Τα φιλμ που θα βγουν στις αίθουσες από τις 5 έως τις 19 Απριλίου 2023. Από τον Χ. Λακταρίδη
ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ DOCTV.GR
6 Απριλίου 2023
AIR: ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΘΡΥΛΟ: Τη δεκαετία του '80 η δημοφιλής εταιρεία αθλητικών υποδημάτων Nike, κατάφερε να κλείσει εμπορική συμφωνία με τον ανερχόμενο τότε μπασκετμπολίστα Μάικλ Τζόρνταν, η οποία οδήγησε σε μια από τις πιο επιτυχημένες συνεργασίες όλων των εποχών, αλλά και στη δημιουργία ενός θρυλικού παπουτσιού που φοριέται μέχρι σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, ο Μπεν Άφλεκ υποδύεται το διευθυντή της Nike Σόνι Βακάρο και ο Ματ Ντέιμον το συνιδρυτή Φιλ Νάιτ σε μια περίοδο που εταιρία δεν ήταν ακόμα ο τεράστιος όμιλος που όλοι αναγνωρίζουν. Τότε, κάνοντας απόπειρα να αυξήσει τη δημοφιλία της Nike, ο Βακάρο αποφασίζει να προσεγγίσει το rookie Τζόρνταν και να του προτείνει να λανσάρουν μαζί ένα νέο ζευγάρι παπουτσιών, δηλαδή, τα μυθικά Air Jordan.
Ο Μπεν Αφλεκ που έχει αποδειχθεί ικανοποιητικός σκηνοθέτης (Χωρίς Ίχνη, Επιχείρηση Argo, The Town, Ο Νόμος της Νύχτας), σκηνοθετεί για πρώτη φορά ταινία που δεν είναι θρίλερ. Ο Μάικλ Τζόρνταν βοήθησε στην αυθεντικότητα των όσων είχαν συμβεί με μοναδική απαίτηση να υποδύεται την μητέρα του η Βαϊόλα Ντέιβις. Πρόκειται για την 20ή συνεργασία των Μπεν Αφλεκ και Ματ Ντέιμον, μπροστά ή πίσω από τις κάμερες.
Info: Air: Κυνηγώντας Έναν Θρύλο (Air). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Τετάρτη, 5 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μπεν Αφλεκ. Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Τζέισον Μπέιτμαν, Βαϊόλα Ντέιβις, Μπεν Αφλεκ, Κρις Μεσίνα. Διανομή: Tanweer.
FLUX GOURMET: Μια κολεκτίβα που παράγει ηχητικά τοπία μέσω της κατεργασίας τροφίμων, στεγάζεται με χορηγία σε ένα ινστιτούτο αφιερωμένο στις μαγειρικές και διατροφικές μουσικές επιδόσεις. Τα μέλη της παγιδεύονται στις εσωτερικές τους μάχες εξουσίας και σε καλλιτεχνικές βεντέτες, μόνο που η δυσλειτουργική δυναμική τους επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της διευθύνουσας του ινστιτούτου. Ενώ οι διάφοροι ανταγωνισμοί ξεδιπλώνονται, την ίδια στιγμή που το ινστιτούτο δέχεται επιθέσεις βανδαλισμού από άλλες κολεκτίβες που απορρίφθηκαν, ένας άλλος ένοικος, που βρίσκεται εκεί για να καταγράψει την όλη διαδικασία, αντιμετωπίζει όλο και πιο επιδεινούμενες γαστρεντερικές διαταραχές. Σε μια προσπάθεια να δώσει αυθεντικότητα στην τέχνη της, η αρχηγός της κολεκτίβας Elle, του ζητά να χρησιμοποιήσει την κατάστασή του ως μέρος της παράστασης.
Αγαπημένος των φεστιβάλ της χώρας μας, ο ελληνικής καταγωγής Βρετανός σκηνοθέτης Πίτερ Στρίκλαντ, δεν είχε την ευκαιρία να δει μέχρι σήμερα ταινία του σε ευρεία διανομή στην Ελλάδα, πέρα από το ντεμπούτο του του 2009 «Η Εκδίκηση της Καταλίν Βάργκα». Διάσημος για το ιδιαίτερο ύφος του που συνδυάζει το εκάστοτε θέμα της αφήγησής του με το αλλόκοτο, στοιχεία τρόμου και φαντασίας, γνώρισε την αναγνώριση με δουλειές που έχουν ήδη ένα μεγάλο cult κοινό που τον ακολουθεί, όπως το «Berberian Sound Studio» (2012), το «The Duke of Burgundy» (2014), ή το «In Fabric» (2018).
Το «Flux Gourmet» στο οποίο πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων και ο Μάκης Παπαδημητρίου (εξαιρετικός στον ρόλο του Στόουν, του καταγραφέα της διαδικασίας των τριών εβδομάδων πριν την τελική performance, ο οποίος έχει ανά εβδομάδα off αφήγηση στα Ελληνικά) και η Αριάν Λαμπέντ του «Κυνόδοντα», η σύζυγος του Γιώργου Λάνθιμου (στον ρόλο της Λάμινα, μίας εκ των τριών μελών της κολεκτίβας), ο σκηνοθέτης σχολιάζει με μαύρο χιούμορ τους καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα σώματά τους, ή τα σώματα άλλων και τις όποιες λειτουργίες τους για να παράγουν τέχνη, αλλά και τα διάφορα ιδρύματα που πατρονάρουν με χορηγίες και οικονομική στήριξη (με το αζημίωτο), συνήθως επιλεκτικά, αυτούς τους καλλιτέχνες. Έριδες, σχέσεις εξουσίας, σεξ και συνεχόμενες γαστρεντερικές διαταραχές διακωμωδούν έναν κόσμο που όσο παραισθησιογόνα παράδοξος και αν μοιάζει, επέχει ελάχιστα από την πραγματικότητα.
Βραβεία Ερμηνείας για το Σύνολο του Καστ και την Φάτμα Μοχάμεντ (Elle), μαζί με Βραβείο Καλύτερου Ήχου στα Βρετανικά Βραβεία Ανεξάρτητου Κινηματογράφου. Βραβείο Ήχου και στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου FANCINE στην Μάλαγα.
Info: Flux Gourmet. Δραματική Κομεντί Φαντασίας. Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ουγγαρία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Πίτερ Στρίκλαντ. Παίζουν: Έϊζα Μπάτερφιλντ, Γκουέντολιν Κρίστι, Μάκης Παπαδημητρίου, Αριάν Λαμπέντ, Φάτμα Μοχάμεντ. Διανομή: Cinobo.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΙ: Η Αντονίνα Μιλιούκοβα είναι μία όμορφη και δροσερή κοπέλα, μέλος της ρωσικής αριστοκρατίας του 19ου αιώνα. Θα μπορούσε να έχει όποιον θέλει, όμως αναπτύσσει μια εμμονή με τον ήδη περιζήτητο συνθέτη Πιοτρ Τσαϊκόφσκι, τον οποίο ερωτεύεται τρελά με το που ακούει τη μουσική του. Ο μοναδικός της σκοπός είναι να τον παντρευτεί και να τον στηρίζει δια βίου με όλες της τις δυνάμεις στο θεάρεστο, όπως το αντιλαμβάνεται εκείνη, έργο του. Ο συνθέτης ενδίδει για να δώσει ένα τέλος στις φήμες γύρω από το πρόσωπό του, αλλά ο γάμος αυτός δεν μπορεί να διαρκέσει… Και όσο πιο βάναυσα ο Τσαϊκόφσκι επιχειρεί να ξεφορτωθεί τη σύζυγό του, τόσο πιο εμμονικά και αρρωστημένα η ίδια πασχίζει να μείνει μαζί του, παραδομένη στην ανεκπλήρωτη αγάπη της.
Ο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ (Πιστός, Leto, Petrov Flu) δημιούργησε μια τολμηρή, βιογραφική ταινία εποχής που συζητήθηκε πολύ στις Κάννες: μια ταινία που αποδίδει ατμοσφαιρικά, και καθόλου ωραιοποιημενα, το ιστορικό πλαίσιο της Ρωσίας στα τέλη του 19ου αιώνα, και μιλά για το καθεστώς της πατριαρχίας της εποχής εκείνης, στο οποίο μια γυναίκα με ταλέντο δεν θα μπορούσε ποτέ να μεγαλουργήσει όπως ένας άντρας -περιορίζεται απλώς στο ρόλο της συζύγου.
Ο Σερεμπρένικοφ υπαινίσσεται πως οι γυναίκες τότε, που διακατέχονταν από έντονα πάθη και ευαισθησίες, αν ήταν άντρες πιθανόν να εκτονώνονταν μέσω της τέχνης, αλλά καθώς είναι γυναίκες οδηγούνταν πιο εύκολα στην τρέλα. Ο σκηνοθέτης τολμά να αμαυρώσει την εικόνα του μέγα Τσαϊκόφσκι –όχι βέβαια του ιδιοφυούς δημιουργού της «Λίμνης των Κύκνων», αλλά του ανθρώπου, ο οποίος, αδυνατώντας να συμφιλιωθεί με την ερωτική του φύση σε ένα εχθρικό κοινωνικό πλαίσιο, με τις λάθος επιλογές του και τις συχνά σοκαριστικές πράξεις του οδηγεί μαθηματικά την σύζυγό του στον όλεθρο.
H ταινία είναι γυρισμένη υπό το πρίσμα της Αντονίνας, και όπως τονίζει ο δημιουργός της, είναι βασισμένη στα πραγματικά περιστατικά της ζωής της, όπως διασώζονται σήμερα από τα γράμματα και τις αναμνήσεις της. «Πολλοί την παρουσίαζαν σαν μια ηλίθια που δεν κατανοούσε το μεγαλείο του Τσαϊκόφσκι, που δεν ήταν αντάξιά του ως σύντροφος. Αμφέβαλα γι’ αυτό και θέλησα να «σκάψω» βαθύτερα, να μάθω περισσότερα γι’ αυτήν. Είναι άλλωστε προφανές πως δεν μπορείς να πλησιάσεις τον ήλιο χωρίς να καείς». Θέλησε να γυρίσει ένα «ψυχολογικό θρίλερ. Στον πυρήνα της ταινίας όμως βρίσκεται μια διαφορετική ιστορία αγάπης. Ταυτόχρονα είναι μια ταινία για την υποκρισία. Φωτίζει την ιδιωτική ζωή του Τσαϊκόφσκι που για δεκαετίες θεωρείτο ταμπού και σκοπίμως την απέκρυβαν και τη λογόκριναν».
Ο σκηνοθέτης βασίστηκε στο βιβλίο του καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Γέιλ Αλεξάντερ Ποζνάνσκι, ο οποίος έκανε ενδελεχή έρευνα για τη ζωή του συνθέτη αλλά και της Αντονίνας Μιλιούκοβα. Ανέκαθεν μαχητικός, ο Σερεμπρένικοφ, γιος Εβραίου και Ουκρανής, στον οποίο είχε απαγορευτεί η έξοδος από την Ρωσία, εγκαταστάθηκε τελικά στο Βερολίνο, απ’ όπου δηλώνει ελεύθερος να δημιουργεί αλλά και να παρουσιάζει τις ταινίες του στα μεγάλα φεστιβάλ -κάτι που του απαγορευόταν όσο ζούσε στην πατρίδα του, καθώς ουδέποτε φοβόταν να μιλήσει εναντίον της κυβέρνησης.
Στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών όμως, ο Σερεμπρένικοφ διαγωνίστηκε για το Χρυσό Φοίνικα με τη «Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι», και ήταν και ο ίδιος εκεί. Όπως δήλωσε στις Κάνες, «αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι φρικτό, είναι αβάσταχτο. Ωστόσο το να σταματήσουμε να ακούμε Τσαϊκόφσκι ή να διαβάζουμε Ντοστογιέφσκι ή να ανεβάζουμε Τσέχοφ δεν είναι σίγουρα η λύση. Η τέχνη μιλάει για την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης, το πόσο εύθραυστοι είμαστε, για το πόσο σημαντικός είναι ο κάθε ένας από εμάς. Η προπαγάνδα μιλάει μόνο για καταστροφή. Η τέχνη δεν θα έπρεπε να λογοκρίνεται ή να απαγορεύεται. Είναι το πιο δυνατό μήνυμα κατά του πολέμου».
Info: Η Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι (Zhena Chaikovskogo/Tchaikovsky's Wife). Δραματική Βιογραφία Εποχής. Ρωσία, Γαλλία, Ελβετία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Κιρίλ Σερεμπρένικοφ. Παίζουν: Αλιόνα Μιχαΐλοβα, Οντίν Λουντ Μπιρόν, Φίλιπ Αβντέεφ. Διανομή: Weird Wave.
Ο ΑΝΤΡΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ: Ο Σιμόν και η Ελέν αποφασίζουν να πουλήσουν ένα υπόγειο ιδιοκτησίας του πρώτου, στο κτίριο που μένουν, για αποθήκη. Ένας άντρας με ταραγμένο παρελθόν το αγοράζει, και εγκαθίσταται για να ζήσει εκεί χωρίς να τους ενημερώσει. Σιγά σιγά , η παρουσία του θα αναστατώσει τη ζωή του ζευγαριού και ολόκληρου του κτιριακού συγκροτήματος, καθώς μαζεύει νερό σε μπουκάλια από την αυλή και χρησιμοποιεί την εξωτερική τουαλέτα της χωρίς να την καθαρίζει. Το χειρότερο όλων, ο ενοικιαστής, πρώην καθηγητής πανεπιστημίου, είναι φανατικός αναθεωρητής του Ολοκαυτώματος την ίδια στιγμή που η οικογένεια του Σιμόν είναι εβραϊκής καταγωγής και έχει χάσει συγγενείς και προγόνους στα κολαστήρια των ναζί.
Ο Σιμόν που δεν είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος για την καταγωγή του, αν και δυσανασχετεί και οργίζεται όταν μαθαίνει πως η έφηβη κόρη του έχει επηρεαστεί από τις απόψεις του άντρα του υπογείου (που την παροτρύνει να διερευνά και να μην πιστεύει τις "αλήθειες" του κατεστημένου), σε αντίθεση με τον θερμόαιμο αδελφό του Νταβίντ, προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με ψύχραιμο τρόπο και να μην απαντήσει στις προκλήσεις του πρώην καθηγητή. Αυτή του η στάση θα προκαλέσει καυγάδες μέσα στην οικογένεια, η γυναίκα του θα τον αφήσει, δύο δικηγόροι που αναλαμβάνουν την υπόθεση, η μία μετά τον άλλο, θα παραιτηθούν, και οι ένοικοι του κτιρίου - που δεν θα σταθούν όλοι δίπλα του μια και τον θεωρούν υπεύθυνο για αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση, όταν δεν συμφωνούν, κρυφά ή φανερά, με τον άντρα στο υπόγειο - θα αμφισβητήσουν την ειλικρίνειά του. Πόσο ακόμη θα μπορέσει να μένει ήρεμος όταν όλα και όλοι γύρω του τον ωθούν προς την αντίθετη κατεύθυνση, καθώς η εκδίκαση της υπόθεσής τους θα πάρει αρκετούς μήνες ακόμη;
Ο Φιλίπ Λε Γκε (Οι Γυναίκες του Τελευταίου Ορόφου), ενορχηστρώνει μαεστρικά ένα ψυχολογικό θρίλερ με χιτσκοκικές πινελιές, στο οποίο ο ήρωας πρέπει να αποδείξει πως δεν είναι “ελέφαντας”. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχηματισμένοι, όμως η κλιμάκωση θα μπορούσε να είναι πιο αγωνιώδης με μια πιο σφιχτοδεμένη δομή, μικρότερης χρονικής διάρκειας. Εξαιρετικό το δίδυμο Ζερεμί Ρενιέ και Φρανσουά Κλιζέ και το μουσικό σκορ του Μπρουνό Κουλέ (Τα Παιδιά της Χορωδίας). Ατυχείς οι αναφορές για τους "άντρες στο υπόγειο" που έρχονται να αναθεωρήσουν την ιστορική πραγματικότητα. Σε πολλές χώρες του κόσμου (και στην δική μας, καθώς πεθαίνουν ο ένας μετά τον άλλο οι τελευταίοι μάρτυρες του Εμφυλίου), με τους επιβιώσαντες του Ολοκαυτώματος να λιγοστεύουν, οι άντρες δεν βρίσκονται πια στα υπόγεια, αλλά στην εξουσία.
Info: Ο Άντρας στο Υπόγειο (L'Homme de la Cave). Δραματικό Θρίλερ. Γαλλία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Φιλίπ Λε Γκε. Παίζουν: Φρανσουά Κλιζέ, Ζερεμί Ρενιέ, Μπερενίς Μπεζό. Διανομή: Filmtrade.
Η ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΑ: Η Μαρίσα Ρόχα είναι μια 65χρονη Ισπανίδα γιατρός που μόλις συνταξιοδοτήθηκε και που επιθυμεί όσο τίποτα ν’ αποκτήσει εγγόνια. Για λόγους δικούς τους, κανένα από τα παιδιά της δεν προτίθεται να της δώσει αυτή τη χαρά σύντομα. Έχοντας την ανάγκη να συνεχίσει να προσφέρει, η Μαρίσα αποφασίζει να αφήσει τα πάντα πίσω της και να ταξιδέψει στην Ελλάδα σαν εθελόντρια σε μια προσφυγική δομή στην οποία δραστηριοποιείται μια ισπανική ΜΚΟ, πιστεύοντας πως θα συναντήσει παιδιά που χρειάζονται ανθρώπους σαν εκείνη. Ωστόσο, με την άφιξη της αντικρίζει μια πραγματικότητα με ιδιαίτερα αυστηρούς κανόνες, που δεν φανταζόταν ποτέ. Σύντομα βρίσκει την ευκαιρία να διερευνήσει τα όρια μεταξύ της αγάπης και της ανάγκης, παραβιάζοντας κάθε κανόνα στον τρόπο λειτουργίας της δομής, ερχόμενη πολύ κοντά σε ένα ορφανό αγόρι το οποίο παίρνει υπό την προστασία της και το οποίο θα ήθελε να “σώσει”.
Με συμπαραγωγούς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ, η Ισπανίδα Νέλι Ρεγκουέρα γυρίζει μια συγκινητική ταινία για την ανθρώπινη αλληλεγγύη, η οποία βρίσκει εμπόδια στους κανονισμούς που θέτει ο κόσμος των προνομιούχων (είτε αυτός είναι η Ευρώπη "Φρούριο", είτε οι ΜΚΟ που υπακούουν σε αυτούς τους κανονισμούς, όταν δεν τους επιβάλλουν οι ίδιες για να αποφύγουν το "χάος").
Τι πιο λογικό από το να μπορεί κάποιος να υιοθετεί με απλές διαδικασίες ένα ασυνόδευτο, ορφανό παιδί, θύμα διώξεων και πολέμου; Στο όνομα της "προστασίας" αυτών των παιδιών, είναι πιο πιθανό το σύστημα να πετάξει αυτά τα παιδιά σε ένα ίδρυμα ή ακόμη και στους δρόμους, παρά να τα δώσει σε μια ανάδοχη οικογένεια.
Αν και μοιάζει λίγο απίθανο μια γιατρός να μην γνωρίζει κάποιους από αυτούς τους βασικούς κανονισμούς (που ισχύουν και για άλλους "φιλανθρωπικούς" οργανισμούς στους οποίους μπορεί κάποιος να αναλάβει την οικονομική συνδρομή της ανατροφής ενός παιδιού στην Ασία ή στην Αφρική, φτάνει να μην το συναντήσει ποτέ), ο ευαίσθητος θεατής μπορεί να καταλάβει τους λόγους που η ηρωίδα τους καταπατά, πράττοντας το αυτονόητο. Αν και οι ενέργειές της μοιάζουν καταδικαστέες ή καταδικασμένες από την αρχή, στο βάθος της καρδιάς τους όλοι οι θεατές εύχονται να τα καταφέρει τελικά.
Στο νου έρχεται ο «Κεντρικός Σταθμός» (1998), η αγαπημένη ταινία του Βάλτερ Σάλες με την Φερνάντα Μοντενέγκρο. Πολύ καλή η Κάρμεν Μάτσι (Μίλα της, Το Δέρμα που Κατοικώ, Έρωτας αλά Ισπανικά) και ο μικρός Χαμάμ Αλνταρουίς-Αλμαναουέρ. Σε έναν σύντομο ρόλο και ο Γιάννης Τσορτέκης.
Info: Η Εθελόντρια (La Voluntaria). Δραματική. Ισπανία, Ελλάδα, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Νέλι Ρεγκουέρα. Παίζουν: Κάρμεν Μάτσι, Ιτσάνο Αράνα, Ντέλια Μπρουφάου, Χαμάμ Αλνταρουίς-Αλμαναουέρ, Γιάννης Τσορτέκης. Διανομή: Weird Wave.
Ο ΕΞΟΡΚΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ: Βασισμένη στα αρχεία του Πατρός Γκαμπριέλε Αμόρθ, αρχιεξορκιστή του Βατικανού, η ταινία ακολουθεί τον πατέρα Αμόρθ στην έρευνά του για τον τρομακτικό δαιμονισμό ενός αγοριού, η οποία καταλήγει στην αποκάλυψη μιας συνωμοσίας που υποτίθεται πως το Βατικανό προσπαθούσε απεγνωσμένα να αποκρύψει για αιώνες. Με τον Ράσελ Κρόου για πρώτη φορά να πρωταγωνιστεί σε ταινία τρόμου.
Info: Ο Εξορκιστής του Βατικανού (The Pope's Exorcist). Δραματικό Θρίλερ. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζούλιους Έϊβερι. Παίζουν: Ράσελ Κρόου, Ντάνιελ Ζαβάτο, Αλεξ Εσόε, Φράνκο Νέρο. Διανομή: Feelgood Entertainment.
ΓΛΥΚΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ: Η Άμπι δεν πίνει, δεν βρίζει και ντύνεται πολύ συντηρητικά. Προσπαθεί να ξεχάσει το σκοτεινό παρελθόν της αλλά όταν πάει στο κολέγιο τα πράγματα ανατρέπονται όταν γνωρίσει τον Τράβις ένα γοητευτικό αλλά επικίνδυνο αγόρι. O Τράβις την παγιδεύει μ' ένα στοίχημα: αν χάσει τότε ο ίδιος θα απέχει από το σεξ για έναν μήνα, ενώ αν χάσει η Άμπι, θα πρέπει αυτή να μείνει στο διαμέρισμά του για έναν μήνα. Αυτό που δεν υποψιάζεται ο Τράβις είναι ότι έχει βρει τον δάσκαλο του. Βασισμένη σε παγκόσμιο μπεστ σέλερ.
Info: Γλυκιά Καταστροφή (Beautiful Disaster). Δραματική Αισθηματική. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ρότζερ Καμπλ. Παίζουν: Ρομπ Εστες, Βιρτζίνια Γκάρντνερ, Ντίλαν Σπάους, Μάικλ Γκούντλιτς, Οτομ Ρίσερ, Μπράιαν Οστιν Γκριν. Διανομή: Spetzos Film.
ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ ΜΟΥ: Ντοκιμαντέρ της Καλλιόπης Λεγάκη για τον εξαιρετικά σημαντικό Έλληνα φωτογράφο Τάκη Τλούπα, μέσω της κόρης του και του πλούσιου αρχείου του που αποτυπώνει μια Ελλάδα που έχει από καιρό χαθεί και η οποία εξαφανίζεται μέσα στο πέρασμα του χρόνου.
Αν και σαν ντοκιμαντέρ δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο κινηματογραφικό ενδιαφέρον (το είδαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης), είναι ιδιαίτερα συγκινητικό και μας έκανε να αναζητήσουμε την έκδοση με τις φωτογραφίες του Τλούπα.
Αναφέρει η σκηνοθέτις: “Η κούτα που ανακάλυψα, ξεχασμένη για τριάντα χρόνια, στο υπόγειο του φωτογράφου Τάκη Τλούπα, στη Λάρισα, ήταν για μένα θησαυρός. Ένα σπάνιο κινηματογραφικό υλικό από το 1950 ως το 1980, που είχε τραβήξει ο ίδιος με την super8 κάμερα του, με παρακίνησε να αναζητήσω τον άνθρωπο και την δουλειά του. Έχοντας αφήσει, μετά τον θάνατο του, ένα πλούσιο φωτογραφικό αρχείο, αποτέλεσμα των ταξιδιών του σε όλη την Ελλάδα, κυρίως όμως στη γενέτειρα του, την Θεσσαλία, ο Τάκης Τλούπας, δικαίως θεωρήθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους φωτογράφους του τόπου μας.
Σήμερα η κόρη του Βάνια, δουλεύει και αυτή ως φωτογράφος και μάλιστα στο ίδιο studio. Μέσα από τις αφηγήσεις της γνωρίζουμε την ζωή του πατέρα της και καταγράφουμε την καλλιτεχνική του πορεία, συγκροτώντας ταυτόχρονα μια ανθρωπογεωγραφία της Θεσσαλίας, έτσι όπως «αναδύεται» μέσα από το έργο του”.
Info: Το Φωτογραφείο του Μπαμπά μου. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα, 2022. Σκηνοθεσία-σενάριο: Καλλιόπη Λεγάκη. Φωτογραφία: Οδυσσέας Παυλόπουλος. Μοντάζ: Ξενοφών Λατινάκης. Διανομή: Portolanos Films.
SUPER MARIO BROS: Η ΤΑΙΝΙΑ: Ενώ επιδιορθώνουν έναν αγωγό ύδρευσης, δύο υδραυλικοί από το Μπρούκλιν, ο Μάριο και ο αδελφός του Λουίτζι, μεταφέρονται μέσα από έναν μυστηριώδη σωλήνα σε έναν μαγικό νέο κόσμο. Όταν τα δύο αδέλφια χωριστούν, ο Μάριο ζει μία επική περιπέτεια αναζήτησης του Λουίτζι. Με τη βοήθεια του μανιταριού Τοντ και μετά την εντατική εκπαίδευση στη μάχη με την αρχηγό του Μανιταροβασιλείου Πριγκίπισσα Πιτς, ο Μάριο επιστρατεύει τις δικές του δυνάμεις και αναλαμβάνει δράση. Το γνωστό παιχνίδι της Nintendo τώρα και σε κινούμενα σχέδια στα Ελληνικά, αλλά και στα Αγγλικά για όσοι από τους παίκτες του έχουν πλέον μεγαλώσει, καθώς πρωτοκυκλοφόρησε το 1985.
Info: Super Mario Bros: Η Ταινία (The Super Mario Bros Movie). Κινούμενα Σχέδια. HPA, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 6 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Άρον Χόρβαθ, Μάικλ Τζέλενικ. Ακούγονται: Κρις Πρατ, Άνια Τέιλορ Τζόι, Τσάρλι Ντέι, Τζακ Μπλακ, Κίγκαν Μάικλ Κι, Σεθ Ρόγκεν, Φρεντ Άρμισεν, Σεμπάστιαν Μανισκάλκο, Κέβιν Μάικλ Ρίτσαρντσον, Τσαρλς Μαρτινέτ Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Κωνσταντίνος Λάγκος, Βασίλης Παπαστάθης, Στεφανία Φιλιάδη, Βασίλης Αξιώτης, Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Σάρλος, Κωνσταντίνος Ρεπάνης, Μαριάνθη Σοντάκη, Βαγγέλης Στρατηγάκος, Βασίλης Μήλιος, Πέτρος Δαμουλής, Ιφιγένεια Στάικου. Διανομή: Tanweer.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ: Ο επίδοξος 17χρονος Τιμ ονειρευόταν όλη του τη ζωή να πάει στο μουσικό οικοτροφείο Mozart. Παρά τον ενθουσιασμό του που έγινε επιτέλους δεκτός, οι πρώτες μέρες του στη διάσημη σχολή δεν εξελίσσονται όπως αναμενόταν. Αντιμέτωπος με έναν εχθρικό διευθυντή, τις αγωνίες του πρώτου έρωτα και τη δυσκολία να βρει την αυθεντική του φωνή, ο Τιμ ανακαλύπτει ένα μυστικό πέρασμα: μια πύλη σε έναν παράλληλο κόσμο. Από εκεί παρασύρεται σε μια νέα πραγματικότητα και βυθίζεται στον κόσμο της όπερας του Μότσαρτ, Τον «Μαγικό Αυλό», όπου η φαντασία δεν έχει όρια. Ωστόσο, το να ζει δύο ζωές έχει το τίμημά του και ο Tιμ κινδυνεύει να απογοητεύσει αυτούς που αγαπά. Πρέπει να διαλέξει, αλλά έχει μάθει αρκετά για να κάνει τη σωστή επιλογή;
Στο φιλόδοξο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Φλόριαν Ζιγκλ, που δανείζεται στοιχεία από τις σειρές του «Χάρι Πότερ» και της «Νάρνια», η διάσημη όπερα του Μότσαρτ μεταφέρεται στον κινηματογράφο σαν μία περιπέτεια φαντασίας, η οποία ζωντανεύει τη διαχρονική μουσική με εικόνες παραμυθιού, γερές δόσεις μαγείας και ένα θαυμαστό ταξίδι ανάμεσα σε δύο κόσμους. Το λιμπρέτο είναι στα Αγγλικά, ενώ ενδιάμεσα υπάρχουν και δύο σύγχρονα τραγούδια. Η αφήγηση κρατάει τα περισσότερα στοιχεία της αυθεντικής όπερας που εικαστικά μοιάζει να έχει περισσότερο μια oriental, αντί για μια αρχαία αιγυπτιακή αισθητική. Η παράλληλη αφήγηση στο μουσικό σχολείο είναι αρκετά προσχηματική και όπως και ολόκληρη η ταινία, απευθύνεται κυρίως σε προεφηβικές ηλικίες. Συμπαθείς οι νεαροί πρωταγωνιστές ενώ ανεκμετάλλευτος μένει ο Φ. Μάρεϊ Έιμπραχαμ, ο Σαλιέρι του «Amadeus» (1984), ταινίας στην οποία ο Μότσαρτ "πρωταγωνιστούσε".
Info: Ο Μαγικός Αυλός (Das Vermächtnis der Zauberflöte/The Magic Flute). Δραματική Μουσική Φαντασίας. Γερμανία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Φλόριαν Ζιγκλ. Παίζουν: Τζακ Γουλφ, Φ. Μάρεϊ Έιμπραχαμ, Άιγουαν Ρίον. Διανομή: Tanweer.
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ: Ένας διάσημος συγγραφέας με το όνομα Σράιβερ είναι προσκεκλημένος στο λογοτεχνικό φεστιβάλ που διοργανώνει ένα κολλέγιο. Όμως, η πρόσκληση έχει κατά λάθος παραδοθεί σε έναν κακότυχο μάστορα με το ίδιο επίθετο, ο οποίος δεν έχει πιάσει ποτέ βιβλίο στα χέρια του. Παρ' όλα αυτά, δέχεται την πρόσκληση και πηγαίνει στο φεστιβάλ, όπου τον καλωσορίζουν εγκάρδιοι θαυμαστές και άλλοι συγγραφείς. Ξεκινάει μάλιστα ένα ειδύλλιο με μία καθηγήτρια, μέχρι που εμφανίζεται ο πραγματικός συγγραφέας, που αποκαλύπτει την όλη απάτη.
Info: Συγγραφέας Κατά Λάθος (A Little White Lie). Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 13 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μάικλ Μάρεν. Παίζουν: Μάικλ Σάνον, Κέιτ Χάντσον, Ντον Τζόνσον, Ζακ Μπραφ. Διανομή: Tanweer.
εμφάνιση σχολίων