0
1
σχόλια
845
λέξεις
CULTURE
8 χορογραφίες σε διεθνή πρεμιέρα, 2 έργα-έκπληξη, 2 εργαστήρια, μια συζήτηση και 11 νέοι δημιουργοί. Στο 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, χορεύουμε όσο αντέχουμε
 
ΠΕΡΣΑ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ
23 Ιανουαρίου 2020
Ο χορός μπορεί να γίνει ένα εργαλείο που διευρύνει τις σκέψεις μας και τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο. Η Στέγη αφουγκράζεται το μέλλον του χορού, στηρίζοντας και αναδεικνύοντας τις ανερχόμενες δυνάμεις του για έβδομη χρονιά.

Το 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων μας υποδέχεται με δύο μέρες, οκτώ νέες χορογραφίες σε διεθνή πρεμιέρα, δύο έργα-έκπληξη πριν από την επίσημη έναρξη, δύο εργαστήρια, μια συζήτηση και έντεκα νέους δημιουργούς. Το φεστιβάλ περιλαμβάνει επίσης παραστάσεις, εργαστήρια και παράλληλες δράσεις που εκτείνονται από τις 27 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου. Μέσα από το πρόγραμμά του ανακαλύπτουμε τις νέες τάσεις και σκέψεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή. Ταξιδεύουμε από την trance στο sci-fi, από το «εδώ και τώρα» στην δυστοπία, ενώ ως θεατές-εξερευνητές και συνοδοιπόροι, καλούμαστε να γίνουμε κι εμείς χορευτές για λίγο.


ΟΙ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ: Δυνατά beats trance μουσικής μάς υποδέχονται στο Becoming With Animal της Ηρώς Βασάλου και, μαζί, ένα σχοινί που δαμάζει ή/και απελευθερώνει πρωταρχικά ένστικτα. Στο manoeuvre_ των Κάντυ Καρρά και Χαρά Κότσαλη, το βασικό στοιχείο είναι ένα οικοδομικό υλικό: το άκαμπτο ξύλινο μαδέρι. Στο Reverie των Γεωργία Τέγου & Μιχάλη Θεοφάνους, η σκηνή αντιμετωπίζεται ως μαγική κουνελότρυπα, χωροχρόνος ονειροπόλησης και ρεμβασμού. Πολυμορφικό ον που διέφυγε από κάποια sci-fi δυστοπία θυμίζει το πλάσμα που συνθέτουν οι Δάφνη Αντωνιάδου και Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου στο Vanishing Point. Η απόπειρα σύνδεσης και αποσύνδεσης είναι διάχυτη στα μοτίβα που αναπτύσσουν οι τρεις χορευτές του DisJoint της Αναστασίας Βαλσαμάκη, ενώ στο A Little More Than Nothing του Χρήστου Μούχα οι θεατές είναι εκείνοι που καλούνται να γίνουν για λίγο χορευτές.

ΔΥΟ ΕΡΓΑ-ΕΚΠΛΗΞΗ: ZEPPELIN BEND ΚΑΙ RΕ-CALL: Προήλθαν μετά από απευθείας ανάθεση και εντάχθηκαν στο φετινό φεστιβάλ. Το Zeppelin Bend, θα το δούμε ως work-in-progress πριν από την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα. Ανατέθηκε από την πρώην καλλιτεχνική επιμελήτρια της Στέγης, Κάτια Αρφαρά, στην –ήδη καταξιωμένη στη Γαλλία– χορογράφο Κατερίνα Ανδρέου, γνώριμη από το 5ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης. Θέμα του; Οι fitness πρακτικές ευεξίας, όπως η aerial yoga, ως ένα αμφιλεγόμενο new-age ελιξίριο ευζωίας. Το Re-call της Βενετσιάνας Καλαμπαλίκη, στο οποίο η ισχύς της προσωπικότητας αναγορεύεται σε συνώνυμο της χειραφέτησης, προέκυψε επίσης από ανάθεση της Στέγης, στο πλαίσιο του δικτύου Europe Beyond Access, που έχει ως στόχο την ανάδειξη καλλιτεχνών των παραστατικών τεχνών με αναπηρία.

ΠΩΣ ΞΑΝΑΣΤΗΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ 2 ΗΜΕΡΕΣ; Ο διεθνώς ανερχόμενος δημιουργός, Ευριπίδης Λασκαρίδης, θα προλογίσει το Φεστιβάλ, με τις δύο πρώτες χορογραφίες του: RELIC (στις 28/1) και ΤΙΤΑΝΕΣ (στις 31/1), αποκλειστικά για Φίλους της Στέγης, επαγγελματίες και ειδικούς του χορού ενώ μέσα από το εργαστήριο RELIC & TITANΕΣ: Ξαναστήνοντας δύο παραστάσεις, μπορούμε να ανακαλύψουμε τα στάδια και την διαδικασία του πώς ξαναστήνει κανείς μια παράσταση μέσα σε 48 ώρες.

ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΟΡΟ; Τι χρειάζεται να αναζητήσεις σε μια παράσταση; Πώς να το μεταδώσεις στους αναγνώστες σου; Ο Sanjoy Roy, φημισμένος κριτικός χορού της Guardian και αρχισυντάκτη του Springback Magazine, θα παρουσιάσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε 2 μέρη, εμπνευσμένο από τη Springback Academy του ευρωπαϊκού δικτύου χορού Aerowaves. Πώς γράφει κανείς για τον χορό; Απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για τα θεωρητικά κείμενα χορού, σε όσους θα ήθελαν να εξασκήσουν, να καλλιεργήσουν, να συζητήσουν και να δημοσιεύσουν τα κείμενά τους.

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΧΟΡΟ: Μια συζήτηση με τον Alexander Roberts και την Ásgerður G. Gunnarsdóttir, τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του διεθνούς φεστιβάλ παραστατικών τεχνών Reykjavík Dance Festival, στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας γύρω από επιμελητικές προοπτικές συνεπιμέλειας με την πόλη και όσους κατοικούν σε αυτήν, ανοίγει στα πλαίσια του φεστιβάλ. Η συζήτηση απευθύνεται σε Χορευτές, χορογράφους, καλλιτεχνικούς επιμελητές, παραγωγούς, εργαζόμενους στις τέχνες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
– Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη: "Re-call"
The Workspace (Χώρος Δημιουργίας) +5, 17:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Αναστασία Βαλσαμάκη: "DisJoint"
Μικρή Σκηνή, 18:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Χρήστος Μούχας: "A Little More Than Nothing"
Εκθεσιακός Χώρος -1 (Small Room), 18:30 - 21:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Γεωργία Τέγου & Μιχάλης Θεοφάνους: "Reverie"
Κεντρική Σκηνή, 19:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Ηρώ Βασάλου: "Becoming With Animal"
The Workspace (Χώρος Δημιουργίας) +5, 20:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Δάφνη Αντωνιάδου & Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου: "Vanishing Point"
Μικρή Σκηνή, 21:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Κατερίνα Ανδρέου: "Zeppelin Bend"
Κεντρική Σκηνή, 22:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου
– Κάντυ Καρρά & Χαρά Κότσαλη: "manoeuvre_"
Εκθεσιακός Χώρος -1, 23:00, 1 - 2 Φεβρουαρίου

Αποκλειστικά για Φίλους της Στέγης, επαγγελματίες και ειδικούς του χορού:
– Ευριπίδης Λασκαρίδης: "RELIC"
Εκθεσιακός Χώρος -1, 21:00, 28 Ιανουαρίου
– Ευριπίδης Λασκαρίδης: «ΤΙΤΑΝΕΣ»
Εκθεσιακός Χώρος -1, 21:00, 31 Ιανουαρίου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:
RELIC & TITANΕΣ: Ξαναστήνοντας δύο παραστάσεις.
– Εργαστήριο με τον Ευριπίδη Λασκαρίδη.
27 Ιανουαρίου, 15:00-18:00, 30 Ιανουαρίου, 19:00-22:45, και 1 Φεβρουαρίου, 14:00-16:30 (Galaxy Space)
– Νέα κείμενα για χορό στο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον Sanjoy Roy
31 Ιανουαρίου – 3 Φεβρουαρίου 2020, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Galaxy Space (Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και Κυριακή 2 Φεβρουαρίου), Galaxy Corner (Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου)

ΣΥΖΗΤΗΣΗ:
Συζήτηση με τον Alexander Roberts και την Ásgerður G. Gunnarsdóttir. Curating with the City – Συνεπιμέλεια με την πόλη
2 Φεβρουαρίου 2020, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση – Galaxy Studio


Info: 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107. Κυρίως πρόγραμμα: 1 έως 2 Φεβρουαρίου 2020. Εισιτ.: 5-7 ευρώ. Παράλληλες δράσεις: 28 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2020. Η είσοδος στις δωρεάν δράσεις λειτουργεί με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά μία (1) ώρα πριν την κάθε παράσταση.
εμφάνιση σχολίων