει τη στιγμή;» Οι τοίχοι των ανθρώπων είναι τόσο ανήσυχοι όσο και οι πόλεις τους. Εκτός από τέχνη (ή τέχνη των φτωχών) το φαινόμενο αποτυπώνει κοινωνιολογικά την κάθε δεδομένη στιγμή και αυτό έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εμάς. Γι’ αυτό και όταν γυρίσαμε το ντοκιμαντέρ Η Τέχνη του Δρόμου εστιάσαμε στις κοινωνικές τάξεις του αθηναϊκού γκραφίτι παρά στην υποκειμενική αξιολόγηση των καλλιτεχνών (οι εμπορικότεροι ή οι μη εμπορικοί, οι «επώνυμοι» ή οι πιο underground κ.λπ.). Μπορείτε να δείτε τα τρία μέρη εδώ