Λίγο πριν να ξεκινήσουν και οι φετινές διακοπές, στο σπίτι για τους περισσότερους, στο χωριό ή σε κάποιο νησί για τους πιο τυχερούς, η Σινεφίλ στήλη του Doctv.gr, όπως κάθε χρόνο παρουσιάζει τις ταινίες που έχουν προγραμματιστεί για τον Αυγούστο.
Κάποιοι τίτλοι πιθανόν να αλλάξουν ή να εξαφανιστούν αναπάντεχα, για αυτό χρειάζεται κάποιος να έχει τα μάτια του συνεχώς ανοιχτά, κατ' εντολήν και του Αλεχάδρο Αμενάμπαρ του οποίο το «Άνοιξε τα Μάτια» βγαίνει ξανά σε επανέκδοση, την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου. «Abre los Ojos» λοιπόν και να πηγαίνετε σινεμά, όπου και αν βρίσκεστε, όπου και να τον βρείτε, ειδικά στις αριστουργηματικές επανεκδόσεις, που μέχρι στιγμής κόβουν αδικαιολόγητα λίγα εισιτήρια σε σχέση με την αξία τους. «Ραντεβού τον Σεπτέμβριο»!
ΠΕΜΠΤΗ 25/7: Οι Νέες Ταινίες περιλαμβάνουν το πολυαναμενόμενο «Deadpool & Wolverine» με τους Ράιαν Ρέινολντς και Χιου Τζάκμαν, το οποίο ίσως και να αναπτερώσει το ενήλικο ενδιαφέρον μας για τις βαλτομένες -καλλιτεχνικά και εμπορικά- «παιδιάστικες» σειρές της Marvel.
Το «Μητρικό Ένστικτο» (Mother's Instinct), με τις Τζέσικα Τσάστεϊν και Αν Χάθαγουεϊ πάλι, είναι η αμερικανική εκδοχή της ομώνυμης βελγικής ταινίας του 2018, για τις φιλικές σχέσεις δύο οικογενειών στα προάστια της δεκαετίας του '60, οι οποίες διαταράσσονται μετά από ένα τραγικό ατύχημα.
«Τίγρης» (Tigru/Day of the Tiger) λέγεται η συμπαραγωγή της ελληνικής Graal σε μία ταινία του Ρουμάνου Αντρέι Τανάσε που αφορά την ιστορία μιας κτηνιάτρου σε ζωολογικό κήπο που έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά από απώλειες σε ένα ιδιαίτερο μίγμα περιπέτειας, ψυχολογικού δράματος και κομεντί.
Τέλος το Αλμοδοβαρικό «Ολα για τη Μητέρα μου» (Todo Sobre Mi Madre) από το 1999, με τις Σεσίλια Ροθ, Μαρίζα Παρέντες, Αντόνια Σαν Χουάν και Πενέλοπε Κρουζ, επιστρέφει στις θερινές οθόνες για την 25η Επέτειό του. Μια γυναίκα, μετά το θάνατο του 17χρονου γιου της, αναζητά εκ νέου τον πατέρα του με τον οποίο δεν είχαν παντρευτεί ποτέ. Η επιτομή της "σοβαρής" πλευράς του Ισπανού σκηνοθέτη που στη συνέχεια τον οδήγησε στα πιο αγαπημένα μας «Μίλα της», «Πόνος και Δόξα», τα οποία ακολούθησαν.
Διαβάστε επίσης: Πάρος: Το Φεστιβάλ στο Πάρκο
ΠΕΜΠΤΗ 01/8: Το «Μόνοι στη Νέα Υόρκη» (Daddio), σε διεύθυνση φωτογραφίας του Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, με την Ντακότα Τζόνσον και τον Σον Πεν αφορά τη νυχτερινή διαδρομή των δυο τους σε ένα ταξί από το JFK στην πόλη της Νέας Υόρκης.
«Η Μούσα του Μπονάρ» (Bonnard, Pierre et Marthe), αφορά τη σχέση του ζωγράφου Πιερ Μπονάρ με την γυναίκα του, Μαρτ ντε Μελινί, με πτωταγωνιστές τους Σεσίλ ντε Φρανς και Βενσάν Μακέιν.
Το «Δύο προς Ένα» (Zwei zu Eins), είναι μια γερμανική σάτιρα που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, όταν το καλοκαίρι του 1990, μετά την πτώση του "ανατολικού μπλοκ" μια ομάδα Γερμανών της πρώην Ανατολικής Γερμανίας ανακαλύπτει ένα σωρό από "άχρηστα" ανατολικά χαρτονομίσματα (το δύο προς ένα αφορά τη συναλλακτική αξία τους), τα οποία προσπαθούν να ξοδέψουν πριν την οριστική κατάργησή τους. Πρωταγωνιστεί η Σάντρα Χίλερ (Ανατομία μιας Πτώσης, Ζώνη Ενδιαφέροντος, Τόνι Ερντμαν).
«Ο Δεύτερος Γύρος» (Second Tour), του Αλμπέρ Ντιποντέλ είναι μια σατιρική δραματική κομεντί με τον ίδιο και τη Σεσίλ ντε Φράνς για τις σχέσεις ενός υποψηφίου προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας και μιας δημοσιογράφου.
Τέλος το «Τύχη να σου Πετύχει» (Heureux Gagnants), είναι μια γαλλική κωμωδία για τους μπελάδες που μπορεί να επιφέρει σε κάποιον, μια νίκη του στο λαχείο.
Στις Επανεκδόσεις έχουμε την - για πολλούς λόγους - συγκινητική «Θυσία» (Offret), από το 1986, η οποία είναι το - εν γνώση του μεγάλου σκηνοθέτη - κύκνειο άσμα του Αντρέι Ταρκόφσκι, το οποίο συμπυκνώνει (κάπως βεβιασμένα είναι η αλήθεια), την ποιητική, "οπτιμιστικά απαισιόδοξη" κοσμοθεωρία του για την ανθρώπινη μοίρα, όπως την διατύπωσε σε μια σειρά καλύτερων ταινιών που προηγήθηκαν.
«Η Τελευταία Έξοδος Ρίτα Χεϊγουορθ» (The Shawshank Redemption) του Φρανκ Ντάραμποντ (Το Πράσινο Μίλι), είναι μια από τις καλύτερες διασκευές νουβέλας του Στίβεν Κινγκ στην οθόνη, η οποία αν και δεν γνώρισε επιτυχία στους κινηματογράφους όταν βγήκε το 1994, απέκτησε cult κοινό μέσα στα χρόνια όταν οι θεατές την ψήφισαν ως την πιο αγαπημένη τους ταινία όλων των εποχών. Αφορά την ιστορία δύο φυλακισμένων που σχεδιάζουν να αποδράσουν από την φυλακή Σόουσανκ του τίτλου με πρωταγωνιστικό δίδυμο αυτό των Τιμ Ρόμπινς και Μόργκαν Φρίμαν.
Σε επανέκδοση και πάλι, η αλά Τζον Γκίλερμιν εκδοχή του «Εγκλημα στο Νείλο» (Death on the Nile), από το 1978. Το εξωτικό θρίλερ μυστηρίου της Αγκαθα Κρίσι ερμηνεύουν οι: Πίτερ Ουστίνοφ, Τζέιν Μπίρκιν, Μπέτι Ντέιβις, Τζον Φινς, Μία Φάροου και πολλοί άλλοι ηθοποιοί της εποχής.
ΠΕΜΠΤΗ 08/8: «Το Κορίτσι των Γενεθλίων» (Birthday Girl), είναι ένα θρίλερ μυστηρίου από τη Δανία στο οποίο μια 42χρονη γυναίκα (Τρίνε Ντίρολμ), "χάνει" μυστηριωδώς για ένα βράδυ την 18χρονη κόρη της σε μια κρουαζιέρα αναψυχής που έχουν πάει για να γιορτάσουν τα γενέθλια της μικρής, προσβλέποντας και σε κάποιου είδους συμφιλίωσης.
«Η Ζαριά» (Un coup de dés) είναι ένα γαλλικό αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου σκηνοθετημένο από τον Ιβάν Ατάλ με τον ίδιο, την Μαιγουέν, τον Γκιγιόμ Κανέ και τον Βίκτορ Μπελμοντό, στο οποίο ένας παντρεμένος ερωτεύεται την ερωμένη του φίλου του στον οποίο έδινε άλλοθι.
«Η Υπόθεση Γκολντμάν» (Le procès Goldman/The Goldman Case) του Σεντρίκ Καν έχει να κάνει με την δίκη του Γάλλου ακροαριστερού ακτιβιστή Πιερ Γκολντμάν, ο οποίος είχε καταδικαστεί το 1976 για ένοπλες ληστείες και για την δολοφονία δύο φαρμακοπιών.
«Το Γύρισμα» (Making of) είναι μια δραματική κομεντί για τον κόσμο του σινεμά την οποία υπογράφει και πάλι ο Σεντρίκ Καν με τον Ντενί Πονταλιντές και την Εμανουέλ Μπερκό.
Η «Μαύρη Βροχή» (Kuroi Ame) του Ιάπωνα Σοέι Ιμαμούρα από το 1989, βγαίνει μάλλον για πρώτη φορά στην χώρα μας για την 80η επέτειο της επίθεσης στην Χιροσίμα (6/8). Αφορά μια οικογένεια που έχει εγκατασταθεί στην εξοχή ελπίζοντας να γλυτώσει από τις παρενέργειες του βομβαρδισμού.
«Και οι Τέσσερις Είναι Υπέροχες» (The Fabulous Four) λέγεται η κομεντί της Τζόσλιν Μούρχαουζ με τις Σούζαν Σάραντον και Μπετ Μίντλερ, για τρεις φίλες που ταξιδεύουν για να είναι παράνυφες στον γάμο μιας φίλης τους, όλες σε ώριμη ηλικία.
Τέλος το «Στα Ίχνη του Δον Κιχώτη» (Giants of la Mancha) είναι μια ταινία κινουμένων σχεδίων από την Αργεντινή για έναν απόγονο του θρυλικού ήρωα που προσπαθεί μαζί με τους φίλους του, να σώσει τη γειτονιά τους από έναν επιχειρηματία που θέλει να την "αναβαθμίσει".
Διαβάστε επίσης: Αύγουστος στο Open Air Film Festival
ΠΕΜΠΤΗ 13/8: Η επιστροφή του Γκρου και των Μίνιον του «Εγώ, ο Απαισιότατος 4» (Despicable Me 4) θα είναι σίγουρα το κινηματογραφικό γεγονός του 15Αύγουστου για μικρούς και μεγάλους. Ο αξιαγάπητος γκρινιάρης ήρωας, εκτός από τους σούπερ κακούς Μαξίμ Λε Μαλ και Βαλεντίνα, θα έχει να αντιμετωπίσει και τις σκανδαλιές του Γκρου Τζούνιορ.
«Οι Ναυαγοί» (Soudain Seuls/Suddenly) του Τομά Μπιντεγκέν, είναι μια ιστορία επιβίωσης στην Ανταρκτική που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Πρωταγωνιστούν οι Μελανί Τιερί και Ζιλ Λελούς.
Το «Gold» (Kuldi) του Ερλινγκούρ Θόροντσεν είναι ένα ισλανδικό αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου. Ένας πατέρας που ζει μόνος του με την έφηβη κόρη του βρίσκει μια αναπάντεχη σύνδεση σε μια ιστορία φόνων από το παρελθόν με το μυστήριο της εξαφάνισης της συζύγου του.
«Το Σύνδρομο των Πρώην Εραστών» (Le syndrome des amours passées) είναι μια ρομαντική, δραματική κομεντί του Ραφαέλ Μπαλμπονί από το Βέλγιο. Ένα ζευγάρι που θέλει να κάνει παιδί αλλά δεν μπορεί, μαθαίνει πως πάσχει από το Σύνδρομο των Πρώην Εραστών και ο θεραπευτής τους προτείνει να κοιμηθούν ξανά με όλους τους πρώην για να θυμηθούν τους λόγους που τους έκαναν να τους εγκαταλείψουν (ή να εγκαταλειφθούν).
Μόνο μία Επανέκδοση έχει προγραμματιστεί λόγω της ημέρας (και της εβδομάδας κατά την οποία παλαιότερα δεν έβγαιναν ταινίες), αλλά τί επανέκδοση! Μιλάμε για το αριστουργηματικό «Θαύμα στο Μιλάνο» (Miracolo a Milano) του Βιτόριο Ντε Σίκα (Κλέφτης Ποδηλάτων), από το 1951. Βασισμένη σε ένα βιβλίο του Τσέζαρε Ζαβατίνι (συγγραφέα και μόνιμο συνεργάτη του σκηνοθέτη στα σενάρια των περισσότερων ταινιών του), αφορά την ιστορία ενός νεαρού άντρα μεγαλωμένου σε ορφανοτροφείο, ο οποίος οργανώνει μαζί με άλλους άστεγους μια παραγκούπολη σε ένα οικόπεδο στα περίχωρα του Μιλάνο. Όταν ανακαλύπτουν πετρέλαιο στη περιοχή, έρχονται αντιμέτωποι με τον ιδιοκτήτη και τις αρχές που θέλουν να τους πετάξουν έξω. Μόνη τους ελπίδα ένα θαύμα. Νεορεαλισμός και φαντασία συναντιούνται σε ένα από τα πιο σπουδαία φιλμ του ιταλικού και του παγκόσμιου κινηματογράφου σε ένα παραμύθι για τον 20ο αιώνα.
Διαβάστε επίσης: Cinobo: Μία δωρεάν ταινία κάθε εβδομάδα
ΠΕΜΠΤΗ 22/8: Με αρκετή καθυστέρηση και υπό τον "φόβο" των φανατικών πολέμιων της woke κουλτούρας που δεν είναι ολόκληρη για "πέταμα", βγαίνει το βραβευμένο σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, «20.000 Είδη Μελισσών» (20.000 Especies de Abejas), το ντεμπούτο της Ισπανίδας Εστιμπαλίθ Ουρέσολα Σολαγκουρέν που αφορά την ιστορία ενός οκτάχρονου αγοριού που νοιώθει κορίτσι. Αν και έχει την - όχι απρόσκοπτη - συμπαράσταση της μητέρας του, το καλοκαιρινό περιβάλλον του χωριού, οι φίλοι και οι συγγενείς της μονογονεϊκής οικογένειας, δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν κάτι που θεωρούν σαν παιδικό καπρίτσιο, χωρίς αντιρρήσεις. Το μικρό παιδί (εκπληκτική στον ρόλο η βραβευμένη για την ερμηνεία της στο Φεστιβάλ Βερολίνου, Σοφία Οτερό), θα πρέπει να ανακαλύψει τον εαυτό του και να τον συστήσει σε όλους από την αρχή. Λυρικό, μελαγχολικό, αλλά βαθιά ανθρώπινο το φιλμ ήταν υποψήφιο για 14 Βραβεία Γκόγια, κέρδισε Αργυρή Άρκτο στο Βερολίνο και Βραβεία Καλύτερης Ταινίας στη Μάλαγα, το Σιάτλ, Ειδικό Βραβείο στο Σαν Σεμπαστιάν, Βραβείο Σκηνοθεσίας στις Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας και ήταν υποψήφιο για το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Η Παγίδα» (Trap) είναι η νέα ταινία του Νάιτ Μ. Σιάμαλαν της «6ης Αίσθησης», για έναν σίριαλ κίλερ που βρίσκεται παγιδευμένος από την αστυνομία σε μια συναυλία στην οποία συνοδεύει την κόρη του. Με τον Τζος Χάρτνετ.
Το «Clicquot, Η Γυναίκα Πίσω από τον Μύθο» (Widow Clicquot) αφορά την ιστορία πίσω από την γνωστή σαμπάνια που ξεκινά το 1798 από την χήρα του Φρανσουά Ανρί Κλικό την οποία υποδύεται η Χέιλι Μπένετ. Είναι αμερικανική παραγωγή γυρισμένη στη Γαλλία στα Αγγλικά.
Μια παντρεμένη την οποία ο σύζυγος παραμελεί στο κρεβάτι, γράφεται σε εφαρμογή γνωριμιών και τότε ξεκινάει να «Βρέχει Άντρες» (Iris et les Hommes), στη γαλλική δραματική κομεντί με την Λορ Καλαμί (Full Time, Η Ρίζα του Κακού).
Το «Borderlands» πάλι είναι μια τυπική χολιγουντιανή περιπέτεια φαντασίας διά χειρός Ελι Ροθ, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο βιντεοπαιχνίδι με την Κέιτ Μπλάνσετ, την Τζέμι Λι Κέρτις, τον Κέβιν Χαρτ και άλλους.
Στις Επανεκδόσεις κυριαρχούν «Οι Σταυρωμένοι Εραστές» (Chikamatsu Monogatari/The Crucified Lovers) του Κένζι Μιζογκούτσι από το 1954, που αφορούν μια παρεξήγηση στο σπίτι ενός προύχοντα στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο οποίος πιστεύει πως η νεότερη γυναίκα του τον απατά με τον βοηθό του και το κλασικό αστυνομικό θρίλερ του Οτο Πρέμινγκερ από το 1959, «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» (Anatomy of a Murder), στο οποίο ένας δικηγόρος καλείται να εξιχνιάσει μια υπόθεση ενός βιασμού και ενός φόνου που κρύβουν πολλά περισσότερα. Με τους: Τζέιμς Στιούαρτ, Λι Ρέμικ, Μπεν Γκαζάρα, Τζορτζ Σι Σκοτ και άλλους. Το μουσικό σκορ υπογράφει ο Ντιούκ Ελινγκτον.
ΠΕΜΠΤΗ 29/8: Το «Alien: Romulus» του Φέντε Αλβαρεζ, είναι η νέα ταινία που "κυριαρχεί" αυτή την εβδομάδα, με μια ομάδα νεαρών αποικιστών του διαστήματος συναντά τα γνωστά πλάσματα που έχουν στοιχειώσει το σινεμά τα τελευταία 45 χρόνια.
Αντίθετα η γυρισμένη στην Ελλάδα «Στοιχειωμένη Καρδιά» (Isla Perdida/Haunted Heart) του Φερνάντο Τρουέμπα με τον Ματ Ντίλον και την Άιντα Φολχ, είναι ένα ερωτικό θρίλερ μυστηρίου, ενώ το «Τελειώνει με Εμάς» (It Ends With Us), είναι ένα καθαρόαιμο αισθηματικό δράμα με την Μπλέικ Λάιβλι και τον Τζάστιν Μπαλντόνι ο οποίος παίζει και σκηνοθετεί την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου στην Βοστόνη του σήμερα.
Για της 29/8 έχει προγραμματιστεί και η «Εμίλια Περέζ» (Emilia Perez) η νικήτρια ταινία της γυναικείας ερμηνείας για όλο το γυναικείο καστ της, στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών από τον Ζακ Οντιάρ (Ο Προφήτης, Οι Αδελφοί Σίστερς, Σώμα με Σώμα) στην πρώτη ισπανόφωνη ταινία του.
Στις Επανεκδόσεις βλέπουμε ξανά την «Μικρή Ερωτική Ιστορία» (Krótki film o milosci/A Short Film About Love), από τον "Δεκάλογο" του Κισλόβσκι από το 1988, που θυμίζει θεματικά τους «Απέναντι» του Γιώργου Πανουσόπουλου και το ερωτικό θρίλερ φαντασίας, «Άνοιξε τα Μάτια» (Abre los Ojos/Open Your Eyes), δεύτερη ταινία του Αλεχάνδρο Αμενάμπαρ από το 1997, με τους Εδουάρδο Νοριέγκα, Φέλε Μαρτίνεζ και Πενέλοπε Κρουζτο οποίο γνώρισε την αμερικανική του εκδοχή από τον Κάμερον Κρόου με τον Τομ Κρουζ και την Πενέλοπε Κρουζ υπό τον τίτλο «Vanila Sky».
Φωτό: «20.000 Είδη Μελισσών»
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν