DOCTV.GR | UNSPLASH
4 Νοεμβρίου 2024
πρώτα μια νεαρή κοπέλα ανεβαίνει στο θρόνο της βασίλισσας του καρναβαλιού, ως ζωντανό σύμβολο της χαράς, της φρεσκάδας και της γονιμότητας μιας ολόκληρης πόλης,
κι ύστερα αποκαθηλώνεται ως παιδοκτόνος, ως μυθική κακούργα, σαν τη μάγισσα του παραμυθιού, και τ’ όνομά της αναγκάζει τα παιδάκια της Βερακρούς ν’ ακούνε τη μαμά τους και να τρώνε όλο τους το φαγητό, αλλιώς «θα έρθει η Εβανχελίνα να τα τιμωρήσει».
Δυο αρχέτυπα αντίθετα αλλά συμπληρωματικά, προσωπεία που απανθρωποποιούν τις γυναίκες και λειτουργούν σαν οθόνες που πάνω τους προβάλλονται επιθυμίες, φόβοι και ανησυχίες μιας κοινωνίας η οποία διατείνεται πως είναι ένας θύλακας τροπικού αισθησιασμού, μα κατά βάθος αποδεικνύεται βαθιά συντηρητική, ταξική και μισογυνική.
Ένα τέταρτο του αιώνα μετά τη διπλή ανθρωποκτονία που συγκλόνισε την κοινωνία της Βερακρούς, τα ίχνη της ξανθιάς Εβανχελίνα έχουν χαθεί.
Απόσπασμα από το Εδώ δεν είναι Μαϊάμι, Φερνάντα Μελτσόρ, μετάφραση: Αγγελική Βασιλάκου, εκδ. ΔΩΜΑ. Η Fernanda Melchor γεννήθηκε το 1982 στη Βερακρούς του Μεξικού, όπου και σπούδασε δημοσιογραφία. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί στα: The Paris Review, La Palabra y el Hombre, Letras Libres, Excélsior, Le Monde diplomatique, και αλλού. Έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, με το Anna Seghers-Preis (2019). Αναγνωρίζεται σαν μία απ’ τις σημαντικότερες και πιο πρωτότυπες νέες φωνές της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας. Από το ΔΩΜΑ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της Η εποχή των τυφώνων (2021) και Πάρανταϊς (2023), υποψήφια και τα δύο για το Διεθνές Βραβείο Booker.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
Διαβάστε επίσης:
Χωρίς Παιδιά: δεν έτυχε, δεν ήθελα, δεν μπορούσα
Σόνταγκ: Δύο μέτρα και δύο σταθμά για την ηλικία
«Τραγουδάμε δίχως Φόβο»
εμφάνιση σχολίων