«Όλοι αναζητούν την ευτυχία και την ταυτότητα». Συζήτηση λίγο πριν τη συναυλία τους στην Αθήνα. Τους αγαπήσαμε ακόμα περισσότερο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ
4 Απριλίου 2014
Τα live τους είναι εξίσου ιδιαίτερα, με δυο ντραμς και τα μέλη τους να ανταλλάσουν θέσεις στα μουσικά όργανα. Τους είδαμε πέρυσι και ανυπομονούμε να τους ξανακούσουμε στο Gagarin 205. Στο DOC ΤV μπορείτε να βρείτε τρεις (3) διπλές προσκλήσεις.
-Θα σας έχουν ρωτήσει αρκετές φορές αλλά πρέπει να μάθουμε: Γιατί χρησιμοποιήσατε την τίτλο Archipelago στο άλμπουμ σας; Ποια είναι η σχέση σας με την Ελλάδα;
Στην πραγματικότητα η μόνη σχέση με την Ελλάδα στο πλαίσιο αυτό είναι η ετυμολογική προέλευση της λέξης -είναι σχεδόν ίδια σε πολλές γλώσσες που έχουν ινδοευρωπαϊκές ρίζες έτσι ώστε πολλοί άνθρωποι να κατανοούν την έννοια, η οποία έχει καταλήξει να είναι «μια ομάδα νησιών».
Σπούδασα Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο για σχεδόν 10 χρόνια, το οποίο υποθέτω ότι είναι ένας λόγος για τον οποίο η λέξη με γοήτευσε. Υπάρχουν βέβαια πολλοί λόγοι για τους οποίους επέλεξα τον τίτλο -είναι ένα είδους συμβολισμού για τις «ομάδες των νησιών» στο βρετανικό αρχιπέλαγος, όπου έχω ζήσει όλη μου τη ζωή σε διαφορετικές τοποθεσίες και ηχογραφήθηκαν οι περισσότεροι από τους ήχους που υπάρχουν στο άλμπουμ. Το Outer Hebrides, μια ομάδα νησιών στα ανοικτά της δυτικής ακτής της Σκωτίας εμφανίζεται στο εξώφυλλο του δίσκου. Αναφορικά με τα επιμέρους κομμάτια του άλμπουμ, είναι σαν ένα σύμπλεγμα νησιών παρόμοιου στυλ, αλλά διαφορετικού χαρακτήρα. Το ίδιο και οι μουσικοί που έπαιξαν σε αυτό, οι οποίοι ηχογραφήθηκαν ξεχωριστά και στη συνέχεια όλοι μαζί δημιούργησαν μια ορχήστρα, και ούτω καθεξής.
-Μαθαίνουμε ότι χρησιμοποιείτε ηχογραφήσεις από τη φύση και το περιβάλλον. Από ποια μέρη σας αρέσει να αντλείτε ήχους;
Ναι, ταξιδεύω πολύ και καταγράφω ήχους όπου τους βρω. Αυτοί οι ήχοι θα μπορούσαν να είναι οτιδήποτε: περπάτημα στο χιόνι της Φινλανδίας στη μέση της νύχτας, το κάλεσμα για προσευχή στην Κωνσταντινούπολη, ο άνεμος στα δέντρα της Προβηγκίας, σπασμένοι ανεμιστήρες εξαερισμού σε μια γερμανική βιομηχανική ζώνη, το τραγούδι των πουλιών το χάραμα στο Κάιρο, ή ακόμα και μόνο το τικ-τακ του ρολογιού που έχει ο φούρνος στο σπίτι μου.
-Μας αρέσει πολύ ο πρόσφατος λογαριασμός σας στο Soundcloud. Είμαστε φανατικοί. Σας βοηθάει στην επαφή σας με τους fan σας; Τι σχεδιάζετε να ανεβάζετε;
Ωραία, ευχαριστούμε! Ήθελα απλώς ένα μέρος όπου θα μπορούσαν να ανέβουν ορισμένα πράγματα που έχουν να κάνουν με το έργο των Hidden Orchestra, αλλά δεν κυκλοφορούν από την Tru Thoughts (π.χ. το πρόσφατο remix μου με την τσεχική ομάδα Κλαρινέτων Factory, το οποίο κυκλοφόρησε από τσέχικο label) και φαινόταν λογικό να συγκεντρωθούν όλα τα κομμάτια, remixes και mixtapes που απλώνονται στο Soundcloud, μέσα σε ένα μόνο προφίλ. Θα συνεχίσουμε να δημοσιεύουμε post -remixes, mixtapes, και άλλα από τους Hidden Orchestra.
-Πόσο σημαντικό είναι για σας να συνεργάζεστε με την Tru Thoughts Records;
Είναι όμορφη εμπειρία να συνεργαζόμαστε με την Tru Thoughts. Μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι με μια ανεξάρτητη δισκογραφική, η οποία όμως έχει και παγκόσμια προώθηση και διανομή.
-Παράγετε στο Εδιμβούργο. Είναι ένα καλό μέρος για να ζει και να δημιουργεί σήμερα ένας μουσικός καλλιτέχνης; Ποιο μέρος στον κόσμο θεωρείτε ότι είναι «ιδανικό» για κάτι τέτοιο σήμερα;
Δεν είμαι πραγματικά από το Εδιμβούργο, αλλά έχω ζήσει εκεί για 12 χρόνια. Σχεδιάζω να μετακομίσω τους προσεχείς μήνες. Ωστόσο, υπήρξε σπουδαίο μέρος για να κάνω τις συνθέσεις μου, καθώς υπάρχει μια πολύ πλούσια παράδοση λαϊκής μουσικής, η οποία είναι απομονωμένη από τη μουσική σκηνή που επικεντρώνεται στο Λονδίνο. Οπότε μου επέτρεψε να επικεντρωθώ στο δικό μου ήχο. Είναι επίσης μια πολύ όμορφη χώρα -θεωρώ ότι η φύση και το τοπίο εκεί εμπνέουν.
-Για μένα, το «ιδανικό» περιβάλλον είναι απλά να απομονωθεί κανείς σε ένα ήσυχο μέρος. Είναι ωραίο να βρίσκεσαι σε ένα όμορφο μέρος στην εξοχή, αλλά το πιο σημαντικό για μένα είναι να έχω το δικό μου χώρο όπου μπορώ να εργαστώ χωρίς το φόβο της διακοπής. Δεν είναι τόσο ότι πρέπει να απομονωθώ για να συγκεντρωθώ χωρίς διακοπές: στην πραγματικότητα είναι περισσότερο ότι μου αρέσει να έχω τον ιδιωτικό μου χώρο, ώστε είμαι ελεύθερος να δημιουργήσω και να πειραματιστώ χωρίς να αισθάνομαι εκτεθειμένος.
-Αυτήν τη στιγμή ο πλανήτης βράζει από κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις. Εσείς το νιώθετε αυτό όταν κάνετε περιοδεία;
Ναι, το νιώθουμε. Όπως επίσης και το ότι είναι σπουδαίο το γεγονός πως οι πολιτιστικές ταυτότητες εξακολουθούν να διατηρούνται σε έναν κόσμο όπου πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι η ατομικότητα χάνεται, ή ότι παραδίνεται σε μια μόνο κουλτούρα. Εμείς εξακολουθούμε να βλέπουμε την υπέροχη ζωντάνια, την ποικιλία και την υπερηφάνεια στους διαφορετικούς πολιτισμούς.
Αλλά νομίζω ότι αυτό που εγώ προσωπικά έχω μάθει από τις περιοδείες, είναι ότι ο όλοι οι άνθρωποι, παντού, είναι ουσιαστικά ίδιοι. Όλοι αναζητούν την ευτυχία και την ταυτότητα, και ανταποκρίνονται με τον ίδιο τρόπο στην τροφή, τη μουσική, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους, καθώς και στα άσχημα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή.
-Με ποιο τρόπο νομίζετε ότι η μουσική κάνει καλύτερο τον κόσμο;
Η μουσική, ως μέρος κοινής πολιτιστικής εμπειρίας, έχει διαδραματίσει ρόλο τόσο στο να φέρνει τους λαούς κοντά, όσο και στο να καθορίζει τις πολιτιστικές τους διαφορές, αλλά φοβάμαι πως δεν είναι η απάντηση για την παγκόσμια ειρήνη. Εγώ προτιμώ να σκέφτομαι τη μουσική απλώς ως μια μορφή τέχνης -η μουσική μου δεν είναι πολιτική, απλώς προσπαθώ όσο περισσότερο μπορώ να δημιουργήσω κάτι όμορφο.
Ιnfo: Συναυλία Hidden Orchestra, Σάββατο 12 Απριλίου, Gagarin 205, Λιοσίων 205, Αθήνα. Στάση μετρό Αττική. Εισιτ.: 15-22 ευρώ.
εμφάνιση σχολίων