6
1
σχόλια
3053
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Άγνωστοι Μεταξύ μας. Ο Διάβολος δεν Υπάρχει. Madame Web. Νέα Ήπειρος. Bob Marley: One Love. Γαμήλια Καταστροφή. Ειδικές Προβολές - Φεστιβάλ. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
14 Φεβρουαρίου 2024
ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ: Μια νύχτα σε ένα σχεδόν άδειο ουρανοξύστη στα περίχωρα του σύγχρονου Λονδίνου, ένας σεναριογράφος, ο Ανταμ, συναντά τον πιθανότατα μοναδικό του γείτονα, τον Χάρι, και η καθημερινότητά του αλλάζει. Καθώς η σχέση μεταξύ τους εξελίσσεται, ο Ανταμ κατακλύζεται από μνήμες του παρελθόντος και βρίσκεται να επιστρέφει στην επαρχιακή πόλη όπου μεγάλωσε και στο σπίτι της παιδικής του ηλικίας, όπου μοιάζει να ζουν ακόμα οι γονείς του, όπως ακριβώς τη μέρα που σκοτώθηκαν, πριν από 30 χρόνια.

Ο Χάρι του χτυπάει την πόρτα, μετά από έναν λάθος συναγερμό για φωτιά στο κτίριο και οι δυο τους διαπιστώνουν πως πιθανόν να είναι και οι μοναδικοί του ένοικοι. Θέλει να περάσει τη νύχτα μαζί του, όμως ο Ανταμ διστάζει να του πει να περάσει μέσα, ίσως γιατί του είναι εντελώς άγνωστος, ίσως γιατί είναι πιωμένος. Την επόμενη μέρα, ταξιδεύει ως την γενέτειρά του, την παλιά του γειτονιά και το σπίτι του.

Περιπλανιέται και συναντά τον πατέρα του που είναι νεότερος από ότι ο ίδιος πλέον, που τον καλεί στο πατρικό. Εκεί συναντά ξανά την μητέρα του και οι τρεις τους χαίρονται για αυτή τους την αναπάντεχη επανένωση. Χαρούμενος συναντά τον Χάρι στο ασανσέρ και τον καλεί στο σπίτι του. Περνώντας τις περισσότερες μέρες μαζί, ο Ανταμ επιστρέφει στο πατρικό του συναντώντας διαδοχικά μόνη της τη μητέρα του και μια άλλη φορά τον πατέρα του. Στην κουβέντα για το τί έχει κάνει με τη ζωή του, αποκαλύπτει στην μητέρα του πως είναι γκέι. Εκείνη εκφράζει τους φόβους της εποχής της, όμως την διαβεβαιώνει πως η κατάσταση έχει αλλάξει πλέον, πως το AIDS αντιμετωπίζεται με επάρκεια και πως οι γκέι άντρες και γυναίκες μπορούν να παντρευτούν νόμιμα πλέον, ακόμη και να αποκτήσουν παιδιά.

Ο πατέρας του το αντιμετωπίζει πιο ψύχραιμα με χιούμορ και κατανόηση. Μετά από μία βραδιά με έντονο clubbing και σνιφάρισμα κεταμίνης, ο Ανταμ ξυπνά μέσα σε διαδοχικούς εφιάλτες, προσπαθεί να σταματήσει τους γονείς του από το να πάνε στον προορισμό που τους "σκότωσε" και χάνει τα ίχνη του Χάρι.

Η νέα ταινία του Αντριου Χέι (45 Χρόνια, Weekend, Greek Pete, αλλά και του τηλεοπτικού «Looking», τόσο της σειράς όσο και της τηλεταινίας), η οποία βασίζεται χαλαρά σε μια ιστορία του Γιαπωνέζου Ταίτσι Γιαμάντα, έχει από το ξεκίνημά της μια ονειρική ατμόσφαιρα η οποία πιστοποιείται με την συνάντηση του κεντρικού της ήρωα με τους γονείς του στα τέλη της δεκαετίας του '80, λίγο πριν από τον θάνατό τους, η οποία δεν προκαλεί καμία έκπληξη σε κανέναν από τους τρεις τους, σαν να είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό. Όταν εξομολογείται στον Χάρι ότι γράφει ένα σενάριο που βασίζεται πάνω τους, ο θεατής υποθέτει πως όλες αυτές οι συναντήσεις διαδραματίζονται στο κεφάλι του. Έχοντας χάσει τους γονείς του στην ηλικία των 12, ο Ανταμ συναντά νοερά σήμερα τους γονείς του, αποζητώντας την αποδοχή τους.

Η αποδοχή είναι μια λέξη κλειδί για όλα τα παιδιά και όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, έχει πολύ περισσότερο βαρύνουσα σημασία για τα παιδιά που είναι ή αισθάνονται διαφορετικά. Η αποδοχή των γονέων για ένα queer παιδί είναι τόσο σημαντική που θα μπορούσε είτε να του ανοίξει νέους δρόμους είτε να του καταστρέψει τη ζωή. Γενικότερα όμως μιλώντας, ή νοερή συνάντηση με αγαπημένους ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζωή είναι ένα έντονα συγκινησιακό θέμα και μια φαντασίωση την οποία μοιράζονται όλοι οι άνθρωποι μεταξύ τους, ασχέτου σεξουαλικού ή άλλου προσδιορισμού.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα τροπή που είναι η απόφαση του Ανταμ να γνωρίσει τον Χάρι στους γονείς του, κατά τη γνώμη του γράφοντος, δεν αξιοποιείται στη συνέχεια όσο θα μπορούσε καθώς ο σκηνοθέτης έχει έναν τελευταίο άσσο στο μανίκι του, κάτι που φέρνει στο νου το υπέροχο «Contracorriente» (2009) του Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν και που μοιάζει με τρικ το οποίο ναι μεν κάνει τον θεατή να δει όλο το στόρι από την αρχή με άλλο μάτι, ταυτόχρονα όμως μοιάζει με κάποιου είδους αμφιλεγόμενης "δικαίωσης" της όλης ατμόσφαιρας του Φανταστικού που διέπει την ταινία.

Θέλοντας να μιλήσει για την μοναξιά, τη δεύτερη λέξη κλειδί για την σύγχρονη γκέι ή μη πραγματικότητα (ανάμεσα στους φόβους που εκφράζει η μητέρα του, είναι εκείνος της μοναξιάς για την οποία ο Ανταμ, αναγκάζεται να της πει ψέματα), αλλά και για την “δικαιολόγηση” του μεταφυσικού ύφους της σεναριακής αφήγησης - στην οποία συμπεριλαμβάνει και αυτοβιογραφικά στοιχεία (το σπίτι των γονιών του Ανταμ είναι το πατρικό του δημιουργού) - ο Χέι καταλήγει σε ένα μελαγχολικά συγκινητικό φινάλε που προσωπικά μας άφησε λίγο μετέωρους συναισθηματικά.

Αυτό δεν στερεί σχεδόν τίποτα από συνολικό concept για την Δύναμη της Αγάπης που διαθέτει 4 υπέροχες ερμηνείες από τους βασικούς πρωταγωνιστές και το οποίο ντύνει με νοσταλγικά 80's και early 90's pop, house και inde μουσικά κομμάτια με την οποία θα ταυτιστούν οι λίγο μεγαλύτεροι θεατές. Ειδικά το "Power of Love" των Frankie Goes to Hollywood, κατά ομολογία του Χέι ήταν στο μυαλό του σαν end credits τραγούδι, πολύ πριν την σύλληψη της ιστορίας. Υποψήφια για 6 Βραβεία BAFTA (Βρετανικής Παραγωγής, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Κάστινγκ, Β' Ανδρικής (για τον Πολ Μεσκαλ) & Β' Γυναικείας (Κλερ Φόι), Ερμηνείας, ήταν υποψήφια για Α' Ανδρικό Ρόλο (Αντριου Σκοτ) και αδικήθηκε από τα Οσκαρ.

Info: Άγνωστοι Μεταξύ Μας (All of Us Strangers). Κοινωνική Δραματική Αισθηματική Φαντασίας. Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Αντριου Χέι. Παίζουν: Αντριου Σκοτ, Πολ Μεσκαλ, Κλερ Φόι, Τζέιμι Μπελ. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ: Ο Τακούμι είναι ένας άνδρας που βγάζει τα προς το ζην κόβοντας ξύλα και συλλέγοντας νερό ρυακιού για ένα τοπικό εστιατόριο με νουντλς. Είναι τόσο απορροφημένος στη δουλειά του που μερικές φορές ξεχνά να πάρει την κόρη του Χάνα, από το σχολείο, όμως στο χωριό τους προσέχει ο ένας τον άλλον. Κάποιος είναι πάντοτε εκεί για να τον βοηθήσει, όπως και εκείνος για τους άλλους. Ο χειμώνας φτάνει στο τέλος του για το μικρό χωριό μαζί με το τέλος της ηρεμίας. Μια εταιρεία σχεδιάζει να μετατρέψει την περιοχή σε θέρετρο κάμπινγκ για τους ανθρώπους της πόλης, έναν τουριστικό προορισμό. Οι ντόπιοι χωρικοί δικαίως φοβούνται πως η κατασκευή του και ο μαζικός ερχομός πολλών ανθρώπων έτσι ξαφνικά μπορούν να βλάψουν το μοναδικό τους οικοσύστημά. Τότε κάνουν την εμφάνισή τους δύο εκπρόσωποι της εταιρείας που υποτίθεται πως έρχονται για να ακούσουν τις ανησυχίες των ντόπιων. Εδώ η πλοκή παίρνει μια ενδιαφέρουσα στροφή για να μοιραστεί την άποψη των δύο εκπροσώπων της εταιρείας που μοιάζει να αισθάνονται επίσης παγιδευμένοι με τους χωρικούς και θύματα μιας ανώτερης από αυτούς δύναμης. Τόσο οι ίδιοι όσο και οι ντόπιοι μοιάζουν εντελώς αδύναμοι απέναντι σε όσα υπαγορεύει το ένστικτο και η ανθρώπινη φύση, μέσα στον ευρύτερο φυσικό κόσμο που τους περιβάλλει.

Ξεκινώντας σαν βουβή ταινία 30 λεπτών η οποία θα συνόδευε ένα μουσικό θέμα της συνθέτριας Έικο Ισιμπάσι (Drive my Car), η καινούργια δουλειά του Χαμαγκούτσι (Drive My Car, Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας, Η Διπλή Ζωή της Ασακο), δεν είναι απλά μια περιβαλλοντική, αντικαπιταλιστική παραβολή, αλλά ούτε και ένα καθαρόαιμο κοινωνικό δράμα καθώς δίνει περισσότερο βάρος στο - εξαιρετικό κατά τα άλλα arthouse - ύφος, παρά στην δραματική κορύφωση της βραδυφλεγούς αφήγησης της, με την εξαίρεση του "σοκαριστικού" και "αινιγματικού" φινάλε.

Info: Ο Διάβολος δεν Υπάρχει (Aku Wa Sonzai Shinai/Evil Does not Exist). Δραματική. Ιαπωνία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι. Παίζουν: Χιτόσι Ομίκα, Ρίο Νισικάουα, Ριγιούζι Κοσάκα, Αγιάκα Σιμπουτάνι. Διανομή: Ama Films. 


MADAME WEB: «Στο μεταξύ, σε ένα άλλο σύμπαν» Σε μια ανατροπή των κλασικών ταινιών του συγκεκριμένου είδους, η ταινία Madame Web εξιστορεί την αυτοτελή ιστορία της γέννησης μιας από τις πλέον αινιγματικές ηρωίδες των εκδόσεων Marvel. Πρωταγωνιστεί η Dakota Johnson στο ρόλο της Cassandra Webb, μιας διασώστη με ικανότητες μέντιουμ. Όταν έρχεται αντιμέτωπη με αποκαλύψεις για το παρελθόν της, δημιουργεί μια ιδιαίτερη σχέση με τρεις νεαρές κοπέλες, που μαζί προορίζονται για ένα δυναμικό μέλλον αν καταφέρουν να επιβιώσουν το θανατηφόρο παρόν. Χαλαρά βασισμένο στην ιστορία του "The Book of Ezekiel" από το "The Amazing Spider-Man" #506 - #508 (2004), θα είναι η πρώτη ταινία που θα χρησιμοποιήσει το λογότυπο έναρξης της 100ης επετείου της Columbia Pictures για τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας του στούντιο και κατά τις προβλέψεις, άλλη μία ατυχής στιγμή για την "κουρασμένη" πλέον κινηματογραφικά, Marvel.

Info: Madame Web. Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ες Τζέι Κλάρκσον. Παίζουν: Ντακότα Τζόνσον, Σίντνεϊ Σουίνι, Σελέστε Ο' Κόνορ, Ταχάρ Ραχίμ, Μάικ Επς. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ: Ένα ζευγάρι που βιώνει τη σχέση του στα άκρα, προσπαθεί να επιζήσει σε μια αφιλόξενη Αθήνα κάνοντας ό,τι μπορεί για να βγάλει χρήματα, αγνοώντας ωστόσο πως ο απρόβλεπτος τρόπος ζωής τους κρύβει αναπάντεχες παγίδες. Ο Φάνης και η Μαρία μένουν στο βρώμικο κέντρο της Αθήνας. Κινούνται στον χώρο των κομπαρσάδικων και των escape rooms. Προσπαθούν να πιάσουν την καλή με κάθε μέσον. Πουλάνε και πουλιούνται. Τοξικότητα, πορνό, ουσίες. Ένα άγριο, παθιασμένο ζευγάρι, σε μια αδιέξοδη ιστορία αγάπης.

Ο Φάνης (Χάρης Φραγκούλης) ζει με τη Μαρία (Μαρία Αρζόγλου) κάπου κοντά στην Ομόνοια. Διακινεί κλοπιμαία. Η Μαρία κάνει περιστασιακές δουλειές -κυρίως κομπαρσιλίκια. Θεωρεί ‘καλή ευκαιρία’ τη δουλειά που βρίσκει σε ένα escape room, μέσω της Μίνας (Θεοδώρα Τζήμου) -ιδιοκτήτριας κομπαρσάδικου και μάνατζερ εκδιδόμενων κοριτσιών. Εκεί την πολιορκεί ο ιδιοκτήτης του escape, ο Άρης (Όθωνας Μεταξάς). Η Μίνα, έχοντας ψύχωση με τον Φάνη, του προτείνει συνεργασία για να σώσει το γραφείο της από χρεοκοπία. Ο Φάνης ανταποκρίνεται. Σκαρφίζεται μάλιστα την ιδέα παραγωγής πορνοταινιών, στις οποίες θα πρωταγωνιστεί ο ίδιος, με κορίτσια που ψαρεύει απ’ το instagram. Με συνεργό έναν πιτσιρικά κολλητό του, τον Λουκά (Νίκος Αντωνακόπουλος), βάζει μπρος το σχέδιο. Τα δίνει όλα, όμως τα πράγματα δεν πηγαίνουν ακριβώς όπως τα υπολογίζει… Υπάρχει ακόμα ελπίδα για το Φάνη και τη Μαρία;

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη «Δεν είναι η επιβίωση το θέμα των ηρώων της ταινίας, να βγάλουν απλώς ένα μεροκάματο. Θέλουν να ανέλθουν κοινωνικά. Να ξεφύγουν από το βρόμικο κέντρο της Αθήνας που η ζωή τούς φύτεψε. Χωρίς εφόδια, γίνονται αρπακτικά, ανάμεσα σε αρπακτικά. Χωρίς ηθικές αναστολές. Πορνό η κοινωνία, πορνό και αυτοί. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Καθώς τα περιθώρια στενεύουν, πνίγονται από θυμό. Φορούν τον ρόλο του ‘κακού’, αλλά σιγά τους γκάγκστερ! Κάτι ‘ψευτοπίστολα’ κυκλοφορούν, αστεία ποσά διακινούνται. Ψωνισμένοι λούμπεν είναι, που σουλατσάρουν ανάμεσα σε Ομόνοια και Μοναστηράκι. Πάνω από όλα, όμως, πρόκειται για ένα εκρηκτικό love story. Αν υπήρχε ένας μικροαστικός περίγυρος ασφαλείας, οι ήρωες μπορεί και να τα κατάφερναν. Ταιριάζουν σε όλα. Τα κορμιά τους, τα γούστα τους. Το οικονομικό/κοινωνικό background, όμως, είναι καταλυτικό. Για να βγουν από το αδιέξοδο, κλέβουν, πουλιούνται, καίγονται. Δεν τους κρίνω, ακούω την ιστορία τους». Ο ηθοποιός Όθωνας Μεταξάς που συνεργάστηκε και στο σενάριο, ερμηνεύει και το τραγούδι της ταινίας "Εσπερινό Φως" το οποίο συνέθεσε ο Κ. Βήτα που υπογράφει και το μουσικό σκορ. Η ταινία θα προβάλλεται με υπότιτλους SDH για K/κωφούς και βαρήκοους-ες.

Info: Νέα Ήπειρος. Αισθηματική Δραματική. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Παντελής Παγουλάτος. Παίζουν:  Χάρης Φραγκούλης, Μαρία Αρζόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Οθωνας Μεταξάς. Προβάλλεται με υπότιτλους SDH για K/κωφούς και βαρήκοους-ες. Διανομή: Bad Crowd. 


BOB MARLEY: ONE LOVE: Εν μέσω πολιτικής αναταραχής στην Τζαμάικα, ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός της Reggae Bob Marley και η σύζυγός του, Rita, φεύγουν στο Λονδίνο την στιγμή που η καριέρα του εκτοξεύεται στα ύψη. Aβαθής βιογραφία ενός μεγάλου καλλιτέχνη του 20ου αιώνα που άξιζε καλύτερης κινηματογραφικής τύχης και μεταχείρισης.

Info: Bob Marley: One Love. Μουσική Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν. Παίζουν: Κίνγκσλεϊ Μπεν-Αντίρ, Λασάνα Λιντς, Τζέιμς Νόρτον. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


ΓΑΜΗΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ: Συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε το «Beautiful Disaster» (Γλυκιά Καταστροφή), η Αμπι και ο Τράβις ξυπνούν μετά από μια τρελή νύχτα στο Βέγκας ως νεόνυμφοι. Με τους καλύτερους φίλους τους και τα εξαψήφια κέρδη της Αμπι στο πόκερ, ταξιδεύουν στο Μεξικό, όπου μπορούν να απολαύσουν έναν άγριο, πλούσιο μήνα του μέλιτος. Αλλά καθώς το χάος ακολουθεί τους "Τράμπι" και με τη μορφή  σε κάθε βήμα, πρέπει να αποφασίσουν αν είναι γραφτό να είναι μαζί – ή αν αυτός ο γάμος είναι μια άλλη καταστροφή που περιμένει να συμβεί.

Τα "Beautiful" είναι μια σειρά νεανικών μπεστ σέλερ όπως τα "After" που έχουν μεταφερθεί ή περιμένουν τη μεταφορά τους στο σινεμά. Ο σκηνοθέτης Ρότζερ Καμπλ (Cruel Intentions), αφού γύρισε to 2020 τη δεύτερη ταινία του «After», ξεκίνησε με το «Γλυκιά Καταστροφή» (Beautiful Disaster), που βγήκε τον περασμένο Απρίλιο και γύρισε καπάκι τη «Γαμήλια Καταστροφή» (Beautiful Wedding) μέσα στην ίδια χρονιά. Οι φαν των βιβλίων βρήκαν ότι η πρώτη ταινία, έγερνε υπερβολικά πολύ προς την κωμωδία σε σχέση με την αφήγηση των βιβλίων. Αν κάτι τέτοιο όντως ισχύει, είναι σίγουρο πως θα "φρικάρουν" με τη συνέχειά της, που "εκτροχιάζεται" ακόμη περισσότερο, πλησιάζοντας το χονδροειδές, σεξιστικό χιούμορ τύπου «Jackass» και κάτι ανάμεσα σε παρωδία των Αδελφών Zucker (Τρελές Σφαίρες) και σε "χαζομάρα" των Αδελφών Farrelly (Κάτι Τρέχει με την Μέρι), γεγονός που κάποιοι άλλοι σίγουρα, θα εκτιμήσουν ιδιαιτέρως.

Info: Γαμήλια Καταστροφή (Beautiful Wedding). Ρομαντική Κωμωδία. ΗΠΑ, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ρότζερ Καμπλ. Παίζουν: Ντίλαν Ζπράουζ, Βιρτζίνια Γκάρντνερ, Στίβεν Μπάουερ, Νιλ Μπίσοπ, Αλεξ Αϊόνο, Λίμπι Μπάρερ. Διανομή: Spentzos Film. 



ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ:
EVIL DEAD II: 
Το υστερικό sequel της πρώτης, άκρως αιματοβαμμένης ταινίας (που προβλήθηκε τη δεύτερη χρονιά του Midnight Express), το εισιτήριο του Σαμ Ρέιμι για "μεγάλα πράγματα" (αργότερα σκηνοθέτησε την πρώτη τριλογία «Spider-Man»), και πιθανότατα η πιο διασκεδαστική νύχτα που θα περάσετε σε σινεμά φέτος, αυτό το Σάββατο 17/2 στην ΟΠΕΡΑ 1 Cinobo στις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα.

Σε συνέχεια της πρώτης ταινίας, ο Ας επισκέπτεται την καλύβα στο βουνό μαζί με τη φίλη του Λίντα. Φτάνοντας εκεί, ανακαλύπτουν το "Βιβλίο των Νεκρών", το βασικό εγχειρίδιο των ιεροτελεστιών των Σουμερίων, και την κασέτα του καθηγητή με τη μετάφραση και τις επεξηγήσεις των ιερογλυφικών. Με ξόρκια καλούν ένα αόρατο, απειλητικό πνεύμα από τα δάση, το οποίο επιτίθεται και καταλαμβάνει την ψυχή της Λίντα. Ο Ας για να γλιτώσει αναγκάζεται να την αποκεφαλίσει μ’ένα φτυάρι και να την θάψει στο δάσος. Νωρίς το επόμενο πρωί την ώρα που ο Ας επιχειρεί να φύγει, τα πνεύματα του επιτίθεται με σκοπό να τον καταλάβουν, αλλά σώζεται από το πρώτο φως του ήλιου. Αποκομμένος από τον υπόλοιπο κόσμο, αναγκάζεται να οχυρωθεί στην καλύβα περιμένοντας την επόμενη επίθεση των διαβολικών πνευμάτων η οποία έρχεται νωρίτερα από ότι περίμενε, με πρώτο το πνεύμα της Λίντα. Ένα από τα καλύτερα, τρομακτικότερα και πιο χιουμοριστικά sequel όλων των εποχών σε ψηφιακή εκδοχή.

Info: Οι Δαίμονες Έστησαν Χορό (Evil Dead II: Dead by Dawn). Κωμωδία Τρόμου. ΗΠΑ, 1987. Ειδική Προβολή: Σάββατο, 17/2 στην ΟΠΕΡΑ 1 Cinobo στις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα. Σκηνοθεσία: Σαμ Ράιμι. Παίζουν: Μπρους Κάμπελ, Σάρα Μπέρι, Νταν Χικς. 

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ: Ο κλάδος "Τέχνη και Ψυχιατρική" της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας (ΕΨΕ) συνεχίζει για 16η συνεχή χρονιά το πρόγραμμα προβολών στον κινηματογράφο Τριανόν με γενικό τίτλο "Ακρότητες", την Κυριακή 18 Φεβρουαρίου στις 17:00. Ο Λούκας ζει σε μια επαρχία της Δανίας, είναι νηπιαγωγός, είναι χωρισμένος με έναν έφηβο γιο τον Μάρκους και έχει μία σύντροφο τη Νάντια. Η κόρη του καλύτερού του φίλου Τεό, η Κλάρα, πηγαίνει στον παιδικό σταθμό που δουλεύει ο Λούκας και νιώθει έλξη προς αυτόν. Μία ημέρα, τον φιλά στο στόμα και ο Λούκας της λέει πως αυτό είναι λάθος. Η Κλάρα τότε εκνευρίζεται. Μετά από λίγες ημέρες, ο μεγαλύτερος αδερφός της Κλάρα βλέπει ένα βίντεο και της δείχνει μια σκηνή. Η Κλάρα πηγαίνει στον παιδικό σταθμό και λέει πως αυτά που είδε στο βίντεο της τα έκανε ο Λούκας. Μετά από αυτό, ο Λούκας γίνεται αντικείμενο συζήτησης σε όλη την κοινότητα και περιθωριοποιείται ως παιδόφιλος. Η ζωή του σιγά σιγά καταστρέφεται: απολύεται από τη δουλειά του, διαλύεται η σχέση του με τη Νάντια, γίνεται στόχος και κλονίζεται η φιλία του με τον Τεό.

Πρόκειται για την εξαιρετική δανέζικη ταινία του 2012 σε σκηνοθεσία του Τόμας Βίντερμπεργκ. Ο πρωταγωνιστής Μαντς Μίκελσεν απέσπασε το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών 2012 και έφτασε μέχρι τα Όσκαρ. Ένα από τα διαμάντια του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, με αξιοζήλευτες ερμηνείες κι ένα "γκρίζο" τοπίο που θέλουν να φέρουν στο προσκήνιο το θέμα της ωμής "λαϊκής δικαιοσύνης", που αψηφά το τεκμήριο της αθωότητας, που διαπομπεύει υποκαθιστώντας τη θεσμική δικαιοσύνη με σκοπό να στιγματίσει και να καταδικάσει. Στην ταινία ο σκηνοθέτης επιτυχώς περιγράφει την κοινωνική ανάγκη της στοχοποίησης και της προβολής των προσωπικών μας τραυμάτων, απογοητεύσεων, ενοχών, θυμού και επιθετικότητας. Συναισθήματα που το μικροαστικό Υπερεγώ δεν μπορεί να αφομοιώσει και τα προβάλει με την πρώτη ευκαιρία στον εξωτερικό εχθρό, στο μαύρο πρόβατο, στον εμφανίσιμο δάσκαλο όπως στη ταινία ή σε κάποια ευάλωτη ομάδα. Τα τελευταία  χρόνια με την βοήθεια της κουλτούρας της αφύπνισης (woke) και της πολιτικής ορθότητας οδηγούμαστε στην νομιμοποίηση της ακύρωσης, που αμαυρώνει, όχι μόνο άτομα και σχέσεις όπως στην ταινία, αλλά και καλλιτεχνικά έργα. Συζητούν οι: Βενετσάνος Μαυρέας, Ομότιμος Καθηγητής Ψυχιατρικής Dr.med. Μαρία Διαλλινά, Ψυχίατρος και Ψυχοθεραπεύτρια.

Info: Το Κυνήγι (Jagten/The Hunt). Κοινωνική Δραματική. Δανία, 2012. Ειδική Προβολή: Κυριακή, 18/2 στις 17:00. Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ. Παίζουν: Μαντς Μίλκενσεν, Λάσε Φόγκελστρομ, Σούσε Βολντ. Γενική είσοδος: 7 Ευρώ. 

THE CRAFT: Το σεμινάριο "Ο Λαογραφικός Τρόμος στον Κινηματογράφο" και ο Κινηματογραφικός Τομέας του Π.Ο.Φ.Π.Α. εξετάζουν στις 18.02.2024 (18:00) τη μαγεία ως μέσο ενηλικίωσης, κατασκευής ταυτότητας και έμφυλης ενδυνάμωσης στην αμερικάνικη επαρχία των 90s, μέσω της ταινίας The Craft (1996) του Andrew Fleming. Κινηματοθέατρο Ίριδα (Ακαδημίας 55 κ΄ Ιπποκράτους 15).

Κλείνοντας σταδιακά την πρώτη θεματική του σεμιναρίου και επανοικειοποιούμενοι την ιδέα της μάγισσας, το αφιέρωμα θα περάσει και πάλι στην Αμερική, ώστε να ενώσει τις δυνάμει του με μια παρέα έφηβων κοριτσιών που προσπαθούν να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους. Με εργαλείο τους αυτή τη φορά την πραγματική μαγεία, επιχειρούν να χειραγωγήσουν και να δαμάσουν την πραγματικότητα, ώστε να γίνουν κυρίες του εαυτούς του, μα και να ενηλικιωθούν σε έναν κόσμο που φαντάζει να μην τις χωράει.

Info: The Craft. Τρόμου. ΗΠΑ, 1996. Ειδική Προβολή: Κυριακή, 18/2 στην ΙΡΙΔΑ (Ακαδημίας 55 κ΄ Ιπποκράτους 15), στις 18:00. Σκηνοθεσία: Αντριου Φλέμινγκ. Παίζουν: Ρόμπιν Τάνεϊ, Φεϊρούζα Μπαλκ, Νιβ Κάμπελ. 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Η Πρεσβεία της Ιαπωνίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και το Japan Foundation, διοργανώνει το Φεστιβάλ Ιαπωνικού Κινηματογράφου 2024 από 15 έως 18 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το οποίο εντάσσεται στο επίσημο πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων για το 2024: Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ιαπωνίας – Ελλάδας. Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται στο πλαίσιο της δράσης "Περιοδεύον Φεστιβάλ Ιαπωνικών Ταινιών" του Japan Foundation και περιλαμβάνει τέσσερις ταινίες από τον σύγχρονο γιαπωνέζικο κινηματογράφο. Πρόκειται για έργα σκηνοθετών με ισχυρή παρουσία στη σύγχρονη κινηματογραφική βιομηχανία της Ιαπωνίας και με ιδιαίτερα διακριτά σκηνοθετικά χαρακτηριστικά.

 Όλες οι ταινίες, παραγωγής 2018 και 2019, προβάλλονται (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Φεστιβάλ θα ανοίξει τις πόρτες του την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου και ώρα 7.30 μ.μ. με την προβολή της ταινίας «They Say Nothing Stays the Same» του Joe Odagiri που θα ξεκινήσει αμέσως μετά την εναρκτήρια τελετή. Στη συνέχεια, από τις 16 έως τις 18 Φεβρουαρίου θα προβληθούν οι ταινίες: «Another World» (Junji Sakamoto), «And Your Bird Can Sing» (Sho Miyake) και «Sea of Revival» (Kazuya Shiraishi).

Παράλληλα, στο φουαγιέ του κινηματογράφου θα φιλοξενηθεί έκθεση "Ιkebana" (ιαπωνική παραδοσιακή ανθοδετική τέχνη) από την κ. Σοφία Σπίθα, Αντιπρόεδρο του Ελληνικού Συλλόγου Ανθοδετικής ΙΚΕΒΑΝΑ Σχολής ΟΗΑRA Ιαπωνίας.

Info: Φεστιβάλ Ιαπωνικού Κινηματογράφου. 15 με 18/2 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (τηλ. 210 341 8550). Είσοδος: 3 Ευρώ. 
εμφάνιση σχολίων