Πέρα από τον Τοίχο. Saint Omer. Καραόκε. Άρρηκτος Δεσμός. Οι Τρεις Σωματοφύλακες Ντ' Αρτανιάν. Evil Dead Rise. Σπασμένος Ήχος. Ο Γάμος στο Αφρίν. Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι. Από τον Χ. Λακταρίδη
ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ: Τη στιγμή που ένας άντρας δίχως όραση επιχειρεί να βάλει τέλος στη ζωή του, χτυπά την πόρτα του διαμερίσματος ο θυρωρός του κτιρίου. Εκείνος, τον πληροφορεί πως η αστυνομία αναζητά μια δραπέτη εντός της πολυκατοικίας. Μετά από λίγο, ο παρά τρίχα αυτόχειρας συνειδητοποιεί πως η καταζητούμενη βρίσκεται μέσα στο σπίτι του και εντελώς απροσδόκητα, αποκτούν μια ιδιαίτερη οικειότητα που επιφέρει απρόβλεπτες εξελίξεις.DOCTV.GR
19 Απριλίου 2023
Ο Αλι Τζαλιλβάντ (Μια Τετάρτη του Μαΐου, Περίπτωση Συνείδησης), γυρίζει μια παραβολή για το σύγχρονο Ιράν που φυλακίζει καλλιτέχνες και τον πολιορκει τον λαό του. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του: "Ο ήρωας της ταινίας, όταν χάνει το φως του, μπορεί πλέον να δει καθαρά την πραγματικότητα. Αν κοιτάξουμε τη ζωή με τα μάτια της ψυχής μπορούμε να βρούμε τις απαντήσεις που ψάχνουμε. Γι' αυτό και στην ταινία όλα βρίσκονται σε επίπεδο υπερβολής: ο ήχος, αυτά που βλέπει ο θεατής... Όλα, από ένα άγγιγμα μέχρι μια μεγάλη ανατροπή, όλα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Όταν χάνεις μια αίσθηση, οι υπόλοιπες οξύνονται και μόνο τότε μπορείς να δεις την αλήθεια πίσω από την πραγματικότητα. Κανένας καλλιτέχνης, κανένας άνθρωπος της σκέψης, καμία σκέψη δεν έχει θέση στη φυλακή. Αυτό είναι το πιο σημαντικό μήνυμα που μπορώ να απευθύνω στην ιρανική κυβέρνηση. Δεν έχει καμία σημασία αν διαφωνώ καλλιτεχνικά με τον Τζαφάρ Παναχί ή τον Μοχάμαντ Ρασούλοφ. Η θέση τους δεν είναι στη φυλακή".
Info: Πέρα Από τον Τοίχο (Shab, Dakheli, Divar/Beyond the Wall). Δραματική. Ιράν, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αλι Τζαλιλβάντ. Παίζουν: Ναβίντ Μοχαμαντζαντέ, Αμίρ Αγκάι, Ντιάνα Χαμπιμπί. Διανομή: Ama Films.
SAINT OMER: Στο δικαστήριο της μικρής πόλης Σεντ Ομέρ μια νεαρή γυναίκα από τη Σενεγάλη δικάζεται για τον εσκεμμένο θάνατο του παιδιού της. Καθώς ξετυλίγεται η διαδικασία τίποτα δεν μοιάζει με αυτό που φαίνεται. "Οδηγός" του θεατή στη διαδικασία είναι η Ράμα, μια επίσης Σενεγαλέζα συγγραφέας, που παρακολουθεί την δίκη και έρχεται κοντά στην μητέρα της κατηγορουμένης, η οποία άφησε το μωρό της ένα βράδυ στην αμμουδιά να το πάρει η παλίρροια. Στην δίκη καταθέτει ο μεγαλύτερός της σε ηλικία, παντρεμένος με άλλη γυναίκα Γάλλος σύντροφός της - και πατέρας του εν λόγω παιδιού - που φροντίζει όσο μπορεί να καλύψει τα νότα του. Ο Εισαγγελέας είναι αυστηρός απέναντι στην κοπέλα που ως αριστούχος στο πανεπιστήμιο και με καλή γνώση και χρήση της γαλλικής γλώσσας, δεν αντιπροσωπεύει την τυπική, αγράμματη μετανάστρια από την Αφρική. Η γυναίκα πρόεδρος του Δικαστηρίου φροντίζει να μείνει όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική της επιτρέπει ένα τέτοιο έγκλημα (το πιο καταδικαστέο από την κοινωνία των ανθρώπων), όμως είναι οι ένορκοι που θα αποφασίσουν για την τύχη της κατηγορούμενης.
Ο χαρακτήρας της Ράμα (που είναι παντρεμένη με λευκό Γάλλο, ολίγων μηνών έγκυος και έχει μια μάλλον δύσκολη σχέση με την δική της μητέρα), αντιπροσωπεύει την σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ (Ο Θάνατος του Δαντόν, Εμείς, Η Μονιμότητα), Αλίς Ντιόπ, στην πρώτη της ταινία μυθοπλασίας. Η Ντιόπ παρακολούθησε την δίκη ενός ανάλογου γεγονότος που συνέβη το 2016 και η δική της αναπαράσταση των γεγονότων έξι χρόνια αργότερα, χαρακτηρίζεται από έντονα στοιχεία ντοκιμαντέρ (η ταινία γυρίστηκε με χρονολογική σειρά και στο μεγαλύτερο μέρος της εξελίσσεται μέσα στην δικαστική αίθουσα), που προσωπικά ο γράφων - τα ντοκιμαντέρ ή τις ταινίες μυθοπλασίας με στοιχεία ταινιών τεκμηρίωσης, όπως τις λέμε στα Ελληνικά, βρίσκει πολύ πιο ενδιαφέρουσες από την τρέχουσα μυθοπλασία.
Η ταινία μιλάει έμμεσα στην αρχή και πιο άμεσα στο φινάλε μέσα από την αγόρευση της συνηγόρου υπεράσπισης της κατηγορούμενης (που είναι μυθοπλαστική), για τους συσχετισμούς, σεξουαλικού φύλου, εθνικής καταγωγής και κοινωνικής τάξης. Η Ντιόπ επιστρατεύει και την «Μήδεια» του Ευριπίδη (η Ράμα παρακολουθεί αποσπάσματα από την ομώνυμη ταινία του Παζολίνι), όμως οι διαβασμένοι Έλληνες θεατές θα διακρίνουν πίσω από την αφήγηση, περισσότερο την φιγούρα της «Φόνισσας» του Παπαδιαμάντη. Εκπληκτικές οι δύο πρωταγωνίστριες, Γκοσλαζί Μαλαντά (η κατηγορούμενη - ηθοποιός που βρέθηκε στην προβολή της ταινίας στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου πριν από λίγες μέρες) και Καγιζέ Καγκαμέ (Ράμα). Υπέροχη δουλειά και στα γήινα χρώματα της φωτογραφίας από την Κλερ Μαθόν. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Πρόσφατου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και βρέθηκε σε εκατοντάδες λίστες με τις Καλύτερες Ταινίες του 2022.
Αργυρός Λέοντας (Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής), Χρυσός Λέοντας του Μέλλοντος (Βραβείο Καλύτερης 1ης Ταινίας) στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ. Βραχεία λίστα 15 ταινιών Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Υποψήφια για Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, μεταξύ πολλών άλλων βραβείων και συμμετοχών σε Φεστιβάλ.
Info: Σεντ Ομέρ (Saint Omer). Κοινωνική Δραματική. Γαλλία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αλίς Ντιόπ. Παίζουν: Γκοσλαζί Μαλαντά, Καγιζέ Καγκαμέ, Βαλερί Ντρέβιλ, Ορέλια Πετί, Ζαβιέ Μαλί, Ρομπέρ Κανταρελά, Σαλιμάτα Καματέ, Τομά ντε Πορκερί. Διανομή: One From the Heart.
ΚΑΡΑΟΚΕ: Ένα 60χρονο ζευγάρι νιώθει ακόμα ερωτευμένο, ωστόσο, έχει εγκλωβιστεί στη ρουτίνα της καθημερινότητας. Οι ζωές τους ανατρέπονται όταν στο ρετιρέ της πολυκατοικίας τους μετακομίζει ένας κοσμοπολίτης εργένης, ο οποίος τους προσκαλεί στις ξέφρενες βραδιές καραόκε που διοργανώνει. Η νέα αγαπημένη συνήθεια του ζευγαριού, όμως, κινδυνεύει να εξελιχθεί από αθώα σε ένοχη απόλαυση. Γλυκόπικρη ρομαντική κομεντί από το Ισραήλ.
Info: Καραόκε (Karaoke). Δραματική Ρομαντική Κομεντί. Ισραήλ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μοσέ Ρόζενταλ. Παίζουν: Σασόν Γκαμπάι, Ρίτα Σουκρούν, Λιόρ Ασκενάζι. Διανομή: Danaos Films.
ΑΡΡΗΚΤΟΣ ΔΕΣΜΟΣ: Στην τελευταία του αποστολή στο Αφγανιστάν, ο Λοχίας Τζον Κίνλι συνεργάζεται με έναν τοπικό διερμηνέα, τον Αχμέντ. Μετά από μια επίθεση με μοναδικούς επιζώντες τους δύο άντρες, ο Αχμέντ θα μεταφέρει τον τραυματισμένο Τζον σε ένα ασφαλές μέρος, χιλιόμετρα μακριά. Όταν ο Τζον γυρίσει στην Αμερική και μάθει πως ο Αχμέντ βρίσκεται σε κίνδυνο, αποφασίζει να επιστρέψει πίσω για να βοηθήσει τον φίλο του, για να ξεπληρώσει το χρέος του προτού να είναι αργά.
Ο Γκάι Ρίτσι (Δυο Καπνισμένες Κάνες, Η Αρπαχτή, Σέρλοκ Χολμς, Κωδικό Όνομα U.N.K.L.E., Operation Fortune), κάνει ένα διάλειμμα από τις κωμικές - ως επί το πλείστον - περιπέτειες για να ταξιδέψει με τον Τζέικ Τζίλενχαλ και τον ιρακινής καταγωγής Νταρ Σαλίμ (Game of Thrones), στο Αφγανιστάν.
Info: Άρρηκτος Δεσμός (Guy Ritchie's The Covenant). Δραματική Περιπέτεια. Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι. Παίζουν: Τζέικ Τζίλενχαλ, Νταρ Σαλίμ, Αλεξάντερ Λούντβιχ, Αντονι Σταρ. Διανομή: The Film Group.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΝΤ' ΑΡΤΑΝΙΑΝ: Από το Λούβρο μέχρι τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, από τις τρώγλες του Παρισιού μέχρι την πολιορκία της Λα Ροσέλ… σε ένα βασίλειο διχασμένο από τους θρησκευτικούς πολέμους και υπό την απειλή της εισβολής από την Αγγλία, μία χούφτα αντρών και γυναικών θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους και θα ενώσουν το πεπρωμένο τους με τη μοίρα της Γαλλίας.
Το πρώτο εντυπωσιακό κεφάλαιο από το δίπτυχο της φιλόδοξης, γαλλικής υπερπαραγωγής με την υπογραφή της Pathé μεταφέρει τους επικούς «Τρεις Σωματοφύλακες» του Δουμά στη μεγάλη οθόνη. Η Ταινία έκλεισε το πρόσφατο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Τους πασίγνωστους χαρακτήρες ενσαρκώνει ένα λαμπερό καστ με τον Βενσάν Κασέλ (Το Μίσος) ως Άθω, τον Ρομέν Ντουρίς (Άιφελ) ως Άραμη, τον Πίο Μαρμάι (Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου) στον ρόλο του Πόρθου, τον Φρανσουά Σιβίλ (Όπως ψηλά, έτσι και χαμηλά) ως Ντ’Αρτανιάν, την Εύα Γκριν (Οι Ονειροπόλοι) ως Μιλαίδη και τη Βικι Κριπς (Κορσές) στον ρόλο της βασίλισσας Άννας της Αυστρίας με τον Λουί Γκαρέλ (Οι Ονειροπόλοι) ως Λουδοβίκο ΙΓ’. Τα σκηνοθετικά ηνία αναλαμβάνει ο Μαρτάν Μπουρμπουλόν (Άιφελ).
Info: Οι Τρεις Σωματοφύλακες Ντ' Αρτανιάν (Les Trois Mousquetaires: D' Artagnan). Περιπέτεια Εποχής. Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μαρτάν Μπουρπουλόν. Παίζουν: Φρανσουά Σιβίλ, Βενσάν Κασέλ, Ρομάν Ντουρίς, Πίο Mαρμάι, Εύα Γκριν, Λουί Γκαρέλ, Βίκι Κριπς, Λινά Κουντρί, Τζέικομπ Φόρτιουν-Λόιντ, Ερίκ Ρουφ. Διανομή: Tanweer.
EVIL DEAD RISE: Μεταφέροντας τη δράση πλέον έξω από το δάσος και μέσα στην πόλη, η επανακίνηση της σειράς των κλασικών ταινιών τρόμου των «Evil Dead» του Σαμ Ράιμι, τον οποίο συναντάμε εδώ ως executive παραγωγό, αφηγείται την τρομακτική ιστορία δύο αποξενωμένων αδελφών, η επανένωση των οποίων διακόπτεται από την άνοδο των δαιμόνων που κυριεύουν τα σώματα των θυμάτων τους και τις ωθούν σε μία αρχέγονη μάχη επιβίωσης καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν την πιο εφιαλτική εκδοχή μιας οικογένειας. Ήταν να βγει κατευθείαν στην πλατφόρμα του ΗΒΟMax, αλλά καθώς άρεσε υπερβολικά στο κοινό στις δοκιμαστικές του προβολές, βγαίνει αρχικά, μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες και έχει πάρει σχετικά καλές κριτικές. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, για τα γυρίσματά τις χρειάστηκαν 6.500 λίτρα ψεύτικου αίματος.
Info: Evil Dead Rise. Τρόμου. Νέα Ζηλανδία, ΗΠΑ, Ιρλανδία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Λι Κρόνιν. Παίζουν: Αλίσα Σάδερλαντ, Λίλι Σάλιβαν, Μόργκαν Ντέιβις, Νελ Φίσερ, Τζέιντεν Ντάνιελς, Αννα-Μαρί Τόμας, Τάι Γουέινο. Διανομή: Tanweer.
ΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΗΧΟΣ: Από τα παράνομα καταγώγια, τους χασικλήδες, τη λογοκρισία και τους ρεμπέτες, το μπουζούκι κατάφερε μέσα σε λίγες δεκαετίες να γίνει το πιο αγαπητό, αλλά και διαδεδομένο όργανο στη χώρα. Παρακολουθώντας τη μουσική εξέλιξη του μπουζουκιού, το ντοκιμαντέρ επιχειρεί μια ιστορική, μουσική επισκόπηση, καθώς και μια πολιτιστική και κοινωνική αποτύπωση της εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας, μέσα από συνεντεύξεις μεγάλων προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας του οργάνου, σε συνδυασμό με σπάνιο αρχειακό υλικό.
Την Τρίτη 25 Απριλίου στις 19:30 στον θρυλικό κινηματογράφο της Αθήνας Άστορ ξεκινάει ένα ταξίδι μνήμης στον ήχο του πιο αγαπητού λαϊκού οργάνου της χώρας ειπωμένο μέσα από τα μάτια μεγάλων προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας του μπουζουκιού. Το μουσικό ντοκιμαντέρ «Σπασμένος Ήχος», μια συνδημιουργία των Φοίβου Κοντογιάννη (Αθηνά εκ του Μηδενός/Athena Ex Nihilo) και Ανέστη Μπαρμπάτση, σε παραγωγή της Foss Productions, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, κάνει πρεμιέρα στις αθηναϊκές αίθουσες παρουσία των συντελεστών της ταινίας συνοδευόμενο από ρεμπέτικες μουσικές εκδηλώσεις.
Ο Φοίβος Κοντογιάννης υπεύθυνος για τη σκηνοθεσία και ο Ανέστης Μπαρμπάτσης, υπεύθυνος για την ιδέα, την έρευνα, αρχισυνταξία, τη μουσική επιμέλεια, καθώς και την επιλογή και τις συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών και των λοιπών ομιλητών μας οδηγούν σε ένα ταξίδι μνήμης στον ήχο του πιο αγαπητού λαϊκού οργάνου της χώρας ειπωμένο μέσα από τα μάτια μεγάλων προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας του μπουζουκιού. Από τους σκοτεινούς τεκέδες στα χρόνια της παρανομίας, στα μεγάλα σαλόνια του ελληνικού πενταγράμμου, το μπουζούκι ξεδιπλώνει την ψυχή του στα χέρια των μουσικών που το αγάπησαν και το ανέδειξαν.
Κομμάτι της οπτικοποιημένης αυτής αφήγησης και παρόντες στο απαιτητικό αυτό πόνημα, αποτελούν σπουδαίοι μουσικοί όπως οι Δημήτρης Βύζας, Γιώργος Δράμαλης, Μανώλης Καραντίνης, Βαγγέλης Λιόλιος, Γιάννης Μωραΐτης, Χρίστος Νικολόπουλος, Γιάννης Παπαβασιλείου, Κώστας Παπαδόπουλος, Μανώλης Πάππος, Θανάσης Πολυκανδριώτης, Παναγιώτης Στεργίου, Θύμιος Στουραΐτης, Νίκος Τατασόπουλος, Βαγγέλης Τρίγκας και Διαμαντής Χιώτης, οι οποίοι με τα ταξίμια και τις συναρπαστικές αφηγήσεις τους μας ταξιδεύουν μελωδικά στο παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον του μπουζουκιού.
Στο πλαίσιο της προβολής της ταινίας «Σπασμένος Ήχος, ένα ντοκιμαντέρ για το μπουζούκι» θα πραγματοποιηθούν με κάθε προβολή μουσικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στα ταξίμια του αγαπητού λαϊκού οργάνου της χώρας.
Info: Σπασμένος Ήχος (Broken Sound). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Τρίτη, 25 Απριλίου- Επανάληψη: Τρίτη 2 Μαΐου. Σκηνοθεσία: Φοίβος Κοντογιάννης. Σενάριο: Ανέστης Μπαρμπάτσης, Φοίβος Κοντογιάννης. Φωτογραφία: Μανού Τιλίνσκι. Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος. Ήχος: Σταύρος Αβραμίδης, Λέανδρος Ντούνης. Διανομή: Weird Wave.
Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ: Ντοκιμαντέρ του Θωμά Σίδερη για τον Κούρδο ποιητή Μερουάν Μπερεκάτ. Σε συνέχεια του ντοκιμαντέρ «Τα Ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ», ο Σιδέρης κινηματογραφεί τους μετασχηματισμούς που βίωσε η Συρία την περίοδο 2012-2022, δεκαετία στην οποία ο εμφύλιος πόλεμος άλωσε τη χώρα, η τρομοκρατική οργάνωση ISIS γιγαντώθηκε και η παρουσία ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή αυξήθηκε ραγδαία.
Πρόκειται για το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας ντοκιμαντέρ πάνω στον πόλεμο στη Συρία, που ακολουθεί τα «Ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ».
Info: Ο Γάμος στην Αφρίν. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Θωμάς Σιδέρης. Σενάριο: Μερβάν Μπερεκάτ. Φωτογραφία: Σελαατίν Σεβί. Μοντάζ: Χαμίτ Χαζάρ. Διανομή: New Star.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΝΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ: Ένας μοναχικός Αμερικανός, προσπαθώντας να ξεπεράσει την αυτοκτονία της γυναίκας του, δημιουργεί μια καθαρά σαρκική σχέση με μια άγνωστη νεαρή κοπέλα σε ένα άδειο παρισινό διαμέρισμα. Εκείνος είναι 45 και εκείνη 20. Έχει σχέση με έναν συνομήλικό της σκηνοθέτη cinema-verite που παρακολουθεί με μια κάμερα την σχέση του μαζί της και ο οποίος σχεδιάζει να την παντρευτεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αν και αρχικά δυσανασχετεί με τον τρόπο που της συμπεριφέρεται ο μεγαλύτερός της άντρας (δεν θέλει να μάθει τίποτα για αυτή, δεν της αποκαλύπτει καν το όνομά του, ενώ την "χρησιμοποιεί" σαν αντικείμενο σεξουαλικής αποφόρτισης), τον ερωτεύεται, κάτι που εκείνος, επιφανειακά τουλάχιστον, μοιάζει να απεύχεται.
Γυρισμένη πριν από 50 χρόνια, απαγορεύτηκε σε Ιταλία, Ισπανία και σε κάποιες αμερικανικές πολιτείες, η ταινία του Μπερτολούτσι συζητήθηκε περισσότερο για τις λίγες σκηνές σεξ της - που παρεμπιπτόντως δεν είναι καθόλου ερεθιστικές - παρά για το δραματικό της περιεχόμενο: την υπαρξιακή κρίση δύο ανθρώπων που για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, απαλλοτριωμενοι από τον σύγχρονο πολιτισμό της εποχής τους, δεν μπορούν να “αισθανθούν” τίποτα.
Η αλήθεια είναι πως εκτός από τον κεντρικό ήρωα, όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες, όταν δεν είναι σύμβολα, είναι σχηματικοί. Υπάρχει ένας υφέρπων μισογυνισμός, ενώ οι αποκαλύψεις πως η 19χρονη τότε Μαρία Σνάιντερ δεν γνώριζε το ακριβές περιεχόμενο των σκηνών που γύριζε (ολόγυμνη σε ένα μεγάλο μέρος τους), για να επιτευχθεί μια πιο "αυθεντική" ερμηνεία σε ό,τι αφορούσε τις αντιδράσεις της, δεν μπορεί να μην ληφθεί υπόψη από τον σύγχρονο θεατή, και ας έχει δει πολύ "χειρότερα" δείγματα ωμού ρεαλισμού, από δήθεν ανατόμους σύγχρονους σκηνοθέτες, τύπου Γκασπάρ Νοέ. Κρατάμε την, στιγμές σπαρακτική, ερμηνεία του Μάρλον Μπράντο και μέρος του "φιλοσοφικού" της προβληματισμού, τα "σκοτωμένα" σκούρα (μπορντό και καφετί), χρώματα της φωτογραφίας του Βιτόριο Στοράρο και το αριστουργηματικό μουσικό σκορ του Γκάτο Μπαρμπιέρι.
Info: Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι (Last Tango in Paris). Δραματική. Γαλλία, Ιταλία, 1973. Επανέκδοση: Πέμπτη, 20 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι. Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Μαρία Σνάιντερ, Ζαν Πιερ Λεό. Διανομή: New Star.
εμφάνιση σχολίων